Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Това ме потресе! Бойните роботи не са далеч!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Да, няма я преведена цялат, за съжаление. Но частта, в котяо става въпрос за нанотехнологии я има. Но какво общо има това с този робот? Питам за да разбера, не за да се заяждам .

    Comment


      #17
      С BigDog - нищо. Но нали темата започна с миниатюрен робот.

      Comment


        #18
        Темата започна с линка на Торн към видео нa BigDog в YouTube.

        Comment


          #19
          Ех, как ме изловихте, че не гледам видео Нали прочетох за мухи и мухобойки, реших, че е нещо дребно.

          Comment


            #20
            Стъпка по стъпка - това е прогреса..

            Поне аз, за първи път виждам крачещ робот, да се справя със толкова разнообразен терен. :tup:

            .
            ..И кажи ми ти страннико,
            чувал ли си звук,
            по- велик от тропота на хиляди коне!!?...

            Comment


              #21
              Личи си кой не си пада по научна фантастика.
              Тя не случайно се нарича фантастика. Гледам скептично на подобни "революционни" проекти, защото писателите фантасти твърде рядко, да не кажа никога, (не) обръщат внимание на икономическия аспект. Много модна е темата с летящите коли примерно, но поради ред причини не смятам че някога ще ги видим (в смисъл на масово явление). Накратко, едно е да се пише за какво може да се направи, друго - какво ще се направи.

              Например това магаре каква ще му е незаменимата функция, която да оправдава разходите по разработката, производството и експлоатацията му? Говорим за непроходим терен, значи машини няма да има наоколо, т.е. ситуации от рода на пехотна част, забатачена някъде в гората. С тоя полезен товар 54 кг не може да евакуира ранени, нито да пренася сериозни количества муниции или други провизии. Какъв ще е тоя безценен товар, трудно ми е да си представя.

              Моето чисто лаишко и субективно мнение е, че "крачните" механизми нямат кой знае какво бъдеще, за сметка на безкрайно по-простите, надеждни и евтини класики - колесни, верижни, летящи, въздушни възглавници и т.н.
              "No beast so fierce but knows some touch of pity."
              "But I know none, and therefore am no beast."

              (Richard III - William Shakespeare)

              Comment


                #22
                Dinain написа
                ... нямат кой знае какво бъдеще, за сметка на безкрайно по-простите, надеждни и евтини класики ...
                Много сходни аргументи чувах, когато IBM 1130 беше основната машина, намираща се в светилище, наречено електронно-изчислителен център. При това повечето идваха от преподаватели, които ни се подиграваха, че не можем да смятаме с логаритмични линийки, а използваме скъпи калкулатори. Има прогрес оттогава, нали? :p
                Last edited by Nick; 20-03-2008, 06:36.
                Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
                A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

                Comment


                  #23
                  Готина джаджа - почти като жива. Сериозно това е най съвършено движещия се крачещ механизъм който съм виждал.

                  Comment


                    #24
                    Nick написа
                    Много сходни аргументи чувах, когато IBM 1130 беше основната машина, намираща се в светилище, наречено електронно-изчислителен център. При това повечето идваха от преподаватели, които ни се подиграваха, че не можем да смятаме с алгоритмични линийки, а използваме скъпи калкулатори. Има прогрес оттогава, нали? :p
                    Хахахахахаха :tup: :tup: :tup:

                    :mhehe:

                    Dinain, освободи въображението си и погледни 10 години напред Това, което сега (на фаза прототип) вдига шум до небесата и носи 54 килограма, има потенциала да се развие и да стане съвършена машина с редица цивилни и военни предназначения. Само му погледни реакциите, способите на придвижване - това нещо е революционно! Пък и, наистина ли мислиш, че една колесна или верижна машина е по-проходима от това?... (Апропо... въздушни възглавници?... :sm113: :p)

                    Comment


                      #25
                      Без достатъчно ефективен енергиен източник такива машинки си остават само демонстратори. На кабели ли ще кара ? А с батерии какава автономност би имало такова устройство, дори и с най-добрите ?
                      Quae fuerant vitia, mores sunt.

                      Comment


                        #26
                        Машинката е с обикновен бензинов двигател. От косачка. Затова така гадно бръмчи.


                        thorn

                        Средновековните църкви в България

                        Comment


                          #27
                          освободи въображението си и погледни 10 години напред
                          Защо ти не погледнеш 50 години назад вместо това? Остави роботите и ИИ на страна. Защо никой не е създал крачещ танк? Забележи, не говоря за робот, а за машина, която да се управлява от екипаж - крачеща. Защо няма такова нещо?
                          Ако не си схванал още, не, не мисля че колесната или верижната машина е по-проходима. Говоря за едно малък детайл, наречен съотношение цена/полза, който кой знае защо е толкова труден за разбиране от много хора.
                          Крачещият механизъм подобрява проходимостта, няма съмнение - но на каква цена? Колко пъти по-сложна, по-скъпа и по-крехка става конструкцията по този начин? Как се бронира такова нещо? Колко пъти пада полезния товар? Трудни въпроси, но може във фантастичните книжки ще открием отговорите...
                          съвършена машина с редица цивилни и военни предназначения
                          Аз вече питах какви ще са тези предназначения, но никой не е обяснил все още.

