Едан нова игрица - поредният кикстартър проект (вече набрал средства). Общо взето, представлява развитие на механиката на "Дисайпълс", но в променен свят и атмосфера - общо взето, полу-реалистично Средновековие (с магии и подобни неща, но по-близо до това, което някога са вярвали, че е възможно). Стратегическата част изглежда до известна степен подобна - с простичка икономика, насочена главно към осигуряването на средства за наемане и издръжка на армията. Основното е бойната система и тук е главното "развитие" на механиката от "Дисайпълс": донякъде разширено бойно поле с шестоъгълна форма (страна 3 хекса) и на шестоъгълници, като всяка армия има три реда от "своята" страна за разполагане на единици. В средата има свободно пространство от шест хекса. Единиците са три основни класа: ръкопашници, стрелци и поддържащи единици (магове, като изглежда основните магии са именно поддържащи, а не толкова ударни). Единиците нямат параметър за движение, като поддържащите и стрелците въобще не могат да се движат - където са разположени, там седят. Стрелците могат да стрелят по всекиго, но имат "наказание" ако стрелят през противници и още по-голямо, ако има противников ръкопашник до тях.
Ръкопашниците могат да се движат, като нямат ограничение за хода с една особеност - всяко движение задължително трябва да завършва с атака, а всяка вражеска единица има зона на контрол, която ограничава движението (т.е. не може да се заобиколи противника).
Единиците имат инициатива, която определя кога ще "играят" в рамките на хода.
Подобно на "Дисайпълс" всички единици могат да се развиват в подобрени версии, като дърветата изглеждат малко по-дълги, но изглежда, че развитието е индивидуално, а не глобално. Всяка единица има екипировка, котя може да се променя, както и възможност да се екипира с магически предмети - консумируеми или постоянни.
Общо взето, изглежда, че системата ще осигурява доста бързи, но смислени сражения, в който всяко действие има голямо значение (това ми напомня за Unity of Command) и едва ли ще има възможност за кой знае колко "продължителни" сблъсъци, още повече, че вероятно ще въведат нещо като "боен дух", т.е. армията, която губи ще се предава (в ръцете на ИИ-то, разбира се).
Стига сраженията да не се окажат твърде еднообразни, играта обещава да е достатъчно интересна. Стратегическата част също звучи сравнително добре, макар и да не става въпрос за "чиста" стратегия, а по-скоро нещо а ла "Кингс Баунти", т.е. а разлика то "Дисайпълс", играчът контролира само един герой и един отряд (плюс гарнизоните, разбира се).
Струва 15$ за предварително поръчване (вероятно малко повече ще е иначе) и се очаква да излезе през април.
едно превю.
Бойната система.
Стратегическия геймплей.
Ръкопашниците могат да се движат, като нямат ограничение за хода с една особеност - всяко движение задължително трябва да завършва с атака, а всяка вражеска единица има зона на контрол, която ограничава движението (т.е. не може да се заобиколи противника).
Единиците имат инициатива, която определя кога ще "играят" в рамките на хода.
Подобно на "Дисайпълс" всички единици могат да се развиват в подобрени версии, като дърветата изглеждат малко по-дълги, но изглежда, че развитието е индивидуално, а не глобално. Всяка единица има екипировка, котя може да се променя, както и възможност да се екипира с магически предмети - консумируеми или постоянни.
Общо взето, изглежда, че системата ще осигурява доста бързи, но смислени сражения, в който всяко действие има голямо значение (това ми напомня за Unity of Command) и едва ли ще има възможност за кой знае колко "продължителни" сблъсъци, още повече, че вероятно ще въведат нещо като "боен дух", т.е. армията, която губи ще се предава (в ръцете на ИИ-то, разбира се).
Стига сраженията да не се окажат твърде еднообразни, играта обещава да е достатъчно интересна. Стратегическата част също звучи сравнително добре, макар и да не става въпрос за "чиста" стратегия, а по-скоро нещо а ла "Кингс Баунти", т.е. а разлика то "Дисайпълс", играчът контролира само един герой и един отряд (плюс гарнизоните, разбира се).
Струва 15$ за предварително поръчване (вероятно малко повече ще е иначе) и се очаква да излезе през април.
едно превю.
Бойната система.
Стратегическия геймплей.
Comment