Тук можем да си говорим за японската анимация, която е част от съвременната японска култура.
Манга се нарича специфичен вид японски комикси, чието създаване се датира в XIII век. В Япония комикси се правят от много време (съществуват карикатури на хора и и животни, отпреди хиляди години, които носят в себе си отличителни знаци на модерната Manga). Опростените линии и стилизации на рисунките са характерно японски. Влияние върху Manga е оказало по-скоро китайското изкуство.Манга комиксите процъфтяват в Япония след края на Втората световна война (1945 г.). За баща на течението се смята писателят-илюстратор Осаму Тезука. В последните 10 г., манга списанията и манга книжките надхвърлят 40% от всички книги и списания, продавани в Япония. Огромно е влиянието, което манга комиксите оказват върху различните форми на култура японски и неяпонски.
Рисунките са стилизирани черно-бели графики с опростени линии.
След 1945 г., японската нация преживяла икономическа криза и тежка духовна депресия. Хартията се пестяла (а така се намалявала и сечта на дървета в горите!), затова списанията с комикси се печатали върху тънка вестникарска хартия. А тази хартия не можела да поеме много мастило. Днес, рядко има по някоя и друга цветна страница заглавната и някоя от вътрешните. Понякога, някоя кратка глава може да бъде цялостно оцветена, но това е изключение, потвърждаващо правилото. Безцветните комикси станали традиционни, а японците не се славят като нация, нарушаваща установените традиции. Четенето на комикси се превърнало в евтина психотерапия за японското общество.
(Съществуват различни видове арт терапия, а литературната терапия е един от тях.)
В комиксите рисунки и думи са неразделно цяло. Една рисунка може да въздейства повече от хиляда думи, а думите могат да предадат това, което изкуството понякога не може. Двете заедно са невероятно силна комбианция. Рисунките са един вид виртуална реалност. Но рисунките без история са нищо.
Anime се наричат японските анимационни филми, правени на основата на манга.
Първото аниме е създадено през 1916 г., по времето на Първата световна война. Отличавало се от съвременното аниме по преобладаващите тъмни цветове, неизпипаните детайли и скованите движения на героите.
Съвременните аниме филмчета се отличават с огромните изразителни очи на героите, с техните щръкнали като бодли на таралеж прически с причудливи цветове. Главите на човешките фигури са оголемени, а понякога се издължава и тялото тези нови детайли се появяват през 90-те години на XX век. Разбира се, има филми, в които пропорциите на човешкото тяло са спазени.
Манга комиксите и аниме филмите не са заимствани от Запада. Предназначени са за най-различни възрастови групи.
За разлика от неяпонските анимационни филми, смъртта и еротиката не са спестени дори и в комиксите и филмите, предназначени за деца.
В тематично отношение, в манга комиксите и в аниме филмите има всичко. Подразделят се на такива, предназначени за женската публика и такива, предназначени за мъжката публика. Има сапунени сериали, исторически, психологически, фантастични, спортни, забавни, комични, трагични, с чудовиша, с роботи, за катаклизми, има ужаси, екшъни, има еротични, има и откровено порнографски...
Четенето или гледането на т.н. хентай комикси или филми рисуваната еротика, преливаща в откровено порнографски сцени, е елемент от сексуалните перверзии на съвременните японци.
Художниците на манга комикси се наричат mangaka (където наставката ка, също като българската наставка ист, описва човек, който се занимава с нещо; така се образуват думите каратека, джудока каратист и джудист са българските им съответствия). Преобладаващо са мъже, но има и жени. Жените рисуват комикси, предназначени за женската публика. Японската манга се рисува от един, максимум двама художници. Лесно се разпознава стилът на любимия художник.
