Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Първи стъпки в Моделизма

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Първи стъпки в Моделизма

    Та реших и аз да започна да правя моделченца. Обаче тази тема ми е мътна.
    Досега съм правил само пушки-т.е. реставрирал съм ги, а също така и летящи модели на самолети-авиомоделист съм.
    Обаче от едно известно време ми влезе мухата в главата да си правя самолетченца и танкченца. Литература за самолетите имам бол.Камуфлажи, схеми и прочие. Оказа се също, че имам и Аерограф-купувал съм го навремето-метален е. Пилички-милички и шкурки, плюс ножчета и скалпели също имам.
    Обаче нямам си и на идея кое е най-подходящото за започване. то трябва да е просто и лесно.Как да лепя частите? Кога да боядисвам модела?
    Това са все въпроси които ме вълнуват. Та затова моля тук да споделите опита си.
    Като за начало ме посъветвайте коя фирма да предпочета!
    То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

    #2
    Защо никой не иска да ми отговаря?
    Толкова ли е трудно? :cry:
    То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

    Comment


      #3
      Добре, нека аз да се намеся преди експертите да са си казали думата. Мисля че в България моделчетата на Revell имаха някаква скала на трудност от 1 до 5 (5 за най-трудно). 1 не си струва да правиш, но можеш да почнеш с 2 или 3. В никакъв случай не започвай с кораб с платна: въженцата там са прекалено трудни дори за по-опитни моделисти. Гледай също така да е нещо с по-малко цветове. Тях мисля че обикновено ги пише на кутията. В началото разходите ти май ще бъдат основно за боички. Относно самото боядисване малките части ги боядисвах преди да ги закрепя за останалата част от модела. Иначе става неодобно и трудно да ги боядисаш в техния цвят ако около тях останалото е в друг цвят. С еърбръш нямам идея как се работи, зашото едно време докато правех моделчета ми беше малко извън бюджета. Е, това е в най-общи линии, основното е желание и търпение, също така трябва да си имаш собствено местенце с бюро някъде и време, доста време.

      Comment


        #4
        кво туй аерограф?
        "Чуя ли думата култура, зареждам револвера!"

        Comment


          #5
          Аерограф мисля че е правилния термин на български за еърбръш.

          Comment


            #6
            Сблъсъци на монголската войска със западни

            Аерограф-уред с помоща на който се боядисват моделите на самолети, кораби, танкове и прочие
            То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

            Comment


              #7
              Е кажи какво точно те интересува, иначе въпроса :"как се прави нещо" е прекомерно общ. Мога да ти дам акъли за танкове и евентуално кораби, танковете се правят неимоверно по-бързо и са доста по-лесни. Препоръчвам ти Ревел, просто са най-нови и има малко 9ли никакви нерви при зглобяването, хубаво е да забравиш за разни Пантери и Тигри за началото, ходовата част е голяма мъка, в смисъл че е сложна, най-добре от ревелските е да почнеш с Т-34-85 или Кромиел от ВСВ или някой от модерните без Леопард 1, при него е малко играчка да се сложи допълнителната броня, съвременните имат и това предимство че веригите се слагат по-лесно, лидер в това отношение е Чалънджър, много готин кит е. аз скоро си взех фотоецвани части за него и ще си направя още един, ...не мога да преработя стария защото върху нещата дето трябва да се сменят има един декал дето не мога дА му намеря замяна.

              Comment


                #8
                Искам да знам с какво лепило да ги лепя, а също така кога да нанасям камуфлажа.След като сглобя напълно модела или по рано?
                То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                Comment


