Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Това ме потресе! Бойните роботи не са далеч!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    Dinain написа
    С тоя полезен товар 54 кг не може да евакуира ранени, нито да пренася сериозни количества муниции или други провизии. Какъв ще е тоя безценен товар, трудно ми е да си представя.
    Аз. Точно като за мен е проектирано.

    Comment


      #62
      Мда, явно си се разпознала в "безценния товар"
      Имам още един въпрос свързан с темата - при какви условия жената би облякла хартиена рокля?
      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
      "But I know none, and therefore am no beast."

      (Richard III - William Shakespeare)

      Comment


        #63
        Dinain написа
        работа и транспортиране в трудни терени (като поправка на антена, намираща се на върха на планина например), работа в опасни за човека среди (горещина, студ, радиация, химикали и т.н.), както и едно, за което не се бях сетил - катерене по стените на сгради. Никой не говори за крачещи танкове или паяци-хамали по пристанищата...
        Това което си посочил наярно би могло да стане.
        Аз бих допълнил, че основното предимство на колесните и верижните механизми, отнесени към крачещите, е способността им да понасят по високо натоварване /товар/ и по-висока скорост. Но в задачите, при които се изисква не много голям товар, а по-скоро проходимост на разнообразен терен - предимство биха имали крачещите /при развитие на технологията/.
        Бойни крачещи машини навярно ще има, но едва ли те ще се отличават с висока бронираност и ще заменят като функция танковете. Навярно, ще са по-подходящи, дебнещи в засада и поразяващи жива сила и бронирана техника на противника.

        .
        ..И кажи ми ти страннико,
        чувал ли си звук,
        по- велик от тропота на хиляди коне!!?...

        Comment


          #64
          Навярно, ще са по-подходящи, дебнещи в засада и поразяващи жива сила и бронирана техника на противника.
          Представям си как докато дебнат, изотзад се приближава на пръсти полугол дивак и им пръсва супернапредналата електроника и сензори с кремъчната си брадва... Това май го бяхме засегнали в дискусията за "войникът на бъдещето".

          Науката /особено военните разработки/ честичко се подхлъзва по авангардни проекти, но от тях твърде малко се доказват на практика. Даде се вече пример с летящата кола. Такава съдба имаха и летящите апарати с дисковидна форма, вертикално излитащите самолети, безгилзовите боеприпаси, електрическите коли... Ще почакаме и ще видим.
          Quae fuerant vitia, mores sunt.

          Comment


            #65
            Юлиан Август написа
            Даде се вече пример с летящата кола. Такава съдба имаха и летящите апарати с дисковидна форма, вертикално излитащите самолети, безгилзовите боеприпаси, електрическите коли... Ще почакаме и ще видим.
            И как ще решават проблема с трафика в големите градове в бъдеще? Ще забранят личните автомобили или ще копаят подземни магистрали на няколко нива?

            А за електрическите автомобили - че защо да ги внедряват? Петролната индустрия печели добре. Срещах прогноза, че до края на тази година, цената на един барел ще мине 180 долара. А колко струваше до преди две-три години??

            .
            ..И кажи ми ти страннико,
            чувал ли си звук,
            по- велик от тропота на хиляди коне!!?...

            Comment


              #66
              Трафикът точно с летящи коли надали може да се реши- но виж с организиран и високоефективен градски транспорт може. Първото е много ресурсоемко, скъпо, трудно за управление, почти невъжможно за контрол в градска среда и др. недостатъци. Второто- изпитано, доказано, с много потенциал за развитие. Подходящ пример, да.

              А електрическите автомобили страдат както е известно от слабоефективни акумулатори- както беше казал Ник, който измисли нещо подходящо в областта, ще предизвика революция в технологиите.
              Нефтът колко струвал преди години- че доларът колко струваше тогава :mhehe: :twisted:
              Не е това пречката.
              Quae fuerant vitia, mores sunt.

              Comment


                #67
                Ами от звука съдя, че това конкретно го кара с ДВГ. И аз като Динайн, колкото и да се напрегна, не мога да му видя пректическото приложение за цивилни цели. Това си е технологичен демонстратор за бъдещи военни машини. Не мога обаче да не се възхитя на алгоритъма задвижващ краката, маханиката им и симулацията на вестибуларен апарат. Инженерите и програмистите са свършили брилянтна работа. В първите няколко секунди на клипчето, помислих че всичко е майтап и това са двама човека понесли вана на главите си. Даже се зачудих, защо Торн си прави такива шеги извън темата за майтапи.
                This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                Comment


                  #68
                  за енергията - на горивни клетки ще кара, но въпроса със самостоятелността е най-важния. добре ходи, но за да има приложение трябва да може да мисли. стигне ли се обаче до там, веднагически ставаме "излишни"

                  Comment


                    #69
                    Ама от една луда идея стана такава хубава говориля за разтоварване.Мисля че за всички беше полезно малко да помечтаем преди да се върнем на реалностите.Те понякога могат да са и малко подтискащи.Определено на форума му липсва по една такава спекулативна тема.Независимо дали ще касае минало,настояще или бъдеще.Ако ми позволите на всеки няколко месеца мисля да ви провокирам по подобен начин.Не ме е страх да бъда глупав или неориентиран стига това да води до сходни резултати.И песимистиоте и крайните оптимисти тук са много искрени,коректни и с настроение.Какво повече може да искаме?

