Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Първата българска жива торпила

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    Единствения изтребител от ескортите до тоя момент, с който нашите са се срещали е П-38, е, ако са летели "крило до крило" с мустангите, можело и да ги разпознаят като чужди. Ама при остри курсови ъгли, висока скорост, виражи-вертикални и хоризонтални, са проспали първата среща.

    Comment


      #62
      Kramer написа Виж мнение
      Единствения изтребител от ескортите до тоя момент, с който нашите са се срещали е П-38, е, ако са летели "крило до крило" с мустангите, можело и да ги разпознаят като чужди. Ама при остри курсови ъгли, висока скорост, виражи-вертикални и хоризонтални, са проспали първата среща.
      Хайде да уточним нещата,за да няма и занапред залитания от типа "непрофесионализъм" на нашите пилоти или "остри курсови ъгли" и прочие небивалици.Та,Лайтнинга не е "единствения изтребител" с който сме се срещали преди 17.04.1944г. когато за сефте срещаме Мустангите.Откакто ползват бази на италианска територия (след 01.08.1943г.) хамериканците ескортират своите бомбери предимно с Лайтнинги,но използват(макар и в по-малка степен) и Тъндърболти.Тъндарите също са едномоторни моноплани и рязко се отличават от "рамките ".Нашите пилоти са много добре запознати с вида на всички евентуални противникови самолети именно с цел "да не стават грешки".При наземните занятия които провеждат,използвайки адекватни графики и модели те са запознати с вида на мустангите от всякакъв ракурс и разстояние.Грешката идва от информацията на ЗЕМНИТЕ ПРЕДУПРЕДИТЕЛНИ СЛУЖБИ,която нашите пилоти ползват преди излитане.За съжаление там подготовката не е на съответното ниво по няколко елементарни причини.1/до преди войната земните наблюдатели са били полувоенно формирование.2/там служат множество цивилни доброволци избрани предимно "поради острото им зрение".3/държавата не успява да отдели средства и кадри за адекватни курсове на земните наблюдатели,чието значение до преди първите бомбардировки е силно подценявано( та нали войната е символична).Орляците от Враждебна и Божурише излитат по предварително невярната информация подадена от земята,че във въздуха се води битка,към която трябва бързо да се присъединят.Единия наш орляк е въоръжен с Месери,а другия с Девуатини.Пилотите на орляка с Месери са получили всички степени на обучение (ЛЕТАТЕЛНИ,ТАКТИЧЕСКИ И ИНСТРУКТОРСКИ) в немската авиошкола "Вернойхен".След което преподават наученото на колегите си от съседните орляци.По тази причина при групово взаимодействие във въздуха тяхната лидерска позиция не се оспорва.Девоатините очакват да срещнат месери при крепостите и нормално се подготвят да се прегрупират с колегите си.Тази заблуда трае точно до първата американска атака,когато Мустангите са познати от по-опитните пилоти и е дадено съответното предупреждение.За съжаление тази нещастна съвкупност от фактори дава на американците "една атака в повече",което при смазващото числено превъзходство разбива тактическата постройка на нашите и води до загубата на трима български летци.При всички изброени по-горе причини загубата само на трима пилота говори именно за сериозен професионализъм.

      ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ И НАЗДРАВЕ
      Last edited by bigbeer; 27-12-2009, 21:08.

