Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Първата въздушна победа на Ме - 262

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Първата въздушна победа на Ме - 262

    На 26 юли 1944г. след боен полет с Ме-262S-12 W.Nr 130017 л - т Алфред Шрейбер ( Erprobungskommando Lechfeld ) докладва за свален над Алпите английски разузнавач Де Хевиланд "Москито" - първата въздушна победа на Ме - 262 !
    Съюзниците нямат данни за свален на 26 юли техен самолет в този район, но на 25 юли De Havilland "Mosquito" PR.XVI MM273 на л-т A.E.Wall от 554 Sqdn RAF е атакуван от Ме - 262.
    Л - т Уол излита от база Бенсън - Оксфордшир ( Англия ) със задача да фотографира обекти в района на Мюнхен, след което да се приземи в база Фермо - Анкона ( Италия ). Поел курс към Фермо след изпълнение на задачата, Москито в рамките на 15 мин. е атакуван от Ме - 262. Уол майсторски избягва попаденията на Ме - 262 и благополучно се приземява във Фермо.
    SEMPER AGRESSUS

    #2
    МЕ - 262

    Ето за това нещо иде реч. Много е хубава машината въпреки, че не съм сигурен за тази първа победа. Но се знае, че има голяма количество свалени съюзнически и руски самолети от него. Чувал съм от стари летци, че германските пилоти трудно свиквали с реактивната тяга и им липсвало витлото пред очите. По неговото въртене те инстинктивно чувствали машината и познавали, когато има някакъв проблем.
    А накрая на войната се появяват най-различни модификации, но вече няма време за по-голямо производство и за обучение на летци.
    Attached Files
    От както е изобретен барута, ангелите не участват в сраженията на хората!

    Comment


      #3
      Баш пък много руски, малко повече подробности акоможе.

      Comment


        #4
        Gaden Gogi написа Виж мнение
        Баш пък много руски, малко повече подробности акоможе.
        За руски и аз не знам да има свалени от 262 (май имаше една-две бройки накрая на войната), но пък Рал е изявена личност от реактиваната авиация на Германия, май имаше 16 победи над четиримоторници. Ех, какво нещо е мързела, библииотеката ми е точно зад гърба- много литература четена някога преди много години, някъде, но всичко това е хартия, която за мен е ценна като носител за счетоводител, но толкова неудобна за търсене на каквото и да е...затова и съм толкова назад с матриала- спомени, спомени и никакво усилие да си направя някаква справка, а е толкова близка подходящата книга или статия...
        GOTT MIT UNS!

        Comment


          #5
          За JG 7 има сведения за около 20 свалени съветски самолета. За другите части ще трябва да проверя по-подробно.
          If you believe everything you read, better not read.
          Japanese Proverb

          Comment


            #6
            centara написа Виж мнение
            За JG 7 има сведения за около 20 свалени съветски самолета.
            http://vseknigi.3dn.ru/publ/19-1-0-186

            Comment


              #7
              Eguo написа Виж мнение
              Смяташ, че са повече ли?
              If you believe everything you read, better not read.
              Japanese Proverb

              Comment


                #8
                Самым удачливым считается один из немецких асов, пересевший на реактивный самолет, подполковник Генрих Бар. На Ме-262 он уничтожил 16 воздушных машин противника. 14 побед на счету капитана люфтваффе Франца Шалля. По 12 самолетов сбили лейтенант Герман Бюхер, майоры Георг-Петер Едер и Эрих Рудорфер. Всего 22 немецких летчика, воевавших на реактивных самолетах, вошло в число асов, одержав больше 5 побед.

                Всего было сбито около 150 самолетов союзников. Немцы потеряли около 100 машин.
                Учитывая, что это вс¸-таки скорее истребитель и боролся он в основном против бомбардировщиков и штурмовиков то это не высокие показатели. Что касается 20 советских самолетов - то возможно они и были.
                Примечательно, что последняя победа немецких летчиков над советскими была именно на Ме-262. 8 мая.
                "Россия безразлична к жизни человека и к течению времени. Она безмолвна. Она вечна. Она несокрушима..." Томас КАРЛЕЙЛЬ .

