Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кралският Тигър

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Да може но аз не съм навътре в нещата и трябва да се запозная първо с по-елементарното. Ако имаш възможност да качиш разбира се няма да откажа.

    Comment


      #17
      много ми беше интересно,браво МАНЩАЙН!!!много подробно написано абе нямам думи.....





      Още нищо не си видял. Само да имам два три часа ще довърша нали ти казвам - има поне още 4-5 пъти по толкова с таблиците снимките (които са стотици но аз само по интересните - другото ще са линкове) и прочие.
      Last edited by Imperial; 16-01-2005, 01:53.
      :fire: :aaa: BMV- very nice time!!!! :evil: :twisted:

      Comment


        #18
        Parabellum написа
        Долу Пропагандатааааааааааааа
        Хм, Майнщайн, аз от танкове не разбирам, но определено знам, че Ис-2 с неговото 122 мм оръдие е доста по-мощен от Тигърченцето. Да не поменавам, че Т-34 към края на войната се появява с 85мм оръдие, което по мощ се доближава плътно до немското 88мм
        A не си прав.сигурно и сам се досещаш че калибъра е относително понятие.И докато 88мм то на тигър 1 може да пробие бронята
        на т 34 ,то обратното не е сигурно

        Comment


          #19
          По света има доста вървящи Хетцери
          повечето от тези хетцери са швейцарските им следвоенни
          копия Г 13

          Comment


            #20
            ²² част

            Въпреки общия отличен дизайн, Тигър ² страда от механични и логистични проблеми като всеки танк от неговия размер и тип. Той е склонен към счупвания и повреди в механиката и има нужда от постоянни поправки и поддръжка за да бъде държан в изправност. Тигърът не може да бъде използван за дълги разстояния поради претоварените DRIVETRAINS. Изискванията на гориво са огромни, ресурс, от който Германия изпитва недостиг. Масивният размер на танка не може да пасне в стандартните размери на железниците.

            За да бъде преодоляно това са нужни два комплекта релси. Едни по-тесни релси за транспортиране на по-малки превозни средства от 66 см и едни 80 см - по-широки за танкове или други бойни машини. Но ако е поддържан правилно то това е танк който превъзхожда всичко друго. Той не е бавен и неманеврен както отбелязват някои. Скоростта на път на Тигър 1 е 38 км / ч, едва 2 км / ч по-бавно от от panzer III и IV. Скоростта за друг път е равна на panzer IV - 20 км / ч изпреварват с малко panzer III, който се движи с 18 километрова / ч.

            Бойна служба и представяне в сраженията

            Първият Тигър участвал в сражение срещу Червената Армия е на 29 август 1942, на югоизток от Ленинград с 1 - ва рота от SPZABT 502. Четири Тигъра са разгърнати в единствена част на мочурлив терен, напълно неподходящ за танк с тяхната тежест. Три от Тигрите се развалиха дължащи се на механични повреди и по-късно и четирите Тигъра трябваше да бъдат възстановени и поправени.

            Те влизат в бой отново на 22 септември 1942 около същия блатист терен. Този път, всеки един от четирите Тигъра е ударен от руските противотанковите оръдия или остават заседнали в калта. Три са възстановени по-късно а четвъртия е унищожен от своя екипаж за да не попадне в плен.

            Въпреки първоначалния провал на Тигър ² той скоро доказва своите бойни качества когато те са приложени правилно и успяват да надделеят на неговите слабости. Тактиките на Тигър ² доказват, че най-подходящия терен а него е твърдия терен където той може да използва неговата по-добрата си оптика и скорострелно оръдие за да унищожи неприятелските танкове доаже преди техните оръжия да влязат в обхват. Първата американска среща с Тигър ² е в Tунис (северна Африка) в края на 1943. Неговата ефективност е най-добре обяснена от един полковник от американска армия, който доложи:

            "Аз инспектирах полесражението при прохода FAIS в Tунис, където бях със силите които го превзеха. Инспекцията на нашите разрушени танкове показа, че 88 мм оръдие прониква в купола отпред и излиза отзад. Няколко намерени дупки показаха, че всички удари са направили пробиви."


            Tiger E докато е презареждан от германска снабдителна машина на Източния Фронт.


            Дупка направена от 75mm оръдие на Sherman.

