Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кралският Тигър

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Кралският Тигър

    В тази тема ще сложа нещо което превеждам от един сайт посветен изцяло на този ммммноого тежък танк + разни хубави снимки. И така ето началото.




    Кралският Тигър е едно от най-страшните оръжия през Втората Световна война

    Германският танк Кралски тигър е въведен в началото на 1944 и е най-мощния танк по време на Втората Световна война. С неговото мощно оръдие 88 мм и почти непробиваема предна броня, той е едно от най- страшните оръжия във Втората Световна война. До нейния край, съюзниците не успяват да въведат каквото и да е ефективно средство против тази заплаха.


    Кралски Тигър № 502 тип HENSCHEL." Слава на Kоробов" е написано на оръдието.


    Кралски Тигри тип "PORSCHE" по време на стрелба.

    История на развитието:

    Германското развитие на тежки танкове започва още през 1937 с германското министерство на въоръженията, което издава спецификация за нов тежък танк, който трябва да бъде правен от "DAIMLER - BENZ", "MAN", "HENSCHEL" и "PORSCHE". Но проектът е изоставен тъй като Panzer III и IV се доказват като много ефективни танкове и служат добре в сражение. До пролетта на 1941 проектът не е продължаван докато Хитлер не е впечатлен от тежките съюзнически танкове като френския Char B1 и британския MATILDA 1 по време на кампанията на запад.

    На среща с Хитлер на 26 май 1941, започва планирането за развитието на нов тежък танк. По време на онази среща, Хитлер поръчва за създаването на тежки panzer-и, които трябва да имат увеличена ефективност за да пробиват неприятелски танкове; да притежават по-тежка броня отколкото е предварително уговорена и да донстигат максимална скорост от поне 40 км / ч. Тези ключови решения водят към развитието на нов тежък танк - Тигър 1 и в крайна сметка Кралския Тигър. Всъщност няма никакви явно дефинирани задачи или планове на действие които да са представени за наследника на Тигър І до януари 1943 когато е дадено нареждането за нов дизайн, който трябва да заменя съществуващия Тигър І.

    Въпреки че предназначението загатва, че Тигър II е наследник на Тигър І то е всъщност напълно различен танк. Първото съображение на дизайн за новият танк е селекцията на по-ефективно главно оръдие. Върху Тигър І също може да се монтира 88 мм противотанково оръдие, но главното оръдие на Тигър II е много по-мощно отколкото това на Тигър І. За развитието на шасито са сключени договори с две фирми се, а именно HENSCHEL и синове KASSEL и PORSCHE на Щутгарт. Двете фирми HENSCHEL и PORSCHE са отговорни само за шасито и автомобилния дизайн. Дизайнът на купола е възложен на друга фирма - "Kруп" от Есен.



    Главната спецификация на оръдието на КТ трябвало да бъде вариация на зенитното 88 мм оръдие. Въпреки че 88 мм е първоначално замислено за зенитна употреба, то се доказало като много ефективен унищожител на танкове. Първоначално, намерението е да се монтира зенитна артилерия 88 мм Flak 41 в купол за шаси на 4501 (P) PORSCHE VK. Куполът е първоначално замислен от KRUPP да държи калибър от 56 88 мм KWK 36 оръдие на Тигър І. След много експериментиране и разискване е решено през ранната 1943 че не е възможно да се монтира зенитната артилерия Flak 41 на 88 мм. Тогава е сключен нов договор с KRUPP за проектирането на нов купол, който може да постави тяхната собствена версия на калибър A 71 като 88 мм KWK 43 оръдие, който да може да работи с шаситата и на двата модела - на HENSCHEL и PORSCHE.

    88 мм оръдие с KWK 36 и KWK 43 които показват номер на модела - от 36 или 43 година. Тигър II с модел 43 има дължина от 71 калибър (71 пъти 88 мм) сравнен с 56 калибър на Тигър І с модел 36. Дължината на самото оръдие е над 20 фута докато снарядите тежат почти 20 кг. Това е много по-мощно оръдие отколкото това на Тигър І.

    Германският танк Тигър



    Вероятно Тигърът е най-популярния танк от Втората Световна война

    Германският танк Тигър е въведен през август 1942 и по онова време е най-мощния танк в целия свят. Успехът му е толкова голям, че съюзническите танкове не се осмеляват да го предизвикат в открит бой. Този психологически страх е известен като" Tигърфобия".


