Кои са най-добре защитените и Бронирани колесни Бронирани машини, БТР-и, и др.?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кои колесни бронирани машини са най-добре бронирани ?
Collapse
X
-
не. бронята на Чентауро е максимум срещу 25мм оръдия фронтално, но от бая големички дистанции, отстрани - в зависимост от дистанцията и ъгъла - 14,5 -12,7-7,62мм.
Иначе - от съвременните машини - с най-добра броня са финландската Патрия и произлезлият от нея полски Росомах (има случай на не-пробиване челно от РПГ-7 в Афганистан), Пираня, както и руският БТР-90 (при всички тях има гарантирана защита от снаряди до 30мм в челото и бронебойни патрони до 14,5 - бордовете)
Comment
-
За мен най-добре откъм бронировката на джиповете, а и изобщо на всякакъв вид техника са израелците. Причините за това са няколко:
• Израел отделя специално внимание на оцеляването на личния си състав и екипажите. Това си личи особено при танковете Меркава.
• Израел са много напреднали в разработването, изучаването и използването на различни видове брони и системи за защите(композитни брони, елементи на динамичната защита, заглушаващи електронните сигнали уреди, които пречат на дистанционно активиране на бомби или пък разстройват системата за насочване на управляемите ракети и др.), които гарантират ефективна защита и най-вече оцеляване на личния състав и екипажа.
• Израел има богат опит във воденето на градски боеве, патрулиране в градски условия(всички добре знаем, че палестинците умират да правят стихийни протести и нападения с камъни, леко стрелково оръжие, коктейли Молотов, гранати, бомби и какво ли още не…), патрулиране в опасни гранични райони(като Голанските възвишения, северната граница с Ливан, границите с палестинската автономия и други опас, където обстрелите и взрировете на фугаси и бомби край пътя са често срещани), провеждане на дълбоки рейдове в тила на врага(подобна на тактиката използвана от Дейвид Стърлинг през ВСВ в Северна Африка, когато специалните операции едва прохождаха.) и водене на конвенционални военни действия срещу редовни войскови подразделения.
Все пак като говорим за броня и най-вече за бронирани коли, джипове и тн… трябва да имаме впредвид функцията на бронята, а именно- осигуряване на шанс за оцеляване, както и на достатъчно време за напускане на опасния район.
Ще ви представя два модела джипове в бронираните им варианти, които са приети на въоръжение в израелската армия и изралелската гранична стража.
М-240 "Суфа"
Разработена е в началото на 90-те години на основата на шасито на джипа „Крайслер” YJ. Машината носи прякора Суфа, което на иврит знаичи буря. Това е най-разпространеният джип в израелската армия и се употребява често при антитерористични операции в палестинската автономия и по границата с Ливан. Бронираният му вариант е с по-мощен от стандартния бензинов двигател и тежи 3 тона и е с 2 предни врати и двойна задна врата. Събира 8 войници с пълно бойно снаряжение Бронята защитава войниците вътре от всички видове леки стрелкови оръжия и осколки. Има два люка в страни, които служат за водене на стрелба отвътре. Съществуват модификации с монтирана 7, 62 мм картечница МАГ, както и с допълнителни люкове за стрелба(всичките 7 бронирани стъкла за замененини с такива, които имат отвори за стрелба. Стандартно оборудване са силните прожектори, разположени в страни и на покрива, автоматичната система за гасене на пожар, усилените светлини и допълнителната сгъваема броня във вратите, която при разгъване покрива целия ръст на войника. разразполо.
Полицейският вариант(МАГАВ) е с покрив и стъкла от прозрачен поликарбонат(за по-добра видимост и защита от камъни и осколки, стъклата на кабината са бронирани и допълнитено защитени със ситна стоманена мрежа, радиаторът е защитен по същия начин със ситна метална мрежа. Обурудван е с допълнителни прожектори и сирена.
Бронираната Суфа на въоръжение в израелската армия
Магав
В момента на въоръжение в израелската армия постъпва Суфа-2. Нейната разработка започва през 2001 г. и в момента постъпват първите образци на въоръжение. Отличава се с по-съвършено окачване, по-здрава броня, по-мощен двигател и по-модерни комуникационни системи.
Суфа-2
sigpicSi vis pacem, para bellum.
Comment
-
Суфа-та, дето се води израелска, ама всъщност се произвежда в Британия, а в Израел само се сглобява, има един голям проблем - шасито не е предвидено да носи допълнителната тежест на бронята, заради което просто се пречупва в средата след 2-3 години експлоатация и на практика трябва да се разглобява и сглобява наново джипа. За Суфа-2 вече не знам, би трябвало да са подсилили шасито."No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment
-
ми то си има модули... колкото ти трябва - толкова, стига да си платиш и до ниво станаг 5 ще ти сложат броня. ако питаш за нашите машини сендкета и онова нещо дето излезе златно за 7 бр...Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.
Comment
-
За мен най-добре откъм бронировката на джиповете, а и изобщо на всякакъв вид техника са израелците.
колкото до танковете, ъъъ, защитата на Меркавите е в сферата по-скоро на легендата. няма никакви съществени разлики нито със западните, нито с руските аналози, освен размера и масата (което не е добър показател)
Comment
-
Imperial написа Виж мнениеОК. Просто всеки път като видя думата "аналог" в подобен контекст ми се разбърква стомаха.
Ако говориш за контекста на темата за бронираните машини, тук:
не ти е било особено неприятно да ползваш думата "аналог".
Впрочем в друг контекст, но в същия форум (и общ форумен контекст) си я ползвал и тук:
и тук:
Last edited by vassiln; 07-12-2009, 00:46.
Comment
Comment