Виждам, че някой е съживил темата, така че барабар Петко с мъжете...
1. Да, разбира се. За мен това е най-интересния предмет и едно хубаво хоби.
2. Да - главно Анлийска Литература, Социология, Психология и Философия.
3. Да, и го направих по темата дали национализмът е бил по-голям фактор в падането на комунизма в Полша отколкото в България. Не е точно същото което ти предлагаш, ама пак...
4. Да, и го правя.
5. Да. Главно: Военна практика и технология в 20-и век; Социална История; Източно Европейска История.
6. Да, определено.
7. Да, и ще се опитам да го направя през това лято.
8. Да, и се опитах да го направя в рамките на по-горе изложеният проект. Говорих с поляк който е участвал в Солидарност. Мисля, че това са едни от най-добрите исторически извори.
9. Не. Това което имам да си го кажа, се опитвам да го сторя през писане на разкази и т.н.
ВТОРА ЧАСТ
10. Да, и се опитвам да го правя. Би ми било интересно освен музеите в България и Англия, да посетя и Руски и Немски места.
11. Да, смятам че това е най-добрият начин. Например през последните две години в часове по Английски изучавахме Джеймс Джойс и Брайън Фриъл (ирландски автори) докато по история се занимавахме с проблемите между католиците и протестантите в Британската империя по времето на 1820-те и 1830-те. Но все пак мисля че е трудно да се синхронизират всички предмети, и ако все пак това се направи, самата тема да се мени - например не само Гърция или Ирландия, но после да се погледне на изскуството или философията, а след това - Германия или Танзания!!!
12. Да, и ми се наложи (английски). Според мен е много хубава гимнастика на ума и те учи да можеш бързо да си пренастройваш мозъка. Освен това, смятам че литературата на една държава се учи най-добре на езика на който е написана (поне улучих с Англия!)
13. Да. Това е практика тук, но смятам че в България също трябва да се прави, понеже БГ-то е нация техническа.
14. Тук съм виждал някои стъпки в тази насока - ученици и учители се събират през видео конференция, може би два пъти на седмица. През останалото време имейли се използват за изпращане на работа и уроци, докато се използва и специална интернет страница, с всички ресурси по урока на нея. Така че това виртуално училище е смесица от видео камери, интернет и волята на учениците.
15. Сближаване на учителя с ученика, като насърчава дискусия и дебат -дори да се насърчава навика учениците да казват 'Не, в грешка сте, Г-н Иванов.' Също така е хубаво да се дават на учениците да излагат теми и да правят презентации - например за репресиите в Русия през 30-те може на един да се даде атаката срещу 'кулаците', друг да се занимава с погромите над интелегенцията а трети да се занимава с самата партия и какво е ставало там. Така една тема се предава от самите ученици - те също трябва да приготвят и нещо като брошура с главните точки по темата си, която да раздадат на другите. Така се насърчава обвързаност с предмета.
16. Да. Широкоприета практика на Запад. Имах късмета да мога да отида до Германия по точно такава схема - не само че е един много добър начин да си практикуваш езика, но ти позволява да се потопиш в културата и света на този етнос. Така се получава пълно разбиране на предмета и на света.
17. Да. Според мен трябва да има шанс да се говори по актуални за учениците теми - от дрогата до каквото там е интересното в момента. Също трябва да бъде форум за публикуване на картини, разкази, есета, поезия на учениците - понеже тези аспекти не се насърчават достатъчно, мисля аз.
18. Да, надявам се от Октомври да уча История.
19. Ако ще се насочвам в тази посока, бих преподавал на университетско ниво, понеже бих искал да имам възможноста да публикувам трудове.
20. Не. Блгадоря за тази анкета!
1. Да, разбира се. За мен това е най-интересния предмет и едно хубаво хоби.
2. Да - главно Анлийска Литература, Социология, Психология и Философия.
3. Да, и го направих по темата дали национализмът е бил по-голям фактор в падането на комунизма в Полша отколкото в България. Не е точно същото което ти предлагаш, ама пак...
4. Да, и го правя.
5. Да. Главно: Военна практика и технология в 20-и век; Социална История; Източно Европейска История.
6. Да, определено.
7. Да, и ще се опитам да го направя през това лято.
8. Да, и се опитах да го направя в рамките на по-горе изложеният проект. Говорих с поляк който е участвал в Солидарност. Мисля, че това са едни от най-добрите исторически извори.
9. Не. Това което имам да си го кажа, се опитвам да го сторя през писане на разкази и т.н.
ВТОРА ЧАСТ
10. Да, и се опитвам да го правя. Би ми било интересно освен музеите в България и Англия, да посетя и Руски и Немски места.
11. Да, смятам че това е най-добрият начин. Например през последните две години в часове по Английски изучавахме Джеймс Джойс и Брайън Фриъл (ирландски автори) докато по история се занимавахме с проблемите между католиците и протестантите в Британската империя по времето на 1820-те и 1830-те. Но все пак мисля че е трудно да се синхронизират всички предмети, и ако все пак това се направи, самата тема да се мени - например не само Гърция или Ирландия, но после да се погледне на изскуството или философията, а след това - Германия или Танзания!!!
12. Да, и ми се наложи (английски). Според мен е много хубава гимнастика на ума и те учи да можеш бързо да си пренастройваш мозъка. Освен това, смятам че литературата на една държава се учи най-добре на езика на който е написана (поне улучих с Англия!)
13. Да. Това е практика тук, но смятам че в България също трябва да се прави, понеже БГ-то е нация техническа.
14. Тук съм виждал някои стъпки в тази насока - ученици и учители се събират през видео конференция, може би два пъти на седмица. През останалото време имейли се използват за изпращане на работа и уроци, докато се използва и специална интернет страница, с всички ресурси по урока на нея. Така че това виртуално училище е смесица от видео камери, интернет и волята на учениците.
15. Сближаване на учителя с ученика, като насърчава дискусия и дебат -дори да се насърчава навика учениците да казват 'Не, в грешка сте, Г-н Иванов.' Също така е хубаво да се дават на учениците да излагат теми и да правят презентации - например за репресиите в Русия през 30-те може на един да се даде атаката срещу 'кулаците', друг да се занимава с погромите над интелегенцията а трети да се занимава с самата партия и какво е ставало там. Така една тема се предава от самите ученици - те също трябва да приготвят и нещо като брошура с главните точки по темата си, която да раздадат на другите. Така се насърчава обвързаност с предмета.
16. Да. Широкоприета практика на Запад. Имах късмета да мога да отида до Германия по точно такава схема - не само че е един много добър начин да си практикуваш езика, но ти позволява да се потопиш в културата и света на този етнос. Така се получава пълно разбиране на предмета и на света.
17. Да. Според мен трябва да има шанс да се говори по актуални за учениците теми - от дрогата до каквото там е интересното в момента. Също трябва да бъде форум за публикуване на картини, разкази, есета, поезия на учениците - понеже тези аспекти не се насърчават достатъчно, мисля аз.
18. Да, надявам се от Октомври да уча История.
19. Ако ще се насочвам в тази посока, бих преподавал на университетско ниво, понеже бих искал да имам възможноста да публикувам трудове.
20. Не. Блгадоря за тази анкета!
Comment