Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сравнение на качествата на самолетите от Втората световна война

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Всъщност най-добре ще е тук да се пренесе изцяло технологичната част на дискусията, т.е. тази, която не се отнася до количества произведена или налична техника (стратегически параметър "сила"), нито до наличните производствени мощности и възможността те да се пренасочват, а до качествената страна на техниката.
    В тази връзка ще помоля за експертно мнение: каква част от наличната авиационна съветска техника към началото на 1941 г. би могла да се използва успешно в рамките на операция срещу британските острови? Ако може, да се оценява тип машина и след това да се коментира какво е наличното количество и евентуално месечното производство.


    Юлиане, за да няма санкции, ще те помоля да не участваш повече по подобен начин, който аз като модератор винаги съм оценявал като провокационен: ако имаш нещо да кажеш, можеш да го напишеш подробно и аргументирано, а не да подхвърляш реплики и ехидни забележки - за подобни неща санкционирам.

    Comment


      #17
      кало написа Виж мнение
      позволявам си да постна тук, където му е мястото, аргумент от спора със Сейлъра - негов:



      Става дума за излезлия през 1941-ва Спит 5.
      Та, Моряко - пишеш неверни неща - максималната скорост на височина около 19 000 фута на Спита е между 593 и 605 км/ч. 605 км/ч е максималната скорост на И-185 на малки височини, на големи тя е 701 км/ч. При Г-6 на малки височини максималната скорост е 545 км/ч, а там, където при спита е 605, при месера е 618. И двата, посочени от мен самолета превъзхождат спит по вертикална маневреност, а И-185 - и по хоризонталната.
      Те такива данни.
      Останалото е въпрос не на технически достижения, а на приоритети, тактика и стратегия.
      Я какви хубави сложнотии.
      Ето да си преценят хората сами, кое и как


      В тоя линк даже си има и табличка отдолу с написано кое и къде

      Ето го и въоръжението на "скоростната" версия на И-185
      два 7.62-мм пулемета ШКАС и два 12.7-мм пулемета БС

      Като се има предвид, че някои петици са с по 4 20 мм. оръдия, дори случайно да го уцелиш, ако не му пробиеш бака с гликол за охлаждане на двигателя, забрави да го изплашиш. От друга страна минутния му залп даже и на версията с 2х20мм. просто ще те махне от небето и това при реално равни скорости на средни височини(701 км. е скоростта на И-185 на височина)

      Пе-8 (ТБ-7), Пе-8/М-82, Ta.400, Me.264, Ju.390, Hе.277
      Ами еквиваленти на запалката зипо. Освен Зееадлер, който си е морски патрулен самолет, не бомбардировач
      Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

      Comment


        #18
        каква част от наличната авиационна съветска техника към началото на 1941 г. би могла да се използва успешно в рамките на операция срещу британските острови?
        въпросът е некоректно зададен. Ако тече подготовка в СССР за инвазия в Британия, то наличната авиационна техника няма да е това, с което разполага СССР през 41-ва. тоест - ИМХО - невъзможно е да се вземат наготово цифри и данни от реалността и да се бутат в алтернативния вариант на развитие автоматично.
        все пак - по това време във ВВС на СССР, по официални данни, има МиГ-3, ЛаГГ-3 и Як-1 - 1946 бройки, Пе-2 и Ил-2 - 249. Още толкова са във заводите. Според някои изследвания, обаче общата бройка на новите машини във ВВС е 705, обучените пилоти за тях 1354. (Василий Алексеенко "Советская авиация накануне и годы ВОВ").

        Тъндаре, постнатите от теб линкове доказват моята теза. Ползвал съм ги и тях, както и това - http://www.historyofwar.org/articles...tfire_mkV.html



        ако не ти харесва версията на И-185 с двигател М-90, виж въоръжението на тази с М-71 (скорост при земята - 556, на височина - 630)...

        Comment


          #19
          кало написа
          въпросът е некоректно зададен.
          Всъщност не е - прочети последния ми пост #113 в другата тема. Работата е там, че ти работиш с една точка на изменение (която спомена напоследък), а повечето от останалите работим с друга. А това Е съществено. Но както и да се зададе точката, трябва да се работи с някакви реални сметки за това кой какво и кога ще има. С ясното съзнание, че това са предположения.

          Comment


            #20
            отговарям в другата тема.

            Comment


              #21
              Технологичните "задявки" по-добре тук ги изяснявайте.