                Comment


                  #9
                  Като вземем предвид при какви условия действат Ме 262, колко време за приучаване са имали летците и срещу какво числено превъзходство са били изправени, повече от това, което е постигнато трудно може да се желае.
                  Иначе открих данни за още около 5 свалени съветски самолета от KG(J) 54.
                  If you believe everything you read, better not read.
                  Japanese Proverb

                  Comment


                    #10
                    Като вземем предвид при какви условия действат Ме 262, колко време за приучаване са имали летците и срещу какво числено превъзходство са били изправени, повече от това, което е постигнато трудно може да се желае.

                    А если учитывать гигантское приемущество в скорости?

                    Не очень хорошие данные для истребителя 1,5:1 - как не крути.
                    "Россия безразлична к жизни человека и к течению времени. Она безмолвна. Она вечна. Она несокрушима..." Томас КАРЛЕЙЛЬ .

                    Comment


                      #11
                      Да не намекваш, че Ме 262 не става за изтребител?
                      Питам просто.
                      If you believe everything you read, better not read.
                      Japanese Proverb

                      Comment


                        #12
                        Намеква, че възможността за МЕ-262 германците не са в състояние да го използвам.
                        Като "истребитель-перехватчик" МЕ-262 добър самолет.
                        Просто се чудя, че когато тези постижения на немската технология по време на войната, немски генерали са били в състояние да загубим тази война.
                        Вс¸-таки верна поговорка - У кого правда - тот и сильней.
                        "Россия безразлична к жизни человека и к течению времени. Она безмолвна. Она вечна. Она несокрушима..." Томас КАРЛЕЙЛЬ .

                        Comment


                          #13
                          Ами да, не са били в състояние да го използват. Както и на руснаците в Корея им е трябвало известно време, докато се научат да използват МиГ-15.

                          Не знам дали да вярваме на Wikipedia - в този случай съм по-склонен да вярвам, - но там пише, че Me-262 имат 509 унищожени самолета на Съюзниците. Явно 150 са бомбардировачите. Жалко, че няма как да разбера точното разпределение на загубите на Me-262 - колко са катастрофирали, колко са били свалени при въздушен бой, като при това кои въздушни боеве са били при излитане и кацане. Защото ми се струва, че немалка част от свалените Me-262 са постигнати точно при излитане и кацане. А това не може да бъде показателно за качествата на самолета.

                          Разбира се, че понеже пълномащабна война не се печели само с една технология (е, може би освен ако имаш достатъчно ядрено оръжие, докато другите нямат, и нямаш скрупули да го използваш масово), наличието на малкото Me-262 в случая не може да промени изхода на войната. Дори и да бяха повече, и да бяха влезли на въоръжение по-рано, това само би могло да удължи войната, но не и да я промени.

                          Comment


                            #14
                            Изтребителните качества на 262 наистина са под съмнение. Той си е класически прехващач на бомбардировачи летящи на голяма височина. Въпреки предимството в скоростта не е подходящ за бой с противниковите витлови изтребители по няколко причини. Най-вече не му достига маневреност и гъвкавост в управлението на тягата. Освен това новите реактивни двигатели са много уязвими и недостатъчно надеждни. Сравнително голям е има много уязвими места, скоростта му макар и по-висока от тази на витлов изтребител не е чак толкова по-висока че да осигури неуязвимост. Има достатъчно описани случаи на настигнати и свалени реактивни месершмити от витлови изтребители.

                            Comment


                              #15
                              А пък във Виетнам има два случая на свалени МиГ (единият e МиГ-17, за другия не знам) от A1 Skyraider. И всички реактивни самолети от първо поколение имат по-лоша динамика от добрите витлови изтребители по същото време. Това показва само едно - че оръжието трябва да се използва по правилния начин. Само дето с Me-262 не е имало кога да се научат или не е имало възможност за това (визирам възможността за охраняване на летищата срещу противникови изтребители). А и какво означава "достатъчно описани случаи на настигнати и свалени" Me-262? Достатъчно в смисъл, че наистина се е случвало - нещо, в което никой не се съмнява, - или достатъчно в смисъл, че това е бил основен метод за сваляне на тези самолети, в което вече силно се съмнявам?

                              Comment

                              Working...
                              X