Добре.................. вече съм учуден(чак днеска разбрах за това). Значи и Руснаците са имали реактивен самолет и то още от 1941. Бе я кажете нещо за тази машина че нищо не знам за нея.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
!!!!BI-1!!!!
Collapse
X
-
Ами, всъщност тук аз по-скоро на друго бих акцентирал. Качеството на машините не е чак толкова важно (това важи за всички, но в случая с особена сила - за съветската армия). Руснаците имат предостатъчно добри като качество и като бройка машини (и авиация и танкове и т.н.). Проблема е по-скоро друг - доктрината за използването им и твърде голямото влияние на Върховния Главнокомандващ. И то изключително негативно влияние. Спомнете си, че чак до края немците успяват да поддържат където им е необходимо въздушно превъзходство.
Така че и с реактивен и без него ... а и помислете какъв път трябва да се извърви от прототипа до серийното производство. А за обучението на екипажи да не говорим.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Авиация! Ето ме и мен.
В момента пиша сайт за Месершмит-109 и няма да се впускам в много писане.
Не трябва да се съди по една игра за качествата на един самолет. В Ил-2 са заложени математически модели на характеристиките на самолетите. Някои даже са много нереалистични. Говорил съм с колеги летци, които също играят на нея и това е тяхно мнение. Например при вклюване на "Stalls and Spins " поведението на Л.А. става неузнаваемо в хоризонтален полет. Това реално не е така, въпреки, че маневрения изтребител се конструира ареродинамично неустойчив.
Действително БИ-1 е бил с ракетен двигател. Това означава, че за да може да лети му трябват гориво и окислител. Те тогава са били доста скъпи за производство и съхранение, а и знаем нивото на съветската техниката по онова време. Полетът на един такъв самолет излиза доста скъп. При големи скорости маневреността намаляват. На малки и пределно малки височини е било трудно да се упралява. Пък и Бащата на народите явно е бил традиционалист. Проектът не търпи развитие.
След ВСВ се разработват турбореактивните самолети. Всичко е въз основа на Messerschmitt P1101. МиГ-15 и F-86 Sabre страшно приличат на него...
Толкова за сега. Имам работаscharfschutze ®
_______________________________________
Мощта на оръжието се умножава по разума на този, който го използва.
Comment
-
Я малко да поясня разликата между РАКЕТЕН и т.нар. РЕАКТИВЕН двигател.
Всъщност и двата двигателя са реактивни само че ракетният се нарича - Течно Реактивен ,а т.нар реактивен се нарича Въздушно Реактивен.
Първият не използва атмосферният въздух при работата си, защото работи с течен кислород и някакъв окислител,които като се смесят изгарят в горивната камера и излизайки през соплото дават необходимата тяга .То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
Ам гъл , ами то няма разлика.
Какво ми е некоректното според теб? Просто съм ползвал ракетен вместо реактивен, за мен е едно и също въпреки, пояснението по горе. Което дори да е вярно едва ли ще допренесе за по - малък разход на гориво. Реактивната тръба е измислена още през края 19 век. Я ми обясни какво те възмути в моя постинг, че го коментира?
Спестявайте по 5 марки на седмица и ще пътувате с ваша собствена кола!
Comment
-
Originally posted by "Parabellum"
Я малко да поясня разликата между РАКЕТЕН и т.нар. РЕАКТИВЕН двигател.
Всъщност и двата двигателя са реактивни само че ракетният се нарича - Течно Реактивен ,а т.нар реактивен се нарича Въздушно Реактивен.
Първият не използва атмосферният въздух при работата си, защото работи с течен кислород и някакъв окислител,които като се смесят изгарят в горивната камера и излизайки през соплото дават необходимата тяга .
Не е точно така!
Ракетния двигател наистина е течнореактивен. Той обаче има гориво и окислител. Това му помага да работи без проблеми в безкислородна среда. Тягата му е значителна, но има огромен разход на гориво и окислител. (Космическите совалки излитат с по над 2 000 000 литра)! Двигателят има само горивна камера и сопло. Ме-163...
Така нареченият от теб "рактивен двигател" се нарича ТУРБОРЕАКТИВЕН. Летателният апарат носи само горивото (керосин). За окислител се използва кислорода във въздуха.
Има правопоточни и компресорни двигатели. Първите имат следните части:
1. Входно устройство (въздухозаборник);
2. Горивна камера;
3. Сопло.
Използва се ефекта от сгъстяването на въздуха от голямата скорост. Монтира се само при свръхзвуковите самолети. (SR-71 "Blackbird")
Другия тип са компресорните. Те имат следните части:
1. Входно устройство (въздухозаборник);
2. Компресор. В него се извършва се сгъстяване на въздуха. Има центробежни (МиГ-15, МиГ-17, L-29) с една степен на сгъстяване и аксиални компресори (МиГ-21, МиГ-23, МиГ-29, МиГ-25, F-4, F-14, F-15, F-16, F-117, F-18... ) с много степени на сгъстяване (12, 14 (Су-22, F-4))
3. Горивни камери (отделни, пръстеновидни и смесени );
4. Турбина - за високо и ниско налягане;
5. Удължителна тръба;
6. Форсажна камера и форсажни форсунки; (накои нямат - Ме-262, МиГ-15, МиГ-17, Су-25, L-29, L-39, A-10, Harrier...). Форсаж имат: МиГ-21, МиГ-23, МиГ-29, МиГ-25, F-4, F-14, F-15, F-16, F-18... Познават се по големите пламъци извън соплото в режим "Форсаж".
7. Сопло. При доста самолети се използва т.н. "сопло на Лавал".
Има разлика между соплата на дозвуковите и свръхзвуковите самолети. Първите първо са с голям диаметър, който намалява, а вторите - обратно. Така се получава по-голяма тяга.
Има едно- и двуконтурни турбореактивни двигатели. При двуконтурните не всичният въздух, засмукван от компресора се използва за горене (Boeing-747, 767...)
Има и т.н. ТУРБОВАЛНИ двигатели (винтовентилаторни). При тях енергията на изгорелите газове се преобразува почти изцяло във въртящ момент. Те се използват при хеликоптерите и при някои транспортни самолети (дозвукови).
Дано съм бил изчерпателен...scharfschutze ®
_______________________________________
Мощта на оръжието се умножава по разума на този, който го използва.
Comment
Comment