      Comment


        #63
        bigbeer написа Виж мнение
        Хайде да уточним нещата,за да няма и занапред залитания от типа "непрофесионализъм" на нашите пилоти или "остри курсови ъгли" и прочие небивалици.
        Най-смирено се извинявам, за това, че се усъмних, че нашето гардже е най-хубаво, най-умно, тактически и летателно най-добре подготвено и пр.
        bigbeer написа Виж мнение
        Та,Лайтнинга не е "единствения изтребител" с който сме се срещали преди 17.04.1944г. когато за сефте срещаме Мустангите.Откакто ползват бази на италианска територия (след 01.08.1943г.) хамериканците ескортират своите бомбери предимно с Лайтнинги,но използват(макар и в по-малка степен) и Тъндърболти.Тъндарите също са едномоторни моноплани и рязко се отличават от "рамките ".Нашите пилоти са много добре запознати с вида на всички евентуални противникови самолети именно с цел "да не стават грешки".При наземните занятия които провеждат,използвайки адекватни графики и модели те са запознати с вида на мустангите от всякакъв ракурс и разстояние.
        Бих искал да попитам, кога преди 17.04 нашите са срещали във въздуха Р-47? Относно познаването от страна на нашите на всички евентуални противникови самолети, няма да изпадам в подробности, само ще цитирам част от Донесение от командващия ген.-майор Айранов до Министреството на войната за бомбардировката от 17.04.1944 г.
        ...За първи път противникът извършва изтребителната си охрана над наша територия с нов тип изтребителни самолети, - Републик Р-47 "Тъндърболт" и Норд Американ Р-51 "Мустанг", и двата американски. Тези самолети по профила си имат голямо сходство с нашите изтребители, голяма скорост и силно въоръжение - обстоятелства, които изненадаха твърде много нашите летци и поради които, последните понесоха чувствителни загуби...
        Не съм спазвал правописните правила от онова време. Донесението е означено като "Поверително" и е датирано 18.04.1944 г.
        bigbeer написа Виж мнение
        Грешката идва от информацията на ЗЕМНИТЕ ПРЕДУПРЕДИТЕЛНИ СЛУЖБИ,която нашите пилоти ползват преди излитане.За съжаление там подготовката не е на съответното ниво по няколко елементарни причини.1/до преди войната земните наблюдатели са били полувоенно формирование.2/там служат множество цивилни доброволци избрани предимно "поради острото им зрение".3/държавата не успява да отдели средства и кадри за адекватни курсове на земните наблюдатели,чието значение до преди първите бомбардировки е силно подценявано( та нали войната е символична).Орляците от Враждебна и Божурише излитат по предварително невярната информация подадена от земята,че във въздуха се води битка,към която трябва бързо да се присъединят.Единия наш орляк е въоръжен с Месери,а другия с Девуатини.Пилотите на орляка с Месери са получили всички степени на обучение (ЛЕТАТЕЛНИ,ТАКТИЧЕСКИ И ИНСТРУКТОРСКИ) в немската авиошкола "Вернойхен".След което преподават наученото на колегите си от съседните орляци.По тази причина при групово взаимодействие във въздуха тяхната лидерска позиция не се оспорва.Доганите очакват да срещнат месери при крепостите и нормално се подготвят да се прегрупират с колегите си.Тази заблуда трае точно до първата американска атака,когато Мустангите са познати от по-опитните пилоти и е дадено съответното предупреждение.За съжаление тази нещастна съвкупност от фактори дава на американците "една атака в повече",което при смазващото числено превъзходство разбива тактическата постройка на нашите и води до загубата на трима български летци.При всички изброени по-горе причини загубата само на трима пилота говори именно за сериозен професионализъм.
        Здравата си се омазал. Почти няма изречение, което да е вярно. А тези Догани направо избиват рибата.
        Във Верньойхен нашите не са учили как да противодействат на тежки бомбардировачи, защото и самите германци не знаят още как.
        Всъщност 2/6 и 3/6 Орляк участват в боя с 32 самолета (30 месера и 2 Девуатина), а ескорта на бомбардировачите е 31 FG въоръжена с Р-51B. Тъндърболти не е имало. Съотношението при ескорта е много добро за нашите - по-малко от 1:2 за американците.
        И недей да прехвърляш вината върху земните предупредителни служби. Още при влитането, те са посочили, че ескорта на американците е 100 изтребителя Тъндърболт и Мустанг. Сбъркали са броя - <100 и че самолетите са само Мустанги.
        Българските изтребители, излитат не защото във въздуха се води бой, а за да попречат на бомбардировачите да пуснат прицелно бомбите си над София. Заповедта за излитане е дадена 20 минути преди да се появят американците.
        За твое сведение във въздушния бой загиват доста повече от 3ма български летци, а именно: поручик Попов, поручик Арнаудов, поручик Рачев, подофицер Кръстев, поручик Кондаков и поручик Стефанов. 2/6 Орляк губи 44% от самолетите си!
        И изобщо не е зле да прочетеш малко повече книжки, преди да се изказваш с подобни емотикони "", че писаното от другите е небивалици.
        bigbeer написа Виж мнение
        ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ И НАЗДРАВЕ
        Весели празници и на теб!
        Last edited by centara; 26-12-2009, 15:21. Причина: правописни корекции
        If you believe everything you read, better not read.
        Japanese Proverb

        Comment


          #64
          Bigbeer, centara качествено и аргументирано ти е попилял писанията. Аз мога само да добавя, че бъркането на мустангите, особено на Р-51В с Месершмит (реалния проблем) не е само наш патент. И на германците им се случва. И в нашия случай масово ги бъркат именно пилотите и според Стоян Стоянов, в един момент решават даже, че идват подкрепления, от която грешка пилотите на 15 UASF не пропускат да се възползват(масово иде реч за хора дошли на фронта с 300-400 часа на бойна машина зад гърба си).
          Бъркането на Р-47 с немска машина от друга страна е доста сложничко и последния е зает с други работи в началото на 1944. Изпаряването на де що се намери германски локомотив е една от другите работи(първия пилот на Тъндърболт замел влакова композиция колегите му го скъсват от бъзици и го кръщават "ловеца на носорози")

