Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Авионовини

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Авионовини

    Чух, че ще се открива тези дни някаква интересна изложба с картини на Марий Чернев. Слуховете се оказаха верни:

    Изложба на авиационни картини бе открита днес
    дата: 12.04.2007

    По случай деня на авиацията и космонавтиката – 12 април, днес в Столичната библиотека бе открита изложба на авиационни картини от известните български художници-баталисти Марий Чернев и Стоян Попов. Изложбата бе открита от главния редактор на списание “Аеросвят” и организатор на изложбата Иван Делчев в 11 часа на обяд. Картините пресъздават различни моменти от военната история, като преобладават битки от Втората световна война. Мероприятието бе уважено от редица български авиационни експерти, ветерани и журналисти и бе проведено в партньорство с “Българската федерация по стендови моделизъм”.

    Освен картини изложбата предлага стендови авиационни и военни модели, както и авиационни снимки от предстоящата изложба на фотографи от Българско Авиационно Сдружение, която ще се проведе на 5 и 6 май в Културно-информационния център на ВВС на бул. Цариградско шосе, в близост до площад “Авиационен”.

    Изложбата е отворена за посетители в следващата седмица, всеки ден без неделя.

    Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

    #2
    Германски ударен Торнадо е аварирал при кацане на летището в Мазар-и-Шериф днес.
    Няма и един месец от както прехвърлиха шест такива самолети в Афганистан.
    Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

    Comment


      #3
      От утре ако сте в центъра на София между 10.00 ч. и 11.00 ч. и 14.00 ч. до 15.00 ч. хвърляите по един поглед към небесата. Един Ми-17 и два Кугъра ще правят тренировки за парада на 6 май.
      Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

      Comment


        #4
        В четвъртък (14 юни) е починал един от големите американски бойни пилоти - бригаден генерал Робин Олдс. Той има 12 въздушни победи по време на ВСВ и 4 по време на Виетнамската война. Отделно е бил командир на 8-о тактическо итребително крило "Wolfpack" във Виетнам - една от най-резултатните части по време на Виетнам.


        Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

        Comment


          #5
          Надявам се заинтересуваните да са информирани, че на 1 юли 2007 г. (неделя) в авиобаза Граф Игнатиево до Пловдив американската група Thunderbirds (цък) ще направи демонстрация.



          Началото на самата демонстрация ще е в 15,00 часа и ще продължи малко над час. По-рано ще има парашутни скокове, а на земята ще има изложени МиГ-21 и МиГ-29.
          Публика ще се допуска в авиобазата от 11,00 часа. Шоуто ще е напълно безплатно.
          Ако искате добри места съвета ми е да идете преди 12,00 на летището



          Шоуто ще си заслужава. :38:
          Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

          Comment


            #6
            Като няма риба и рака е риба.
            Нещо такова се получи с шоуто на Буревестниците днес.
            Малко постничко, имаше едно прекъсване по технически причини (птица се удари във фанара на един F-16) от около 20 минути. Честно казано на тренировките в петък се получи малко по-добре.
            Абе американска работа - повече показност, по-малко екшън. На нас ни дай един МиГ-23 (мир на прахът му) да върти виражи на форсаж на малка височина и шоуто е станало.
            Всъщност някой от форума бе ли на шоуто?
            Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

            Comment


              #7
              Много ми се искаше да отида, но съм затрупан от работа
              Иначе съм напълно съгласен за МиГ-23, бях на последното шоу когато летеше... Беше върхът! Спомням че тогава имаше и Су-22, Су-25, Елките, МиГ-21, Ф-15, Турските звезди, Ми-8, Ми-24, парашутисти... ех...
              „Аз, Драгомир, писах.
              Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

              Модератор на раздел "Военна Авиация"

              Comment


                #8
                Су-30МКИ срещу Eurofighter... Ще бъде интересно.

                Indian Air Force and RAF Exercise

                The Indian Air Force (IAF) will take part in a UK exercise alongside the RAF, which will be the first time that the IAF has ever participated in an exercise in this country. The exercise known as Indra Dhanush 07 will run from 2nd-12th July and will be based at RAF Waddington in Lincolnshire. There will be a variety of aircraft taking part, including for the first time in UK, six Indian SU-30MKIs (Flanker-H) air superiority fighters. Some 200 personnel from the Indian Air Force will be involved in the exercise.

