Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как стои въпроса с инфрачервените мерници във Вермахта?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Сержант Алексей Воронин написа
    Но очевидно германците са работили по такива уреди.
    Te oще от 40-та година слагат такива по нощните си изтребители и си ги развиват до края на войната.

    Comment


      #17
      Само дето нощните изтребители не са към Вермахта, ама карай.
      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
      "But I know none, and therefore am no beast."

      (Richard III - William Shakespeare)

      Comment


        #18
        А как прицелват с тях, по подвижна точка, трябва някакъв следач? Защото твоят нощен изстребител, примерно се движи в триизмерното пространство със скорост , да кажем 400 км/ч. Противниковия бомбер, също, как се прицелваш в него, и най-важното, колко време ти е на нощтната мушка?

        Comment


          #19
          Ами вероятно с трасиращи куршуми. То и сега така се прави.

          Comment


            #20
            В смисъл, стреляш, гледаш дали има попадение и въртиш щурмвала ако няма? или някаква механика те навежда към точката на поражение. Технологията не мога да си представя.
            На земята, прицелът ти е на главата или в танка го въртиш с механика. Може би на самолета трябва втори човек с оръжието, което да е на вал, и прицела, иначе, не си го представям. Истребителят лети напред, говоря, едноместният, вижда нещо, но то избягва, за да се ориентира, кое ще следи, уреди, курс, прицелна точка от нощния визьор, трасаци, поражение?

            Comment


              #21
              А то въобще има ли едноместни нощни изтребители? Че аз си спомням за разни преоборудвани бомбардировачи и тежки изтребители. Все машини с повече хора на борда. Имам спомени и за качване на разни антени, сиреч радари, за ориентация.

              Comment


                #22
                Радари твърдо, Лихтенщайни и пр., но прицела не е екран или отбелязки някакви. Прав си, сигурно няма нощни едноместни. Много техника.

                Comment


                  #23
                  Да, аз също се замислих за инфрачервените прицели - наистина, каква ще е ползата? Едва ли може да се вижда много надалеч - няколкостотин метра, което си е направо нищо за въздушен бой, след това - много ограничен обзор. Не знам, не ми звучи много удобно. Нощем в небето в тъмницата - по-скоро радар, за някакво приблизително приближаване към целта и после се стреля с надеждата, да се уцели нещо. Аз така си го представям. Нали затова и поставят разни мощни многоцевни батарейки от оръдия.

                  Comment


                    #24
                    Защо няколкостотин метра да е нищо във въздушен бой? Нали говорим за нощно сражение, а картечарите на атакувания бомбардировач съвсем не могат да видят нощния изтребител. Инфрачервен уред би бил много полезен за самото прицелване, ако го е имало в достатъчни количества. Предполагам че са стреляли от много малки дистанции така или иначе. А сближаването наистина се е правило с насочване от земята или с бордовия радар (обсега на Лихтенщайн четох че е 4 км), както и на око - ако от земята осветяват с прожектори.

                    Ето едно кратко разказче за нощен полет на Балканите:
                    The best of the BBC, with the latest news and sport headlines, weather, TV & radio highlights and much more from across the whole of BBC Online
                    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                    "But I know none, and therefore am no beast."

                    (Richard III - William Shakespeare)

                    Comment


                      #25
                      Не знам, Динайне, така ми се струва. Сигурно греша. Интересно ще е да се прочете нещо повече за тези прицели.

                      Comment


                        #26
                        Въпросът е много интересен, още повече, че се насочихте към нощните изтребители. Странно, никога досега не бях чувал за инфрачервени прицели при тях - искрено се съмнявам да са били използвани. Мога да свидетелствам само за окичването с порядъчен брой антени на разните видове радари.

                        П.П. Голъм, едноместни нощни изтребители колкото щеш - най-малкото Bf109 и Fw190, разбира се Но наистина най-често в тази роля влизат тежките самолети като Ju88, Bf110 или двуместния вариант на Me262.

                        Ще проуча по-задълбочено темата за нощните изтребители в близката седмица и може да спретна нещо по въпроса.

                        Comment


                          #27
                          Супер, ще чакаме с интерес

                          Comment


                            #28
                            От моя страна интересът също е гарантиран.

                            Comment


                              #29
                              Като "начало" изтеглих от eMule изданието "Nachtjäger, Volume Two: Luftwaffe Night Fighter Units, 1943-1945." 97 страници (изглежда като А4), 57.4 MB, .pdf формат. Това спокойно би могло да послужи за нечия дисертация. По какъв начин бих могъл да го споделя с вас, че докато го изчета цялото ще си умра млад и зелен :1087:

                              П.П. Ще си преформулирам темата на проучването - ще търся конкретно за инфрачервени прибори при нощните изтребители. Че ако седна да пиша за нощните изтребители като цяло, пак ще си умра млад и зелен.

                              П.П.П. в момента тегля и "Nachtjäger, Volume One: 1939-1943", така че се очаква истинско удавяне в информация :mhehe:

                              Comment


                                #30
                                Koгато пуснах мухата в главата ми се мотаеше нещо прочетено в книгата на Бориславов за Реактивната авиация.Имаше нещо и в Ретросалоните при монографиите на Ме-110 и До-17.Както и споменаване при подлистника за Вернойхен като изпитателна база.Ще се поразровя да видя какво точно беше.В Авиация и Время преди години имаше обширна статия за приборите "Spanner-инфракрасний пасивний локатор" тази статия едва ли мога да докопам вече,защото не знам къде се съхраняват стари броеве на това списание.

                                П.П.Аха открих статията на Бориславов ето ги неговите 2 реда:
                                . Впрочем нощни изтребители Ме 110 D-1/U1 и F-4/U1 със създаден от AEG уред за нощно виждане в инфрачервената зона на спектъра "Spanner" II, III и IV са произвеждани още през 1940/41 г. Това кара англичаните да търсят начини за намаляване на топлинното излъчване от моторите на техните тежки бомбардировачи "Halifax" и "Lancaster".

                                П.П.П.А тука http://www.skylighters.org/radar/index.html споменават нещо такова:
                                The following material is reprinted from Pauke, Pauke! The German WW II Night Fighters Resource Page (see German Radars especially.) (In the photo above, a Ju88 night fighter sports nose-mounted airborne radar.)
                                SPANNER I-IV: IR light detectors developed by AEG. Spanner I used an IR searchlight, Spanner II used passive detection only. Only Spanner I was used mainly in Dornier heavy night fighters and some experimental Bf 110 (the first one was a Bf110 D-1/U1).
                                Last edited by bigbeer; 20-03-2008, 12:44.

                                Comment

                                Working...
                                X