Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Me-110

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Me-110

    толкова ли е несполучлив този самолет? Разкажете за бойната му биография
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    #2
    Me-110

    Не е чак толкова лош този самолет.
    Няма несполучлив самолет.
    За да се конструира един самолет се правят редица компромиси - намаляват се горивото, а от там и продължителносттта на полета, въоръжението, масата на бронята, устойчивостта на самолета, с цел да се увеличи маневреносттта и максималната скорост.
    Добавянето на стрелец, пазещ самолета в задна полусфера, до известна степен компенсира занижената маневреност.

    Ме-110 все пак е тежък изтребител, създаден да:
    ---ескортира бомбардировачите при далечни рейдове и да осигурява прикритието им от противниковите изтребители;
    --- унищожава противникови бомбардировачи (има нощни варианти с бордни РЛС);
    ---унищожава наземни цели.

    С тежкото си въоръжение, Ме-110G-4C/R4 (2х30мм МК108 и 2х20мм МGFF + картечиницата на бордния стрелец - MG81Z и РЛС FuG 212 Lichtenstein) e използван срещу английските нощни бомбардировачи.
    scharfschutze ®
    _______________________________________
    Мощта на оръжието се умножава по разума на този, който го използва.

    Comment


      #3
      Originally posted by "scharfschutze"

      Ме-110 все пак е тежък изтребител, създаден да:
      ---ескортира бомбардировачите при далечни рейдове и да осигурява прикритието им от противниковите изтребители
      да но тук се проваля - не може да води успешен бой с едномоторните британски изтребители, както се вижда при Битката за Англия...
      albireo написа
      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

      Comment


        #4
        Е какво да се прави, това е Разрушител. Той се използва и за други цели, а не основно за маневрен въздушен бой с изтребители.
        scharfschutze ®
        _______________________________________
        Мощта на оръжието се умножава по разума на този, който го използва.

        Comment


          #5
          Абе голям разрушител, няма що.... за каквото и да са опитвали да го ползват се бахур са яли немците. Бая бой е отнесло тва самолетче при дневните операции... няма спор, че е най-добрия самолет в класа си просто защото е кажи-речи единствен - никой друг не е опитвал тази концепшция и с право.


          Добре, че са имали що-годе читави радари немците, та се поизлезли от резила.

          Comment


            #6
            Ще се самоцитирам от една друга тема:
            Ме 110 е направен в рамките на една много популярна доктрина от предвоенният период - за свободния въздушен ловец (т.е., тактически многоцелеви самолет, способен на самостоятелни акции). Подобна машина би трябвало да може да играе ролята на изтребител срещу всички класове вражески бомбардировачи (поради което има доста стабилно оръдейно въоръжение), същевременно да запазва възможността си да води успешен бой с чужди изтребители; трябва да може да изпълнява ролята на машина за непосредствена поддръжка на наземните части (т.е., да има достатъчен бомбен товар).
            Всичко това се обобщава като самолет, който може да действа самостоятелно незабисимо от вражеската изтребителна авиация, да издирва свободно въздушни и наземни цели (и да се справя с тях), като има достатъчно голям обсег на действие и маневреност и защитно въоръжение (за да се справя с "чистите" изтребители).
            Което се претворява в двумоторна тежка машина, която е "ни риба, ни рак" - недостатъчната маневреност и защитно въоръжение я правят сравнително лесна плячка за изтребителите (т.е., изтребителната и роля и самостоятелност се оказват под въпрос), значителното изтребително въоръжение може да се използва ефективно само срещу бомбардировачи (но нарастването на тяхното защитно въоръжение поставя под съмнение и тази роля). За да се използват ефективно като щурмови самолети не им достига брониране. Накрая - бомбения товар се оказва недостатъчен за ролята на "чист" тактически бомбардировач.
            Такива машини има и във ВВС на Франция (че и другаде) - рожба на същата доктрина. Организационно, немците предполагат към началото на ВСВ да я използват като "тежък изтребител" - в изтребителните части на Луфтвафе би трябвало да има по равно Ме 110 и Ме 109. На практика, обаче, военните действия във Франция и особено в Битката за Британия показват несъстоятелността на самата идея (и донякъде - на машината). За това по-късно я ползват като лек фронтови бомбардировач-разузнавач, с изтребително прикритие и най-вече - като нощен изтребител - роля, в която недостатъците му нямат голямо значение, а въоръжението му е предимство, големият вътрешен обем позволява лсено да се монтира радрна инсталация, която многоркатно повишава ефективността му в тази роля.
            Между другото, в предвоенният период тази концепция е наистина много популярна - нещо като съчетание между тактико-оперативен бомбардировач и изтребител - по идея би трябвало да вземе всичко най-добро, на практика се оказва, че хибрида взима предимно лошите страни (като в известният отогвор на Б.Шоу ). Иначе и в други ВВС има подобни машини - сега се сещам за френския Potez - не се сещам точното му означение.
            Все пак Ме-110 с достатъчен успех се ползва като тактически бомбардировач и с несъмнен успех като нощен изтребител.

