Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Принц Уилям и военната му кариера

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Абе не са само те:

    Пък и пингвина освен, че има военен чин е и рицар.

    Има няколко случая на животни с чин старшина в различни въоръжени сили и всички войници, моряци и сержанти в съответното формирование са длъжни да отдават чест на животното, защото има по-висок чин.

    Comment


      #17
      Принц Хари е ликвидирал талибански лидер с ракета AGM-114 (Хелфаер).

      Сигурно са му го поднесли на гюме. Това трябва да е няква специална чест, да те опука благородник с кралска кръв
      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

      Comment


        #18
        Лесно става с натискане на копчето...Я да беше в САС, тогава да го видим дали ше му е толкоз лесно.

        Comment


          #19
          Е, те в САС едва ли ще го пуснат, но все пак човекът е пилот на Апачи. Нито лесна, нито безопасна военна кариера. Въобще, да си пилот на хеликоптер е една от най-опасните професии. Оцеляемост при сериозна повреда, или директно попадение, близка до нулата. Все пак за разлика от самолета, хеликоптера на може да "лети". Прословутото влизане в "авторотация" почти никога не се случва в практиката, падаш си като камък. Да не говорим че 90% от хеликоптерите не могат да влязат в авторотация дори теоретично, заради високият център на тежестта.
          This is my signature. There are many like it but this one is mine.

          Comment


            #20
            Amazon написа Виж мнение
            Е, те в САС едва ли ще го пуснат, но все пак човекът е пилот на Апачи. Нито лесна, нито безопасна военна кариера. Въобще, да си пилот на хеликоптер е една от най-опасните професии. Оцеляемост при сериозна повреда, или директно попадение, близка до нулата. Все пак за разлика от самолета, хеликоптера на може да "лети". Прословутото влизане в "авторотация" почти никога не се случва в практиката, падаш си като камък. Да не говорим че 90% от хеликоптерите не могат да влязат в авторотация дори теоретично, заради високият център на тежестта.
            Наскоро гледах един клип,един сирийски Ми-24 как го издрусаха директно с Стингър,попуши малко и си замина като пич,въобще не му се наложи да влиза в авторотация.

            Comment


              #21
              Май беше Ми-17 ама няма значение. На него му думнаха двигателя а той за това си има два. Може да се прибере и на един двигател ако не е претоварен. При Апачи желанието на конструкторите да сложат двигателите максимално далеч един от друг е още по-ясно изразено.
              Обаче ако ракетата беше закачила нещо по шахтата на ротора, редуктора, или връзката със задният ротор, край на играта.
              А влизането в авторотация при неработещи двигатели е силно пожелателно нещо, което зависи от много фактори, не на последно място от уменията на пилота. Отделно, под определена височина няма време да се развърти ротора и хелито си пада като бетонен блок. И то ако говорим за хеликоптери сартифицирани за авторотация, с обучени за това пилоти и шаси способно да абсорбира удара в земята (Апачи Лонгбоу и Ми-24 са от малкото такива). В общият случай и при повечето други хеликоптери, машината просто ще се капичне на една страна (двигателят е горе и тежи) и ще се прасне в земята, като боклуджийски контейнер хвърлен от самолет.
              Като гледам тъжната статистика от АФганистан, Блекхоука и Чинука май също трудно влизат в авторотация. Уцелят ли ги, всички загиват. Но както казах там зависи и от височната на която са уцелени, може вината да не е на машините.
              Нещата са най-мрачни при този странен хибрид Osprey. Той и по спецификация не може да извърши авторотация. Един от пилотите му беше казал в интервю, че теоретично можел да планира, ама той сигурно вярва и в Снежанка. При площа на крилото което има и ниските скорости с които обикновено се движи, ще планира директно към земята. Та дори и в мирно време, и идеални метео условия, ако нещо се случи с дигателите на Osprey (един може да върти и двата винта) или с механизацията, всички на борда са мъртви.
              Което за съжаление се доказва и от практиката. Май няма катастрофа с Osprey при която има оцелели. А той има поне 7 катастрофи.
              Last edited by Thorn; 29-12-2012, 20:33.
              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

              Comment


                #22
                Не знам, Амазоне, аз от тези неща не разбирам. Четох тази година спомените на един сащиански пилот на "Хюи", участвал във Виетнамската война и той описваше не само, че авторотацията е задължителна част от тренировката, но и как му се налага два-три пъти да я използва в бойна обстановка с поразен или отказал двигател. Всичките пъти - успешно. Имаше описани и други случаи - кои успешни, кои не. Така че едва ли е толкова категорично, че не върши работа, вероятно зависи от множество обстоятелства, за които пишеш и ти: опит, бърза реакция, натовареност, височина, атмосферни условия и други.

                Comment


                  #23
                  Понеже темата включва освен братята Уиндзор, също така и други млекопитаещи като кучета и козли, прилагаме един военнослужещ от българската армия от далечната 1944 г.



                  thorn

                  Средновековните църкви в България

                  Comment


                    #24
                    Thorn, ова да не е сапьор? Не използваха ли магарета?


                    Голъм, каквото знам го написах. Аз даже познавам човек оцелял в Хюи през виетнамската война, след попадение в двигателя. Бил му първият и последният ден на война - всички били страшно потрошени(паднали като камък) но оцелели. Все пак през виетнам минават хиляди UH-1 и хиляди са свалени, случаи всякакви. А и хюито поне на външен вид има добро разпределение на тежеста, военен хеликоптер е и е мислен като такъв и при добър пилот и подходящи други условия - защо не.
                    Дори малките хеликоптери(тези дето можеш да си ги сглобиш от кит в гаража) имат някаква система за авторотация. В смисъл при спиране на двигателя, вала на главният ротор автоматично се освобождава, за да позволи развъртане на ротора от въздушният поток. Там проблема е че шасито няма да абсорбира удара и пилота в повечето случаи ще загине.
                    За това статистиката е толкова черна.
                    Въобще аторотацията е като религията и канадската бира, изисква вяра! Вяра че има някакво божествено ентити, че пиеш бира, или че ще успееш да влезеш в ротация.

                    Факторите съм ги избролил, а сигурно има и такива за които не знам. И всичките трябва да са благоприятни. Подоходящ хеликоптер, подходящ пилот, подходящ вятър, подходяща височина (мисля че има мъртва зона, когато хелито е прекалено ниско, за да влезе в ротация и прекалено високо, за да оцелееш при падането), надморска височина(плътност на въздуха), скорост на машината и т.н.
                    Не на последно място огромно значение има и терена. Ако влезеш в ротация над зъберите в Авганистан - лошо.
                    За разлика от самолета които при спрели двигатели в зависимост от скоростта, височината и коефициента си на планиране има от няколко км. до няколко стотици километра да си избере къде да се пльосне, то пилота на хеликоптер няма този лукс.
                    Както вече казах - опасна професия.

                    П.П: Забравих да те попитам. От къде са тези спомени на пилота на Хюи, би ми било интересно да ги прочета.
                    Last edited by Amazon; 31-12-2012, 17:50.
                    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                    Comment


                      #25
                      Малко OFF:
                      Забравяте за частния случай на катапултиращите пилоти на КА-50 xD
                      War, war never changes..

                      Comment


                        #26
                        Да и К-50 и по-масовият К-52 имат катапулт и изтрелващи се прозорци на кабината и главният винт. Но те както казваш са по-скоро частен случай.
                        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                        Comment

                        Working...
                        X