    Батальон от Тигри транспортиран с влак. Техните вериги се виждат навити отпред


    Тигри на тежък танков батальон 505 заема позиции малко преди началото на операция Цитадела

    История на развитието

    Германия закъснява да се присъедини в състезанието за развитието на тежки танкове. До времето на операция Барбароса, руснаците притежават най-добрите танкове на своето време и водят и в качествено, и в количествено отношение. Червената армия е единствената в целия свят, снабдена с тежки танкове (КВ-1) и средни танкове (Т - 34).

    Много изследователи отбелязват, че Тигърът е замислен след като германците срещат руския Т - 34 по време на източната кампания. Планирането вече започнало на среща с Хитлер на 26 май 1941 но то не достигнало върха си до 22 юни 1941 когато започва операция Барбароса Интересът на Хитлер относно проекта стига максимума си след като германците срещат средния танк Т - 34, който на практика превъзхожда германските танкови сили до момента.Това кара развитието на новия тежък танк да напредне с трескава скорост. Германия не прахосва нито час в развитието на предната броня и оръдието и скоро развива едни от най-добрите танкове и превозни средства през Втората Световна война.

    На 26 май 1941 по време на среща на германските въоръжени сили, Хитлер поръчва създаването на тежък Панцери, които трябва да имат по-висока ефективност в пробиването на неприятелски танкове; да притежават по-тежка броня отколкото е предварително предвидено; и да достигат максимална скорост от поне 40 км / ч. Друго условие е, че прототипът трябва да бъде изпълнен и представен на Хитлер навреме за неговия рожден ден на 20 април 1942. Тези ключови решения водят към развитието на един нов тежък танк - Тигър І. Този проект е известен като "Tiger program".



    Сключен е договор с две фирми - за дизайнът на новия танк, "PORSCHE" от Щутгарт и "HENSCHEL и синове" от KASSEL. Интересно е да се отбележи, че "PORSCHE" е същата фирма, която днес произвежда прочутата спортна кола PORSCHE. И "PORSCHE" и "HENSCHEL" са отговорни само за шасито и дизайна. Куполът и главното оръдие са дадени за разработка на друга фирма - "KRUPP" от Есен.

    Първото съображение е, че Тигър І е избирането на по-мощно главно оръдие. Кампанията в Русия показва, че текущото въоръжение на германските танкове са неспособни да победят руските танкове освен от много близка дистанция. Единственото ефективно оръжие, което германската армия притежава по онова време против руските Т - 34 и КВ - 2 е зенитното оръдие 88 мм. 88 мм е многостранно оръжие, способно да изпълнява много роли - от зенитно до противотанково и артилерия. До този момент, 88 мм вече се е доказало като изключително ефективен унищожител на танкове, много точен и способен да извади неприятелските танкове дори на максимално дълги дистанции. Неговото славно начало може да се отбележи в AFRIKA KORPS където е под командването на Ромел. Всъщност, по онова време, 88 мм е единственото оръжие, което германската армия притежава, което може да се справи ефективно с руските танкове.

    88 мм е тежко оръжие, трябвайки да бъда издърпан и разгърнат за да бъда приготвен за действие. Тигър І е първия танк с 88 мм напълно traversable купол. KRUPP замисля купола да поставя противотанковият 36 l / 56 88 мм оръдие KWK. Обозначението KWK 36 и L/ 56 показва номера на модела и годината 1936; оръдието е 56 калибър. В зависимост от вида на използвани амуниции, 88 мм на Тигър І има начална скорост от 930 m в секунда и може да проникне в до 110 мм от дистанция 2000 метра. За сравнение, бронята на Т - 34 на най-дебелото място е 90 мм и това е само при късните модели които притежават подобрения на бронята. Откакто времетраенето на полета необходимо за пронизване на броня при разстояние от 2000 m е около 2. 1 секунди, точността на огъня срещу подвижни цели е по-важна от тази с по-стари противотанкови оръдия. Това го прави идеално подходящ за открит терен където той може да влезе в сражение с неприятелски танкове на далечно разстояние далеч преди оръжията на противника да влязат в обхват.


