Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвременно ПВО

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Super_Hornet написа Виж мнение
    Какво общо имат резултатите от изпитанията на С-300ПМУ-2, проведени в КНР с моя пост в темата, че си ме цитирал?!?
    За сравнение...
    "Я знаю, что после смерти на мою могилу нанесут кучу мусора. Но ветер Истории безжалостно развеет ее"
    И. В. Сталин

    Comment


      piston написа Виж мнение
      За сравнение...


      ТТХ на С-300ПМУ-2, която е снабдена с 48Н6Е2. Сравнението, естествено трябва да бъде и в много други области. Примерно, новият С-400, който е продължение на линията С-300, е с бая по-висока защитеност от смущения, възможност на СУ за работа в мрежа, получаване на инф. от различни източници, тук влиза и А-50, и още много неща...

      Comment


        Това какво идва да покаже? Че С-300 ПМУ2 е непобедимо ли. Най- блестящите британски и американски военни стратези вече са измислили как да бъде преодолян този комплекс.

        The US Air Force's approach to defeating these SAMs is conceptually simple: the F-22A exploiting its all aspect wideband stealth, supercruise, high altitude and sensitive ESM warning capability will kill the engagement and acquisition radars using guided weapons., primarily the GBU-39/B Small Diameter Bomb. High power standoff support jamming was to have been provided by the cancelled program for B-52H aircraft equipped with electronically steerable high power jamming pods, standoff ISR support will be provided by systems such as the RC-135V/W, E-8C and since cancelled E-10 MC2A. Standoff or highly stealthy ISR capabilities will be necessary - the current generation of high altitude UAVs like the RQ-1B and RQ-4A /B are not survivable in airspace covered by the S-300P/S-300V systems.
        Conventional unstealthy, or partially stealthy combat aircraft will have difficulty surviving within the coverage of the S-300P/S-300V systems - the high transmit power, large radar and missile seeker apertures, low sidelobes, generous use of monopulse angle tracking and extensive ECCM features make these systems difficult to jam effectively. Self protection jammers will need to produce relatively high X-band power output, and exploit monopulse angle tracking deception techniques - Digital RF Memory techniques with high signal fidelity are nearly essential. Even so the challenges in defeating these systems with a self protection jammer are not trivial - raw power-aperture does matter in this game.

        In practical terms, low level terrain masking to remain below the radar horizon of these systems, combined with good standoff ISR, support jamming and a low radar signature standoff missile, is the only reliable defence for an aircraft with anything greater than insect sized all aspect radar signature. For instance the JSF's forward sector stealth is likely to be adequate, but its aft and beam sector stealth performance will not be, especially considering the wavelengths of many of the radars in question - a JSF driver runs a real risk of taking a 3,000 lb hypersonic SAM up his tailpipe if he cannot kill the target SAM engagement radar in his first pass. For the JSF, integration of a terrain following radar mode in its AESA radar is not an unusual technical challenge, incurring only modest development cost. The bigger bite will be in shortened airframe fatigue life resulting from fast low level penetration with a modestly swept wing design.

        Of the current crop of conventional fighters in Western service, the most survivable are those with good TFRs - the F-111, Tornado and F-15E if fitted with the LANTIRN TFR pod - all requiring a high performance EW suite.
        The popular idea of shooting cruise missiles, anti-radiation missiles or standoff missiles at the S-300 battery, assuming its location is known, is only viable where such a weapon has a sufficiently low radar signature to penetrate inside the minimum engagement range of the SAM before being detected - anything less will see the inbound missile killed by a self defensive SAM shot. The current Russian view of this is to sell Tor M2E/SA-15D Gauntlet and Pantsir S1/S2 / SA-22 self-propelled point defence SAM systems as a rapid reaction close in defensive Counter-PGM system to protect the S-300 battery by shooting down the incoming missile if it gets past the S-300P/S-300V SAMs. Integration of the new Fakel 9M96 series point defence SAM would provide an organic Counter-PGM defensive capability in the battery.

        Ф–35 е другото оръжие, освен Ф-22, на което се разчита. Едва ли някой може да отрече, че американците имат предимство във възможностите на своите самолети, Пак -фа доста по-късно ще излезе от Ф-35, а и американските експерти са скептични, че ще е еквивалент на JSF. Също така е ясно, че руснаците имат предимство в ПВО комплексите. Действително, само като се прочетат характеристиките на С-400, човек трудно не би се впечатлил и изглежда като две стъпки напред, а не просто С-300 ПМУ3. Но все пак много малко батареи имат все още руснаците. Чак към 2020 ще имат адекватен брой, но и броят на Ф-35 ще расте...