          Доганите очакват да срещнат месери при крепостите и нормално се подготвят да се прегрупират с колегите си.
          Не е зле да се има предвид, че всичките нашенски догани на куп са свалили цифром и словом един бомбардировач, който вече е бил повреден. При крепостите не са имали какво да правят, щото са се превръщали в боядисани отметки по машините от ескорта и в тренировъчни мишени за бордните стрелци на бомбардировачите за отрицателно време. Можели са единствено да гонят изоставащи ударени машини и то не такива, на които повечето стрелци са живи и бомбардировача още има някаква управляемост(примерно му е излязъл от строя само единия двигател). А употребата им срещу здрави В-17G е била дивно безмислен акт на отчаяние
          Създаването на митове е хубаво нещо, обаче е много тъпо да им се вярва безрезервно.
          Last edited by Sailor_Malan; 27-12-2009, 00:59.
          Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

          Comment


            #65
            Oтносно Доганите-моя грешка за която се извинявам. две изречения по-горе пиша за Девуатини,а после в бързината съм ги прекръстил без да се усетя.Ще го поправя в поста си.

            Относно "най-красивото гардже" даже няма да коментирам.Не ми пука кой,кой е,стига ми да разбера как действително е било.Говоря за "нашите" защото се самоопределям като българин,а тези летци защитават България.

            За тактиката срещу крепости сме имали достатъчно време да научим както от личен опит,така и от немски офицери командировани в българия да споделят опита си,най-често след раняване.Интересно какъв тактически опит срещу крепости е имал Хартман,когато го командироват да пази румънския нефт например.И каква тактика да се предприеме когато командира на излетелия със закъснение 2/6 орляк загива още след излитане,а цялата щабна четворка е здраво надупчена и излиза от боя.

            Относно 30 те месера и 2 девуатина добре,а излетелите от Карлово да не ги слагаме в сметката така ли ? Имаше и някоя и друга Авия даже май

            За уменията на пилотите говори и бройката свалени и повредени противникови машини,при съотношение в боя над 10 към 1 (ако броим самолетите).Как сметна съотношение под 2/1 при изтребителите не схващам.И защо да не броим стрелците на крепостите също не ми е ясно. 16 наши самолета не успяват да излетят отново след този бой (свалени и сериозно повредени),а в САЩианските бази не се прибират 23 бомбера.Като след боя има доклади само за 3 директно свалени от тях.Подобно поведение на прилича на опит да се замажат грешките с преувеличаване на победите.Действително 6-тима български пилоти загиват в следствие на този бой,както си посочил,но само трима са докладвани като директно свалени.Предположих че другите са загинали след боя от раните си,може и да бъркам.

            Интересно как земните служби са преброили евентуалния противник толкова точно на око,при положение,че хамериканците ползват ленти от алуминиево фолио и радарите са извън строя.Доста як окомер за 20 минутно предупреждение.То по книжките пише доста неща,също и в докладите,въпроса е доколко може да им вярваме сега когато имаме информация от няколко възможни източника.
            Last edited by bigbeer; 27-12-2009, 21:24.

            Comment


              #66
              Sailor_Malan написа Виж мнение
              Bigbeer, centara качествено и аргументирано ти е попилял писанията.
              Създаването на митове е хубаво нещо, обаче е много тъпо да им се вярва безрезервно.
              По въпроса с митовете бих ви помолил да погледнете колко свалени изтребителя са заявили стрелците на американските крепости и колко техните изтребители,при нападенията си над българска територия.после пак ще си говорим за митове

              Comment


                #67
                bigbeer написа Виж мнение
                По въпроса с митовете бих ви помолил да погледнете колко свалени изтребителя са заявили стрелците на американските крепости и колко техните изтребители,при нападенията си над българска територия.после пак ще си говорим за митове
                Пак насмръдва на силно криворазбран патриотизъм. Я да се опитаме да помислим какви средства за обективен контрол има на разположение примерно някой waist gunner (сори не се сещам за смислен български превод но предполагам всеки може да се сети къде са позициите на двамата такива в В-17 и В-24 примерно). И като как изглежда за въпросния стрелец прекратил атаката пушещ изтребител?
                А имаме ли въобще идея колко от заявените победи са реално признати? Бройката честно казано е мизерна.

                16 наши самолета не успяват да излетят отново след този бой (свалени и сериозно повредени),а в САЩианските бази не се прибират 23 бомбера
                Т.е. почти половината от боеспособната ни авиация е извън строя(а боеспособната ни авиация са 35-40 изтребителя). От друга страна само бройката на бомбардировачите в 15 въздушна армия гони 2000 и това без 205 бомбардировъчна група на RAF.
                Т.е. на цената на леко одраскване, американците практически пускат кепенците на ВНВВ. Каква блестяща "победа" само сме постигнали.
                Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                Comment


                  #68
                  Да спрем до тук, а? Тъпо става. Много могъщо са нападали... София. А нашите нямали шанс, което ги прави тъпи ако изобщо са пробвали. Ама те вече и не са наши, щот днес вече сме се изнесли (физически или времево) и сме осъзнали надмощието на индустриализираните над лузърите от Балкана... Стига толкоз, предлагам няколкомесечно примирие по темата.

                  Comment

                  Working...
                  X