                  #9
                  За мен Revell Contacta върши отлична работа. А пък то това е вече казано, но да повторя - за бързо залепване - което и да е от моменталните лепила - ОБАЧЕ те са ужасни плексигласоубийци, след контакт с тях прозрачната част става бяла и непрозрачна, и тази щета не подлежи на добра корекция. Под контакт нямам предвид накапване, ако капне на прозрачна част, тя пак си оставагоре-долу прозрачна. Пролемът е ако изпаренията влязат вътре в затвореното тяло на самолета, примерно лепваш нещо в някоя дупчица отдолу на тялото или доже в опашката или дори на крилото... тогава плексигласът става изотвътре плътно замазан и грозен. А мисля, че има добри шенсове да стане бял и изотвън, ако се капне повечко от лепилото някъде по модела наблизо до прозрачния елемент. Най-добре е, ако може, да се използва много мъничко от него, а прозрачната част да се сложи едва много по-късно, след пълно изсъване /което разбира се просто не става примерно за бордни илюминатори/

                  А иначе за камуфлажа, според мен трябва да е по правило на сглобено /е, вяко правило допуска изключения /. Първо, защото не бивада се размине границата, когато преминава от елемент в елемент - под границата имам предвид таи между 2 цвята, пре 2-, 3- или повече-цветна схема. Второ и най-вече, много често в шева между ечементите трябва да се сложи кит и/или да се шлайфа, все действия, които не могат да се извършат след боядисването, а също така изключват по-нататъшна разглобка след сторването им.

                  Просто мои разсъждения, добити по ненаучен път
                  На нож!

                  Comment


                    #10
                    За лепилата:аз съм си направил сам - буркан от кисели краставички (и друг става) сипвам коресилин пускам вътре пластмаса от рамките и готово, страхотно лепило, по моему забива всички фирмени боклуци.
                    За реда на зглобяване, принципно неща до които няма достъп се боядисват преди да се зглобят, пример:ходовата част на танк, стените на долната част се боядисват преди зглобяването, колелата и веригите също.

                    Comment


                      #11
                      Благодаря и на двамата за съветите. Като пристигнат моделите ми ще ги снимам и преди да започна да ги сглобявам пак ще питам
                      То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                      Comment


                        #12
                        Какво представляват т.нар. "Фотоецвани части"?
                        А "Смолни детайли"?
                        То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                        Comment


                          #13
                          Фотоецваните части са такива гравирани върху тънък меден лист, слъжат са супер детайлизиране , по тази технология се изработват малки и/или тънки детайли, примерно козирки на перископи, мрежички, решетки разни и всякаква дребна сволач, става въпрос за танкове, при корабите релинга, такелажа, стълбички, радарни решетки.... като дойдеш ще ти покажа, имам няколко комплекта.
                          Смолните детайли обикновенно се използуват за изработка начасти от интериора или за комплекти за конверсия, материалът е смола, излова се в калъп взет от мастър модел, дмек първо се изработва детала и след това от него се правят копия, на практика производството е ръчно което рефлектира върху цената. Произвеждат се от сравнително малко фирми като доплнение към моделите на големите. Примерно за твоите самолети може да си вземеш смолни двигател, пилотска кабина и езвани части за капотите, кабината, задкрилки и елерони и разни от този сорт. гадното е че и двата вида неща се лепят с каникулит.

                          Comment


                            #14
                            А иначе кой знае защо :roll: , ей така ми се прищя да ти бъда полезен и разрових за аксесоари за твоите самолети. Едуард (много голяма чешка фирма) прави фотоецван комплект за втория от твоите самолети.

                            Comment


                              #15
                              А какъв кит използвате за запълване на отворите между елементите? Защото аз си взех "Plasto" на Revell, като ми казаха, че е точно за това, но на мен ми се струва, че си е чисто лепило.

                              Иначе за лепило и аз използвам направено - коресилин и остатъзи от рамките. Харесва ми повече защото става по-здраво, а и хваща вече боядисани детайли, за разлика от някои други лепила
                              Dulce et decorum est pro patria mori

                              ОТТУКА ЗАПОЧВА РОДИНАТА -
                              СЪС ГРОБ НА НЕЗНАЕН ЮНАК,
                              НАД КОЙТО СМЪРТТА Е ПРЕМИНАЛА,
                              СМЪРТТА НЕ И ВРАЖИЯ КРАК.

                              Comment

                              Working...
                              X