              Comment


                #22
                кало написа Виж мнение
                въпросът е некоректно зададен. Ако тече подготовка в СССР за инвазия в Британия, то наличната авиационна техника няма да е това, с което разполага СССР през 41-ва. тоест - ИМХО - невъзможно е да се вземат наготово цифри и данни от реалността и да се бутат в алтернативния вариант на развитие автоматично.
                все пак - по това време във ВВС на СССР, по официални данни, има МиГ-3, ЛаГГ-3 и Як-1 - 1946 бройки, Пе-2 и Ил-2 - 249. Още толкова са във заводите. Според някои изследвания, обаче общата бройка на новите машини във ВВС е 705, обучените пилоти за тях 1354. (Василий Алексеенко "Советская авиация накануне и годы ВОВ").

                Тъндаре, постнатите от теб линкове доказват моята теза. Ползвал съм ги и тях, както и това - http://www.historyofwar.org/articles...tfire_mkV.html



                ако не ти харесва версията на И-185 с двигател М-90, виж въоръжението на тази с М-71 (скорост при земята - 556, на височина - 630)...
                Не е зле преди такива категорични изявления да се научиш да обръщаш мили в километри.

                369 mph at 19,500 ft
                Означава 633 км/ч на около 6300 метра за дискутираната от нас петица. Всъщност единствения самолет способен да се справи е Fw190, a kъм 1942 и той почва да си намира майстора в лицето на деветката.

                А и на височините си имаме стабилен водач - Р-47(690 км/ч) даже и И-185 със 701 км./ч не е в състояние да наложи собствените си условия, а по отношение на масата на секундния залп примерно пак не е в състояние да уплаши Каната за кафе, от друга страна секундния залп на 8х12.7 няма да остави много възможности на И-185. Е ако погледнем от положителната страна, пилота дотътрил негодната за употреба камара скрап до летището може да стане и герой на Съветския Съюз.
                Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                Comment


                  #23
                  Сейлър написа
                  Е ако погледнем от положителната страна, пилота дотътрил негодната за употреба камара скрап до летището може да стане и герой на Съветския Съюз.
                  Да оставим задявките и прочее шегички настрана, предупреждавам за последен път.

                  Comment


                    #24
                    Уважаеми Моряко, не знам дали ти е известно, но мили в час ще са рече обикновени мили в час, не морски. И, наистина - не е зле да се обръщат милите в километри - тогава ще научиш, че на най-изгодна височина максималната скорост на спит 5 е именно 593 км/ч (или 369 мили в час). Другото няма смисъл да го коментирам...

                    Comment


                      #25
                      кало написа Виж мнение
                      Другото няма смисъл да го коментирам...
                      Благодарим за което. Впрочем 369 морски мили в час не са 633 км/ч а 683. Като не можеш да ги обръщаш поне питай гугъл. И даже имайки предвид, че сбърках в предишното обръщане, разликата силно не е в полза на G-6
                      Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                      Comment


                        #26
                        кви морски мили, кви пет лева? поне си признай, че бъркаш...

                        можеше поне да прочетеш кво пише в уикито, там са го пресметнали и в mph, и в км/ч, и във възли...

                        Comment


                          #27
                          За какво спорите? 369 сухп. мили в час на 19500 фута е ~594 км/ч на ~6000 метра. Едва ли това е най-важният параметър, особено на това стратегическо ниво, на което се разглеждат нещата.
                          По-важно е да се формулира какъв стандартен боен обсег трябва да покрива изтребителя (без допълнителни външни баки с гориво). Според мен, поне 1 000 - 1 200 километра. Желателно е дори малко повече.

                          Comment


                            #28
                            gollum написа Виж мнение
                            За какво спорите? 369 сухп. мили в час на 19500 фута е ~594 км/ч на ~6000 метра. Едва ли това е най-важният параметър, особено на това стратегическо ниво, на което се разглеждат нещата.
                            По-важно е да се формулира какъв стандартен боен обсег трябва да покрива изтребителя (без допълнителни външни баки с гориво). Според мен, поне 1 000 - 1 200 километра. Желателно е дори малко повече.
                            спорът е за възможностите на самолети и вече се поотдели от този за алтернативката. далечината на полета и радиусът на действие на самолета при различни режими на полета са важни х-ки, но не повече или по-малко стратегически от маневреността му, огневата му мощ и скоростта, ремонтопригодността, ресурса и т.н.

                            Comment


                              #29
                              Извинете ме,че се намесвам неканен,но така и не разбрах каква точно позиция защитава Сейлър.Като,че ли подкрепя идеята за превъзходство на "Спит-а",а в сайта който посочва,като основание на аргументите си http://airwar.ru/enc/fww2/spit5.html чета дословно това:

                              - До сентября 1941 главным противником Spitfire был Bf 109E.Хотя этот самолет имел небольшое преимущество в летных данных на высоте 6100 м,а его вооружение было легче,но в целом Spitfire V был лучшим из двух самолетов.Затем,в сентябре, первые из новейших Fw 190 приняли участие в боях над Францией.За исключением меньшего радиуса разворота у Spitfire,Fw 190 был предпочтительнее во всех других отношениях.В феврале 1942 немцы бросили три своих крупных корабля "Scharnhorst","Gneisenau" и "Prinz Eugen" на прорыв через Ла-Манш,чтобы возвратить их в Германию.Во время возникшего воздушного боя Spitfire были связаны большим числом Fw 190,и тогда стало без всяких сомнений абсолютно ясно,что Spitfire сильно уступает новому самолету Luftwaffe.