            Тигърът служи на всички фронтове на западните, източни, и африкански театри на бойните действия където той се доказва като изключителен танк. Главната му сила лежи в неговата защитна броня и мощно оръдие 88 мм. До въвеждането на по-мощни съюзнически противотанкови оръдия, съществуващото американско 75 мм прехвърлено на Шърманите и 76 мм на T-34 не може да проникне в бронята на Тигър ² при разстояние над 800 метра. Бронята също много различна от това, употребявано на другите германски танкове.

            Очаквайте продължение

            Comment


              #21
              Всъщност съм срещал сведения, че бронебойният снаряд на 76,2 мм съветски ПТ оръдия не може да пробие челната броня на "Тигър ²" на дистанции до 200-300 м, същото важи и за стандартният бронебоен снаряд (подкалибрения може да реализира порбив горе-долу на същите дистанции) на 75 мм оръдие на "Шърман". Но нещата се променят с въвеждането на първите APDS снаряди за 76 мм оръдие на "Шърман" (както и при британския им вариант - "Файерфлай", въоръжен с британското 17 pdr ПТ/полево оръдие) - този снаряд може да пробие бронята на "Тигър ²" вероятно на дистанции до и може би над 1000 м във всяка проекция. ВЪвеждането на тези снаряди започва някъде към края на 1943 г. доколкото си спомням.
              В съветската армия за борба с тежките немски танкове се използват корпусните 122 мм оръдия, както и самоходки, въоръжени с модификация на това оръдие. Те нямат никакъв проблем в пробиването на бронята на "Тигър" на бойни дистанции вероятно до около 1,5-2 км (т.е., зоната на ефективно действие на 88 мм оръдие на самия "Тигър ²"). Някъде от януари 1944 г. на въоръжение постъпва ИС-2, въоръжен с вариация на същото 122 мм оръдие, който се показва достатъчно ефективно средство за борба с "Тигър", както и с "Кралски Тигър". Широко са се използвали в съветската армия и няколко вариации на 85 мм оърдие, но никоя от тях не би могла да реализира пробив в челна порекция на "Тигър" на дистанции над 500-800 м.

              Comment


                #22
                ²²² част

                Тигърът използва еднородна стоманена броня, която има най-високото ниво на твърдост на каквато и да е броня по време на Втората Световна война. Това позволява на Тигъра да влезе в сражение с неприятелски танкове дори на по-близки обхвати без да бъде твърде много повреден. Другата сила на Тигъра е мощното 88 мм KWK 36 l / 56оръдие от. Освен че притежава изключителни способности за пробиване на брони, то също е много точно оръдие, което допуска екипажът да влезе в сръжение и да разруши неприятелски танкове до 2000 метри и повече. Под нормалните условия за бой Тигърът може да влезе в сражение с неприятелски танкове в разстояния наз 1000 метра и повече дори все още вражеските танкове да са навлезли в своите ефективни разстояния.

                Комбинацията от превъзхождащо оръжие и броня позволява на Тигъра да доминира на бойното поле където може да унищожи всеки танк от своето време. Успехът му бил толкова дълбок, че никой съюзнически танк не се осмелямал да го предизвика в открита битка. Психологическият страх скоро станал известен като "Тигърфобия". За да предотврати бъдещи вреди върху морала на съюзниците Генерал Монтгомъри забранил всички доклади в които се споменава "Тигърът". Дори с въздушното превъзходство на съюзниците и унищожителите на танкове като Firefly, общото изводи са че се налага 5 Шърмана да унищожават един Тигър и дори тогава само един Шърман би се завърнал.

                Може би най-известната битка в която участва Тигър е при Вилер-Бокаж и в която взел участието най-големият танков ас за ВСВ - SS-Hauptsturmfuehrer Mихаел Витман. Цяла колона от 25 танка, 14 снабдителни камиона и 14 bren-gun carriers е унищожена в едно сражение. Награден с изключителния Рицарски Кръст с Дъбови Листа и Мечове и с това си отличие се превръща в най-наградения германски танкист - унищожил 138 съюзнически танка и 132 ПТ оръдия. Смъртта на Mихаел Витман е малко мистериозна. Някои казват че танкът му е унищожен в засада и разбит на парчета от танкове други че е е взривен от самолет. Друг известен ВСВ танков ас е 1ви лейтенант Ото Кариус с над 150 танка по време на своята кариера. Той има книга чието заглавие е "Tigers in the mud" (Тигри в калта) в която става въпрос за неговия боен опит като танков командир.


