Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Faster Than Light

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    След като умрях огромно количество пъти- включае по идиотски причини-телепортиране в кораб без кислород ис ретардед, си "чиитнах" играта с всички възможни кораби. Сега умирам по още по-широк набор от причини.
    "Далеч съм от мисълта си"

    Comment


      #47
      Най-сетне. Победителят:



      Общо взето почти безгрешна и доста късметлийска игра, отрано почнах абордажите и към края се чудех какво да правя с камарите скрап. Босът този път беше елементарен, дори втората фаза. Даже третата ми беше една идея по-трудна, понеже зареждаше мултилазера по-бързо от стелта ми и на няколко пъти ме хвана без стелт (но при 40-50% evasion и 4 нива щит почти нищо не мина). Богомолките на спокойствие си го изкормиха и след това просто го довърших. Та ако играете прилично, с това корабче играта е елементарна.


      Deimos написа Виж мнение
      накрая имах към 200 скрап които нямаше за какво да изхарча, защото реактора беше развит докрай, а за другото не стигаше мощността...
      Няма значение, като имаш много скрап, ъпгрейдвай всичко - по време на битката може да пренасочваш енергията там, където е нужна.
      albireo написа
      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

      Comment


        #48


        Тук е описано как да се забави или съвсем махне преследващия флот, за да може да се мотае човек из секторите по-дълго. Смятам да го пробвам.
        albireo написа
        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

        Comment


          #49
          Най-прекрасно е когато си си събрал някакъв прекрасно неприятен кораб, и си летиш към изхода, и се оказва, че картата е с форма на U и въпреки, че изхода изглежда на 1 хвърлей разстояние, трябва да се върнеш до самото начало на сектора и да минеш по другия маршрут. Разбира се ребелите вече са там, т.е. трябва да се биеш с тях през целия сектор. Ragequit след 10тина такива битки като вече няма как да се справиш (понеже те не ти дават нищо освен малко гориво като ги унищожиш).

          ...

          Преди да правите абордаж, изключвайте артилерийския лъч...
          Last edited by Imperial; 09-09-2013, 00:16.
          albireo написа
          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

          Comment


            #50
            Втора победа, този път с Red Tail, въоръжен САМО с лазери (1 базов, 1 "hull", 1 burst, 1 heavy - залпът минаваше през всички щитове), телепорт и максимум щит и двигател. Нямах стелт или дронове.
            albireo написа
            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

            Comment


              #51
              Неприятни моменти има, когато си се бъхтил през толкова битки, спечелени на косъм, и най-накрая да те вземат на един десант.
              Странните моменти иначе бълват.
              Веднъж ми се случи да прибера някакъв катастрофирал пилот, леко луд уж, който накрая ми изби обучен и ценен екипаж.
              Случваше ми се някакви золтани да ми подаряват голямо количество ресурси.
              Иначе щитовете правят битката. С четири щита няма кой да ме пипне, освен с десант де... Проблемът е, че веднъж попаднах на задънена улица срещу пиратски кораб, имащ и той четири щита. Оказа се че двамата просто стояхме и си пуцахме по щитовете, което щеше да продължи вечно.
              Относно арсенала, бърст лазерчетата са ми любими, комбинирани с онова йонното оръдие и голям запас от ракетки. От моите наблюдения, май това е като че ли по-ефективно. Дроуновете също изглеждат много полезни, макар че не ми се дава шанс да ги ползвам.
              От корабите, първия най - ме кефи. И все пак е странно как феферацията праща някакъв смешен кораб да им носи пратките. Аз бих пратил и още два три за ескортче, ако бяха толкова важни тия документи.
              ps под десант, разбирайте абордаж, че нещо съм се объркал
              Last edited by kamos; 25-05-2015, 00:33.

              Comment


                #52
                Има различни оръжия, които пренебрегват изцяло или просто окалпазяват щитовете. В тази игра няма сигурно
                "Далеч съм от мисълта си"

                Comment


                  #53
                  Това е идеята на този род игри - няма сигурно и на практика правиш някаква история. Веднъж ще е една - дълга, трудна и интересна, друг път - брутално кратка. Това е основният им плюс за мен. Да речем, в Conquest of Elysium 3 е подобно (макар и да е съвсем различен жанр). интересно е не толкова бъхтенето до някакво идеално състояние, а историята, която се получава. Сега играя друга такъв тип игра (отново, различна като геймплей, но сходна като идея - Battle Brothers, в която се получава същото - интересна история, понякога дълга, понякога брутално кратка).

