Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сравнение между Т-34/76 и "Шърман"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Е, така е, аз повече го споменах "зарад протокола" . КАто цяло основните попадения се падат най-често на кулата. Впрочем, вкъщи имам в една книга много подробни таблици за процентите попадения в различните части на Т-34 и като се прибера ще ги погледна, че не ги помня наизуст.
    Инак точно в тази част на борда Т-34 са уязвими за леките противотанкови средства на пехотата и даже се е предвиждало по тях да се води огън (и се е водел - там между другото са и резервоарите, ако правилно си спомням). Друг е въпросът, че за да може да се свърши тая работа трябва командирът на танковото подразделение да е допуснал достатъчно сериозни грешки.
    Инак като цяло идеята за диференцирано брониране следва да се отчете като "по-напредничава" с оглед на типа машини.

    Comment


      #17
      Всъщност като сравним ходовата част на двата танка, тази на Шермана е доста по-уязвима с нейните малки колелца. Докато колелата на Т-34 са си доста солидни.

      Comment


        #18
        Виж, не знам ти как точно си представяш понятието "уязвимост на ходовата част", но всеки танк е уязвим за оръдия в тази си част - стигнало ли се е дотам противотанково или танково оръдие да го обстреля по бордовете в района на ходовата част, то работата на този танк е "спукана" - нито колелата са бронирани, нито още по-малко бордовете в тази част. Така че уязвимостта втози смисъл е много тоносително понятие.
        Инак бихме могли да споменем, че да речем Т-34 е значително по-шумен от "Шърман", което също е свързано с уязвимостта (Т-34 се чува от 500-600 м, докато "Шърман" от около 300 м).

        Comment


          #19
          Eeee Т-34 е бил шумен на вариантите където са използували колела без гумени бандажи, това са основно Сталиградски, прост е нямало гума и са ги правели с вътрешна амортизация (за първи път на тежка машина на КВ, по-късно германците, изправени пред аналогична липса, ги прилагат на Тигър) За ходовата част на Шерман може да се каже че е значително по-ремонтопригодна и проста за обслужване, освен това не заема вътрешен обем, идеална за военновременна машина, е торсионите са по-добри, но значително по-сложни.

          Aх, пропуснах да спомена Т-34 има 21 вида основни ролки, при това в един период във всевъзможни комбинации.
          Last edited by Gaden Gogi; 28-04-2005, 09:01. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

          Comment


            #20
            Съдейки по нещата, които съм чел, бил е шумен кажи-речи във всички варианти на Т-34-76. Не само в произвежданите в Сталинград. Инак че е по тази причина (и заради веригите), така е. А ходовата част на "Шърман" не е ли доста подобна на тази на Pz IV, всъщност?

            Comment


              #21
              Ami principno е подобна но има по-добри характеристики май , а колела без бандаж и по другите заводи за правели, но това е една от основните причини за шума, все пак желязо върху желязо... А Шерман от друга страна е един от най-тихите защото веригите (повечето варианти) са гумени, предтваляват гумени блокове излети върху метална рамка, тихи са но имат и доста недостатъци, неефективни грунтозацепи (по-късно през войната подобрени до някъде) пък и горят.

              Comment


                #22
                gollum написа
                Виж, не знам ти как точно си представяш понятието "уязвимост на ходовата част", но всеки танк е уязвим за оръдия в тази си част - стигнало ли се е дотам противотанково или танково оръдие да го обстреля по бордовете в района на ходовата част, то работата на този танк е "спукана" - нито колелата са бронирани, нито още по-малко бордовете в тази част. Така че уязвимостта втози смисъл е много тоносително понятие.
                Хех. Не мисля снаряд да мине през двойното колело на Т-34, дебело едва ли не колкото веригата, че след това и през борда. Мдам.
                Пък и по-горе ставаше дума за вертикалната броня на Т-34 в долната част на борда. Тоест има броня и там.

                Докато при Шерман и Панцер 4 нищо бордът над колелцата е някак си доста, хм, оголен. И самите немци се убеждават че малките колела са много по-уязвими (разбирай могат да се разрушат от по-малокарибрено оръдие). Не случайно всичко от Тигър нагоре е с големи колела.

