Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Анкета - за преподаването на история в училище

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Виждам, че някой е съживил темата, така че барабар Петко с мъжете...

    1. Да, разбира се. За мен това е най-интересния предмет и едно хубаво хоби.

    2. Да - главно Анлийска Литература, Социология, Психология и Философия.

    3. Да, и го направих по темата дали национализмът е бил по-голям фактор в падането на комунизма в Полша отколкото в България. Не е точно същото което ти предлагаш, ама пак...

    4. Да, и го правя.

    5. Да. Главно: Военна практика и технология в 20-и век; Социална История; Източно Европейска История.

    6. Да, определено.

    7. Да, и ще се опитам да го направя през това лято.

    8. Да, и се опитах да го направя в рамките на по-горе изложеният проект. Говорих с поляк който е участвал в Солидарност. Мисля, че това са едни от най-добрите исторически извори.

    9. Не. Това което имам да си го кажа, се опитвам да го сторя през писане на разкази и т.н.

    ВТОРА ЧАСТ

    10. Да, и се опитвам да го правя. Би ми било интересно освен музеите в България и Англия, да посетя и Руски и Немски места.

    11. Да, смятам че това е най-добрият начин. Например през последните две години в часове по Английски изучавахме Джеймс Джойс и Брайън Фриъл (ирландски автори) докато по история се занимавахме с проблемите между католиците и протестантите в Британската империя по времето на 1820-те и 1830-те. Но все пак мисля че е трудно да се синхронизират всички предмети, и ако все пак това се направи, самата тема да се мени - например не само Гърция или Ирландия, но после да се погледне на изскуството или философията, а след това - Германия или Танзания!!!

    12. Да, и ми се наложи (английски). Според мен е много хубава гимнастика на ума и те учи да можеш бързо да си пренастройваш мозъка. Освен това, смятам че литературата на една държава се учи най-добре на езика на който е написана (поне улучих с Англия!)

    13. Да. Това е практика тук, но смятам че в България също трябва да се прави, понеже БГ-то е нация техническа.

    14. Тук съм виждал някои стъпки в тази насока - ученици и учители се събират през видео конференция, може би два пъти на седмица. През останалото време имейли се използват за изпращане на работа и уроци, докато се използва и специална интернет страница, с всички ресурси по урока на нея. Така че това виртуално училище е смесица от видео камери, интернет и волята на учениците.

    15. Сближаване на учителя с ученика, като насърчава дискусия и дебат -дори да се насърчава навика учениците да казват 'Не, в грешка сте, Г-н Иванов.' Също така е хубаво да се дават на учениците да излагат теми и да правят презентации - например за репресиите в Русия през 30-те може на един да се даде атаката срещу 'кулаците', друг да се занимава с погромите над интелегенцията а трети да се занимава с самата партия и какво е ставало там. Така една тема се предава от самите ученици - те също трябва да приготвят и нещо като брошура с главните точки по темата си, която да раздадат на другите. Така се насърчава обвързаност с предмета.

    16. Да. Широкоприета практика на Запад. Имах късмета да мога да отида до Германия по точно такава схема - не само че е един много добър начин да си практикуваш езика, но ти позволява да се потопиш в културата и света на този етнос. Така се получава пълно разбиране на предмета и на света.

    17. Да. Според мен трябва да има шанс да се говори по актуални за учениците теми - от дрогата до каквото там е интересното в момента. Също трябва да бъде форум за публикуване на картини, разкази, есета, поезия на учениците - понеже тези аспекти не се насърчават достатъчно, мисля аз.

    18. Да, надявам се от Октомври да уча История.

    19. Ако ще се насочвам в тази посока, бих преподавал на университетско ниво, понеже бих искал да имам възможноста да публикувам трудове.

    20. Не. Блгадоря за тази анкета!
    -"War is much too serious a matter to be entrusted to the military." - Clemencau

    Comment


      #17
      1.Да
      2.Да. География,химия,физика, астрономия.
      3. Да. По скоро като информация за размисъл.
      4. Не знам.
      5. Да.
      6. Да.
      7. Да.
      8. Не.
      9. Не.
      10. Ще е приятно и полезно, стига да има възможност.
      11. Да заживеем в "света на древните". Приемам с готовност идеята, за по-естествено и пълно разглеждане на историческите епохи и отражението им в други сфери на обществения живот.
      12. Ако е свързано с тясноспециализирано обучение-да, но в общия случай смятам, че е "прахосване" на сили и време.
      13. Не. Да го открия сам- по мои критерии ще е по-интересно.
      14. И реалното училище си е достатъчно. По-скоро би ме заинтригувало конферентно обсъждане на въпроси и споделяне на мнения от хора с цялата страна. Или виртуален тур в някой музей, или включване на живо на капацитет по някоя тема.
      15. Преди всичко свобода на мнения и възгледи, както и създаване на активна позиция по дисциплината. Но това е специфично за всяка група.
      16. За искане- искам, но дали мога- не съм сигурен.
      17. Виртуален ученически комитет- вести, проблеми, наставления, проекти.
      18+19. Сметнал съм го доста отдавна.
      20. Друг път.

      Comment


        #18
        Ето и отговорите на един не-хуманитар...

        1. Би ли представлявало интерес, за вас, в рамките на учебния процес, да изучавате ЗАДЪЛБОЧЕНО предмета ИСТОРИЯ - както в учебно, така и в извън учебно време?
        Да, щеше да ми е интересно, ако нещата не се преподаваха сухо и скучно и ако преподаваха повече неща извън Българска история и Европа. Поне при мен така беше...

