Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дирижабли

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Виж в това дето го е написал Голум за създаане на алтернатива на комуникационните спътници може би има малко повече смисъл от дирижабъл за ДРЛО.
    А Сър Грей, да така е - един дирижабъл може да носи много кила - забравил си само да уточниш, че тия много кила се носят на външно окачване.
    Динаин, ами май повечето известни случаи са именно в резултат на каубойския маниер на пилотите на А-10, даже и малко британци бяха пострадали в първата война в Залива
    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

    Comment


      #32
      Ъъъ, пак не баш, оня немската боза е с вътрешен товарен отсек, поне според концепцията де.
      XV mile the sea brode is
      From Turkey to the Ile of Rodez...

      Comment


        #33
        Sir Gray написа
        Ъъъ, пак не баш, оня немската боза е с вътрешен товарен отсек, поне според концепцията де.
        Интересно. Уви не разбирам езика иначе статийката щеше да ми е интересна за четене
        Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

        Comment


          #34
          Аз доколкото прихванах от диагоналното четене, проектът след няколко прототипа е фалирал, явно е нямало чак толкова желаещи да си купят таквоз добиче
          XV mile the sea brode is
          From Turkey to the Ile of Rodez...

          Comment


            #35
            така: накратко, това което се прави е airbоrne radar, с цел да се увеличи далечината на захвата (до 600км) както и шанса да се открият нисколетящи цели. airborne surveliance/recce са рожби на по-късния проект - общо взето средства за следене/контрол/радиоелектронно разузнаване (каквото в момента правят примерно RC-135-Q или ЕР-3-Е от границите на въздушните пространства), защото едва ли имаш шанс да се измъкнеш с това летало от вражеска територия по време на военни действия.

            никой не се опитва на сложи където и да било чиния от Е-3. чинията не е обезателен елемент, тя е решение на аеродинамичен проблем при определени скорости, които ние няма да имаме поради пъти по-ниската скорост (понякога вероятно скоростта ще бъде нулева). не е обезателно да имаш точно чиния за да имаш радар, нали така? много е вероятно елементите да се поставят върху самата обшивка на дирижабъла или изобщо да я заместят в определени участъци (причината е, че обшивката в повечето случаи играе аеродинамична, а не конструктивна роля). не знам колко оператора трябва да има такава станция, но определено оборудването и хората ще могат да се носят от един 60 метров аеростат, примерно. за смисъла на проекта който иска може да поспори с DARPA, фирмите разработчици и саудитите, не е моя работа да защитавам тезата им (въпреки, че аз не виждам особенни предимства на самолета за ДРЛО особенно когато си над своя територия).

            може да се поспори вероятно и с руснаците, които имат радарна система, закачена на хеликоптер (под него, по-точно казано, и е далеч по формата си от чиния), но това вече в друга тема...

            колкото до това кое къде се носи на дирижабъла - отвън може да се носи по две причини: извънгабаритен товар или мека коснтрукция (демек няма ферми и рамки на които е опъната аеродинамична обшивка, а вътре да са балонети с хелий например, ами имаш един балон за който с два "пояса" е захваната гондолата). общо взето в един "твърд" дирижабъл може да се скрие всичко (дори двигателите) - има проекти за въздушни самолетоносачи (с витлови машини, разбира се) с вътрешни хангари и какво ли не още. нормален е стремежът товарът да се държи във вътрешното пространство, иначе загубите са много по-високи, да не говорим как би се клатила 200 метрова конструкция с едно 50 тонно махало (товарът) закачено на въжета нейде под него. фактът, че повече публичност във втората половина на 20ти век, а и в началото на 21ви имат апарати, чиято товароподемност не надминава 1 тон и общо взето вози 5-6 души в гондола, висяща на бандажи под самия балон не означава, че няма друг тип конструкции - меките и полумеките просто са далеч по-евтини за производство. няма ги безшевните тръби с променливо сечение от германските цепелини и т.н.

            още офтопик - защо ще се мести Е3 на 767: първо Ц135 старее и все по-скъпо ще струва да се поддържа от към резервни части. второ, самата му цена на час е по-висока. трето 767 има ресурс да се модернизира и е по-евтин и като база. четвърто, и най-важното - стратегията на съединените щати предполага този тип станции да могат да се прехвърлят бързо във всяка точка на света. с дирижабъл това не може да стане. ако четеше внимателно преди да ме флеймиш щеше да забележиш, че навсякъде по-горе става дума за саудитския проект за употреба над собствената територия, за която ама хич не им трябва такова чудо като сентри.
            Last edited by 3F122; 27-06-2006, 00:15.

            Comment

            Working...
            X