Между манга и аниме има толкова прилики, колкото са и разликите. Двата жанра се преплитат и си влияят взаимно. Някои от героите в манга комиксите и в аниме филмите са грозни или отритнати от обществото. Не носят модерни дрехи. Но личностите им са изпипани психологически, имат свои мечти и надежди, а лошите герои имат оправдание за злините, които вършат. Големите очи символизират невинност, а малките очи злоба. За разлика от неяпонските комикси и анимационни филми, тук липсват супергерои, които спасяват света от погибел. Съществуването на всеки герой - добър или лош - е добре аргументирано. Драматизмът на разказа не е повърхностен, характерите на героите са многопластови. В процеса на преодоляване на някаква екзистенциална криза, те търсят пътя към себе си, търсят себепознанието. И го намират. Противоположностите не се изчерпват с добро зли, бяло черно. Героите претърпяват множество взаимно влияещи си промени на съзнанието и на личността. Manga и animе съдържат един вид духовен оптимизъм, а не - просто неща от рода "добро срещу зло". Злите герои (Те не просто лоши и зли. Те са истински!) могат да получат изкупление. Нещастните могат да бъдат на крачка от щастието и, все пак, да не го постигнат до края. Силата се използва за защита на слабите. В манга и аниме се разказва за любов, омраза, предателства и смърт. Действителността може да бъде показана откъм най-бруталната й страна, а хепи ендът съвсем не е задължителен. В аниме филмите има повече автентични емоции, отколкото можем да видим в реалния живот. Рисуваните герои правят по-изразителни физиономии и жестове с ръце. Тяхното изчервяване е основен похват в японската анимация. В манга и аниме няма невъзможни неща. Тук въображението е превърнато в култ, в оръжие срещу действителността! И накрая, както повечето добри и истински истории, manga и anime свършват. Героите и героините се женят, умират или изчезват. Често се случва едно от следните три неща: героят печели (тронa, човек от противоположния пол или изобщо - всичко), героят умира (обикновенно, след като победи), героят печели (но на много висока цена). Естествено, в края на някои филми, може в очите ви да напират сълзи, или пък - да зяпате с ококорени очи до последния надпис!
Художникът напълно сам композира сюжета на мангата си и я рисува, придържайки се единствено към собствените си желания. Когато стане нужно черно-белите картинки да добият по-изразителен вариант, същият този manga-ka издава албуми, наречени artbooks, в които представя цветови изображения на героите от мангата си. В Artbooks не се съдържа нищо друго, освен портрети, в тях няма история и последователността от картини не е от никакво значение. В случай, когато мангата се хареса, може да се пристъпи към изработването на аниме. Художникът няма никакъв достъп до анимирането на произведението му. Негова намеса може да има единствено по отношение на сценария, но твърде рядко неговите желания са от значение. Всичко е в ръцете на сценаристи, които променят сюжета така, както си пожелаят. Различията между първоначалния продукт - мангата - и анимето, накрая, са често значителни. В много случаи се е стигало до конфликти между сценаристите на филма и художника на комикса.
За съжаление,промяна в историята наистина се налага,тъй като една евентуална дословно анимирана манга не би имала никаква стойност. Още повече,че анимето трябва да се обособи като отделен жанр,а не да копира вече съществуващи произведения. От техническа гледна точка,нещата се различават съществено.За да схванете философията на манга и аниме културата, трябва да вложите много време и постоянство. Трябва да подходите към новото без предразсъдъци и без комплекси. Много ще сгрешите, ако си помислите, че заниманията с манга и аниме са единствено детска работа , признак за неизживяно детство или признак на някаква лудост. Всъщност, това е някаква мания, някаква лудост... Да, така се казва и сървърът, където е разположен интернет форумът на всички манга и аниме маниаци в България. Адресът е http://anime.ludost.net/
Предразсъдъците могат да дойдат само от незнанието и нежеланието да натрупате ново познание, да погледнете на света от друга гледна точка.
Древните римляни казват: Незнанието не е оправдание. А великият китайски философ Конфуций казва: Ако мислиш за 1 г. напред, зсади ориз, ако мислиш за 10 г. напред, посади дърво, а ако мислиш за 100 г. напред, образовай населението! И още: Знание без мисъл е загубен труд, а мисъл без знание е опасност.