                Михаел Витман
                (1914-1944)



                Taнк #223 унищожен по време на Курската офанзива и оставен на пътя.


                Tiger S33, Курск. Дупкта отляво на оръдието е от ПТ оръжие.

                Спецификации:

                Panzerkampfwagen VI Ausf. E (Sdkfz 181)

                Други наименования: Tiger танк, Tiger I

                Tип: тежък танк

                Производител: Henschel, Krupp

                Шаси Nos: VK4501 (H)

                Продукция: 1298 бройки включително прототипите и различни варианти от април 1942 до август 1944

                Екипаж - 5 (3 в купола)
                Тежи: 57 (Combat weight)
                50.5 (Transport weight)
                Височина в метри: 3
                Дължина: 6.32 (excluding gun barrel)
                8.45 (including gun barrel)
                Ширина: 3.14 (with transport tracks)
                3.72 (with combat tracks)
                Двигател: V12 Maybach HL 210 P45 (650hp)
                V12 Maybach HL 230 P45 (700hp) - късни варианти
                Gearbox: Maybach OLVAR OG 40 12 16 (8 forward and 4 reverse)
                Скорост: 38 (road)
                20 (cross country)
                Range (km): 125 (road)
                80 (cross country)
                Radio: FuG 5 and FuG2
                Въоръжение: 88mm KwK 36 (56 calibers)
                1 hull MG 7.92mm
                1 coaxial MG 7.92mm
                1 commander's hatch MG 7.92mm
                Aмуниции: 88mm - 92 to 120 снаряда зависи от модификациите
                7.92mm - 4800 rounds
                Sight: TZF 9b later changed to TZF 9c
                Armor (mm/angle) Front Side Rear Top/Bottom
                Turret 100/8 80/0 80/0 25/81 later 40-45mm
                Superstructure 100/0 80/0 N/A 25/90
                Hull 100/24 60/0 80/8 25/90
                Armor Type Rolled homogeneous nickel-steel plate electro-welded
                interlocking-plate construction.



                Southern Normandy, August 1944, fighting was intense after the American invasion of the Normandy coast. The germans were in constant retreat and were faced with a chronic fuel shortage crisis. A convoy of german tanks, near the town of Vimoutiers were headed to a nearby fuel dump. Many tanks never made it and had to be disabled after exhausting all fuel supplies. This was one of them, belonging to sPzAbt 501, blown up by their own crew to prevent capture. Two charges were placed, one in the turret and one in the engine compartment. It now sits facing west, close to the town of Vimoutiers, France. The outside has been restored and properly painted, but the hatches and all openings are welded shut. The inside is nothing but a mangled steel of rust.





                Документи:

                "Нашата колона влезе в бой с 3 Панцер 6 "Тигър" на растояния между 200 и 600 ярда. След многобройни изтрели срещу горната част на един от тях които нямаха ефект дори от близко разстояние, чрез съсредоточен продължителен огън по веригите съумяхме да спрем един от Тигрите, които унищожиха 8 от нашите M4 при което бяхме принудени да отстъпим. Дори обездвижения Тигър продължаваше да води огън докато отстъпвахме..." - Командир на американски бронетанков полк в Северна Африка през 1943

                "Атакувах Pz VI танк на растояние 400 ярда произвеждайки 8-10 изтрела с бронебойни снаряди по страничната броня и оръдието. Всеки един от тях просто отскачаше и Тигъра избяга унищожавайки и двата ми флангови танка" - Руски командир на танк през 1943

                "Панцер 6 или както го наричаха "Тигър" се появи в близост до нашата позиция. Батареята ни откри огън по него с противотанкови снаряди. Нито един от изтрелите нямаше ефект. Бяхме принудени да бягаме докато Тигъра просто прегази оръдието ни.." - Руски командир на противотанкова батарея през 1944

                "От гората се появи "Тигър" стреляйки в движение. Същия вече беше унищожил 6 от нашите Т-34 на растояния 200-600 метра. Изтреляхме около 20-30 снаряда които просто отскочиха от дебелата броня. Наложи се да поискаме въздушна подкрепа за да отблъснем танка, който спокойно се отегли обратно между дърветата.." - Член на съветски танков екипаж през 1944