                              Отварям втория адрес http://airwar.ru/enc/fww2/bf109g.html за да си изясня нещата и чета това:

                              В следующем месяце Bf 109G впервые столкнулись в бою с английскими истребителями. Интересен отзыв Пьера Клостерманна о возможности боя между "Спитфайером"-V и Bf 109G: "Перед установкой на "Спитфайеры" карбюратора, способного работать при отрицательных перегрузках, удержаться на нем за Bf 109G было трудным делом. Так как Bf 109G не обладал угловой скоростью вращения Fw 190, чтобы быстро перевернуться на спину, пилот истребителя резко отдавал от себя ручку, как будто хотел выполнить обратную петлю. "Спитфайер"-V не мог следовать за ним, так как двигатель при отрицательной перегрузке тут же глох, и, чтобы удержаться за Bf 109G, нужно было выполнить переворот на траектории вслед за преследуемым. Обычно "Спитфайер"-V не мог сесть на хвост Bf 109G, но если такая опасность возникала, пилот последнего использовал GM 1, оставляя своего противника далеко сзади".


                              За "каната" дори не си струва да се коментира.Като цяло това дори не е "изтребител".Според маневрените му характеристики - лети като мишена,само,че е по-голям.За улеснение заех данните му все от същия адрес http://airwar.ru/enc/fww2/p47b.html#LTH

                              Вступление США во Вторую Мировую войну значительно ускорило дальнейшее развитие P-47. На ранних самолетах P-47B устанавливалась облегченная и усовершенствованная версия двигателя Pratt&Whitney R-2800. Этот двигатель несколько улучшил скоростные характеристики на больших высотах и улучшил скороподъемность. Но даже после этого основным недостатком P-47B по прежнему осталось слишком большое время набора высоты. Высоту 5000 м самолет набирал за 8,5 мин; скороподъемность у земли составляла 10,7 м/с, а время виража - 30 с. Для сравнения можно сказать, что основные советские истребители Як-9 и Ла-5ФН, выпускавшиеся в 1943-1944 гг. набирали высоту 5000 м соответственно за 5 и 4,7 мин, а скороподъемность истребителя Як-3 у земли составляла 19,2 м/с. Основные же истребители противника на то время Bf-109G-6 и Fw-190А-3 имели скороподъемность 17 и 14.4 м/с, а время выполнения виража - 20 и 22 с соответственно.



                              Действително,има добра скорост и сериозен секунден залп....и никакъв шанс да ги реализира!
                              Опс,моя грешка натоварения Ю-52 има по-ниска скороподемност и хоризонтална маневреност.Ако не бяха далеч по-опитните му пилоти бих го писал като евентуална жертва.Но за да прихване,много по-ниско летящата "леля Ю" ще се наложи да пикира.Ако вземем предвид склонноста му да не излиза от пикиране над определена скорост,то нещата отново стават сложни.Разбира се,при съотношение 15 към 1 и навика на сащианците да пуцат сватбарската,докато има патрони,въвежда и фактора "случайност".При това съотношение,този фактор дава реален шанс поне малка част от "каничките" да не бъдат "счупени".
                              Last edited by bigbeer; 31-01-2009, 07:08.

                              Comment


                                #30
                                Извинете ме,че се намесвам неканен,но така и не разбрах каква точно позиция защитава Сейлър
                                Прав си, че не става много ясно, понеже спора се пренесе тук от друга тема - идеята беше, че И-185 и Bf-109G6 няма да осигурят никакво превъзходство на измисления съюз СССР-Германия

                                тогда стало без всяких сомнений абсолютно ясно,что Spitfire сильно уступает новому самолету Luftwaffe.
                                Ако добре си спомням, това го написах и аз под малко по-друга форма. Именно за това се появява и следващата модификация(Spitfire Mk. IX), която не изпитва особени проблеми с FW-190

                                и никакъв шанс да ги реализира

                                Ето един много "прост" човек дето не го знаел вместо да бяга закопал 28 германски самолета


                                Ето и още един

                                Той пък даже и позьорски се снимал

                                Американци, кво да ги правиш

                                А, да и един съвет - не ми давай цитати приписвани на Клостерман в разни руски статии. Първо прочети The Big Circus
                                Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                                Comment

                                Working...
                                X