        Comment


          Райнхард написа Виж мнение
          Това какво идва да покаже? Че С-300 ПМУ2 е непобедимо ли. Най- блестящите британски и американски военни стратези вече са измислили как да бъде преодолян този комплекс.

          The US Air Force's approach to defeating these SAMs is conceptually simple: the F-22A exploiting its all aspect wideband stealth, supercruise, high altitude and sensitive ESM warning capability will kill the engagement and acquisition radars using guided weapons., primarily the GBU-39/B Small Diameter Bomb. High power standoff support jamming was to have been provided by the cancelled program for B-52H aircraft equipped with electronically steerable high power jamming pods, standoff ISR support will be provided by systems such as the RC-135V/W, E-8C and since cancelled E-10 MC2A. Standoff or highly stealthy ISR capabilities will be necessary - the current generation of high altitude UAVs like the RQ-1B and RQ-4A /B are not survivable in airspace covered by the S-300P/S-300V systems.
          Conventional unstealthy, or partially stealthy combat aircraft will have difficulty surviving within the coverage of the S-300P/S-300V systems - the high transmit power, large radar and missile seeker apertures, low sidelobes, generous use of monopulse angle tracking and extensive ECCM features make these systems difficult to jam effectively. Self protection jammers will need to produce relatively high X-band power output, and exploit monopulse angle tracking deception techniques - Digital RF Memory techniques with high signal fidelity are nearly essential. Even so the challenges in defeating these systems with a self protection jammer are not trivial - raw power-aperture does matter in this game.

          In practical terms, low level terrain masking to remain below the radar horizon of these systems, combined with good standoff ISR, support jamming and a low radar signature standoff missile, is the only reliable defence for an aircraft with anything greater than insect sized all aspect radar signature. For instance the JSF's forward sector stealth is likely to be adequate, but its aft and beam sector stealth performance will not be, especially considering the wavelengths of many of the radars in question - a JSF driver runs a real risk of taking a 3,000 lb hypersonic SAM up his tailpipe if he cannot kill the target SAM engagement radar in his first pass. For the JSF, integration of a terrain following radar mode in its AESA radar is not an unusual technical challenge, incurring only modest development cost. The bigger bite will be in shortened airframe fatigue life resulting from fast low level penetration with a modestly swept wing design.

          Of the current crop of conventional fighters in Western service, the most survivable are those with good TFRs - the F-111, Tornado and F-15E if fitted with the LANTIRN TFR pod - all requiring a high performance EW suite.
          The popular idea of shooting cruise missiles, anti-radiation missiles or standoff missiles at the S-300 battery, assuming its location is known, is only viable where such a weapon has a sufficiently low radar signature to penetrate inside the minimum engagement range of the SAM before being detected - anything less will see the inbound missile killed by a self defensive SAM shot. The current Russian view of this is to sell Tor M2E/SA-15D Gauntlet and Pantsir S1/S2 / SA-22 self-propelled point defence SAM systems as a rapid reaction close in defensive Counter-PGM system to protect the S-300 battery by shooting down the incoming missile if it gets past the S-300P/S-300V SAMs. Integration of the new Fakel 9M96 series point defence SAM would provide an organic Counter-PGM defensive capability in the battery.

          Ф–35 е другото оръжие, освен Ф-22, на което се разчита. Едва ли някой може да отрече, че американците имат предимство във възможностите на своите самолети, Пак -фа доста по-късно ще излезе от Ф-35, а и американските експерти са скептични, че ще е еквивалент на JSF. Също така е ясно, че руснаците имат предимство в ПВО комплексите. Действително, само като се прочетат характеристиките на С-400, човек трудно не би се впечатлил и изглежда като две стъпки напред, а не просто С-300 ПМУ3. Но все пак много малко батареи имат все още руснаците. Чак към 2020 ще имат адекватен брой, но и броят на Ф-35 ще расте...

          Поредното блестящо мнение в темата...

          Вундервафета, както е известно няма. Разбира се, война от типа един тип самолет, в една бройка, който се сражава с един тип ЗРК, в рамките на батарея/дивизион, тоже няма.

          Та, нека да се върнем в реалността...

          Първо - трудно е да разберем, че някой е намерил "цаката", че даже и стратегии е направил, за нещо което е секретно, а и тепърва ще се експортира. При положение, че се твърди, че експортните ЗРК са с до 20-30% надолу по възможности, едва ли няма да има и такова рязане в С-400Е. Тук въобще не говорим за далекобойности и брой ПУ, к-ва ракети, а за защитеност от смущения, за работа в група, за още един куп фактори. Апропо, тая история стана като модели Су-ХХ версу Фъ-ХХ.