    88 мм FLIEGERABWEHRKANONEN (зенитна артилерия) се оказва много смъртоносно за съюзническите самолети и танкове.


    Вътрешен изглед на 88 мм KWK36 L / 56 в Тигър І H1 (E).

    За шасито, "HENSCHEL" и "PORSCHE" произвеждат техни собствени дизайни. "PORSCHE" е по-напреднал отколкото "HENSCHEL" тъй като те независимо започват проект за нов тежък танк през есента на 1940, дори преди да бъде дадено официално нареждане за нов тежък танк. "PORSCHE" замисля напълно ново шаси с кодовото име VK 4501 (P). Кодовото име VK е за VOLKETTENFAHRZEUGE или "пълноверижно експериментално превозно средство", 45 значи клас 45 тона и 01 означава "първи модел". Новото шаси VK4501 (P) има 100 мм фронтална броня, 80 мм странична и задна броня, 25 мм върхова броня и 20 мм задна броня. То използва напреднала мощна система за влак използвана в комбинация с петрол и електроенергия. Двигателят има два 10 цилиндъра, 15 литров, с въздушно охлаждане PORSCHE TYP 101 / 1 предоставящ 320 к.с. при 2400 оборот в минута. Тези двигатели не задвижват пряко drive train на танка. Вместо това то е свързано с електрически генератор, който снабдява с електричество два електродвигателя. Тогава тези електродвигатели задвижват устройството за управление.

    Тази концепция за електрически задвижван танк запазва много гориво и докато е технологично напреднала е твърде нова и неизпитана и много склонна на повреди. Освен това електрическата система използва мед, жизненоважен ресурс, с който Германия не е добре запасена. Максимално натоварен в пълна бойна готовност от 59 тона, той може да да развие максимална скорост от 35 км / ч. Посоченият Тигър (P) или Тигър P 1, тигърът на "PORSCHE" има купол, разположен в предната част на корпуса.

    През септември 1941 е дадено нареждане за 100 купола и корпуси за VK 4501 (P). През април 1942 първия прототип от Тигър (P) е завършен, точно навреме за демонстрация на рождения ден на Хитлер. Всъщност Тигър (P) среща сериозни усложнения и производството е спирано много пъти. През октомври 1942 комисията за Тигъра се събира за да оцени кой от Тигрите - (P) или Тигър (H) ще бъде избран за масова продукция.


    Тигърът на PORSCHE (P) има купол, който е поставен в предната част на корпуса.


    Тигърът на PORSCHE (P) е превърнат във Фердинанд PANZERJAGER танков разрушител

    "HENSCHEL" работи по проекта VK3601 (Н) когато е получено нареждане за нов дизайн на тежък танк през май 1941. VK 3601 (H) е замислен да носи 75 мм KWK 42 l / 70 tapered bore оръдие преди новото нареждане да е дадено, HENSCHEL не възнамерява да постави оръдие 88 мм. През септември 1941 е решено, че е невъзможно да бъде поставено 88 мм. на шасито на VK3601 (H). Освен това, Хитлер поръча на "KRUPP" да измислят купол за шасито на VK4501 (P) на PORSCHE с 88 мм KWK L / 56 трябва да бъде пригодено към Тигъра на "HENSCHEL". Тези ограничения не оставиха на "HENSCHEL" никаква друга алтернатива, освен да проектират ново шаси на VK4501 (H) .

    Известен като Тигър (H), "HENSCHEL", използва вече налични компоненти от предишните проекти за тежък танк. VK 4501 (H) е създаден като е преправен корпусът на шасито VK3601. Шасито има 100 мм. фронтална броня, странична надстройка 80 мм, корпус за 60 мм страничен корпус, 80 мм задна броня и 25 мм върхова и най-задна броня. Първоначално куполът е замислен от "KRUPP" за Тигър (P), но е променен и използван от Тигър (H). За двигател е използван 12 цилиндров MAYBACH HL 210 P 45, предоставяйки 650 конски сили при 3000 оборота в минута. Трансмисията е 8 скоростна, която MAYBACH OLVAR 40 12 16 замисля за да осигури максимална скорост от 45 км / ч. Обичайно за всички германски танкове по онова време, той е въоръжен с картечница монтирана на предната дясна част на корпуса. С максимално тегло в пълна бойна готовност от 57 тона, Тигър (H) може да носи до 92 снаряда от главни амуниции за оръдието и до 5700 куршума за MG34 7. 92 мм.



