Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Окачване на верижните машини

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Окачване на верижните машини

    Окачване на верижните машини

    В тази тема искам да обсъдим силните и слаби страни на различните видове окачване при верижните машини ( танкове и др.)

    #2
    А може би не е лошо да подадеш малко насока на дискусията? Да опишеш един два типа окачване с техните слаби/силни страни според теб и тн. Отваряне на тема с един ред е малко, хм, нали...
    XV mile the sea brode is
    From Turkey to the Ile of Rodez...

    Comment


      #3
      Moга да ти кажа само подробности за т.нар. торсионно окачване. От "torsion" - усукване. Представлява система, основана на гъвкавостта на метала, като "амортисирането" се постига чрез усукване на метални части (торсиони или торсионни влове) от окачването.
      Вско колело (или ролка за верижната машина), се окачва на торсинен вал, който представлява метален вал, или по народному "прът" разположен перпндикулярно на надлъжната ос а машната, в долната част на корпуса; от едната страна е здраво и неподвижно захванат за корпуса; от другата излиза от корпуса и е здраво и неподвижно захванат за "S" или "Z" образен детайл, на другият край на който с подвижна лагерна връзка е закачена ролката. По този начин тя получава възможност да се движи "по вертикалата" , т.е. да обира ударите на теренните неравности. Колкото по-силно терена удря по ролката, толкова по-нагоре отива тя и чрез "S" образния детайл предава движението си, или удара, на торсионния вал. Чрез този S движението се обръща от вертикално, нагоре-надолу във въртеливо, т.е. в усукване на вала. Това усукване имено погъща енергията от движението на ролката и става "амортизиране", т.е. осъществява се плавно движение и обиране на ударите на пътя.

      Това за ролките. Освен тях /пардон ако казвам нещо банално/ има още две колела в двата края на веригата, които са вдигнати във въздуха, не опират терена и крепят само веригата - водещо и направляващо колела се казват. Водещото предава движението от трансмисията към веригата. Направляващото има две функции - държи я вдигната и, чрез подобно на ролките S образно окачване, което обаче се фиксира и не е свободно я и натяга - колкото по-нагоре вдигаш единият край на S- и го фиксирашм толкова повече се опъва веригата. (Веригата се отпуска и натяга според терена, по който ще трябва да се движим - най-общо казано колкото е по-твърд, толкова по-се натяга, т.е. опъва се.)

      Comment

      Working...
      X