Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Axuл

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    благовест написа
    че той лъже като казва,че не за собствената си,а за Агамемновата чест се бие троянците.Ако имате друго мнение,пишете или пък предложете да подемем друг пункт от темата за Ахил
    Не ще се съглася с подобна констатация, става дума за Елена, която е отведена от Парис, както и да не забравяме откраднтите ценности от Менелай. Т.е. поругана е Менелаевата чест и достойнство на велик цар, а Ахил, изпълнява своята клетва и се бие с устрем достоен за него, макар че заявява...че в нищо не са виновни пред него /троянците/..., следователно Атреевият дом е унизен, а всички велики герои защитават честта му, както и се стремят към грабеж и пиратство, изключително разпространено по онова време.

    Май тук му е времето да изразя и едно лично мнение касаещо Омировите епоси, а именно че са най великото произведение на литературата от античността до наши дни.

    П.П. :clown: като има някакви въпроси във връзка с Ахил не се чудете, не гадайте, а направо питайте :clown:

    П.П.П наскоро по време на една командировка, закъсах за четива та си купих Троя на Линдзи Кларк, книгата остави противоречиви впечатления у мен, но според автора, мирмидонците са племе живеещо някъде около брега на черно море на територията на съвременна Украйна .
    "...а крилете биват всякакви-каза враната..."

    Comment


      #32
      Ахил

      Ahileas,изглежда,че с възприемането на псевдонима сте възприели и Ахи- ловото софистично умение.Не приемам вашето опровержение за убедително
      защото със сравнително верни сами за себе си неща се опитвате да създа -
      дете невярна представа.Нима твърдите,че за Ахил клетвата е по-малко свещена,отколкото накърнената чужда чест,пък била тя и честта на най-
      богатия по неговото време цар?
      По въпроса за "мирмидонците" прочетете статиите "Мирмидонци","Егина" и
      "Ахил".Колкото до предположението,че мирмидонте са живеели по украинс -
      кото Черноморие грешката вероятно идва от един мин,според който Тетида
      пренася трупа му на осторов Левканаустието наДунав,което сигурно се намира в Украйна.Все пак би следвало да приведетеоснования.
      Сега за"най-великото" произведение.Според ректора на Нов български университет Богдан Богданов ,изразил становището си много преди не само дастане ректор,но дори и професор в Су,тритена-велики произведения до наши дни са "Илиада","Библията" и "Ад".Колкото до съвета да питам,а не да се суетя,ще кажа,че желанието ми е анализът на нещата,а не перченето. Бих се радвал,ако по-нататък обсъждаме въпроса -прав ли е Ахил да се сърди на Агамемнон,че водачът на коалицията иска "компенсация" за "отнетите му ползи"?

      Comment


        #33
        До свадата помежду им Ахил и Агамемнон са близки сродни души няколко
        сттрани.Еднта страна е обреченоста им.Ахол е обречен да загине млад въпреки богопособността си.Агамемнон е очакван от нещастието,заради божието проклятие над рода.Другата страна е - изстрадването на общото благо,фокусирано в пожертването на Ифигения.Агамемнон загубва дъщеря си,за да може флотата да потегли,а Ахил - годеницата си.Тази загуба обаче не успява дори да разколебае епическото им съзнание /според което колективното благо стои над личното нещастие/ и затова все още конфликт между тях няма.Той настъпва,когато се посяга /или се замисля посягането на оплячсосаното/.Изглежда плячката представлява по-голяма ценност от -
        колкотопритежаваното,придобито с любов.Затова Агамемнон приема по-бо-
        лезнено за общото благо на Хризеида отколкото пожертването на дъщеря си,а Ахил замисъла да му бъде отнета Бризеида,отколкото загубването на
        Ифигения.Болезнеността им е различна.Агамемнон иска да бъде компенси -
        ран за понесената за общото благо загуба.В началото той иска от цялата войска да му отреди награда,равностойна на отнетата и това е напълно справедливо.Ахил обаче е популист и демагог.Неговото користолюбие,а не приписваното на Агамемнон го прави демагог.Компенсирането на Ага -мемновата загуба,разпределено по дялове между многобройната /както ни уверявя Омир/ като Ахилова дан би било една нищожна частица,в сравнение с Агамемновата загуба.Затова на преден план излиза идеята за запазване на статуквото и тъй като то е вече нарушено от външния фактор,се замества от популизма и демагогията.Това кара Ахил да предизвиква /безответно/колективното недоволство против Агамемнон и това е разкрито от царя "Макар че си толкова храбър,ти Ахиле Пелеев,не хитрувай,като искаш да бъдете всички с награда,а аз да нямам такав..." Ахил се изживява като всеобщ защитник на онеправданите /без никой да е казал,че е такъв и да му е искал тази защита.Явно напрежението между тях е друго между авторитета на властника и автоитета на превъзхождащия всички воин.Все още не е отредено приоритета на едното превъзходство пред над другото и затова Нестор прави опит да тушира остротата на конфликта.Неуспешен е,защото все още не му е дошло времето.Няколко хиляди години трябват това да стане.Така по новому са интерпретирани нещата в Шекспировата трагедия "Антоний и Клеопатра".Виждайки неизбежността на поражението си,за да задоволи самолубието,Антоний прибягва до отчаяното предложение да призове на личен двубой Октавиан Август.ИЗсмива му на наивността не само Август,и обкръжението му,но и самото Антониево обкръжение.Пътят обаче е такъв/макар и възприеман трагично.Затова Агамемнон взема Бризеида,а не някоя друга или нещо друго.