                    Dinain написа
                    Ако се върнем преди много, много години, в една далечна галактика, въобще не мога да си обясня защо хората е трябвало да измислят колелото?! Нали са имали крака, очевидно по-добрата система :mhehe:
                    Колелото определено е по-мързеливата система.Защо да си трошат ценните,многофункционални крака като могат да се возят.Верно при много ограничения откъм терен,пътища,маневреност та дори и енергийна ефективност-обаче толкова лесно откъм усилие :clown:
                    Last edited by bigbeer; 21-03-2008, 10:54. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                    Comment


                      #70
                      И аз като Динайн, колкото и да се напрегна, не мога да му видя пректическото приложение за цивилни цели.
                      Мен ако питаш - не си напрегнал достатъчно въображението си и търсиш някакво разумно и нужно приложение и смяташ, че в противен смисъл съответният продукт не би се наложил (едва ли при създаването на компютрите някой си е представял какви размери ще добие игровата индустрия върху това изобретение ). Но по тази тема си поговорихме на ЛС с Динайн и му посочих бегло няколко приложения, при това, без да се напрягам, защото възможностите са огромни и няма как да се сетя всяко. Основното, което се забравя при цивилните приложения е, че там рядко е от значение чистата ефективност, особено откак си имаме презадоволен пазар и маркетинг специалисти. Важното е да се създаде продукт и подходяща кампания и ще видим как поредното нещо ще добие популярност.

                      Що се отнася до изобретенията - всички имат право. В зората на индустриалната епоха често важни изобретения се правят от отделни хора (на които се лепват и етикети като "луди"), които или използват собствени средства, или успяват да съберат по някакъв начин капитал и с огромен риск да прокарат (не винаги успешно), някаква иновация, която за почти всички е изглеждала смешна, нелепа и немислима. С времето, обаче, нещата се променят и с напредването на индустрията не само проектите изискват все повече средства, но и все повече умствен труд, т.е. дяла на "гениалния инженер и неговата работилница" постоянно намалява. От друга страна, променя се и отношението към иновациите, така че те започват да се търсят съзнателно, а това означава, че големите компании създават съответните отдели и влагат много средства в тази дейност. Но важното е, че във всяка нова област този път на развитие се повтаря, макар и в ограничен мащаб (пример за това може да е както развитието на компютърната индустрия, така и, примерно, на компютърните игри като развлечение).

                      Обаче си мисля, че с тези обсъждания се отдалечаваме от темата и е добре да се върнем на бойните роботи - все пак Торн точно така е озаглавил темата.

                      Comment


                        #71
                        Я затворете темата и след 10 години я отворете.Ще падне голям смях.
                        То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                        Comment


                          #72
                          Подкрепям!!Само дето 10 г. е малко кратък период за нещо толкова революционно.Най-добре след 20,изхождайки от опцията,че ако няма кой да ги изръчка здраво военните са си малко традиционалисти.Обикновенно се сещат за промени едва когато им се подпали задника,а тогава най-често е вече късно

                          Comment


                            #73
                            Dinain написа
                            при какви условия жената би облякла хартиена рокля?
                            Хм, в условията на "1984" примерно...
                            Впрочем, има значителна разлика в откривателската методология на Тесла и Едисон.

                            Що се отнася до джаджата - една евентуална приложимост на Земята, ИМХО, включва варианта "портативен придружител-осигурител-палатка" на туриста/изследователя/хуманитарния работник - в т.ч. на прима виста слагам сред полезния товар храна и вода, микро-робот-медик (евентуално с опция за дистанционно управляван от човек хирургически блок), алпинистки приспособления и тента за опъване върху `краката`, за да стане на палатка. Пък ако тентата е от кевлар или нещо още `по-бронирано`... Мечтайте, мечтайте.
                            "Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта

                            Comment


                              #74
                              Японците имат даже и по-впечатляващи от този роботи. Аз доколкото знам в областта на роботиката, те са водещи в света.

                              Ето и едно клипче: http://youtube.com/watch?v=rokOtmUhos0
                              Last edited by ; 21-03-2008, 18:23. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                              Comment


                                #75
                                Какво ще кажете да оставим тази тема най-вече за роботи с военно приложение. Иначе ще се разшири твърде много, а и най-много роботи така или иначе се използват в промишлеността, макар и да не са никак хуманоидни. Но може би ще е добре обсъждането на по-общата тема за роботиката, да остане за самостоятелна тема, да речем в раздела за "Общи дискусии".

                                Comment

                                Working...
                                X