                Comment


                  #23
                  То е с колеми колела за да разпределя по добре натоварването върху самата верига и да се удължи ресурсът, а специлано при Шерман окачването също прикрива в голяма степен бордът докато германската щайга я снабдяват с екрани (та да събира кал и боклюци) и това също до някъде компенсира, но все пак при Т-34 е сравнително добре прикрита тази част на корпуса.

                  Comment


                    #24
                    Вече отбелязах, стигне ли се до обстрел на танка странично, танкът си е заминал. Да не говорим, че най-често попаденята се падат по-скоро в горната част, отколокто в ходовата. Така че едва ли това е решаващото в случая .

                    Comment


                      #25
                      :1087: От много време се опитвам да събера информация за разхода на гориво на Т-34. За германските танкове има такава информация на много места. Така например Мюлер-Хилдебранд посочва разчетите на ОКВ при подготовката на операциите, като за Тигър Н-1, те са около 860 л. бензин за 100 км, а за Фердинанд 1450 л. Не съм срещал обаче руски разчети. Един бивш наш танкист разправяше, че разхода се смятал по 150 гр нафта, на 100 км., на 1 конска сила - Дрън, дрън, ярина. Така ако е ранната модификация 450 к.с.излиза 68 кг.!?! разход на 100 км. 68 кг са сигурно към 80 литра или повече?!? При 500 к.с. пък е 75 кг.! Ама тия 150 гр. на празен ход ли са, при 10 или при 50 км/ч са?, наравно или по баир или по пресечена местност -никой не ти казва. Обяснявам си го с патологичната паника на руснаците, да не им се открият великите военни тайни. Или още по-зле да не стане известна някаква тяхна простотия. Не знам.?!? :1087:
                      А Шерманите колко горят на 100 км.?
                      Колко км. могат да изминат с една заправка. Ако действително обсегът на действие с едно зареждане е по-голям, то това е едно сериозно предимство, особенно, когато става дума за прегрупиране и придвижване зад фронтовата линия. Там където евентуални загуби може да има само от щурмовата авиация на противника и от собствените повреди и щуротии. Има много случаи, когато бронирана техника на воюващите се удавя при форсирания на водни препятствия и при собствени неправилни действия.
                      По отношение на бронираноста има няколко пропагандни германски филма в които се показват и Т-34 и Шерман с големи дупки по корпусите и кулите. И челно и странично. Ще рече, че при точен удар броните са пробивани в повечето случаи. Особенно от 88 мм германско ПВО-оръдие и това на тигрите. Има едни данни за отделни сражения, които ще намеря и ще пусна тия дни за сравнение.
                      От както е изобретен барута, ангелите не участват в сраженията на хората!

                      Comment


                        #26
                        За Т-34 (модел 1943)
                        обсег с едно зареждане: 350 км по път или 220 км по местност.
                        разход на гориво: 155 литра на 100 км
                        запас от гориво: 540 литра (+ 180 литра външни)
                        двигател: дизелов 500 к.с. V-2-34

                        За "Шърман" е доста по-сложно ,защото има много модификации с различни двигатели, но примерни данни:

                        За "Шърман" (модел M4A2)
                        обсег с едно зареждане: 241 км
                        разход на гориво: 279 литра на 100 км (по път)
                        запас от гориво: 673 литра
                        двигател: дизелов 410 к.с. GM 6046

                        За "Шърман" (модел M4A3Е2)
                        обсег с едно зареждане: 161 км
                        разход на гориво: 475 литра на 100 км (по път)
                        запас от гориво: 764 литра
                        двигател: бензинов 500 к.с. Ford GAA

                        данните са от http://www.onwar.com/tanks

                        Comment


                          #27
                          Taka towa дето ти го е разправял танкиста е специфичен разход на гориво и се оказва грамове на конска сила на час, демек г/кц/ч, 150 е съмнително малко, съвременните танкови дизели го докарват до към 160-180, А ми се струва че е далеч по-лесно да раделиш зарежданото гориво на декларираният пробег (по шосе).
                          Относно пропагандата: кой според тебе има по-голям шанс: танк или оръдие високо 3 метра, колкото и да е мощно.