Да си падаш по тези два вида японско изкуство не е проява на скрита инфантилност, а напротив задълбоченост. Феновете на манга и аниме не слушат чалга, а само музика, която може да се нарече интелигентна. Четат много художествена и научна литература, както и поезия. Те не се депресират лесно. Един от ефектите на манга и аниме културата е, че те сплотяват феновете.
За жалост, японската анимация не се радва на такава популярност в България, както - в повечето страни по света. За съжаление, в България липсват книжарници, където да се продават манга комикси. Телевизиите почти не показват аниме или пък - показват, но спират сериала по средата. Всяка книжка и всяко списание с манга, донесени от чужбина, се посрещат тук като манна небесна . Не може да се даде лесен отговор на въпроса, защо в България манга и аниме не са популярни.
Защо феновете харесват този тип рисунки и този тип анимация?
- Рисунъкът е прецизен, историите и личностите на героите са близки до реалността, а и всеки може да намери нещо за себе си.
Четенето на манга комикси и гледането на аниме променя ли феновете по някакъв начин?
- Прави ги по-добри, помага им да видят света през други очи. Комиксите и анимационните филми разкриват много истини за живота. Човек трябва единствено да не е сляп, да не спи с отворени очи.
Откога фенове на манга комикси и аниме филми се събират в град Пловдив?
- Срещите в събота вечерта датират от юли 2004 г., а тези на феновете, организирани в клуб Anime-no toki от ноември 2005 г.
Нашият форум се намира тук: http://animenotoki.forumup.com/
Членовете на пловдивския клуб Anime-no toki членуват ли в някаква организация на фенове на манга и аниме на национално ниво?
- Да. Ние сме регионален член на националния клуб на манга и аниме фенове Fumetsu . Повече за клуб Fumetsu : http://fumetsu.hit.bg/ и http://217.10.249.36/Forums . Заповядайте и вие!
Колко са членовете на клуб Fumetsu :
- Официално регистрирани в сайта са около 220 д. Най-много членове имаме в градовете София, Пловдив, Велико Търново, Свищов, Варна, Бургас.
Колко са членовете на клуб Anime-no toki ?
- Официално регистрирани в нашия форум са 40 д. От Пловдив са около 20, а останалите са външни (непловдивчани или нечленуващи в клуба).
Каква е възрастта на членовете на клуб Anime-no toki ?
- Между 15 и 32. Средната възраст е около 18 20 г. Има и родители, които се интересуват от манга и аниме. Но не членуват в клуба. Не идват и на срещите ни.
Кога и къде се събират членовете на клуб Anime-no toki ?
- Всяка събота вечер под часовника на Централна поща от 18:00 часа. Всяка събота или неделя пак там от 10:00 часа, за уроците по японски език. Правим и други срещи, примерно в сряда вечер от 17:00 или от 18:00...
Какви дейности развива клубът?
- Клубовете по аниме и манга се занимават с твърде разнообразна дейност, включваща превеждане на субтитри за японски анимационни и игрални филми, изработване на костюми на любими герои (cosplay), изработване на рекламни материали (щампирани тениски, банери, плакати...), създаване на комикси, икебана, японска поезия (хайку и танка), самозащита, изучаване на историята, традициите и културата на древна и съвременна Япония, изработване на музикални и видео клипове, изработване на фигурки от хартия (оригами и киригами), рисуване в стила на манга и аниме... Не бива да се пропуска организирането на Anime Convention в България. Смятаме да се свържем с Японско българското дружество за приятелство...
С какво се занимават нашите членове, извън клубната дейност?
- Имаме ученици и студенти. Студентите изучават история, археология, медицина, различни филологии, изобразително изкуство, икономика, право, графичен дизайн, телекомуникации... Всякакви неща. Повечето работят, докато учат някои работят като сервитьори, а други - като администратори в компютърни зали. Най-възрастният сред нас работи като учител. Той е завършил две висши образования. Останалите го следват по петите, но трудно ще го догонят, защото той не се спира...