    Първия прототип на Тигър (H) е завършен през април 1942, точно навреме за демонстрация при рожденият ден на Хитлер. Първия Тигър (H) - известен като VERSUCHSSERIE Тигър NR. V1 е конструиран с нов отличителен белег - VORPANZER - фронтален щит, който може бъде понижен за да защитава веригите и drive sprocket (не мога да се сетя как да го преведа - има си специална дума но не се сещам). Тази отличителна черта е премахната и затова я притежава само първия Тигър (H).

    До юли 1942 и Тигър (P) и Тигър (H) са тествани на стрелбищата при BERKA, Германия. Тигърът (H) се доказва като по-добър и е одобрен за масово производство. Производството за Тигър (P) е прекратено. От първоначално поръчаните 100 Тигъра (P), само 10 са сглобени през октомври 1942 (шасито NR 150001 до 150010). Останалите 90 купола са конвертирани за монтиране на Тигър (H). 90 корпуси са сонвертирани за (разрушителя на танкове) Фердинанд Panzer-Jager, назован на неговия дизайнер д-р Фердинанд Порше. Този PANZER - JAGER е преименуван по-късно на Elefant. От 10 сглобени Тигър (P), три са превърнати в BERGEFAHRZEUGE (превозни средства за поправяне), други три са превърнати в RAUMPANZER Тигри (превозно средство за разчистване на отломки) и последните четири са задържани за по-задълбоченобъдещо тестване (NR 150004, 150005, 150013 и 150014). Само един (NR 150013) участва в бойни действия действие като команден танк на източния фронт.

    Производствени серии

    Официално определен като PANZERKAMPFWAGEN VI SD. KFZ 181, Тигър AUSF. E, танкът Тигър е първия танк който използва животински имена от германската армия (като Пантера, Тигър, Слон) като инструмент за пропаганда за да привлича внимание. Производството започва през юли 1942 и първите Тигри са предоставени през август 1942. Има само една официална производствена версия за Тигър І, въпреки че са направени няколко промени предложени от екипажите придобили боен опит. Тези промени започват да бъдат известни като ранно, междинно и късно.

    Ранния модел произведени Тигри имат по висок купол на командира, който използува bullet proof glass as its vision ports. Други видими характеристики са отварящия се командирски люк на "покривя", димния отвод от страните на куполата, гумените оградени колела, двойни фарове и въздухочистители FEIFEL. Моделите средно производство са с преместен команден купол, който сега е по-къс и използва седем перископа вместо визьорни процепи. Люкът на командира сега се завърта настрани, връзка на пръстен от MG34 е прибавена към горната част на купола за зенитна защита, travel lock на оръдието при задната част е добавена и двойствените фарове са заменени с единствен централно монтиран фар. Гумените оградени колела са задържани но първите външни колела са често премахвани поради мътния и снежния терен на Източния Фронт. ZIMMERIT е въведен от август 1943 занапред. Димоотводите pistol ports на страните на купола и FEIFEL очистителите на въздух са премахнати. Около 470 бройки от средната серия са произведени между юли 1943 и януари 1944. Късния модел Тигри за производство се разпознават лесно защото оградените с гума колела са заменени със стоманени. the gun travel lock е премахнат и визьорът за оръдието е променен от бинокулярен TZF 9 милиард към монокулярен TZF 9 - C.


    Тигър І във Вимутиер Франция.
    Коригирайте превода щото е ужасен. казвайте поправки.
    Last edited by Док Холидей; 20-01-2005, 01:07.

    #2
    Е на това му викам аз Кралски Тигър /не че танкчето е лошо/
    Attached Files
    "Нима, Създателю,
    съм искал от пръстта човек да ме изваеш,
    мигар аз самият съм те молил
    от мрака да ме извлечеш?"

    Comment


      #3
      Първите няколко изречения са си чиста пропаганда, с извинение.
      albireo написа
      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

      Comment


        #4
        Хм ще се постарая да оправя превода и да смекча приповдигнатия тон. А ти ме поправяй навсякъде където видиш грешка или по-добървариант за казване на нещо - трябва да стане хубава тема откъдето хората да се информират за КТ. Мисля, че в момента няма български сайт който да се занимава с този танк или се бъркам?

