Съобщение

Collapse
No announcement yet.

PzKpfw IV J - НВИМ - София

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    PzKpfw IV J - НВИМ - София

    Здравейте,

    Правя 3D модел на PzKpfw IV Ausf. J и събирам информация за отделните елементи, характерни за J модификацията.

    Интересува ме всякаква информация (дори и странична), която знаете за танка във външната експозиция на музея.

    Click image for larger version

Name:	IMG_7457.jpg
Views:	1
Size:	942.9 КБ
ID:	558354

    PzKpfw IV Ausf. J - НВИМ - София

    До колкото знам танкът в музея е трофеен и е предоставен от Трети украински фронт.
    За съжаление елементите, които се демонтират лесно липсват. Ламаринената конструкция над веригата, ако не е правена в следвоенния период на ползване, според мен е неадекватна реставрация.
    В последните години на стария музей, помня че беше превърнат в клошарско обежище, като вътре имаше всякакви боклуци а дори и дюшек.
    В момента е доста неправилно "реставриран" със зелен цвят и емблема на щит - български трибагреник, като е превърнат в модификация G на 1-ва армия от Унгария, 1945.

    Ще се радвам някой да сподели нещо около бойното използване на този танк, или каквото и да е друго. Знам че е имало и модификации J, заровени на отбранителната линия "Крали Марко", които също са трофейни, предоставени от СССР.


    Ако за някой ще е полезно, ето събрани разлики межди Pz-IV Ausf. H и Pz-IV Ausf. J:

    Има както основни, така и много малки разлики между двете модификации. Да се определят точно отделните разлики между танковете на база единствено от снимки е трудно. Някои детайли могат да се считат за специфични само за H или J, но понякога присъстват и на двете модификации. Също така, някои H детайли никога не са били напълно заменени на J. Една от малкото основни разлики е липсата при J на електрически двигател завъртащ купола и новите вертикални цилиндрични заглушители в задния корпусен панел.

    Ausf. J може да има или не следните елементи:
    Тръбна или плътна задна ролка на веригата. Ранният тубуларен тип никога не е бил напълно премахнат по време на производството на J.
    Странични окачени блронелистове или решетъчни екрани. Решетъчните странични екрани са стандартни за J , но ранната продукция на J модификацията продължава с плочите на вариант H.
    Повечето J варианти имат стандартните за Pz-IV предни куки за теглене, но по-късно танковете са с удължени странични бронелистове на корпуса и разпорбити дупки за теглещите въжета, каквато е схемата при Пантера и Тигър.
    Най-късно произведените танкове от серия J имат въртящ се кръгъл люк на командира, вместо фиксиран такъв на H варианта или люк от два полукръга на панти, както е при по ранните модификации.
    Премахване на вентилационните отвори на люковете на спирачните барабани при най - късните серии J.
    Три горни водещи ролки на веригата, вместо четирите използвани при предишните варианти до H и ранните J
    Вертикални цилиндрични изпускателни тръби, вместо барабанния хоризонтален заглушител на ауспуха, използван при танковете H и ранните J.
    Предпазните лайсни около люковете към отделението на механик-водача и радиста са с опростен профил, заварени и не са ъглови.
    Предпазните лайсни на покрива на корпуса, обикалящи купола са различни.
    J има 26mm броня на покрива на купола, вместо само 15 на предишните модификации.
    J може да има различен дулен спирач.
    J може да има по-късен модел вериги от тези при H.
    Експонатът от военния музей в Саумур, Франция показва, че някои J танкове могат да имат стоманени горни водещи ролки на веригата, въпреки че не се срещат при снимки на истински танк. Първите лява и дясна водещи ролки в НВИМ - София, също са стоманени.
    Местата за захващане на резервните вериги са различни за J в сравнение с H.
    Големият въздушен филтър, намиращ се в дясната част на купола на H, характерно липсва при J.
    Корпусът на двигателния отсек е с почти хоризонтален покрив при J, в место скосен при H.
    J няма наблюдателни отвори на вратите на купола, в предната странична част на купола, както и на стените на отделението на механик-водача. Някои H танкове също нямат такива.
    Last edited by Петър Илиев; 30-08-2018, 19:13.

    #2
    Повечето от нещата дето си писал няма д ати помогнат много за модела. Освен тиова вериги и ролки са консуматив, и могат д априсътват във всевъзможни комбинации. Иначе това в музея е много ранен J.

    Comment


      #3
      За пригледност, реставрираният ямболски Pz-IV Ausf. H

      Click image for larger version

Name:	1399399314_DSC_6678_resize.jpg
Views:	1
Size:	376.2 КБ
ID:	555472

      Comment


        #4
        von Danitz написа Виж мнение
        За пригледност, реставрираният ямболски Pz-IV Ausf. H
        Това е малко "събрах го от каквото имах" , корпуса е G, колелата "каквото имал старшината това дал", онзи който е с гръб може да е от най-първите G още а арефакти от F, куполата поне.

        Comment


          #5
          von Danitz написа Виж мнение
          За пригледност, реставрираният ямболски Pz-IV Ausf. H

          [ATTACH=CONFIG]32928[/ATTACH]
          Сега се загледах повечко, това освен че е Франкенщай, е правено не от нормален доктор а то ветеринар "металните" колела се слагат на найпредните позиции, не където му хрумне на някой...или където е по-красиво.

          Comment

          Working...
          X