                  Comment


                    #54
                    Някаква контра на абордажите ще предложите ли, че досега освен ако нямам 10 човека екипаж, не оцелявам почти никога.
                    Ако може и да кажете други подобни игри. Не е нужно да са космически.

                    Comment


                      #55
                      Зависи от случая, за си спомням, че понякога се оправях с "обезвъздушаване" - нали имаше такъв тип врати. Но зависи от това кой е пристигнал. Но спрях да я играя преди доста време, та вече не помня точно.
                      Подобни игри... зависи кое точно търсиш като "подобие".

                      Comment


                        #56
                        Абордажите рядко са много сериозен проблем. Ъпгрейдвай вратите, като се появят гадовете отваряй всичко към космоса, може и само така да ги избиеш, ако не, то ще са на много малко здраве като стигнат до обитаем отсек. Друго, следи здравето на твоите докато се бият и като намалее ги пращай да се оправят в медицинското, след това обратно. С малко микромениджмънт няма да имаш проблеми.
                        albireo написа
                        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                        Comment


                          #57
                          Решението е или тежки каменни хора, или богомолки, в комбинация с удачно лечебно и здрави врати- както се каза с микромениджмънт стават нещата. Ако те атакуват бордови роботи отварянето на вратите към космоса не работи- те не дишат
                          "Далеч съм от мисълта си"

                          Comment


                            #58
                            Под подобна игра имах предвид такава със случаен развой.Ако може и да не са космически и прочие sci-fi-ове.

                            Comment


                              #59
                              Под подобна игра имах предвид такава със случаен развой.Ако може и да не са космически и прочие sci-fi-ове.
                              Хъм, то тук не е баш "случаен развой". По-скоро имаш общо взето ясен развой - противниците ти са повече и постепенно те настигат, т.е. имаш ограничение във времето. Главните елементи са: липсата на стратегическа част (имаш един кораб и контролираш него); случайна карта всеки път (това е случайният елемент); имаш ограничение във времето, т.е. трябва да се измъкнеш сравнително бързо от всяка карта, следователно изборът на това към коя звезда да скочиш (по кой маршрут да се движиш) е ключов за това как ще протече играта; постепенно усъвършенстваш кораба и екипажа си (рпг елемент); имаш крайна цел (да се измъкнеш през целия "лабиринт"); разчиташ повече на "промъкване" отколкото на груба сила (не можеш да унищожиш всичко и всички); имаш пълна свобода да избираш накъде да се движиш и как да усъвършенстваш екипажа и кораба си, т.е. нямаш предварително определена сюжетна линия, по която да те водят. Аз така разбирам особеностите на този жанр игри.
                              За мен има един основен елемент, свързан с удоволствието от тези игри, които не присъства в тях на ниво игрова система, но е много важен: това, че игра от този тип всеки път като я играеш (стига да не записваш и да не се връщаш постоянно при неуспех, а да приемаш това, което се случва) създава неповторим разказ - понякога кратък и брутален, друг път дълъг и изпълнен с много перипетии. Т.е. можеш да получиш удоволствие от игра и без да гледаш на тях като на "трябва непременно да победя".
                              Та, ако приемем тези елементи, аз се сещам за няколко игри, които са общо взето в този жанр (ще напиша в каква степен):

                              1. Kings Bounty - серията (руската, но и някогашната), всичките са от този род, смес от фентъзи (приказен) сетинг и арт.
                              - имаш сюжет, представен под формата на мисии (основни, т.е. задължителни и незадължителни), които трябва да изпълняваш;
                              - пълна свобода накъде да се движиш, какви задачи да поемаш и, понякога, как да ги изпълниш;
                              - висока свобода по това как да развиваш персонажа си (един от три класа) и армията му;
                              - тактически сражения в стил HM&M (оригиналният КБ е предшественик на серията), добре направени, но ориентирани към постепенно нарастване на трудността, изразяващо се във все по-големи на размер групи създания (и от по-високо ниво).
                              - липсва (почти) елементът на "изтичане на времето", т.е. можеш повече да се мотаеш и няма противник, който да те застига и да е непобедим (всички противници стават победими в един момент), т.е. стратегическият елемент тук е друг: да решиш всички задачии мисии и да унищожиш всички на всяка карта.
                              - играчът контролира само една група и не може да "превзема" центрове за продукция.
                              Но няма случайни елементи, така че може би не е това, което търсиш. Оригиналът е със случайна карта, но графиката е от 90-те и сигурно няма да ти допадне.

