Съобщение

Collapse
No announcement yet.

V for Vendetta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    V for Vendetta

    Това е филм, който наистина ме развълнува, може би повече от всеки друг филм, който някога съм гледал. Обмислях сюжета му с всичките му несъвършенства, четох ревюта в различни сайтове. Филмът е по комиксите на Алън Муур, който отказва името му да присъства във филма и дава негативни оценки за кинотворбата. От това, което четох за оригинала на Муур, това е книга за фашистка Британия и V e терорист-анархист, лишен до голяма степен от романтичния ореал, който има във филма, неговите действия във книгата съвсем не се възпиремат като безспорни и оправдани. В книгата диктаторът Сътлър има по-човешко лице и триизмерен образ, за разлика от филма, където е просто викащо лице от екрана. В книгата е по-различна и Иви, тя в началото е объркана тийнейджърка проститутка, за да стане след това убеден привърженик на V. Има и доста други разлики, които нито запомних, нито има смисъл да обсъждам в детайли, просто отбелязвам, че ако се беше придържал по-плътно до първоизточника, филмът само можеше да спечели, щеше да е по-суров и истински.

    Друг момент - паралелите с настоящето - черни торби на главите като в Абу Гариф, бомбени атентати; паралелите с 1984 (включително и връзката чрез Джон Хърт, жертва на Големия брат в 1984 и диктатор във филма); преките заемки в екипировката на героя от Зоро. Само ги нахвърлям тези неща без да ги коментирам и без въобще да съм изчерпателен, просто като пример за многобройните влияния, създали филма и неговия герой.

    Във филма ми харесаха и ме впечатлиха много неща, няма да се спирам на тях. Само ще спомена за концлагера, беше много по-въздействащо от филмите за холокоста, може би защото те се правят на конвейер и тази тема вече е омръзнала на всички. И не мога и да не кажа - прекрасни английски артисти с прекрасна игра.

    По-добре е да се спра на слабите места на филма, които не бяха малка. Един от основните проблеми за мен е в сценария, от книгата на Муур явно са съкратени много пасажи, но това създава дупки в сюжета, които самият Муур отбелязва. Много добра роля прави според мен Стивън Риа, който според прочетените от мен коментари като образ на инспектор Финч е много по-човечен от инспектора в книгата (това смятам за положителна разлика спрямо книгата). Той се бори за истината и постепенно, късче по късче я изравя. Тук идва обаче големият въпрос - и какво от това? Образът му е силен и не по-малко важен от образите на Иви и V, но какъв е резултатът от всички проучвания на Финч? Той трябваше да се намеси решаващо в хода на събитията и да катализира свалянето на диктатора, докато финалната му намеса с това, че просто остави Иви да засили вагона с експлозиви към парламента, беше повече от слаба. Тук идваме до втория основен за мен проблем в сценария - финалът на филма. Финалът е много слаб и безличен - осъществява се безкръвна революция без в това да има никаква вътрешна логика, малко преди това Финч се опасяваше, че изправянето на невъоръжени хора срещу въоръжени ще доведе до хаос и безредици и страшни кланета - какво стана с тези негови опасения? Защо беше нужно да избухне така предизвестено парламента, нямаше ли да е доста по-оригинално парламента да не избухне, а просто над него да има само фойерверки примерно? Пък и избухването на парламента беше вече безсмислено, нежната революция беше вече осъществена.

    Просто нахвърлям нестройно мисли,чакам и вашите отзиви.

    #2
    Не съм виждам комиксите, но не мисля че трябва или е възможно да се осъществи скок от една медия в друга, без някаква съществена промяна. След като братя Ушаковски(?) снимат филма, малко е наивно да се очаква, че ще е 1:1 със оригинала. За какво им е да се занимават тогава (и на студиото да троши пари за авторитети)? Всеки режисьор на реклами за кремвирши може да превърне рисуваните картинки в кадри на лента. Това малко офтопик.

    Само ще спомена за концлагера, беше много по-въздействащо от филмите за холокоста, може би защото те се правят на конвейер и тази тема вече е омръзнала на всички.
    Не знам какво ти е подействало толкова. Лагерът беше съвсем-съвсем бегло представен в 5-6 размазани кадъра, показващи оковани хора в престилки и бетонни коридори.