            Comment


              #7
              мнение

              Originally posted by "gollum"



              Иначе и в други ВВС има подобни машини - сега се сещам за френския Potez - не се сещам точното му означение.
              .
              Potez 63-11 това е френският аналог за непросветените ето го:



              В много страни преди войната се развиват концепции за т.нар. Разрушители, достатъчно е да се спомене Поликарповият ВИТ
              То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

              Comment


                #8
                Re: мнение

                Ето малко данни за бойната му биография, които изрових:

                В Полската кампания са били използвани общо три групи, екипирани с Bf 110B и Bf 110C. От началото на кампанията са се използвали в качеството им на ескортни изтребители - прикривали са бомбардировъчните групи над Варшава, Краков и Познан, както и на други участъци на фронта. Противник в това им начинание е бил полският изтребител PZL P.11. Първото стълкновение е било, когато са прикривали He111. Полските изтребители се вдигат за да прехванат бомбардировачите - немските 110-ки от своя страна пикират за да ги прихванат преди да са набрали височина. Това им начинание се оказва неуспешно, защото побските изтребители използват маневреността си за да се измъкнат. В последвалия въздушен бой немските 110-ки свалят пет полски изтребителя без да загубат нито една машина.
                Следващото стълкновение става над Лодз - 110-ките успяват да свалят два полски изтребителя, но същевременно губят три самолета.
                Следващият сблъсък е на 3-ти септември над Варшава - равносметката е отново пет свалени полски изтребителя, срещу един немски.
                Кмъ този момент по-голямата част от полската авиация вече не е оперативна и 110-ките се използват предимно за наземни удари.
                Общите загуби за Полската кампания са 12 Bf 110. Като цяло Луфтвафе преценява, че представянето на изтребителя е успешно (макар че противник му е сравнително остарял като концепция, но все пак едномоторен целеви изтребител).

                Bf 110 се оказва много ефективен като прехващач на бомбардировачи (което впрочем е и едно от предназначениеята му според първоначалната идея). На 18 декември 1939 г. група от 110-ки и 109-ки прехваща група от 24 британски бомбардировачи "Уелингтън", които провеждат разузнавателна мисия над Райха. Резултатът е 12 свалени бомбардировача, 9 от които са на "сметката" на 110-ките.

                Следващото им участие е в Норвегия - там поради различни причини се губят общо около 25 самолета (основните загуби все пак не са от въздушни боеве).
                Във Франция 110-ките вече се оказват не на висота, поне в ролята им на ескортни изтребители или на "свободни ловци" - само за май загубите са (включително и с тези от Норвегия, където бойните действия не са приключили) - 82 самолета (или 35% от действащите на фронта).

                Следващото им участие е в "Битката за Англия", където неспособността им да се справят с ескортните си задачи е вече съвсем очевидна. Горе долу от този момент те зи машини се използват изключително като изтребители-бомбардировачи (повече във втората роля), като машини за оперативно разузнаване (в този случай настъпателното въоръжение се сваля и се екипират с камера) и все повече - като нощни изтребители. И в трите роли 110-ките се представят много добре.

                Всъщност, като се замисля машината си е доста успешна, просто грешката е в поставяните и в началото задачи - но какво да се прави, идеите на Гьоринг за Луфтвафе са доста повлияни от Дуе и му се иска да има масов стратегически изтребител, но не се получава (впрочем, май никой не успява да създаде смислена машина по тази задача). Може би е трябвало поначало да се откажат от изтребителната роля и да направят машината малко по-специализирана - противобомбардировъчен тежък изтребител или пък скоростен бомбардировач?

                Comment


                  #9
                  допълнение

                  Parabellum написа:
                  В много страни преди войната се развиват концепции за т.нар. Разрушители, достатъчно е да се спомене Поликарповият ВИТ
                  ВИТ-1 (СВБ, МПИ-1) е бил замислен като изтребител на танкове - воздушный истребитель танков. Проектирал се е главно за атакуване на назамни цели, а зъможностите за водене на въздушен бой и екскорт на бомбардировачи не са били разглеждани сериозно.

                  Иначе за Potez 63х съм съгласен, че се доближава до идеята за разрушител, но самите французи го свалят много бързо от въоражение.

                  Comment


                    #10
                    Да, в общи линии реалните военни действия бързо показват несъстоятелността на самата доктрина. Но все пак - бомбардировачите Potez 63х са, така да се каже "гордостта" на френските ВВС и са широко рекламирани и превъзнасяни преди войната. Разликата спрямо Bf 110 е, че французите подобряват модела, в известен смисъл, като го изготвят в няколко варианта, оптимизирани за различните роли (макар и с идеята всеки от тях да запазва многоцелевите си възможности). Някой от модификациите са изнасяни зад граница в не малки количества.
                    Те си остават на въоръжение по време на "Странната война" пък и до разгрома на Франция. Доколкото намерих информация, от Potez 63.11 (един от приетите по тази програма) във френските ВВС е имало 925 самолета (това е бройката доставена общо до началото на юни 1940 - предполагам, че поне 60% от тях са оперативни и са участвали във войната).
                    Все пак, през втората половина на 30-те години много държави работят по тази доктрина - малко се разрових и открих още самолети, разработени по тази доктрина - Breguet Bre. 693/5 - конкуренти на Potez63х в конкурса - след като последния е избран те са приети на въоръжение като леки самолети за наземна атака - през март 1940-та 254 машини са приети на въоръжение; поляците също изработват машина по тази идея - PZL P.38.