                The exercise aims to further develop the good defence relationship between the Royal Air Force (RAF) and Indian Air Force (IAF). Exercise Indra Dhanush demonstrates the UK’s desire to engage, over a wide spectrum of military capabilities, with an important strategic partner.

                The Indian SU-30MKIs and the IL78 tanker will also participate at the RAF Waddington airshow (30th June-1st July) and at the Royal International Air Tattoo (RIAT) at RAF Fairford, Gloucestershire on the 14th-15th July. This year marks the platinum jubilee of the Indian Air Force – 75years, since it was established in 1932

                Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                Comment


                  #9
                  Днес (или по-скоро утре сутрин, по наше време) е тържественото изкарване на халето за окончателно сглобяване на първият Boeing 787.

                  Ako на някой му се гледа да иде до сайта на Boeing, където има подробности за събитието (цък). Събитието е в 01,30, понеделник наше време.
                  Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                  Comment


                    #10
                    Китайска разработка WIG /Wind-In-Ground/ - "... лети на около половин метър над водната повърхност. Самолетът развива скорост до 300 километра в час и може да вдига товар от 4 тона при излитането..."
                    "Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта

                    Comment


                      #11
                      Нямам търпение да излязат резултатите от учението



                      Indian first as bilateral exercise reaches halfway point

                      The second bilateral Indo-UK air exercise, Indra Dhanush 07, involving the Indian Air Force (IAF) and the Royal Air Force (RAF), has reached its mid-way point at RAF Waddington in Lincolnshire. The exercise is a first for the Indian Air Force as this is the first time they have exercised in the United Kingdom.

                      The inaugural day last week was aimed at introducing the participating IAF Su-30 MKI aircrew to the flying environment within the UK and saw them flying alongside RAF F3 Tornadoes of 25(Fighter) Squadron that are normally based at RAF Leeming in North Yorkshire, but who are operating from Waddington for the duration of the exercise. Also airborne were a Eurofighter Typhoon and a Hawk aircraft.
                      “It will be a mutual learning experience for both”, said Wing Commander AK Bharti, talking of the learning values in terms of inter-operability between the two air forces after returning from a sortie of a four-aircraft formation comprising a Su-30 MKI, F3 Tornado, Typhoon and a Hawk.

                      The ‘airborne warning and control’ (AWAC) system, a veritable electronic ‘eye-in-the-sky’ platform was also observed by a few IAF personnel onboard an E3-D Sentry AWAC aircraft belonging to RAF’s No. 8 (Fighter) Squadron. The E3-D Sentry and the F3 Tornadoes also participated in the first exercise of the series held at the Gwalior and Agra Indian Air Force bases last October.

                      The exercise will culminate on Thursday 12th July with an opportunity for members of the media to meet the participating personnel from both air forces.

                      Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                      Comment


                        #12
                        pnp5q написа
                        Китайска разработка WIG /Wind-In-Ground/ - "... лети на около половин метър над водната повърхност. Самолетът развива скорост до 300 километра в час и може да вдига товар от 4 тона при излитането..."

                        вика му се екраноплан, и от половин век насам не е новина... това, например, е А-90 Орльонок



                        колкото до Су-30МКИ и Тайфуна - малко инфо за първите срещи:

                        RAF EUROFIGHTER TYPHOONS AND IAF SU-30 MKIS MATCH-UP

                        TO THEIR POTENTIALS IN THEIR FIRST-EVER AERIAL COMBAT
                        14:58 IST
                        Much was at stake of its reputation, when for the first-time-ever, the Royal Air Force's (RAF) Eurofighter Typhoon, developed by a consortium of European manufacturers and recently inducted into the RAF, was to engage in any kind of an aerial combat with any non-RAF/NATO fighter. The Indian Air Force's (IAF) Sukhoi-30 MKI 'air superiority fighter', which are at Waddington, UK for the bilateral air 'Exercise Indradhanush-2007', had an opponent for the befitting duel.

