Съобщение

Collapse
No announcement yet.

УРОК ПО ИСТОРИЯ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    УРОК ПО ИСТОРИЯ

    В тези дни на учителски протести, може би трябва да се замислим и по какъв начин са поднася на децата учебният материал. Част от учителите смятат, че наученото в университета преди тридесет години им е достатъчно.
    Във връзка с това искам да представя един нетрадиционен урок, който бе изнесен пред ХІ б клас в ХГ”СВ. СВ. Кирил и Методий” гр. Велико Търново с помощта ст. експерт към РИО на МОН и на РИМ-В.Търново.
    Урокът бе на тема “Войната на Изток –1941-43 г.”, като бе представен като мултимедия с откъси от филми и с военни песни. За по интересно възприемане бях си приготвил подобие на бойна униформа на СС, въобще не претендирам за точност, а от музея получих и MP. Няма никаква пропаганда просто представих как изглежда един мъж от бойното поле. Не са насаждани никакви идеи.
    Урока започна с песента “Давай” на ЛЮБЭ като на дъската вървеше синхронен превод на български. След това с кратко изложени е на началото на войната, автентични снимки, карти, идеите на Хитлер, Сталин, Москва, Сталинград. Завърших с песента на Висоцки “Он не вернулся из боя” и колаж от подхождащи фотографии. Като цяло са използувани стотици фронтови фотографии, части от филмите “Враг пред портата”, “Спасяването на редник Райън”, “Сталинград”, “Превземането на Берлин”.
    Песните” “Давай”, “Он не вернюлся из боя”, “Ставай страна огромная”, Химн на СССР, Deutchland Uber Ales, Waffen SS Parademarsh, Wir sind die braunen Soldaten.
    Идеята бе да представя интересни факти, които не се срещат в учебниците, да намеря мястото на обикновеният човек на бойното поле. Уроците по история включват цифри, бстрактни понятия, а я няма гледната точка на човека хвърлен срещу други хора, гладен, ранен, виждащ да умират приятели, пикаещ върху нагорещеното дуло на картечницата, за да може да продължи да стреля.

    #2
    Интересно хрумване за представяне на жива картина от фронта!
    Мултимедията позволява да се приближиш до темата, но униформата, както и предмети от епохата са много поучителни.
    В моята практика също ползвам подобни похвати и те имат страхотен успех, а познанията, които са поднесени на обучаемите по този начин се помнят доста дълго. Аз съм улеснен с музейната сбирка на Академията на МВР. В нея вкарвам обучаемите и на място им показвам някой конкретни предмети, униформи, оръжие, схеми, снимки и др. След това в зала им пускам мултимедията и те си припомнят видените преди това неща. Не съм се сещал да облека униформа, а и тези които имам са за 50-60 кг -ви мъже, а аз съм към 120!
    Мога например да облека някой, който може да се пъхне в тях. И на място да показвам отделни елементи от униформата и оръжието!
    :secret: Обаче!!! За да можеш да водиш урока и да не разконцентрираш обучаемите, може би този вариант е по-подходящ. Така всъщност ролята на преподавателя не се измества и не става предмет на по-късни подигравки, изкарване на неподходящи прякори и пр. ученически фолклор. :rock: :sm113:
    :1087: Но това е въпрос на виждане и на един професионален спор за търсенето на най-подходящи начини за възприемане на материята. Ние като историци сме облагодетелстване донякъде. Но не мога да си представя даскал по математика, в каква дреха и с какви аксесоари трябва да се покаже, за да накара учениците си да почнат да разбират от уравнения и функции! :fahr39:
    От както е изобретен барута, ангелите не участват в сраженията на хората!

    Comment


      #3
      gladiator, поздравления! Наистина страхотен урок!
      ИМХО, даскала по математика може да вкара малко история на науката си - т.е. - фактора `обикновения човек` - и нямам предвид само Питагоровите гащи.
      "Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта

      Comment


        #4
        pnp5q написа
        gladiator, поздравления! Наистина страхотен урок!
        ИМХО, даскала по математика може да вкара малко история на науката си - т.е. - фактора `обикновения човек` - и нямам предвид само Питагоровите гащи.
        Защо е необходимо това?

        Comment


          #5
          Това е интересен метод.Поздравления!
          Преподавам философия и в часът за смъртта, като избор, изход и тн. просто прочетох разказа ,,Стената,, на Сартр. След това им показах снимката на разстрел на виетнамски партизанин и децата излязоха прибледнели като платна. В часът за Абсурда си показах фиша за заплатата -разбирасе децата казаха, че ще бъде истински абсурд да станат учители. Сега стачкувам.....а така ми се иска да стана партизанин, колоко и абсурдно да звучи за учител.
          здз

          Comment


            #6
            Gladiator, хрумването е чудесно и несъмнено ефектът ще е траен.
            Беше ми много приятно да разгледам снимките, които си качил, още повече че ми се струва, че познавам тази стая, а това събужда спомени. На втория етаж ли беше?