    Тук идваме до втория основен за мен проблем в сценария - финалът на филма. Финалът е много слаб и безличен - осъществява се безкръвна революция без в това да има никаква вътрешна логика, малко преди това Финч се опасяваше, че изправянето на невъоръжени хора срещу въоръжени ще доведе до хаос и безредици и страшни кланета - какво стана с тези негови опасения?
    Според мен не си прав. Забеляза ли, че в целия филм няма на практика насилие? Няма преследвания с коли, няма кървави сцени, рязане на пръсти в ареста и т.н.? Мисля че това не е случайно. Идеята на филма и без това е "сложна" за смилане, особено от днешната публика. Мисля че братята нарочно са се въздържали от използването на екшън и спец. ефекти, за да не се отвлече вниманието на публиката. Според мен с право - в противен случай критиката щеше да обяви филма за "фантастична версия на Зоро" и да го осере. Което ме подсеща, че "зороизма" беше малко прекален. На мен лично щеше да ми хареса повече герой с по-нормална външност, повече технически умения и по-малко цитати от класическата литература. Но това си е мое предпочитание.

    Накратко - сюреализмът на филма би трябвало да е по-ефектен от кървавата бруталност, с която киното се пренасища напоследък. 200-300 окървавени трупа на онзи площад нямаше да допринесат с нищо за качеството на филма. Ако започнем там, ще стигнем до много по-набиващи се в очите въпроси (Какво точно е V - мутант, човек, експеримент? Откъде е взел парите за разпращането на 800 000 костюма из Англия и как финансира операциите си въобще и т.н.).

    Както самият той каза: "Аз съм идея" - мисля че важи и за самия филм.
    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
    "But I know none, and therefore am no beast."

    (Richard III - William Shakespeare)

    Comment


      #3
      Аз самия не знам защо ме впечатлиха моментите с концлагера, но си е факт, че ме впечатлиха. Въпросът според мен е в цялостното внушение на филма, сцените въздействат като част от филма, а не сами по себе си. Тук не мисля, че количествения критерий има значение - дали са пет-шест сцени или целият филм е посветен на концлагерите - не от това зависи доколко ще бъдеш развълнуван.

      А за финала - може би не си ме разбрал правилно. Аз самия смятам, че на финала не трябваше да има насилие, даже смятам, че щеше да е по-ефектно да не се вдига във въздуха парламента. Просто Финч преди това коментираше, че действията на V ще доведат до насилие и анархия, въоръжени хора ще се сблъскат с невъоръжени и изходът от това е ясен. Така че за мен финалът трябваше да е без насилие, но победата на ненасилието трябваше да бъде логически и психологически оправдана. Тълпите от хора с маски, военните, които се притесняват и не стрелят - може би има резон в такова развитие, но все пак трябваше да видим откъде идва това - например че самите войници са разколебани, че самите те са повлияни от агитацията на V, да се покажат например някакви разговори между тях, да има някой офицер, който да иска да се стреля и друг - който да не иска и т.н. Властвал е един репресивен режим от "мек оруелски" тип и той не може просто ей така да падне. Трябва да видим защо пада и как пада.

      Comment


        #4
        Направих грешката да гледам този филм. Голяма грешка. Съжалявам, че си загубих времето, но това е по-малката загуба. Чудесното произведение на Алан Мур можеше да бъде използвано за направата на един не лош филм и дори много добър филм. Но не, братята Уашовски пишат сцценарият. :aaa: Какъв е резултата? Естествено плачевен, всяка стойностна идея от оргинала е съсипана и заменена с евтино клише. Пракитически само една сцена(тази със срещата на Ви и Делия) се доближава до Мур, не на 100% и без никакъв смисъл от това.
        Образите във филма са най-малкото безлични и абсурдни, защо те заменят толкова оргиналните и интересни комиксови герои!
        По-лошото е, че с това и целият филм е лишен от каквато и да е идея.