                          Comment


                            #28
                            Е, че бронирането на повечето "Шърман"-и* и на всички Т-34 е по-принцип недостатъчно за да защити от 8,8 см L/71 ПТ оръдие или от 7,5 см L/70 - това е несъмнено. То по-принцип не предоставя толкова високо ниво на защита и от собственото въоръжение на "Шърман" с 76 мм или на Т-23-85. Но както ти е написал Гоги, въпросът не е да се сравнява просто бронепробиваемостта на оръдието и борнята на танка - проблемът е, че подобно оръдие трудно се маскира и общо взето няма предимство в обсега, за сметка на което не може нито да се скрие бързо, нито да си смени позицията. За разлика от танка. Така че шансовете на подобна ПТ артилерия са били малки - занчително по-добри са на оръдия с много по-нисък силует, като 7,5 см PaK, но тук отново има същия проблем - невъзможност бързо да се смени позицията.
                            Друг е въпросът, когато тези оръдия са танкови като при "Тигър" или "Пантера", но тогава идват и други проблеми, за които сме говорили (най-просто казано, Т-34 и "Шърман"-и могат да се произвеждат в много по-големи количества при сходна обща ефективност).
                            Общо взето оснвният десйтивтелно непирятен портивник за танковете са самоходните ПТ установки като "Хетцер" - малки, с нисък силует, носещи сходно по-мощност въоръжение и най-вече сопсобни бързо да сменят позицията си и да отстъпват. Те обикновено правят засади, унищожават един или няколко челни танка и бързо се измъкват, перди да ги застигне възмездието. По подобен начин са действали и сащианските пративотанкови установки (и въобще всички подобни машини).

                            За оперативният обсег - да, това е голямо предимство и за мен е едно от основните преимущества на Т-34 (особено във варианта Т-34-85, където останалите му недостатъци са преодолени). От средните танкове той има най-добри показатели в това отношение, както се вижда и от предоставените по-горе данни.
                            Впрочем, в това отношение и немските Pz IV хич не са зле :

                            Pz IV D-H
                            двигател: бензинов Maybach HL120TRM 300 к.с.
                            маса: 20 т
                            запас гориво: 470 литра
                            оперативен обсег: 200 км по път или 130 км по местност
                            разход на гориво: 250 литра по път и 350 литра по местност за 100 км

                            Pz IV J
                            двигател: бензинов Maybach HL120TRM 300 к.с.
                            маса: 23,5 т
                            запас гориво: 680 литра
                            оперативен обсег: 320 км по път или 210 км по местност
                            разход на гориво: 250 литра по път и 350 литра по местност за 100 км

                            -------------------------------------------------------------
                            * пиша, "на повечето", защото специално "Шърман"-и е имало и много добре защитени - както известният "Джъмбо" (около 250 единици), така и М4А3(76)W, който е поризвеждан в около 4500 единици и е имал бронева защита от 102-140 мм в предната част на корпуса и 152-178 мм на кулата при маса от около 34 тона.

                            Comment


                              #29
                              Между другото, още нещо по повод на уязвимостта при попадение в бордовете:
                              С внутренней стороны к бортам приваривались восемь коробов (по четыре с каждой стороны), в которых устанавливались наклонные пружинные подвески катков. В пространстве между коробами крепились баки для горючего и масла. Кстати, именно эти топливные баки и приводили к полному разрушению танка если, будучи полупустыми, пробивались вражеским снарядом.
                              цитатът е по повод на устройството на Т-34.
                              (превод: от върешната страна към бордовете са се заварявали осем кутий (по четири от всяка страна), в които са се разполагали нклонените пружнии подпори на колелата.
                              В пространството между кутиите са се закрепвали баки за гориво и масло. Между другото, именно те са довеждали до пълното разрушаване на танка, ако когато са наполовина празни бъдат пробити от вражески снаряд.
                              )
                              Очевидно колелата не са служили за достатъчна защитата на бордовете . Цитатът е от статията за устройството на танка на www.batllefield.ru

                              Comment


                                #30
                                Амам мнооого зависи (както сам каза май) с какво го стреляме борда, защото нали уж първо трябва да го пробием, освен това трябва да се отчита че ако и долната част да евертикална то тя пак е под доста остър ъгъл към противника ,противното, т.е. стрелба под 90 градуса в борда, е проява на некадърност от страна на танкиста и/или липса на кашици,
                                Иначе я да попитам: от тук спорещите колко са разглеждали корпус на Т-34?? 'щото при нас в университета имаше един изкормен корпус (карантията беше по залите) и сме го огледали.

                                Comment

                                Working...
                                X