Какви са интересите на членовете на клуб Anime-no toki извън манга и аниме?
- Много от манга феновете, извън комиксите и анимационните филми, се занимават с различни неща, повлияни от тях изучават елементи от японската култура, японската история, японския език, рисуват в стила на манга и аниме, тренират японски бойни изкуства (карате, джу джуцу, джудо, айкидо). Някои се занимават със шахмат, волейбол, баскетбол, тенис на маса... Манга и аниме ни обединяват, а отношенията ни се пренасят и върху други сфери на живота. Например заедно празнуваме Нова година, рождени и именни дни, помагаме си в учението...
Какво правят членовете на клуб Anime-no toki по време на срещите си?
- Разменяме книги, музика, филми, рисунки, комикси, обсъждаме проектите си, организираме групови прожекции на аниме, ходим на изложби на икебана, на японски кукли, ходим на демонстрации по бойни изкуства...
Кои са любимите ни комикси, книги и филми?
- Това е строго индивидуално, но списание Дъга е създало интереса към комиксите на много от нас. Обичаме поредиците Властелинът на пръстените , Сага за войната на разлома и Песен за огън и лед , игралните филми Междузвездни войни , Властелинът на пръстените , Азуми , Последният самурай ...
Каква музика слушаме?
- Рок, хардрок, метал, класическа и електронна музика, музика от аниме филмите...
Как контактуваме помежду си през интернет?
- Освен горните сайтове, ползваме ICQ, mIRC (#animenotoki, #manga, #anime). Пишем в много други форуми: http://manga-kun.com/ , http://www.daobg.com/ , http://forum.boinaslava.net/ , http://kidsbg.com/home/ , http://stand-as-one.org/ ...
По какъв начин се опитваме да привличаме нови фенове на манга и аниме?
- Чрез разговори по интернет чатове, с пускане на теми за манга и аниме в интернет форуми, чрез реклама по радиото и телевизията, чрез поканване на нови хора на нашите срещи. Лесно ги задържаме в своето общество имаме разнообразни дейности и проекти, по които и те се увличат.
Контактуваме ли с японци?
- Да. При всяка възможност! Градовете Пловдив и Окаяма са побратимени. Срещаме се с японски туристи. През август 2005 г., в Пловдив се проведе XV-тата Международна медицинска есперантска конференция (IMEK-15), тя беше посетена от семейство лекари-есперантисти от Окаяма. Посещаваме Anime Convention в България, посещаваме и демонстрации по бойни изкуства, а на такива мероприятия винаги идват и японци.
- Редовно преглеждаме сайта на посолството на Япония в София:
http://www.bg.emb-japan.go.jp/index_bg.htm , http://www.bg.emb-japan.go.jp/bg/info.htm
- Поддържаме връзка с българите, занимаващи се с бойни изкуства в сайта http://www.daobg.com/ . Там са регистрирани около 3 920 д.
Как можем да бъдем разпознати на улицата от хора, които не ни познават?
- Когато се събираме под часовника на Централна поща, сме най-многобройната група. Понякога, някои от нас са облечени с тениски с различни щампи, свързани по някакъв начин с Япония или с музиката, която слушаме, а в речта ни може да се чуят доста японски думи и изрази.
Бункасай е ежегодно събитие във Велико Търново. Представлява празник на японската култура, организира се от ВеликоТърновския Университет, подпомогнат от Японското Посолство у нас. Празникът е организиран под формата на изложба, на демонстрирането на различни аспекти на японската култура, като същевременно тече и специална програма. Програмата, обикновено, включва демонстрации на чайна церемония, на различни бойни изкуства, готвене на специфични японски ястия, караоке, изработване на оригами и др. Изложбата представя плакати, марки, игри, картички, калиграфия, оригами, киригами, рисуване на манга, прожекции на аниме... Имате възможността да облечете кимоно за малко и да се снимате за спомен с него.