                        The operational part of the 'Exercise Indradhanush-2007' began with a series of 1 vs 1 air combat sorties. Both variants landed with their much-touted reputations intact as each side tested their potentials with their adversary in the air to their limits. These sorties were premised not entirely on having winners or losers – but more for their evaluator and training values as encapsulated in the objectives. Both sides ended-up sharing an enhanced respect for each other's capabilities – both in terms of training values, and combat potentials of the diverse aerial platforms.

                        While the RAF fielded some of their most-experienced and highly-qualified pilots, some of them being very senior performance evaluators in active service, the IAF pilots were a mix of 'young to middle-level pilots' from the 'Rhinos' squadron. The RAF pilots were candid in their admission of the Su-30 MKI's observed superior manouevring in the air, just as they had studied, prepared and anticipated. The IAF pilots on their part were also visibly impressed by the Typhoon's agility in the air.

                        While it does not imply to say that the 1 vs 1 air combat sorties were meant for backslapping each other, it may be understood that in today's aerial combat scenarios of 'beyond visual range' (BVR) capabilities of air platforms, it is highly unlikely that any of the modern-day fighters will ever get into a situation that warrants extreme close air combat, as in the situation simulated in the 1 vs 1 sorties. With a 'kill' criterion of front-gun ranges being mostly under 1000 metres and a visual tracking envelope behind the target for only up to a 60-degree cone mostly for most fighter aircraft of the world, the unlikely scenario gets more exemplified.

                        But the irony also lies in the fact that while there is a number of counter and counter-counter measures to make the modern missiles with claims of inescapable parameters redundant by using 'chaff' and other active/passive measures, a 'gun kill' is invariably a most certain kill. The pilots invariably begin honing their tracking and combat skills under such close combat situations.

                        The exercise that nearly runs into midway by the weekend constitutes mostly mixed missions where RAF F3 Tornados, Hawks and Typhoons are packed together with IAF Su-30 MKIs. The sorties include combat situations of 2 vs 1, 2 vs 2 and upward combinations. The raiders are tasked 'High Value Asset' (HVA) busting on the ground and 'High Value Airborne Asset' (HVAA) busting in the air with the defensive elements designated to counter their ambitions.

                        Comment


                          #13
                          @kalo: Да. Новината е, че и китайците са си спретнали такъв.
                          От календара на dir.bg:

                          Съвместни полети на БГ и Кралските ВВС
                          Авиобаза "Граф Игнатиево", полигон "Ново село"
                          Съвместни полети на българските ВВС и Кралските ВВС на Великобритания - продължават до 23 юли. Съгласно подписан на 7 юни 2007 г.междуправителствен меморандум за разбирателство между България и Великобритания за военни учения, обучение и осигуряване на поддръжка от страната-домакин.

                          В ученията ще участват пет учебно-тренировъчни самолета "Хоук" от Кралските ВВС , а от българска страна - изтребители МиГ-29 и МиГ-21 и екипажи от авиобаза "Безмер". Ще бъде създадена обща група за планиране, а ръководството на полетите ще бъде съвместно. Замисълът е полетите да преминат по процедурите, по които се подготвят и осъществяват учебните полети на британските ВВС. Ще се отработват стандартните за българските летци полети за прихват, тренировка за т.нар. въздушна полиция, съпровождане на ударни групи.
                          "Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта

                          Comment


                            #14
                            Вчера по TV показывали учения ВВС на дальнем Востоке.
                            Показывали интересные кадры- отработка приземления и взлет различных летательных аппаратов (Су-27СМ , вертолеты Ми-8 и Ми-24...)на автомобильной дороге.Знаю, что в некоторых странах это нормальное явление, но в России я видел это впервые:tup:
                            "Россия безразлична к жизни человека и к течению времени. Она безмолвна. Она вечна. Она несокрушима..." Томас КАРЛЕЙЛЬ .

                            Comment


                              #15
                              Че откога в Далечния изток има пътища?
                              Шегувам се, да не вземеш да се обидиш. Просто се сетих за онези снимки от федералния път около Якутск (знам, че Якутск не е точно Далечния изток). И смътно помня коментари, че и на други места е същото - асфалтов път на десетина километра извън града и после всеки да се спасява, както може.

                              Да, осъзнавам, че мнението ми е извън темата.

                              Comment

                              Working...
                              X