        Comment


          #5
          Долу Пропагандатааааааааааааа
          Хм, Майнщайн, аз от танкове не разбирам, но определено знам, че Ис-2 с неговото 122 мм оръдие е доста по-мощен от Тигърченцето. Да не поменавам, че Т-34 към края на войната се появява с 85мм оръдие, което по мощ се доближава плътно до немското 88мм
          То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

          Comment


            #6
            Обаче Парабелум да не споменавам че 20 годишен хлапак командир на Кралски тигър се среща с 11 ИС 2 взима първия и последния и продължава нататък а ония се разбягват. После влиза в едно градче... абе знаете я историята с Карл Кьорнер. Опираме и до човешкия фактор...

            Comment


              #7
              Това са отделни епизодични примери. Има ги при немците, има ги при руснаците, има ги при англичаните, има ги и у нас.
              То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

              Comment


                #8
                Но не чак толкова много. Тук някъде имаше тема за руските танкови асове и едва ли не за тях е ас всеки унищожил 3 немски танка... Все тая да не отивам в тази посока.

                Ще гледам утре други ден да сложа още поне 3 пъти толкова инфо колкото днес. Както и повече снимки от няколкото напълно запазени Кралски тигъра.

                Comment


                  #9
                  Ех, с тия чудо-оръжия...

                  Далеч по-интересни са истинските герои, Pz.III и IV.
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #10
                    Е истински герои защото като си в Кралския Тигър я няма тръпката че може да си отидеш ей така без да разбереш а трябва да те направят на швейцарско сиренце. Както и да е. Сега имам да пиша по учебните ми задължения но после ще ви покажа едни чудни снимки на запазения прочут КТ 213 във Франция изоставен непокътнат и подобни. Даже май в музея в Кубинка има Тигър. В Европа и света те са под 10 броя - запазените.

                    Comment


                      #11
                      В Кубинка има всички немски машини, вкл. Maus и 600мм мортира.

                      В британския музей в Бовингтън миналата година лятото приключиха с тоталната реставрация на техния Тигър и сега върви Макар че го пазят разбира се и сигурно няма да го изкарват повече от веднъж годишно. Двигателят на Кралския Тигър в музея Саумур също работи, само че не знам да са го движили целия танк.

                      Иначе знам в Германия има една Пантера в подвижно състояние, в Кубинка имат и вървящ Pz.IV, Pz.38(t) и др. По света има доста вървящи Хетцери и други по-дребни машини.
                      albireo написа
                      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                      Comment


                        #12
                        Ей този сладур го изпусна -

                        Този танк No 213 показан извън музея La Gleize е един от шестте, изоставени от KAMPFGRUPPE PEIPER по време на Арденската офанзива. Той е част от 501 батальон, командван от DOLLINGER и е изоставен пред градчето. Повечето от тези, които са изоставени по време на Арденската офанзива или остават без гориво или са развалени но не и разрушени вследствие на битка. В La Gleize един от пленените танкове е използван за мишена на американските войници след като селото е превзето.

                        Империал позволяваш ли щом кача информацията и снимките да изтрия всички останали мнения и да сложа темата в Инфо.доклади... или да я включим в някой брой от списанието?
                        Last edited by Док Холидей; 25-08-2005, 00:33.

                        Comment


                          #13
                          Може без да триеш просто да копираш темата само с избраните мнения. Иначе надали ще се занимавам да коригирам мащабно, понеже по-нататък ще си пиша моя статия за Броня (някой хубав ден...). Терминологията може да погледна обаче. Като свършиш.
                          albireo написа
                          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                          Comment


                            #14
                            Аз съм си намерил 10ина сайта за Тигър ² и ²² и това по-горе а и което ще бъде по-долу е от тях. Аз не мога а и не оскам да пиша собствена статия. Самообразовам се понеже досега не ме е интересувало много но постепенно започна здраво да ме влече и след време сам ще се коригирам. Важното е да се чете.

                            Comment


                              #15
                              Сайтовете не са достатъчни за сериозния интерс, мога да ти кача някои книжки дето съм теглил.
                              albireo написа
                              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                              Comment

                              Working...
                              X