(source encoding : WINDOWS-1251)
Манга се нарича специфичен вид японски комикси, чието създаване се датира в XIII век. В Япония комикси се правят от много време (съществуват карикатури на хора и и животни, отпреди хиляди години, които носят в себе си отличителни знаци на модерната Manga). Опростените линии и стилизации на рисунките са характерно японски. Влияние върху Manga е оказало по-скоро китайското изкуство.Манга комиксите процъфтяват в Япония след края на Втората световна война (1945 г.). За баща на течението се смята писателят-илюстратор Осаму Тезука. В последните 10 г., манга списанията и манга книжките надхвърлят 40% от всички книги и списания, продавани в Япония. Огромно е влиянието, което манга комиксите оказват върху различните форми на култура японски и неяпонски.
Рисунките са стилизирани черно-бели графики с опростени линии.
След 1945 г., японската нация преживяла икономическа криза и тежка духовна депресия. Хартията се пестяла (а така се намалявала и сечта на дървета в горите!), затова списанията с комикси се печатали върху тънка вестникарска хартия. А тази хартия не можела да поеме много мастило. Днес, рядко има по някоя и друга цветна страница заглавната и някоя от вътрешните. Понякога, някоя кратка глава може да бъде цялостно оцветена, но това е изключение, потвърждаващо правилото. Безцветните комикси станали традиционни, а японците не се славят като нация, нарушаваща установените традиции. Четенето на комикси се превърнало в евтина психотерапия за японското общество.
(Съществуват различни видове арт терапия, а литературната терапия е един от тях.)
В комиксите рисунки и думи са неразделно цяло. Една рисунка може да въздейства повече от хиляда думи, а думите могат да предадат това, което изкуството понякога не може. Двете заедно са невероятно силна комбианция. Рисунките са един вид виртуална реалност. Но рисунките без история са нищо.
Anime се наричат японските анимационни филми, правени на основата на манга.
Първото аниме е създадено през 1916 г., по времето на Първата световна война. Отличавало се от съвременното аниме по преобладаващите тъмни цветове, неизпипаните детайли и скованите движения на героите.
Съвременните аниме филмчета се отличават с огромните изразителни очи на героите, с техните щръкнали като бодли на таралеж прически с причудливи цветове. Главите на човешките фигури са оголемени, а понякога се издължава и тялото тези нови детайли се появяват през 90-те години на XX век. Разбира се, има филми, в които пропорциите на човешкото тяло са спазени.
Манга комиксите и аниме филмите не са заимствани от Запада. Предназначени са за най-различни възрастови групи.
За разлика от неяпонските анимационни филми, смъртта и еротиката не са спестени дори и в комиксите и филмите, предназначени за деца.
В тематично отношение, в манга комиксите и в аниме филмите има всичко. Подразделят се на такива, предназначени за женската публика и такива, предназначени за мъжката публика. Има сапунени сериали, исторически, психологически, фантастични, спортни, забавни, комични, трагични, с чудовиша, с роботи, за катаклизми, има ужаси, екшъни, има еротични, има и откровено порнографски...
Четенето или гледането на т.н. хентай комикси или филми рисуваната еротика, преливаща в откровено порнографски сцени, е елемент от сексуалните перверзии на съвременните японци.
Художниците на манга комикси се наричат mangaka (където наставката ка, също като българската наставка ист, описва човек, който се занимава с нещо; така се образуват думите каратека, джудока каратист и джудист са българските им съответствия). Преобладаващо са мъже, но има и жени. Жените рисуват комикси, предназначени за женската публика. Японската манга се рисува от един, максимум двама художници. Лесно се разпознава стилът на любимия художник.