        Comment


          #34
          благовест написа
          Ahileas, изглежда, че с възприемането на псевдонима сте възприели и Ахи- ловото софистично умение.Не приемам вашето опровержение за убедително
          защото със сравнително верни сами за себе си неща се опитвате да създа -
          дете невярна представа. Нима твърдите, че за Ахил клетвата е по-малко свещена, отколкото накърнената чужда чест, пък била тя и честта на най-
          богатия по неговото време цар?
          Отговорът ми бе в стил лековито- закачлив, но не и сериозно-заядлив.
          Явно се очаква да съм по-сериозен ще бъда. :clown:
          На първо място безспорна е тежестта на клетвата в античният свят. Не случайно, болшинството антични автори описват начините по които различните древни народи отправят своите клетви, заклевайки се пред боговете, правейки ги свидетели на своите обещания. В този ред на мисли клетвата важи с еднаква сила за всички от царя до просяка, :clown: /не пиша свинаря защото образът на Евмен в Одисея не кореспондира с наслоеното по-късно пренебрежение към свинепасането и практикуващите го водачи на биологични единици.../ :clown: .
          Всеки е длъжен да спазва своите клетви те са свещени, неспазването им довежда до наказание :evil: / пак отварям скоба, нещо не се сещам за наказани просяци и пастири, а все за сполетени от ужасна орис царе/. Т.е. за първите- избраните- водачите силата на клетвата важи дваж по силно за тях, още повече царуването обикновено е свързано с личната харизма на водача, образът на героя.
          Агамемнон като цар на Микена има претенции да бъде пръв сред другите царе/вождове, но сравнен с Ахил „богоподобни”, не успява да издържи точно в харизмата и героизма. За да не съм голословен, направи/ ако може да говорим на Ти, все пак сме съмишленици в любовта си към историята ако не ще се коригирам/ собствена класация на петте най-велики герои пред Скейските порти и виж там има ли го Агамемнон.
          В античният свят са се прекланяли пред силата и мъдростта, Ахил, Хектор, Аякс, Диомед/ мой личен фаворит/ и многомъдрият Нестор и хитроумният Одисей. Нещо липсва военният неудачник Агамемнон, ако отвориш картата на Троя ще се убедиш за какво село става дума, виж общата дължина на стените, изчисли квадратурата на града и си отговори, може ли да има по-неграмотно водена обсада????.
          В целият епос единствената „обсадна техника” са хвърлените от Аякс по портите камъни. /Може да не се чете/....Пак лирично отклонение, дори кварталните пияници начело с Бай Пешо Мастиката, ще се сетят / и са го правили/, като им затворят кръчмата да щурмуват с пейка от градинката използвайки я като таран. Виж на великият Агамемнон не му хрумва, макар, че в Илион със сигурносте имало в изобилие вино, а като знаем той си го е обичал, за което не бива да го корим./





          благовест написа
          По въпроса за "мирмидонците" прочетете статиите "Мирмидонци","Егина" и
          "Ахил".Колкото до предположението,че мирмидонте са живеели по украинс -
          кото Черноморие грешката вероятно идва от един мин,според който Тетида
          пренася трупа му на осторов Левканаустието наДунав,което сигурно се намира в Украйна.Все пак би следвало да приведетеоснования.
          Написах според известният романист Линдзи Кларк не според мен, все пак съм сложил чуденки/питанки и т.н.