                          Nick написа
                          Много сходни аргументи чувах, когато IBM 1130 беше основната машина, намираща се в светилище, наречено електронно-изчислителен център. При това повечето идваха от преподаватели, които ни се подиграваха, че не можем да смятаме с алгоритмични линийки, а използваме скъпи калкулатори. Има прогрес оттогава, нали?
                          А в 21-и век щяхме да ползваме само дигитални екрани и нямаше да познаваме такива отживелици като дъски и маркери, нали? Да не говорим за тебешири A 386 DX трябваше да е процесора на 2000-та година :mhehe:

                          Може да е така. А може и да се окаже че става дума за замяна на познатия ни калкулатор с пластмасови копчета с такъв с дигитален дисплей, чието единствено предимство е че трябва да ползваш ебонитова пръчица и струва 3 пъти повече?

                          Аз също съм чувал аргументите от типа "Ама това подобрява това и онова". Само дето винаги се пропуска да се спомене на каква цена :mhehe:

                          За да е пълен майтапът:
                          In 1888 Edward Bellamy, author of the utopian novel "Looking Backward: 2000-1887," predicted that women of the millennium would wear disposable, recyclable paper attire, which would free them from the drudgery of hand-laundering. By the 1960s, designer paper dresses were a reality.

                          >Despite initial enthusiasm for paper clothing, it never caught on because women didn't like the idea of a disposable wardrobe, the garments ripped too easily, and washing degraded the flame-retardant chemicals that made paper fabric safe to wear. After Scott Paper introduced the $1.25 paper dress in 1966, it quickly became a sensation, and other manufacturers and fashion designers rushed to put paper clothing on the market. LIFE magazine boldly predicted that by 1971, 75 percent of Americans would be wearing disposable attire. Instead, because of the clothing's impracticality, the fad was over within a year.
                          .....
                          In 1958 Ford Motor Company unveiled the Nucleon, an experimental car with a steam turbine engine that was to be powered by a small nuclear reactor in its trunk. Ford envisioned the car as being able to travel 5,000 miles between fill-ups of nuclear fuel. The futuristic vehicle's passenger compartment was located in an unusual place -- close to the front of the chassis, extending over the front axle. The designers wanted to put the passengers as far away as possible from the nuclear reactor's radiation.

                          >The design of an experimental nuclear-powered car placed the vehicle's passenger compartment over the front axle in order to put the passengers as far away as possible from the nuclear reactor's radiation. Remember, this was two decades before a near disaster at the Three Mile Island nuclear plant in Pennsylvania, and most Americans didn't worry much about the health hazards of radiation exposure. Even so, Ford's designers wanted plenty of space for protective shielding. But that all turned out to be moot, since the Nucleon was based on the incorrect assumption that scientists would one day develop a nuclear reactor small enough to fit into a car.
                          Last edited by Dinain; 20-03-2008, 04:36.
                          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                          "But I know none, and therefore am no beast."

                          (Richard III - William Shakespeare)

                          Comment


                            #28
                            И аз смятам, че крачещите машини няма да имат кой знае какво военно приложение, поне на Земята. Където наистина има толкова непроходим терен И се водят военни действия, има магарета. А където магарета не виреят - в Сибир примерно, - не се водят военни действия, за щастие.
                            Но се сетих за какво може да се използва нещо такова. Точно за Сибир и подобни места. Гледах едно филмче, където един тип отиде да сади дървета. В Канада, след като се изсече определена площ, минават едни други хора и засаждат нови дървета. Понеже работят върху сравнително голяма площ, имаха едно ATV (или quad, не знам как е на български), с което си разкарваха товара. Обаче местността е лесовал, при това с локви и гьолове тук-таме. Та въпросният тип успя да затъне с ATV в една локва и трябваше да викат хеликоптера да го вади.
                            Тъй че според мен крачещите машини стават за точно такива местности. Наистина, те са малко, но не е съвсем да ги няма. А точно защото са малко, не е икономически оправдано разработването на подобен движител. Тъй че добре, че са американските военни с тяхната текуща любов към екстравагантното, че да има кой да финансира такива разработки. Иначе е ясно от съвсем прости инженерни съображения, че на що-годе нормален терен колесните превозни средства имат по-добра икономичност, по-добра товароподемност, по-голяма надеждност и по-добро отношение цена/качество.
                            Понеже гледам, че не съм обяснил за какво смятам, че може да се ползва подобна крачеща машина. За транспорт на товара на експедиция (геоложка, археоложка, друга) или друг неголям екип хора през местност, в която движението става пеш и не е оправдано или възможно използването на други превозни средства.

                            Comment


                              #29
                              Тази машинария явно е странна и страшна еволюция на Голямото Пиле :mhehe:
                              Аз лично смятам този робот за много преспективна разработка и то точно икономически. 10 те милиона споменати в информацията за него са отишли за разработка до тази фаза, реалната му цена при серийно производство може да стане по-ниска от цената на нормален джип 4х4, двигателя му в момента гори много малко гориво(двигател от косачка), а като се замислите автомобилите с дизелов двигател дори колко тихи са вече, с един специално изработен двигател тази четирикрака машина става отлична икономически перспектива за робот за военни цели - с качена "на гърба" картечница или преносим гранатомет и ръководено с дистанционно, това чудо би могло да води разузнаване с бой в гористи и градски райони, където бронетехниката не е ефективна.
                              При сравнително ниска за военните цели цена, с тяло добре бронирано(50те кг полезен товар на това базово ниво могат да поемат бронировка на компактното тяло, а за в бъдеще параметрите ще се подобрят) и 4 метални крака, не бих искал да срещна този робот ако от гърба му стърчи дуло, дори и да съм въоръжен с РПГ.
                              Kerls, wollt ihr ewig leben?

                              Comment


                                #30
                                Най-малкото би могъл да влачи екипировка, храна и боеприпаси за някоя група команоси някъде на майната си


                                thorn

                                Средновековните църкви в България

                                Comment

                                Working...
                                X