Между манга и аниме има толкова прилики, колкото са и разликите. Двата жанра се преплитат и си влияят взаимно. Някои от героите в манга комиксите и в аниме филмите са грозни или отритнати от обществото. Не носят модерни дрехи. Но личностите им са изпипани психологически, имат свои мечти и надежди, а лошите герои имат оправдание за злините, които вършат. Големите очи символизират невинност, а малките очи злоба. За разлика от неяпонските комикси и анимационни филми, тук липсват супергерои, които спасяват света от погибел. Съществуването на всеки герой - добър или лош - е добре аргументирано. Драматизмът на разказа не е повърхностен, характерите на героите са многопластови. В процеса на преодоляване на някаква екзистенциална криза, те търсят пътя към себе си, търсят себепознанието. И го намират. Противоположностите не се изчерпват с добро зли, бяло черно. Героите претърпяват множество взаимно влияещи си промени на съзнанието и на личността. Manga и animе съдържат един вид духовен оптимизъм, а не - просто неща от рода "добро срещу зло". Злите герои (Те не просто лоши и зли. Те са истински!) могат да получат изкупление. Нещастните могат да бъдат на крачка от щастието и, все пак, да не го постигнат до края. Силата се използва за защита на слабите. В манга и аниме се разказва за любов, омраза, предателства и смърт. Действителността може да бъде показана откъм най-бруталната й страна, а хепи ендът съвсем не е задължителен. В аниме филмите има повече автентични емоции, отколкото можем да видим в реалния живот. Рисуваните герои правят по-изразителни физиономии и жестове с ръце. Тяхното изчервяване е основен похват в японската анимация. В манга и аниме няма невъзможни неща. Тук въображението е превърнато в култ, в оръжие срещу действителността! И накрая, както повечето добри и истински истории, manga и anime свършват. Героите и героините се женят, умират или изчезват. Често се случва едно от следните три неща: героят печели (тронa, човек от противоположния пол или изобщо - всичко), героят умира (обикновенно, след като победи), героят печели (но на много висока цена). Естествено, в края на някои филми, може в очите ви да напират сълзи, или пък - да зяпате с ококорени очи до последния надпис!
Художникът напълно сам композира сюжета на мангата си и я рисува, придържайки се единствено към собствените си желания. Когато стане нужно черно-белите картинки да добият по-изразителен вариант, същият този manga-ka издава албуми, наречени artbooks, в които представя цветови изображения на героите от мангата си. В Artbooks не се съдържа нищо друго, освен портрети, в тях няма история и последователността от картини не е от никакво значение. В случай, когато мангата се хареса, може да се пристъпи към изработването на аниме. Художникът няма никакъв достъп до анимирането на произведението му. Негова намеса може да има единствено по отношение на сценария, но твърде рядко неговите желания са от значение. Всичко е в ръцете на сценаристи, които променят сюжета така, както си пожелаят. Различията между първоначалния продукт - мангата - и анимето, накрая, са често значителни. В много случаи се е стигало до конфликти между сценаристите на филма и художника на комикса.
За съжаление,промяна в историята наистина се налага,тъй като една евентуална дословно анимирана манга не би имала никаква стойност. Още повече,че анимето трябва да се обособи като отделен жанр,а не да копира вече съществуващи произведения. От техническа гледна точка,нещата се различават съществено.За да схванете философията на манга и аниме културата, трябва да вложите много време и постоянство. Трябва да подходите към новото без предразсъдъци и без комплекси. Много ще сгрешите, ако си помислите, че заниманията с манга и аниме са единствено детска работа , признак за неизживяно детство или признак на някаква лудост. Всъщност, това е някаква мания, някаква лудост... Да, така се казва и сървърът, където е разположен интернет форумът на всички манга и аниме маниаци в България. Адресът е http://anime.ludost.net/
Предразсъдъците могат да дойдат само от незнанието и нежеланието да натрупате ново познание, да погледнете на света от друга гледна точка.
Древните римляни казват: Незнанието не е оправдание. А великият китайски философ Конфуций казва: Ако мислиш за 1 г. напред, зсади ориз, ако мислиш за 10 г. напред, посади дърво, а ако мислиш за 100 г. напред, образовай населението! И още: Знание без мисъл е загубен труд, а мисъл без знание е опасност.
