Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Буран-каца на крумово

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Буран-каца на крумово

    LionKingOne написа
    Swebus, спирката се казва Маврудово, там и сега спират електричките за Асеновград, защото част от персонала си пътува и досега с тях, тъй като цената на горивото хапе, пък и местата за паркиране в паркинга пред музея са крайно недостатъчни.
    Що се отнася до пистата, тя бе модернизирана през втората половина на 80-те години и сега тя (заедно със сарафовската) са единствените самолетни писти в България, които са без ограничение в теглото на използващите ги самолети.
    Другата причина за сериозния подход при изграждането им е и факта, че те са били подготвяни за разервни летища които да могат да се ползват при внезапно възникнала необходимост от аварийно кацане на "БУРАН"-ите. (По-възрастните знаят за какво става дума.)
    lutrissmo написа
    LionKingOne написа
    lutrissmo, информацията ми е от човек, който по онова време е бил свързан с проекта.
    Страшно съм изкушен, но не мога да го цитирам по име, тъй като той вече е на възраст, пък и все още се смята свързан с писмената си клетва за опазване на тайната и няма да е коректно от моя страна да го цитирам без негово съгласие. Вече съжалявам, че зачекнах въпроса.
    Що се касае до руските космически тайни, нека да спомена само, че за да се скрие от света тайната за наличието на космодрума "Байконур", СССР предприе прикриващото мероприятие "разработка на целините". Знаето за какво става дума.
    За да се скрие от западните разузнавания местонахождението на Байконур, графиците на всички влакове, които са минавали в района, са били внимателно следени и при наличие на влак (независимо от неговия вид) в района е било заповядвано "пълно радиомълчание" докато влакът излезе от района.
    За отбелязване е, че много западни разузнавачи непрекъснато са сновяли под прикритие като обикновени пътници с редовните влакове и са се опитвали да организират радиоподслушване в района. Опитите обаче са били напразни и едва сега материалите за това излизат на светло.
    Що се касае до Буран-а, той има само няколко пробни полета и след това машината е затворена в хангар за няколко десетилетия. По тази причина не е могъл да кацне и в Крумово. А и да беше кацнал - най-вероятно районът щеше да се отцепи и живо пиле нямаше да разбере за кацането.
    Сега е в проект на реализация руско-английски проект (от руска страна в него очаства ЗАО "Молния"), който цели възстановяването на машината и нейната модернизация по съвременните стандарти.
    Същевременно ще се строят още няколко машини.
    Буран се разглежда като евроалтернатива и доразвитие на Шатъл-ите.
    Едва тогава може и да видим как ще кацне тази машина у нас, въпреки, че на мен не ми се иска, защото това ще бъде аварийно кацане.
    Та така...
    как то се казва да ама не
    Елемаг написа
    piko1 написа
    хелол биг бродер
    имам един въпрос
    аджаба те такове нещо има ли
    http://www.real-land.net/bgrail/foru...?p=14004#14004
    Не! Всички писти за приземяване на Буран се намират на територията на СССР.
    това го казва спец по космическата тема
    а иначе да ти кажа нещо буран лети само един път
    а да и също така
    не забравяи че аз не съм средно статистически субект и не може да повярва на глупости от този род
    та така какво мислите вие по този въпрос

    #2
    Aз лично си мисля че пълниш форума с глупости
    Can't talk! Got to Shoot!

    Comment


      #3
      Ъфф. Драги, "Разрабтката на целините" има съвсем друга история. Чувал ли си защо на Никита Сергеевич са му викали "Кукуруза"? Или с други думи "Царевицата"
      Въобще, да се слага всичко под знаменателя "страшни и вълнуващи" военни/космически/кагебешническо-цереушнически тайни може и да е забавно за някои, но в крайна сметка е просто ... глупаво.
      Около самия "Буран" да се вдига шум ... може би всъщност вече и да е влязъл в историята, защото така или иначе тази част от съветската/руската космическа програма е заровена и мъртва от много отдавна.
      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
      Проект 22.06.1941 г.
      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

      Comment


        #4
        Чули недочули и чели недочели, имаше едно филмче за историята на Байконур и за дезинформацията за местонахождението и оттам си черпят инфото, а това за Крумово може да го казва човек тотално незапознат с профила на полета на совалките - абе как с това разположение на пистата и близостта на Родопите ще се каца със совалка там замисляли ли сте се при кава скорост кацат те.... http://www.buran.ru/htm/flight.htm
        а на Буран доколкото си спомням даже му се събори хангара отгоре, дотолкова се бяха разкапали нещата. Сега да видим с Клипера какво ще излезе

        http://www.buran.ru/htm/horol.htm а ето и запасните летища за Бурана
        Last edited by Han Solo; 10-10-2005, 00:25.
        may the Force be with you

