Съобщение

Collapse
No announcement yet.

бронирани влакове и влакове със воено предназначение

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    бронирани влакове и влакове със воено предназначение

    във тази тема ще разгледаме влаковете със воено предназначение и
    бронираните влакове

    като за начало ще напиша малко за воената тематика във жп транспорта по света и във българия
    наи големият маитап е моят маитап

    #2
    зарадитъпият ми компютър взе че ми изчезна всичко написано по късно ще напиша ова което не можах за сега прилагам вагони натоварени със боина техника
    наи големият маитап е моят маитап

    Comment


      #3
      Календар на българската бойна слава

      а за бронираните влакове от ПСВ и ВСВ имаш ли няква информация , какво им е било въоръжението , бронирането , колко са били ефективни , кои страни какви са имали ???

      Comment


        #4
        ето два много интересни саита кадето има за руските бронирани влкове


        а иначе бронирани влакове имат пвечето страни
        до към 1939година.
        наи големият маитап е моят маитап

        Comment


          #5
          Воените локомотиви




          През ВСВ се ражда един нов тип локомотиви, които са едни от най-масовите и до наши дни. Различията между обикновение и воените локомотиви са:
          опростена конструкция, лесна за производство и подръжка
          увеличаване на живучеста на персонала и ред други
          на които няма да се спирам
          Германия има три серии 50, 52 и 42. Серия 50 е предходна серия към истинските воени локомотиви серия 52 или по-известна като лодката (заради оригиналната конструкция на тендера наподобяваща лодка) е произведен във над 3000 броя. заедно със серия 42 която е максимално опростена конструкция са произведени около 1000 броя

          А ето и Бългрската връзка със тези локомотиви
          от серия 50, наша серия 14, са доставени 50 броя на БДЖ
          от сеия 52 или БДЖ серия 16 - 275 броя, което ги прави най-масовата серия локомотиви, а от серия 42 само 33 броя. Последните локомотиви, изведени от експлоатация, са серии 15 и 16 през 1980г и 1990г.
          Интересно е да се отбележи, че един локомотив е продаден на баварският музеи в град Ньордлинген - локомотив номер 16.16
          наи големият маитап е моят маитап

          Comment


            #6
            Предложение за нов форумен раздел или подраздел

            Интересна тема, но може би няма да е зле да се внесе малко систематизация в нея . Например, да се разгледат влаковете според функциите им, да се направи една класификация и т.н - мисля че това ще внесе ред в нещата.
            Аз ще започна нещо, пък може да се доразработи в тая посока.

            Категории военни влакове (каквото се сещам, пък може да се дъполва):

            * транспортни - поначало това са мирновременни влакове, които се използват за превоз на пехота, боеприпаси и бойна техника (на специални платформи, разбира се). През войната, разбира се, са строени вагони и локомотиви специално (т.е., по различни стандарти), но те не биха могли да бъдат наречени наистина "военни". За ПВО често им добавят платформи със зентитно въоръжение и съответният персонал.

            * медицински - по същата схема като транспортните, но имат съответните обозначения (не че те винаги са били уважавани, разбира се). Използват се най-вече за транспортиране на ранени/болни, както и като подвижни лазарети.

            * бойни - тези, които са основен интерес по темата. Специално строени , те са бронирани, като въоръжението им е артелерийско-картечно (и ПВО), най-често разположено в бронирани куполи. Май често са се използвали корпуси/куполи от стари/повредени танкове.

            * артилерийски платформи - влакови композиции, които служат за самоходен лафет на свръхтежки артилерийски системи. Естествено са специално изработени за целта, най-често и оборудването на позициите им е специално, включва полагане на нови линии и т.н.
            Самите артилерийски системи се ползват за разнообразни оперативни цели (обсада/бомбардировка на инфраструктурни обекти, борба с тежки кораби, подавяне на цели в оперативна дълбочина при статична фронтова линия).

            Comment


              #7
              8) 8) 8)
              Ето една интересна книга по темата. Заключенията и анализите на автора са идиотски но техническите му познания са на ниво:
              Сайт «Военная литература», работающий с 2001 г., собрал в себе множество текстов, имеющих отношение к военной истории и истории войн, и постоянно пополняется новыми материалами. Среди них -- первоисточники, архивные материалы, документы, мемуары, исследования, проза и поэзия, биографические работы, пропагандистские материалы, статьи, альтернативная военная история, книги по истории техники и оружия, уставы и наставления, устная история, детская военная литература, карты и схемы, военная периодика и многое другое.
              НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

              Comment


                #8
                Ето и едно такова влакче.Трябваше да имам и още снимки ама не мога да ги намеря.Голяма бъркотия е на мойто PC.

                Comment


                  #9
                  интересен модел на броневагон като линеен кораб с кули една над друга колко броя са пуснати от този тип????

                  Comment


                    #10
                    това не е броневаго а мотовагон, има си двигател, сега не си спомям колко бяха но първите са с кула от Т-28.

                    Comment


                      #11
                      винаги ми е било 4удно каква стойност са имали бронираните влаковекато бойно средство разбирам 4е са били необходими в на4алото но с появата на танковете набойното поле споредмен се превръщат в една огромна мишена както нямат шанс и с противотанковата артилерия ако един броневлак се появи на бойното поле и е исправен срещу танкове и оръдия просто шансовете му са минимални независимо от огневата мощ мойто виждане е 4е те са ставали само за полицейски функци но неоспоримо е 4е като артилериски платформи за оръдия с голям калибар и зенитни платформи те са имали голям успех зенитни броневлакове са използвали немците край плоещ но на бойното поле шансовете им са към 0 един снаряд в локомотива и крайа до сега си4ки влакове който съм виждал в интернета са с оръдия предимно 76мм тоест противотанкови (куполи от т-34за немските незнамтова е мойто мнение

                      Comment


                        #12
                        винаги ми е било 4удно каква стойност са имали бронираните влаковекато бойно средство разбирам 4е са били необходими в на4алото но с появата на танковете набойното поле споредмен се превръщат в една огромна мишена както нямат шанс и с противотанковата артилерия ако един броневлак се появи на бойното поле и е исправен срещу танкове и оръдия просто шансовете му са минимални независимо от огневата мощ мойто виждане е 4е те са ставали само за полицейски функци но неоспоримо е 4е като артилериски платформи за оръдия с голям калибар и зенитни платформи те са имали голям успех зенитни броневлакове са използвали немците край плоещ но на бойното поле шансовете им са към 0 един снаряд в локомотива и крайа до сега си4ки влакове който съм виждал в интернета са с оръдия предимно 76мм тоест противотанкови (куполи от т-34за немските незнамтова е мойто мнение

                        Comment


                          #13
                          Не подценявай полицейските функции, партизани действащи на комуникациите са в състояние да напраевят една армия небоеспособна за доста кратък период от време, при това с минимални усиолия. Германските влакове именно за това са се използували, дори са си имали десантен отряд, съставен от танкове SOMUA S 35.

                          Comment


                            #14
                            Ето малко снимков матерялhttp://mechcorps.rkka.ru/files/bepo/...bepo_photo.htm

                            Comment


                              #15
                              Е, все пак броневлаковете нямат и идеята да бъдат оръжие за бойното поле. Особено като се има предвид необходимостта от ЖП линия за придвижването им . Така че броневлаковете са по-скоро средство за охрана на комуникациите (и в тази връзка и полицейско средство), отколкото сериозно бойно средство. Естествено, изключения има - когато се водят боеве по комуникациите или пък когато свтава въпрос за артилерийски платформи.

                              Comment

                              Working...
                              X