Да си падаш по тези два вида японско изкуство не е проява на скрита инфантилност, а напротив задълбоченост. Феновете на манга и аниме не слушат чалга, а само музика, която може да се нарече интелигентна. Четат много художествена и научна литература, както и поезия. Те не се депресират лесно. Един от ефектите на манга и аниме културата е, че те сплотяват феновете.
За жалост, японската анимация не се радва на такава популярност в България, както - в повечето страни по света. За съжаление, в България липсват книжарници, където да се продават манга комикси. Телевизиите почти не показват аниме или пък - показват, но спират сериала по средата. Всяка книжка и всяко списание с манга, донесени от чужбина, се посрещат тук като манна небесна . Не може да се даде лесен отговор на въпроса, защо в България манга и аниме не са популярни.
Защо феновете харесват този тип рисунки и този тип анимация?
- Рисунъкът е прецизен, историите и личностите на героите са близки до реалността, а и всеки може да намери нещо за себе си.
Четенето на манга комикси и гледането на аниме променя ли феновете по някакъв начин?
- Прави ги по-добри, помага им да видят света през други очи. Комиксите и анимационните филми разкриват много истини за живота. Човек трябва единствено да не е сляп, да не спи с отворени очи.
Откога фенове на манга комикси и аниме филми се събират в град Пловдив?
- Срещите в събота вечерта датират от юли 2004 г., а тези на феновете, организирани в клуб Anime-no toki от ноември 2005 г.
Нашият форум се намира тук: http://animenotoki.forumup.com/
Членовете на пловдивския клуб Anime-no toki членуват ли в някаква организация на фенове на манга и аниме на национално ниво?
- Да. Ние сме регионален член на националния клуб на манга и аниме фенове Fumetsu . Повече за клуб Fumetsu : http://fumetsu.hit.bg/ и http://217.10.249.36/Forums . Заповядайте и вие!
Колко са членовете на клуб Fumetsu :
- Официално регистрирани в сайта са около 220 д. Най-много членове имаме в градовете София, Пловдив, Велико Търново, Свищов, Варна, Бургас.
Колко са членовете на клуб Anime-no toki ?
- Официално регистрирани в нашия форум са 40 д. От Пловдив са около 20, а останалите са външни (непловдивчани или нечленуващи в клуба).
Каква е възрастта на членовете на клуб Anime-no toki ?
- Между 15 и 32. Средната възраст е около 18 20 г. Има и родители, които се интересуват от манга и аниме. Но не членуват в клуба. Не идват и на срещите ни.
Кога и къде се събират членовете на клуб Anime-no toki ?
- Всяка събота вечер под часовника на Централна поща от 18:00 часа. Всяка събота или неделя пак там от 10:00 часа, за уроците по японски език. Правим и други срещи, примерно в сряда вечер от 17:00 или от 18:00...
Какви дейности развива клубът?
- Клубовете по аниме и манга се занимават с твърде разнообразна дейност, включваща превеждане на субтитри за японски анимационни и игрални филми, изработване на костюми на любими герои (cosplay), изработване на рекламни материали (щампирани тениски, банери, плакати...), създаване на комикси, икебана, японска поезия (хайку и танка), самозащита, изучаване на историята, традициите и културата на древна и съвременна Япония, изработване на музикални и видео клипове, изработване на фигурки от хартия (оригами и киригами), рисуване в стила на манга и аниме... Не бива да се пропуска организирането на Anime Convention в България. Смятаме да се свържем с Японско българското дружество за приятелство...
С какво се занимават нашите членове, извън клубната дейност?
- Имаме ученици и студенти. Студентите изучават история, археология, медицина, различни филологии, изобразително изкуство, икономика, право, графичен дизайн, телекомуникации... Всякакви неща. Повечето работят, докато учат някои работят като сервитьори, а други - като администратори в компютърни зали. Най-възрастният сред нас работи като учител. Той е завършил две висши образования. Останалите го следват по петите, но трудно ще го догонят, защото той не се спира...
