Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За Запада, руснаците и тяхната тежка промишленост

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    За Запада, руснаците и тяхната тежка промишленост

    Тази тема я откривам, защото доста от потребителите пишещи тук-моля ви се не искам да обидя никого и затова не споменава имена и псевдоними-смятат, че всичко което е червено е Сделано в СССР или Made in USSR.
    Тази тема ще се превърне веднага в гореща-спорове ще се продят и то много, но нека да запазим обидните думи и псувните и нека да изкараме на бял свят ИСТИНАТА доколкото тя е възможна.
    започваме с Авиоиндустрията, защото тук е Авиационният раздел на форумът.
    какво заварват Болшевиките през 1918 година като идват на вляст. Няколко завода, като най-големият е Дукс. Собствено самолетостроене-слаба работа-основни руски конструкции Сикорски-впоследствие той става крал на Хеликоптерите в САЩ, Лебедев-той копира немските Албаторс-и, Григорович-създател на много добри летящи лодки.
    На въоръжение във ВВС в началните години от съществуването на СССР, са голямо количество Западна техника.Френски Нюпорт-и от всички модификации без Нюпорт 28,Спад-ове,Английски Сопвич-и,немски Фокер-и.
    След Гражданската война СССР е в политическа изолация и колкото парадоксално да звучи само Германия й подава ръка.През 1922 година са ключени Репалските споразумения, чрез които към страната на Световната Демокрация започват да пристигат немски специалисти-започва усилен строеж на заводи, немските авиоинженери започват да строят самолети. В Липецк се създава школа за висш пилотаж, в която започават да се чуат някой то бъдещите асове на Луфтвафе.
    Първата следвоенна конструкция на самолет произведена в СССР е на Поликарпов, който започва да строи уж по лиценз копие на английският DH-9 под наименованието Р-1-Разведчик Первьй. Двигателят му е Ролс-Ройс или М-1-такъв е номенклатурният му номер в СССР.
    Няма да се задълбочавам със всеки съветски самолет и двигател , а само ще маркирам.
    Немският двигател БМВ VI полага началото на двигателите от семейство М17 и М34
    Американският Райт полага началото на двигателите от серията М22 до М63
    Испано-Сюиза полага основите на двигателите от семейството М100 до М107
    За днес толкова.Нека феновете на съветската техника да се усетят мъничко и видят кое как стои.
    В никакъв случай не искам да омаловажавам факта, че в СССР има уникални собствени конструкции и конструктури-Вижте титанът Корольов какво направи за човечеството
    Но нека стъпка по стъпка да намерим истината.
    То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

    #2
    Ми хубаво, ама тва с "полагането на началата"... По тая логика може да се каже, че Hispano-Suiza 12Y е положил основите на всички 12-цилиндрови V-образни авиодвигатели с течно охлаждане. По едно или друго време и Даймлер-Бенц, и Фиат, и Лайкоминг, и Ролс-Ройс, и Нейпиър, и Юнкерс Моторенбау и т.н и т.н купуват, изпитват и изучават въпросните двигатели, тъй като са били върха на салдоледа за времето си. По тази логика може да се каже, че примерно DB601 е развит на основата на HS 12Y. Което разбира се е далеч от истината. Също колкото далеч е примерно ВК 107 (М 107) от оригиналния HS 12Y.

    Comment


      #3


      А от кой двигател е приизлязъл все още произвеждания М-14, някой може ли да познае!?
      НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

      Comment


        #4
        Попрочетох тук-там, но нищо не намерих. Предполагам, че става дума за модификациите на буталния М-14, идващ от АИ-14. Но руснаците не споменават из интернет да е копие или да е ползван друг двигател като база, по-скоро го обявяват за собствена разработка на Ивченко.
        Така че би било интересно също да посочиш откъде си получил тази информация.

        Comment


          #5
          A откъде идва двигателят на МиГ-13?
          „Аз, Драгомир, писах.
          Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

          Модератор на раздел "Военна Авиация"

          Comment


            #6
            Какво да кажа-комбинирана двигателна група един ВК-107А и един ВРДК, създаден в ЦИАМ от К.В.Холщевников. по време на изпитанията главният двигател ВК-107 показва своята ненадежност. С влизането в серийно производство на МиГ-9, използването на МиГ-13 се обезмисля и той е свален от серийно производство.
            То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

            Comment


              #7

              Двигателя на М-14 и АИ-14 са един същ. Всъщност това е един не влязъл в производство двигател "Гном" продаден с непълен вид чертежи на СССР през 30-те години и доведен до производство от Ивченко. Това го четох като студент в един съветски учебник за бутални двигатели. Беше споменато между другото и не знам защо ми направи впечатление.
              НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

              Comment

              Working...
              X