        2. Би ли било интересно, за вас, да изучавате задълбочено повече на брой предмети по подобен начин - в учебно и в извън учебно време?
        Ами да... Всъщност всички, без география. Но пак много зависи от начина на преподаване.

        3. Бихте ли се заели със задачата да напишете, в рамките на текущата учебна година (или в следваща учебна година), някакво свое изследване, което да ви бъде в помощ в самообучението по история?
        100% да.

        4. Бихте ли ходили на консултации в извън учебно/извън работно време при своя преподавател по история - във връзка с изучавания учебен материал или във връзка с личното/груповото си краеведско изследване?
        Да, ако може да ми представи допълнителна информация, която ме интересува, но не присъства в учебния план.

        5. Би ли ви заинтересувало ЗАДЪЛБОЧЕНОТО изучаване на някой аспект от историята?
        Да, те и сега ме интересуват. Нещо, свързано с различните цивилизации - история, култура, бит, религии, развитие...

        6. Бихте ли участвали в някакви изложби, свързани с историята, археологията, етнологията?
        Мм, в смисъл да се излагат неща, сътворени от мен? Ако мога да дам нещо, което да се изложи - да.

        7. Бихте ли се наели да запишете спомени на вашите баби и дядовци?
        Да, дори съм го правила. Също помагах в съставянето на родословното дърво

        8. Бихте ли желали, в някои от часовете по най-нова история на света или на България, или в извън учебно време, да се срещнете с живи свидетели на миналото?
        Да, макар че не знам дали ще могат да предоставят достоверна историческа информация...

        9. Бихте ли започнали да водите свой личен дневник?
        Ами от време на време се разписвам по някакви тетрадки...

        10. Имате ли желание, във връзка с обучението ви по история (и други предмети), да посещавате (организирано): музеи; художествени галерии; архиви; природни, археологически и исторически забележителности и паметници; астрономически обсерватории? У нас и в чужбина…
        Да, и съм щастлива, че, когато бях ученичка, го правехме често, защото сега нямам толкова време.

        11. Би ли представлявало интерес, за вас, задълбочаването на интердисциплинарните и междупредметните връзки в училище?
        Да, мисля, че щеше да е полезно.

        12. Бихте ли желали да изучавате частично някои предмети на чужд език, с допълнителен учебник, написан на чуждия език?Конкретно за историята, става дума за изучаване на историческата терминология, освен на български, и на чуждия език
        Ами ние така или иначе учехме почти всичко на френски...

        13. Искате ли вашият учител по история, след всеки план на урока, да ви дава някои интернет страници, свързани с изучавания материал?
        Хм, да, няма да е лошо да има някакво сито, че в интернет какво ли не пише...

        14. Как си представяте едно виртуално училище? Една виртуална класна стая? Един виртуален кабинет по история? Бихте ли изучавали историята допълнително, с помощта на Интернет? Бихте ли гледали мултимедийни компакт-дискове в часовете по информатика или в близкия Интернет клуб? Бихте ли участвали в дискусионни форуми по история?
        Аз съм "студентка" в един онлайн проект - нещата са под формата на форум. Иначе за всичко, което ме интересува, проверявам първо в Интернет и след това търся книги.

        15. Ако бяхте на мястото на своя учител по история, какво бихте направили вие: за по - интересното и по - вълнуващо протичане на часовете по история в училище; за повишаване на интереса на учениците към предмета история, към конкретния учебен материал, към конкретна урочна единица?
        О, това много зависи от класа, на който бих преподавала. Във всеки случай щях да се огранича откъм дати и друга суха информация, която така или иначе могат да прочетат в учебника и щях да се опитам да предам атмосферата на събитията. Също могат да се използват PPT презентации, снимки, филми, музика, ако щете...

        16. В обучението ви по чужд език, бихте ли желали да си създадете кореспонденти от съответната държава, с чиято помощ да практикувате този език? Бихте ли отишли организирано, на обменни начала, “на гости” за пролетната ваканция на своите кореспонденти, на своите виртуални приятели; да живеете в дома им, заедно със семейството им? Съгласни ли сте - после - те да ви гостуват тук?
        Да, когато учех ни насърчаваха да си пишем с французи и още имам няколко познати, с които си комуникираме оттогава. Но на гости не успях да отида

        17. Бихте ли участвали в създаването/издаването на училищен вестник - на вашето собствено училище? Или - на вестник на всички начални/средни/основни училища във вашия град/вашата област? Или - в цялата страна?
        В училище имахме два училищни вестника - официален, със сериозни статии, творчество и новини и един любителски със забавни истории и картинки. Четях ги, но не съм по писането и не бих се включила. Може би като редактор... :sm186:

        18. Смятате ли, след като завършите средното си образование, да продължите да изучавате историята в университета, записвайки се за студенти по история, археология, балканистика или етнология?
        Когато завършвах това беше едно от нещата, с които не смятах да се занимавам. Сега съжалявам.

        19. Мислите ли, че, един ден, може да станете учители по история? И, като такива, да работите ЗАЕДНО с предишните си учители? И да “тормозите” следващите поколения ученици?
        Да, имам желание да стана учителка, но със сегашните им заплати - абсурд.

        20. Пропуснах ли да ви задам някой въпрос? Ако мислите, че съм пропуснал да ви попитам нещо, моля, задайте сами този въпрос (или тези въпроси) и им отговорете!
        Ами сещам се за милиони неща, но съм на работа и няма толкова време

        Успех с проучването!
        A star of light and a bearer of hope...

        Comment

        Working...
        X