        Comment


          #5
          аз да се похваля - видях на живо и от близко разстояние (да се чете - влязох вътре) едно от двете останали копия на Буран (без да броим частите по складовете) - оригиналът бе открит в Бахрейн и бе закупен от немски автомобилен и самолетен музей, където в момента се възстановява, но един от тестовите макети се намира в парк "Горки" в Москва и в момента е оборудван като една от онези совалки по лунапарковете - влизаш, разглеждаш машинариите, казват ти няколко общи приказки и после сядаш в една малка заличка, слагаш очилата и ти пускат някакво филмче за космоса и т.н., общо взето глупаво, но си заслужава да видиш самата совалка, дори заради червения, топлещ сърцето ми флаг върху белия корпус

          Comment


            #6
            skycycle написа
            аз да се похваля - видях на живо и от близко разстояние ..... си заслужава да видиш самата совалка, дори заради червения, топлещ сърцето ми флаг върху белия корпус
            Е, то червени знамена можеш д агледаш и да се топлиш и без совалка
            Казвам го, естествено, от завист. :tup: Кажи някакво впечатление?

            Comment


              #7
              кажи, малка ли е, голяма ли е?
              По моя преценка съм обективен.

              Comment


                #8
                Червените знамена ги гледах и по едни самолети и по ракетата пред павилиона на космоса във ВДНХ, предполагам се сещате за какво става дума иначе совалката изглежда готино, очаквах да е занемарена, но се оказа, че я поддържат доста добре много е готино усещането като застанеш в кабината

                простете невежеството ми, мисля че въпросната ракета беше копие на тази на Гагарин, при всички положения беше ОГРОМНА...

                Comment


                  #9
                  снимчица

                  след едноминутно търсене - открита в парк "Горки"

                  Comment


                    #10
                    Въпреки че прегледах на бързо за руската совалка Буран мога да ви кажа че по-добра от американския си еквалиентет въпреки че двете са разработени почти по едно и също време със тая разлика че руската е малко по-рано от американската.Спорен е въпросът защо руснаците се отказват от техника със която са със светлинни години пред американците.Но това е отделен въпрос.

                    Comment


                      #11
                      Ами всъщност Буран е трябвало да бъде орбитален бомбардировач , понеже американците успяли да излъжат че техните шатъли са именно това. И понеже работата се оказала безперспективна и скъпа , я зарязали.За граждански цели старите ракети вършели по-добра работа , били по-сигурни и не на последно място по-евтини , като цена за полет.

                      Comment


                        #12
                        niko_789 написа
                        Въпреки че прегледах на бързо за руската совалка Буран мога да ви кажа че по-добра от американския си еквалиентет въпреки че двете са разработени почти по едно и също време със тая разлика че руската е малко по-рано от американската.Спорен е въпросът защо руснаците се отказват от техника със която са със светлинни години пред американците.Но това е отделен въпрос.
                        Да, разликата е само около 20 години
                        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                        Проект 22.06.1941 г.
                        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                        Comment


                          #13
                          :rock: Не знам дали знаете, но част от електрониката на Буран е била наше производство!!! Даже системата за безпилотно кацане е разработена от наши компютърни специалисти. Самото кацане, което доколкото знам е единствено, се контролира от изтребител Миг 21 натъпкан с техника и летящ успоредно с Бурана. На филма, който многократно беше излъчен от руснаците тогава, се вижда прелитащия изтребител, докато Бурана леко и елегантно се приземява. :tup:
                          Обаче да сте чули някъде за нашия принос?
                          Аз лично не съм!!! :1087:


                          :fahr39:
                          От както е изобретен барута, ангелите не участват в сраженията на хората!

                          Comment


                            #14
                            Преди време гледах документален филм за Буран, бяха показани секретни кадри от качване на атомно оръжие на борда. Какво ще кажете за самолета Антонов - Мрiя (мечта - на украински) построен специално за Буран?

                            Comment


                              #15
                              Ами какво да кажем. Лети си самолетчето/един брой/ и по-малките му братя Ан-124 и те летят. Ако не се лъжа оператора, който им намира поръчки е английска компания. Братята украинци правят чудеса от храброст, за да възстановят самолета. Виждал съм кадри на какво е приличал в края на 90-те...неприятна гледка. Сега с него пренасят разни дребни нещица, от рода на влакови мотриси от Германия до Канада. Типичен пример за "successful story" на сътрудничество, между "гнилите капиталисти" и "пияните мужици"
                              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                              Comment

                              Working...
                              X