          благовест написа

          Сега за"най-великото" произведение. Според ректора на Нов български университет Богдан Богданов ,изразил становището си много преди не само дастане ректор,но дори и професор в Су,тритена-велики произведения до наши дни са "Илиада","Библията" и "Ад".Колкото до съвета да питам,а не да се суетя,ще кажа,че желанието ми е анализът на нещата,а не перченето.
          Вече обясних за опита за шега сложил съм Пениуайз любимият ми клоун, недвусмислено докозващ намерение за шега.

          Нямам честта да познавам Г-н Богданов не съм чел или слушал изказването му, напълно, го подкрепям за Илиада и Ад, като бих предпочел на това място да е Фауст, но това е тема за друг форум, колкото до Библията решително не ми допадна... не събирайте камъни, не ми допадна и Коранът, и Рамаяна, това сигурно е от отчаяният ми атеизъм, който не ми позволи да видя литературата зад религията, но това е друга тема и изразявам само и единствено лично становище или по-скоро ирационално усещане. Няма да подхващам тази тема.

          Защо Илиада е велико произведение? Първо очевидният отговор, защото е красиво написана, рисува или по-скоро изпява пълнокръвни образи предава изключителни емоции.
          Стигам и по-далеч, любим израз ми е че след Омир няма нищо ново в литературата....????? звучи странно, но нека да видим кой литературен жанр липсва и не е основоположен от Омир-
          Епос- това е ясно няма да го доказвам, достатъчно е да отворите кой да е античен епичен автор и ще видите Омироподобният епос.
          Драма- това също не мисля да обосновавам, драматичните внушения изобилстват. Приам, моли Ахил за тялото на сина си.... и т.н.
          Трагедия- Смъртта на Патрокъл, смъртта на Хектор..... и т.н.
          Комедия- Побоят над Терсит... и т.н.
          Криминале- кражбата на конете на Рез, кражбата на Паладиума.... и т.н.
          Шпионаж- Одисей дебне Рез, контрашпионаж, залавят троянски шпионин/ това ми се върти смътно в главата и не съм сигурен/.
          Фентъзи- колкото искаш, Бог Скамандър, и Ахил, Афродита спасява Парис... и т.н.
          Любовна история –Парис и Елена, Брезеида и Ахил... и т.н
          :clown: Това разбира се е шега, но въпреки това обосновава твърдението относно този най-величав епос, независимо, какво стои зад красивите думи на Омир, а са прекрасни наистина, читателят се потапя в битката летят колесници, стрели свистят, писък и грохот, воплите на умиращите.
          Това аз наричам велика литература, виждам Афродита, прегърнала бягащият Парис гневът на Менелай, който и нанася рана... епосът е жив можеш да видиш и да усетиш.
          Като оспорваш величието на това произведение напиши защо????


          благовест написа
          Бих се радвал,ако по-нататък обсъждаме въпроса -прав ли е Ахил да се сърди на Агамемнон,че водачът на коалицията иска "компенсация" за "отнетите му ползи"?
          :clown: По въпросът за вредите и пропуснатите ползи мога да понапиша доста, че и съдебна практика мога да цитирам, но това ми намирисва на черна и неблагодарна работа и ще си го оставя за утре. :clown:
          "...а крилете биват всякакви-каза враната..."

          Comment


            #35
            Ахил

            Ahileas,уважавам Ви като опонент и затова ще продължа не само от уважение,но ис уважуние.
            Най-напред за необходимостта за спрем спора за мирмидонците поради безсмисленост,защото и двамата не познаваме опонтните източници - аз от невъзможност,а Вие за Вас си отговопете сам.
            Сега за отношението Ахил - Агамемнон.Вие сам издадохте причината за Вашата грешка.Хубаво би било субективизмът ви да бъде умерен.Твърдите,че Агамемнон е веудачик.Ме8ко казано,това е нестилистично,а иначе има и много по-силна дума,която не е синоним нупотребената от ме.Тъй като за Вас Агамемноновото изказване е неавторитетно,ще ви приведа цитат от уважавания и причислявания сред първите Нестор
            Сине Пелев, и ти престани да се караш със царя:
            никога почит подобна до днес той не е имаб в народа
            цар скиптродържец,комуто Кронид е изпратил прослава.
            Толкова смел си,защото богиня е твоята вайка.
            Той пък е оше по-силен,защото владее мнозина.
            Последните Несторови думи ги казва и Агамемнон и по-рано.

            Comment


              #36
              Няма ли кой да прекрати заниманията на литературния кръжок?
              Или поне да ги премести на подходящо място? "Общи....хмм приказки" ?
              Recalibrating my lack of faith in humanity...

              https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

              Comment

              Working...
              X