Здравейте,
Правя 3D модел на PzKpfw IV Ausf. J и събирам информация за отделните елементи, характерни за J модификацията.
Интересува ме всякаква информация (дори и странична), която знаете за танка във външната експозиция на музея.
PzKpfw IV Ausf. J - НВИМ - София
До колкото знам танкът в музея е трофеен и е предоставен от Трети украински фронт.
За съжаление елементите, които се демонтират лесно липсват. Ламаринената конструкция над веригата, ако не е правена в следвоенния период на ползване, според мен е неадекватна реставрация.
В последните години на стария музей, помня че беше превърнат в клошарско обежище, като вътре имаше всякакви боклуци а дори и дюшек.
В момента е доста неправилно "реставриран" със зелен цвят и емблема на щит - български трибагреник, като е превърнат в модификация G на 1-ва армия от Унгария, 1945.
Ще се радвам някой да сподели нещо около бойното използване на този танк, или каквото и да е друго. Знам че е имало и модификации J, заровени на отбранителната линия "Крали Марко", които също са трофейни, предоставени от СССР.
Ако за някой ще е полезно, ето събрани разлики межди Pz-IV Ausf. H и Pz-IV Ausf. J:
Има както основни, така и много малки разлики между двете модификации. Да се определят точно отделните разлики между танковете на база единствено от снимки е трудно. Някои детайли могат да се считат за специфични само за H или J, но понякога присъстват и на двете модификации. Също така, някои H детайли никога не са били напълно заменени на J. Една от малкото основни разлики е липсата при J на електрически двигател завъртащ купола и новите вертикални цилиндрични заглушители в задния корпусен панел.
Ausf. J може да има или не следните елементи:
Тръбна или плътна задна ролка на веригата. Ранният тубуларен тип никога не е бил напълно премахнат по време на производството на J.
Странични окачени блронелистове или решетъчни екрани. Решетъчните странични екрани са стандартни за J , но ранната продукция на J модификацията продължава с плочите на вариант H.
Повечето J варианти имат стандартните за Pz-IV предни куки за теглене, но по-късно танковете са с удължени странични бронелистове на корпуса и разпорбити дупки за теглещите въжета, каквато е схемата при Пантера и Тигър.
Най-късно произведените танкове от серия J имат въртящ се кръгъл люк на командира, вместо фиксиран такъв на H варианта или люк от два полукръга на панти, както е при по ранните модификации.
Премахване на вентилационните отвори на люковете на спирачните барабани при най - късните серии J.
Три горни водещи ролки на веригата, вместо четирите използвани при предишните варианти до H и ранните J
Вертикални цилиндрични изпускателни тръби, вместо барабанния хоризонтален заглушител на ауспуха, използван при танковете H и ранните J.
Предпазните лайсни около люковете към отделението на механик-водача и радиста са с опростен профил, заварени и не са ъглови.
Предпазните лайсни на покрива на корпуса, обикалящи купола са различни.
J има 26mm броня на покрива на купола, вместо само 15 на предишните модификации.
J може да има различен дулен спирач.
J може да има по-късен модел вериги от тези при H.
Експонатът от военния музей в Саумур, Франция показва, че някои J танкове могат да имат стоманени горни водещи ролки на веригата, въпреки че не се срещат при снимки на истински танк. Първите лява и дясна водещи ролки в НВИМ - София, също са стоманени.
Местата за захващане на резервните вериги са различни за J в сравнение с H.
Големият въздушен филтър, намиращ се в дясната част на купола на H, характерно липсва при J.
Корпусът на двигателния отсек е с почти хоризонтален покрив при J, в место скосен при H.
J няма наблюдателни отвори на вратите на купола, в предната странична част на купола, както и на стените на отделението на механик-водача. Някои H танкове също нямат такива.
Правя 3D модел на PzKpfw IV Ausf. J и събирам информация за отделните елементи, характерни за J модификацията.
Интересува ме всякаква информация (дори и странична), която знаете за танка във външната експозиция на музея.
PzKpfw IV Ausf. J - НВИМ - София
До колкото знам танкът в музея е трофеен и е предоставен от Трети украински фронт.
За съжаление елементите, които се демонтират лесно липсват. Ламаринената конструкция над веригата, ако не е правена в следвоенния период на ползване, според мен е неадекватна реставрация.
В последните години на стария музей, помня че беше превърнат в клошарско обежище, като вътре имаше всякакви боклуци а дори и дюшек.
В момента е доста неправилно "реставриран" със зелен цвят и емблема на щит - български трибагреник, като е превърнат в модификация G на 1-ва армия от Унгария, 1945.
Ще се радвам някой да сподели нещо около бойното използване на този танк, или каквото и да е друго. Знам че е имало и модификации J, заровени на отбранителната линия "Крали Марко", които също са трофейни, предоставени от СССР.
Ако за някой ще е полезно, ето събрани разлики межди Pz-IV Ausf. H и Pz-IV Ausf. J:
Има както основни, така и много малки разлики между двете модификации. Да се определят точно отделните разлики между танковете на база единствено от снимки е трудно. Някои детайли могат да се считат за специфични само за H или J, но понякога присъстват и на двете модификации. Също така, някои H детайли никога не са били напълно заменени на J. Една от малкото основни разлики е липсата при J на електрически двигател завъртащ купола и новите вертикални цилиндрични заглушители в задния корпусен панел.
Ausf. J може да има или не следните елементи:
Тръбна или плътна задна ролка на веригата. Ранният тубуларен тип никога не е бил напълно премахнат по време на производството на J.
Странични окачени блронелистове или решетъчни екрани. Решетъчните странични екрани са стандартни за J , но ранната продукция на J модификацията продължава с плочите на вариант H.
Повечето J варианти имат стандартните за Pz-IV предни куки за теглене, но по-късно танковете са с удължени странични бронелистове на корпуса и разпорбити дупки за теглещите въжета, каквато е схемата при Пантера и Тигър.
Най-късно произведените танкове от серия J имат въртящ се кръгъл люк на командира, вместо фиксиран такъв на H варианта или люк от два полукръга на панти, както е при по ранните модификации.
Премахване на вентилационните отвори на люковете на спирачните барабани при най - късните серии J.
Три горни водещи ролки на веригата, вместо четирите използвани при предишните варианти до H и ранните J
Вертикални цилиндрични изпускателни тръби, вместо барабанния хоризонтален заглушител на ауспуха, използван при танковете H и ранните J.
Предпазните лайсни около люковете към отделението на механик-водача и радиста са с опростен профил, заварени и не са ъглови.
Предпазните лайсни на покрива на корпуса, обикалящи купола са различни.
J има 26mm броня на покрива на купола, вместо само 15 на предишните модификации.
J може да има различен дулен спирач.
J може да има по-късен модел вериги от тези при H.
Експонатът от военния музей в Саумур, Франция показва, че някои J танкове могат да имат стоманени горни водещи ролки на веригата, въпреки че не се срещат при снимки на истински танк. Първите лява и дясна водещи ролки в НВИМ - София, също са стоманени.
Местата за захващане на резервните вериги са различни за J в сравнение с H.
Големият въздушен филтър, намиращ се в дясната част на купола на H, характерно липсва при J.
Корпусът на двигателния отсек е с почти хоризонтален покрив при J, в место скосен при H.
J няма наблюдателни отвори на вратите на купола, в предната странична част на купола, както и на стените на отделението на механик-водача. Някои H танкове също нямат такива.
Comment