                              2. Legends of Eisenwald - в момента е в ранен достъп, излиза лятото (аз си я взех и я играя от около година)
                              Доста подобна, макар и не напълно покриваща се с жанра: има кампания, която следва определен сюжет, макар и поднесен под формата на задачи - задължителни и незадължителни, които често имат по повече от една възможност за развитие. Сетингът е средновековен, германски, с много леки фентъзи елементи. Всяка карта представлява "провинция" с крепости, селища и прочее. По-подробно може да видиш в темата във форума (дал съм връзка). Общо взето, обикаляш, изпълняваш задачи и постепенно ставаш все по-силен - ти и армията ти. Можеш да контролираш само един отряд, но можеш да превземаш обекти по картата (само така можеш да станеш по-силен), но не ги контролираш, нито отбраняваш директно. Световете са направени (като карта за HM&M), а не са случайно генерирани. Т..е липсата на случаен елемент може би няма да ти допадне. Но пък светът е "отворен" и можеш да правиш каквото решиш.

                              3. Battle Brothers - от около месец и нещо е в ранен достъп на стийм, вероятно има още една година до излизането й, но и сега се играе доста интересно. Започваш в случайно генериран свят (всеки път различен) и управляваш един отряд (наемническа ротна), като сам решаваш за всичко, нямаш никаква глобална задача или сюжет. Не строиш или контролираш нищо, освен своя отряд. Можеш свободно да го променяш, като наемаш нови хора, купуваш им снаряжение и ги развиваш, когато качат опит. Основната ти задача е да печелиш пари, за да си поддържаш наемническата рота (да плащаш заплатите, да имаш храна и ресурси, за да я поддържаш). По картата има населени места, където можеш да купуваш и продаваш и там получаваш задачи. По-подробно можеш да видиш в темата, но мисля че тази игра се приближава много до идеята. Сетингът е средновековен (средно средновековие, т.е. Х-ХIV век), германски (играта е такава), ниско фентъзи, т.е. няма магия или нещо подобно (оръжията и всичко останало си е съвсем реално), но има фантастични създания (неумрели, орки, гоблини).
                              Мисля че тази е много близо до усещането на FL.

                              4. Conquest of Elysium 3
                              Играта си е излязла отдавна, доста е евтина вече. По почти никой параметър не прилича, та я споменавам само заради уникалната история, която създава всеки път и изцяло случайната карта. Иначе си е фентъзи стратегия, т.е. можеш да имаш много отряди, да завземаш (но не и да строиш) центрове за производство и прочее. Но има нещо от тези игри и това е историята.

                              5. Crowntakers - една мъничка фентъзи игра, която е много подобна на FL почти във всичко, но е доста по-проста като цяло.

                              6. Space Rangers, има повече от една част, сравнително стара руска игра, донякъде в този жанр. Но е по-проста като сражения (много по-проста, почти разочароващо), но по-развита като стратегическа част.

                              Сигурно има цял куп подобни игри, но аз се сещам за тези.

                              В момента не се сещам за други, но със сигурност има доста от този сорт.
                              Last edited by gollum; 28-05-2015, 10:19.

                              Comment


                                #60
                                Напоследък поигравам на Convoy - възможно най-близкото до FTL нещо което ми е попадало, отново минималистична графика и тотално произволно генерирана карта и мисии. Разликата е че не караш кораб през космоса, а конвой от бъгита, джипове и бронирани коли през пустинята, но иначе е почти на същия принцип - събираш скрап с който купуваш ъпгрейди, нови оръжия и модули за машините. Въпреки че я водят официално излязла, работата по играта продължава с пълна сила и почти всяка седмица добавят по нещо ново.
                                <<..........>>

                                Comment

                                Working...
                                X