            Comment


              #7
              НЕ НА ДОЛНИЯТ В ЛЕВИЯТ КОРИДОР, ВТОРАТА

              Comment


                #8
                pop69 написа
                Това е интересен метод.Поздравления!
                Преподавам философия и в часът за смъртта, като избор, изход и тн. просто прочетох разказа ,,Стената,, на Сартр. След това им показах снимката на разстрел на виетнамски партизанин и децата излязоха прибледнели като платна. В часът за Абсурда си показах фиша за заплатата -разбирасе децата казаха, че ще бъде истински абсурд да станат учители. Сега стачкувам.....а така ми се иска да стана партизанин, колоко и абсурдно да звучи за учител.
                Няма хляб в това да си партизанин - само сирене и кашкавал :sm113:
                Не 7, а 77 пъти по 7...

                http://www.mathematicalanthropology.org/

                Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм

                Comment


                  #9
                  Е, значи не точно нея си спомням. Това е обаче без особено значение - въпреки това ми бе приятно.

                  Comment


                    #10
                    Сега стачкувам.....а така ми се иска да стана партизанин, колоко и абсурдно да звучи за учител.
                    Няма хляб в това да си партизанин - само сирене и кашкавал
                    И хляб, и кашкавал, и сирене няма - няма мандри!
                    Идеята за урока е чудесна, пробвала съм с деца, ролите ги играят те, също се получава интересно.

                    Comment


                      #11
                      В моята практика също ползвам подобни похвати и те имат страхотен успех, а познанията, които са поднесени на обучаемите по този начин се помнят доста дълго. Аз съм улеснен с музейната сбирка на Академията на МВР. В нея вкарвам обучаемите и на място им показвам някой конкретни предмети, униформи, оръжие, схеми, снимки и др. След това в зала им пускам мултимедията и те си припомнят видените преди това неща. Не съм се сещал да облека униформа, а и тези които имам са за 50-60 кг -ви мъже, а аз съм към 120!
                      Танкисте, дай малко въоръжение на съседите от колежа, и ние искаме да видмим благинките Всъщност има ли начин да се види музейната сбирка от външни лица?

                      Иначе при нас редовно трябва да представяме различни неща пред класа - например разделяме се на групи от по 2-3 и разиграваме някоя пиеса, правим презентации. Ползваме PowerPoint и проектор, отделно в зависимост от презентацията може и да се преоблечем по някакъв начин.

                      По история миналата година като показвахме операции на съветската армия през Втората световна например разиграхме Сталинград и Курск - върху една карта метър на метър с пластмасови танкове и войници - нарисувахме как е фронта в началото, какви са действията и целите, какво става в действителност и как завършва всичко. Междуременно на стената прожектирахме снимки от сраженията, танкове, главнокомандващи, цели на операцията, загуби и т.н.
                      И отгоре на всичко - една шапка на гранични войски към Черноморския флот на СССР
                      „Аз, Драгомир, писах.
                      Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                      Модератор на раздел "Военна Авиация"

                      Comment


                        #12
                        Развеждането на обучаемите по музеите е най-доброто решение. Там освен да видят на живо музейните експонати, ще усетят и духа на епохата. В класната стая не съм убеден, че е възможно това да се случи.

                        Comment


                          #13
                          Музея на Академията на МВР си заслужава да бъде посетен. Има ценни неща. А танкиста знае доста добри подробности за тях.
                          They march in full battle dress
                          With faces grim and pale
                          Tattered banners and bloody flags
                          Rusty spears and blades...

                          Comment


                            #14
                            А как се влиза, има ли нужда от разрешение? Аз уча в Американския колеж и академията ми е на 10 метра, но не зная как да вляза
                            „Аз, Драгомир, писах.
                            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                            Модератор на раздел "Военна Авиация"

                            Comment


                              #15
                              Пилот, АМВР има ограничен пропускателен режим, сам разбираш по каква причина. Но все пак говори с танкиста /Танкиста от Харков/, леле как прозвуча Той преподава там и може да ти каже какви са възможностите да посетиш музея. Успех.
                              They march in full battle dress
                              With faces grim and pale
                              Tattered banners and bloody flags
                              Rusty spears and blades...

                              Comment

                              Working...
                              X