          Второ - засега в РФ имат 8 полка/16 дивизиона на С-400. До 2020 г. очакват още поне 12 полкови комплекта. Разбира се, явно тука ще сравняваме бройката ПУ-ракети-радари версус брой Фъ-нещо си. Чудничко! Апропо, какво може да направи титачният бомбер Ф-22/35 в стелт-конфигурация на руската военна машина? Нужно ли да е споменавам, че войната е сблъсък на системи?!

          Трето - макар че е вън от дискусията, но ПАК-ФА, НЕ е аналог на Ф-35, а на Ф-22. При това, счита се, че ще го превъзхожда в редица области.

          Те такива истории...

          Comment


            Аз го прочетох тоя бисер, но реших че няма смисъл да се подхлъзвам да коментирам статия писана от човек който нищо не разбира от авиация(или по-скоро се опитва да преекспонира мухлясали знания с 2 десетилетия давност, върху съвременни системи). Аз спрях да чета още на
            F-22A


            Трето - макар че е вън от дискусията, но ПАК-ФА, НЕ е аналог на Ф-35, а на Ф-22. При това, счита се, че ще го превъзхожда в редица области.
            Още повече че на ПАК-ФА преди няколко дни му сложиха много важна за стелт възможностите(като концепция) електроника. Сравнява се сериен, секретен самолет, с прототип на самолет(също секретен). Остава и да започнат и "скептични" "експертни" сравнения между F-35 и J-31, както и между J-20 и F-22
            Last edited by Amazon; 27-10-2014, 03:46.
            This is my signature. There are many like it but this one is mine.

            Comment


              Новата ракета за С-400 40Н6 - нещо проблематично се развиват нещата... Май ядовете са заради АГСН-а....
              "Я знаю, что после смерти на мою могилу нанесут кучу мусора. Но ветер Истории безжалостно развеет ее"
              И. В. Сталин

              Comment


                piston написа Виж мнение
                Новата ракета за С-400 40Н6 - нещо проблематично се развиват нещата... Май ядовете са заради АГСН-а....
                Източник?

                Comment


                  Тук и не само:



                  http://forums.airbase.ru/2014/02/t89....html#p3372807
                  "Я знаю, что после смерти на мою могилу нанесут кучу мусора. Но ветер Истории безжалостно развеет ее"
                  И. В. Сталин

                  Comment


                    Ммммм, отпреди година. Доколкото може да се процеди информация, новата ракета е приета на въоръжение и проблемите с нея са позабравени.

                    Comment


                      Първо, леко е несериозно това, особено с форума, дето си го пуснал за източник.
                      Второ, подкрепям Кало, защото е приета установъчна серия в края на 2013 г.

                      Comment


                        Проблемите не са позабравени, но се решават и наистина, в последната година има коренна промяна. Източник - несериозните форуми

                        Comment


                          кало написа Виж мнение
                          Ммммм, отпреди година. Доколкото може да се процеди информация, новата ракета е приета на въоръжение и проблемите с нея са позабравени.
                          Кой твърди това, какви са били проблемите, нещо стрелби има ли, ала-бала...?

                          Super_Hornet написа Виж мнение
                          Първо, леко е несериозно това, особено с форума, дето си го пуснал за източник.
                          Второ, подкрепям Кало, защото е приета установъчна серия в края на 2013 г.
                          То добре, ама да се бяхте подкрепили и с доказателства (пък дори и от форуми...
                          "Я знаю, что после смерти на мою могилу нанесут кучу мусора. Но ветер Истории безжалостно развеет ее"
                          И. В. Сталин

                          Comment


                            Малко по темата.

                            Comment


                              Проблемите са предимно от административен характер, не технически. Распил и откат Засягахме ги някъде по-назад в темата. Но там имаше промени в ръководството, Шойгу ги стегна и почнаха да вървят нещата. Скоро писаха нещо за изпитания, явно са постигнали някаква базова функционалност. Иначе, когато изделието достигне пълна функционалност, целия свят ще разбере. На орбита ще остане един спътник по-малко

                              Comment


                                Кухулин написа Виж мнение
                                Проблемите са предимно от административен характер, не технически. Распил и откат Засягахме ги някъде по-назад в темата. Но там имаше промени в ръководството, Шойгу ги стегна и почнаха да вървят нещата. Скоро писаха нещо за изпитания, явно са постигнали някаква базова функционалност. Иначе, когато изделието достигне пълна функционалност, целия свят ще разбере. На орбита ще остане един спътник по-малко
                                Макар че спрягат данни за таван от 185 км по височина, това изделие е на първо време за борба с друг противник. Въобще, с 40Н6, ще изменят кардинално театъра на бойните действия.

                                Comment

                                Working...
                                X