                    Що се отнася до съветския ВИТ-1, склонен съм да позкрепя мнението на Парабелум - машината е разработвана като многоцелеви самолет, по идея много сходна с разглежданата тук - предполагало се е ВИТ-1 да може да се използва в следните "роли":
                    * изтребител на танкове;
                    * пикиращ бомбардировач;
                    * самолет за непосредствена огнева поддръжка на наземните части;
                    * разузнавач;
                    * скоростен бомбардировач;
                    но също и като оръдеен изтребител за прехват на портивникови бомбардировачи и като изтребител за въздушен бой с противникови изтребители.
                    В общи линии, единствената незасегната (но напълно допустима в рамките на тези изисквания) задача е ескортен изтребител. Самият самолет като параметри доста прилича на останалите, макар въоръжението му да е по-мощно и донякъде специфично.

                    Comment


                      #11
                      да

                      Ето малко разрушители. За незнаещите-ето го. В цялата си прелест ме-110





























                      То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                      Comment


                        #12
                        А това е версията нощен изтребител. Тази версия се оказва най-сполучливата.
















                        То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                        Comment


                          #13
                          [QUOTE=Kelly]Абе голям разрушител, няма що.... за каквото и да са опитвали да го ползват се бахур са яли немците. Бая бой е отнесло тва самолетче при дневните операции... няма спор, че е най-добрия самолет в класа си просто защото е кажи-речи единствен - никой друг не е опитвал тази концепшция и с право

                          Kelly в СССР разрзботват няколко такива машини.измежду по-сполучливите са ВИ-100,който по нататък става ПЕ-2(бомбандировач) и ПЕ-3(сериен изтребител);ДИС-1/2 (дальний изтребитель сопровождения);ДТИ,и редица други опитни и експериментални конструкции.Между тях и ВИТ-1,който напълно отговаря на концепцията за разрушител.Англичаните се гордеят с изтребителните версии на Москито.Американосите с различния като конструктивно решение П-38,който все пак е сериен,двумоторен тежък изтребител строен по сходна концепция.Японците развиват цяло направление от малко серийни,подобни конструкции,като за сметка на отслабване на конструкцията постигат значително превъзходство в ТТ данните.За френския Девуатин вече се спомена,Италианците също имат подобни разработки,за съжаление не пуснати в серия поради проблеми с производствената база.На тази база може да се приеме,че различните варианти на Ме-110,като цяло,са най-успешния представител на съответния клас самолети.Най-голяма обем произведени машини,най-продължително участие(като години) във войната,най-много постигнати победи,най разнообразно приложение......има и още най,ако това не те е убедило.А,за това.че бая бой е отнесло (това самолетче)дори не знаеш колко си прав.Всеки друг самолет със сходна конструкция,понесъл толкова поражения би се разпаднал,Ме-110 в повечето случаи се е прибирал на собственото си летище,при това най-често с победа.Ако брим и унищожените наземни моторизирани средства,дори няколко победи за почти всеки полет на руския фронт.Година преди края на войната(тоест доста години след като е пуснат в производство),става традиция,след всеки нощен полет неговите пилоти да докладват за 4-5,дори 7 свалени противника за полет.Да си чувал за друг изтребител постигнал подобни успрхи при противниково превъзходство 1/5 до 1/30?

                          Comment


                            #14
                            Е, ако може за нещо да се критикува този самолет, то не е за качествата му, а за това как са го използвали понякога (например в Битката за Англия) - като ескортен изтребител, където се среща с едномоторни, значително по-маневрени противници. В тази връзка е и несполучливостта на концепцията, разработена през първата половина на 30-те години. т.е. концепцията е сполучлива, но не и в тази й част, която предполага, че подобен "ловец" ще може да се справя и с едномоторни изтребители. Впрочем, така или иначе самолетите, коти осе оказват проблем за него, се появяват доста по-късно .
                            Една забележка - не съм сигурен, че сащианските "Лайтнинг"-и могат да се разглеждат като еквивалент на Ме-110 (и въобще като самолети, рожба на тази идея).

                            ПП Kelly отдавна не се е мяркал на форума, та се съмнявам, че ще отговори.

                            Comment


                              #15
                              Концепцията, по която е създаден Ме 110 не е сбъркана, просто е от времето на ПСВ и времето и е минало отдавна. От там нататък каквото и да си говорим, Ме 110 си остава един самолет без шанс да се реализира, така както са го замислили конструкторите.
                              Никой не обърна внимание на следния факт - Ме 110 е триместен! На практика тази особеност обуславя неуспехите му през деня и ефективността му срещу английските нощни бомбардировачи. Но и през нощта той е едно временно решение, използван поради липса на по-добро.
                              If you believe everything you read, better not read.
                              Japanese Proverb

                              Comment

                              Working...
                              X