        Мнго ме учудва, че някой може да се впечатли точно от този филм.
        Личното ми мнение е, че вместо този филм може да изгледате пак "Бразилия".
        Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

        Comment


          #5
          Hans Delbruck написа
          Съжалявам, че си загубих времето
          И аз. Но не съм чел оригинала. Просто ми се стори доста клиширана и изсмукана от пръстите цялата история.

          Сякаш беше по-евтина версия на Матрицата
          albireo написа
          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

          Comment


            #6
            На мен филма ми навя някакви спомени с 1984 на Оруел, но като история с хепиенд. Да си кажа чесно - пълна загуба на време за мен.
            Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
            Неизвестен руски адмирал

            Comment


              #7
              На мен при всички слабости на филма, които ясно съзнавам, ми хареса

              Comment


                #8
                Hans Delbruck написа
                Направих грешката да гледам този филм. Голяма грешка. Съжалявам, че си загубих времето, но това е по-малката загуба. Чудесното произведение на Алан Мур можеше да бъде използвано за направата на един не лош филм и дори много добър филм. Но не, братята Уашовски пишат сцценарият. :aaa: Какъв е резултата? Естествено плачевен, всяка стойностна идея от оргинала е съсипана и заменена с евтино клише. Пракитически само една сцена(тази със срещата на Ви и Делия) се доближава до Мур, не на 100% и без никакъв смисъл от това.
                Образите във филма са най-малкото безлични и абсурдни, защо те заменят толкова оргиналните и интересни комиксови герои!
                По-лошото е, че с това и целият филм е лишен от каквато и да е идея.

                Мнго ме учудва, че някой може да се впечатли точно от този филм.
                Личното ми мнение е, че вместо този филм може да изгледате пак "Бразилия".
                Аз също съм тотално разочарован, виждал съм комиксите , виждал съм и някакво аниме на тази тема , но филма си е тъп и това е, мога да го сравня със жената котка или спайдърмен по клиширане и уеднаквяване.

                Comment


                  #9
                  по клиширане и уеднаквяване
                  Сравнено с какво?
                  "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                  "But I know none, and therefore am no beast."

                  (Richard III - William Shakespeare)

                  Comment


                    #10
                    Dinain написа
                    Сравнено с какво?
                    Между спайдермен и Ви, впрочем поне според мен спайдермен е значително по-оргинален.
                    Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

                    Comment


                      #11
                      Ханс написа
                      Между спайдермен и Ви, впрочем поне според мен спайдермен е значително по-оргинален.
                      Съгласен съм, доколкото е първия игрален филм за Спайдърмен. А иначе може да се спори дали копира Батман, Супермен, Корпусчо и т.н.

                      Вендета-та какво копира освен "1984"?
                      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                      "But I know none, and therefore am no beast."

                      (Richard III - William Shakespeare)

                      Comment


                        #12
                        Dinain написа
                        Съгласен съм, доколкото е първия игрален филм за Спайдърмен. А иначе може да се спори дали копира Батман, Супермен, Корпусчо и т.н.

                        Вендета-та какво копира освен "1984"?
                        Не съм съвсем сигурен какво точно имаш предвид. Ако си говорим строго за филмите(поне на мен така ми се струва, май само аз съм почитател не комикси :sm186: ) то спокойно мога да кажа, че вероятно всяка сцена и всеки персонаж сме срещали в други филми, в добавка и постановката за фашистка Британия не е нова(Fatherland ли беше?).
                        Филма е уникално смешен, ето например най-простото нещо - защо Ви иска да взриви Парламента? Целият филм е подчинен на това, но авторите не се сещат(или по точно не могат защото са обезобразили историята) да даът обяснение. Ей така, зарди спорта. А някой може ли да обясни защо екшън сцените са в самият край на филма, а не в началото където им е мястото? А може ли да намерим обяснение за недоволството на гражданите от системата? Като гледам нищо не им липсваше, живееха си доста добър живот, защо ли нещо ме кара, че нямат особени стимули да правят революции? Революциите са дело на санкюлотите, а не на материално презадоволеният "pinguis americanus rex".
                        Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

                        Comment

                        Working...
                        X