                "Командващите измислиха нова тактика. Ако Германците изпратят "Тигър" ние ще изпратим 8 Шърмана да го посрещтнат с очакването да загубим само 7 от тях.." - Британски "оптимизъм" през 1944 в Нормандия

                "Водех колона танкове Шърман директно към скрития "Тигър" близо до Бювил. Тигъра унищожи 7 танка от ротата преди да се отегли. Стреляхме непрестанно по предната му броня с противотанкови и комулативни снаряди на разстояния по малки от 100 ярда. Нито един от тях не успя да проникне през тлъстата броня..." - Капитан от Британски танков батальон в Нормандия през 1944


                Следва продължение:
                Last edited by Док Холидей; 24-01-2005, 13:42.

                Comment


                  #23
                  gollum написа
                  Всъщност на няколко места съм попадал на сведения, които показват, че качеството на бронята на "Тигър" съвсем не е чак толкова високо.
                  Той говори за Tiger I, не за Tiger II.
                  Tiger I наистина има броня от най-качествената стомана.
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #24
                    Ок, макар че с времето вероятно и бронята на "Тигър" са започнали да правят от по-ниско качество стомана (поради същите причини, поради които това става и с "Кралски ТИгър" - недостиг на легиращи съставки). Инак както видях, темата е постветена и на двете машини .

                    Comment


                      #25
                      Е, не съм срещал данни за такова нещо, а и производството му така или иначе е до началото на 1944.
                      albireo написа
                      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                      Comment


                        #26
                        (впрочем, унищожени от въздуха "Тигри" и "Кралски тигри" има достатъчно).
                        Конкретен пример е ротата от 1 СС дивизия - от нея по спомени от някъде където съм срещал информацията през юни 1944 са останали 6 Тигъра.

                        А иначе в цялост това което превеждам върви по следната линия - Тигър ²² - Тигър ² - Тигър ²².

                        Comment


                          #27

                          Г-Н Майнщайн ако не се лъжа,вие сте набедили
                          този panzer 4 за ТИГЪР.

                          Comment


                            #28
                            Така беше в сайта от който превеждам нещата. Тяхна грешка е а аз не съм погледнал.

                            Comment


                              #29
                              ²V част

                              PanzerKampfwagen VI: ЛегендарниятTiger I




                              Германската индустрия започва работа върху тежък танк през 1937 без да си даде сметка че PzKpfw III и IV могат дабъдат повече от ефикасни в предстоящите битки. Но когато германските танкове в Русия срещат съветските T-34 и KV-1 през 1941 става съвсем ясно че има нужда от нов танк. В крайна сметка резултатът е спецификация за танк 45 тона с 88 мм оръдие тежка броня скорост и маневреност. Фирмата Porsche започва да работи по проекта за новия танк но среща серозни трудности. Henschel започват да работят по свой модел който има много общо с предишните проекти за тежък танк. Двете фирми трябвало да завършат прототипите за рождения ден наХитлер за да може той да ги инспектира. Porsche и Henschel били тествани и въпреки близкото приятелство между д-р Фердинанд Порше и Хитлер танкът на Хеншел спечелил преди всичко благодарение на своята маневреност.

                              Production was ordered to start in August 1942. It took 300,000 man hours to build one Tiger, almost twice as much time as a Panther required. The average cost of a Tiger was 250,000 Reichsmarks. In comparison, a PzKpfw III cost RM 96,200, a PzKpfw IV RM 103,500, and a PzKpfw V Panther RM 117,000; all these figures are exclusive of weapons and radios. The new tank was officially designated Panzerkampfwagen VI H (88mm) (SdKfz 182) Ausfьrung H1. The design program had been known as the Tigerprogram and in March of '42 the Panzer began being referred to as the Tiger.

                              продължение.....
                              Last edited by Док Холидей; 29-01-2005, 23:52.

                              Comment


                                #30
                                Две картинки и от мен - на Tiger I и Tiger II
                                Attached Files
                                Dulce et decorum est pro patria mori

                                ОТТУКА ЗАПОЧВА РОДИНАТА -
                                СЪС ГРОБ НА НЕЗНАЕН ЮНАК,
                                НАД КОЙТО СМЪРТТА Е ПРЕМИНАЛА,
                                СМЪРТТА НЕ И ВРАЖИЯ КРАК.

                                Comment

                                Working...
                                X