Какви са интересите на членовете на клуб Anime-no toki извън манга и аниме?
- Много от манга феновете, извън комиксите и анимационните филми, се занимават с различни неща, повлияни от тях изучават елементи от японската култура, японската история, японския език, рисуват в стила на манга и аниме, тренират японски бойни изкуства (карате, джу джуцу, джудо, айкидо). Някои се занимават със шахмат, волейбол, баскетбол, тенис на маса... Манга и аниме ни обединяват, а отношенията ни се пренасят и върху други сфери на живота. Например заедно празнуваме Нова година, рождени и именни дни, помагаме си в учението...
Какво правят членовете на клуб Anime-no toki по време на срещите си?
- Разменяме книги, музика, филми, рисунки, комикси, обсъждаме проектите си, организираме групови прожекции на аниме, ходим на изложби на икебана, на японски кукли, ходим на демонстрации по бойни изкуства...
Кои са любимите ни комикси, книги и филми?
- Това е строго индивидуално, но списание Дъга е създало интереса към комиксите на много от нас. Обичаме поредиците Властелинът на пръстените , Сага за войната на разлома и Песен за огън и лед , игралните филми Междузвездни войни , Властелинът на пръстените , Азуми , Последният самурай ...
Каква музика слушаме?
- Рок, хардрок, метал, класическа и електронна музика, музика от аниме филмите...
Как контактуваме помежду си през интернет?
- Освен горните сайтове, ползваме ICQ, mIRC (#animenotoki, #manga, #anime). Пишем в много други форуми: http://manga-kun.com/ , http://www.daobg.com/ , http://forum.boinaslava.net/ , http://kidsbg.com/home/ , http://stand-as-one.org/ ...
По какъв начин се опитваме да привличаме нови фенове на манга и аниме?
- Чрез разговори по интернет чатове, с пускане на теми за манга и аниме в интернет форуми, чрез реклама по радиото и телевизията, чрез поканване на нови хора на нашите срещи. Лесно ги задържаме в своето общество имаме разнообразни дейности и проекти, по които и те се увличат.
Контактуваме ли с японци?
- Да. При всяка възможност! Градовете Пловдив и Окаяма са побратимени. Срещаме се с японски туристи. През август 2005 г., в Пловдив се проведе XV-тата Международна медицинска есперантска конференция (IMEK-15), тя беше посетена от семейство лекари-есперантисти от Окаяма. Посещаваме Anime Convention в България, посещаваме и демонстрации по бойни изкуства, а на такива мероприятия винаги идват и японци.
- Редовно преглеждаме сайта на посолството на Япония в София:
http://www.bg.emb-japan.go.jp/index_bg.htm , http://www.bg.emb-japan.go.jp/bg/info.htm
- Поддържаме връзка с българите, занимаващи се с бойни изкуства в сайта http://www.daobg.com/ . Там са регистрирани около 3 920 д.
Как можем да бъдем разпознати на улицата от хора, които не ни познават?
- Когато се събираме под часовника на Централна поща, сме най-многобройната група. Понякога, някои от нас са облечени с тениски с различни щампи, свързани по някакъв начин с Япония или с музиката, която слушаме, а в речта ни може да се чуят доста японски думи и изрази.
Бункасай е ежегодно събитие във Велико Търново. Представлява празник на японската култура, организира се от ВеликоТърновския Университет, подпомогнат от Японското Посолство у нас. Празникът е организиран под формата на изложба, на демонстрирането на различни аспекти на японската култура, като същевременно тече и специална програма. Програмата, обикновено, включва демонстрации на чайна церемония, на различни бойни изкуства, готвене на специфични японски ястия, караоке, изработване на оригами и др. Изложбата представя плакати, марки, игри, картички, калиграфия, оригами, киригами, рисуване на манга, прожекции на аниме... Имате възможността да облечете кимоно за малко и да се снимате за спомен с него.
(source encoding : WINDOWS-1251)
Comment