Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Faster Than Light

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Faster Than Light

    Излезе една нова семпла космическа игричка - FTL

    От новата генерация kickstarter игри Семпли, но ефективни графика и звуци, семпла идея, достатъчно забавна. Адски ми се играе нещо подобно, но високобюджетно.
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    #2
    Ха, тази си я свалих от Замунда тъкмо преди да си тръгна оняден от България, ще взема да ускоря инсталирането
    „Аз, Драгомир, писах.
    Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

    Модератор на раздел "Военна Авиация"

    Comment


      #3
      Доста трудна се оказва на нормална трудност (има само две, "лесно" и "нормално"). Нормалното всъщност е супер трудно. Особено при положение че няма записване, т.е. ако искаш да излезеш от играта, тя записва моментното състояние, но когато ти унищожат кораба, играта свършва.
      albireo написа
      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

      Comment


        #4
        С две думи - имате федерално космическо корабче и трябва да го прекарате през няколко сектора до базата на федерацията като през това време ви гонят бунтовниците. Всеки сектор има по няколко звездни системи, във всяка може да има примерно някакъв враг, случайно събитие или магазин. Имате ограничено време във всеки сектор поради непрекъснато настъпващите сили на бунтовниците. Основно се събира скрап, с който може да се ъпгрейдват системите на кораба. Има и екипаж, който в началото е минимален, в последствие могат да бъдат добавени повече членове по различни начини. Има 6 раси които имат по 1-2 съществени особености (напр. хората естествено са най-безинтересни с никакви бонуси, има едни гадини които са много силни в ръкопашен бой, но слаби в ремонта, има и обратната версия и тн). Има няколко вида оръжия (различни лазери, ракети, телепортиращите се бомби, йонно оръдие и др.), има щитове и допълнителни системи, бойни роботи и възможност за вземане на абордаж, сектори на кораба могат да бъдат пробити или запалени, така че има достатъчно голямо разнообразие по време на бой. Например, ако ви се телепортират вражески лица в корабен отсек, близо до външен шлюз, може просто да обезвъздушите съответните отсеци и да ги изчакате да се задушат (ако имате бронирани врати, иначе лесно ще минат през стандартните). Геймплея е просто почти идеално балансиран между твърде малко и прекалено много "алтернативи" (цитирам Голъм) и това прави играта адски зарибяваща.


        Last edited by Imperial; 01-10-2012, 00:45.
        albireo написа
        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

        Comment


          #5
          Пробвах я и е интересна, макар че аз лично бих променил няколко неща, за да стане още по-интересна. Обаче не е баш по темата, защото тази игра си е куест откъдето и да я погледнеш. В това няма нищо лошо, дори напротив, но не е стратегия. Между другото, космически рейнджъри (руска игра) е също смесица от какво ли не с общо взето куест в основата и е доста приятна (макар че сраженията са много по-простички). Играта е зарибяваща . Макар че вчера минах само един сектор и не съм стигнал много далеч, но си има всички класически елементи на рпг-преживяване.
          Това, което наистина ми допада е подходът към "дизайна" на космическите кораби - близо е до това, което искам и съм го срещал досега само в "Acendancy". Базиран на производство на енергия и разпределение между наличните системи. Разбира се, ако се добави някаква форма на тактическо маневриране из "реална" звездна система, може да е още по-интересно (но в конкретния случай би било ненужно усложняване). Тази игра си е живо доказателство на моята "точка" за това, че ако искаш нещо НФ, най-добре е да го направиш като куест. Разбира се, ако всяка "локация" имаше повече от един проблем за разрешаване и реално "движение" между различни точки (търсене и откриване)ы можеше да е още по-интересно.
          Другият плюс на играта е, че улучва атмосферата на НФ-сериал от 70-те или 80-те години много добре .
          Last edited by gollum; 01-10-2012, 10:18.

          Comment


            #6
            Да, не е стратегия, не ми се отваряше нова тема, а и е добра илюстрация на дизайнерските принципи, за които говорим.

            А иначе определят играта като космически "roguelike"
            Last edited by Imperial; 01-10-2012, 13:47.
            albireo написа
            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

            Comment


              #7
              Играта е брилянтна. Случи ми се такава невероятна ситуация, че се смях няколко минути.
              Отключих стелт кораба с късмет и се пуснах с него да го пробвам, реших да пробвам и абордажа. Та в една система попаднах на вражески кораб на енджи-тата, които са добри в ремонта, но слаби в ръкопашния бой - директно им пратих 2ма апапи (всъщност обикновени хора, но това имах) и просто заклах екипажа. И се мислих за голямата работа. В следващата система попаднах на кораб на мантиси (... т.е богомолки... много силни в ръкопашния бой). Те директно ми телепортираха 3 от техните гадини, а аз имам общо 4 души екипаж... при това разделени в 2та края на кораба. Реших че единствения ми шанс е да изпусна въздуха от общо взето целия кораб, а екипажа се скри целия в двигателния отсек... всички треперят от страх, а през това време въздухът се изпуска много бавно... гадините една след друга изтърбушват отсеци, а корабът им си стреля по мен на поразия, аз съм абсолютно безпомощен понеже оръжейния отсек е първият, който затриват... да избягам не мога, понеже пилотската кабина е в носа на кораба, а двигателното, където са всички, е в кърмата. Гадините разбиват и сензорния отсек и корабът буквално потъва в мрак, нямам престава къде са и какво правят и само чувам прас-тряс-фрас... после само прас.... тряс... явно все пак измират на вакуума, но твърде бавно... накрая последната успя са влезе в двигателното, но вече беше почти мърва и я разстреляха... давай да затворим вратите, обаче отсекът който ги контролира е разрушен! 80% от кораба е във вакуум, а даже не мога да затворя шлюзовете! Добре, поне в тази част имаше още въздух и успях да го ремонтирам и да затворя всичко, но тогава осъзнах, че отсекът, който контролира атмосферата не само е повреден критично, ами е и във вакуум... но вече бях пратил 2ма да го ремонтират и те си погинаха преди да успеят да направят нещо. Третата (офицера ми по оръжията винаги е жена, някаква традиция стана) също се задуши в единия от обезвъздушените отсеци и остана само инженера в двигателния отсек, който беше реално последния с атмосфера... разбира се той сам нямаше какво да направи и играта бързо приключи.
              Невероятно атмосферно.
              albireo написа
              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

              Comment


                #8
                Да, готина игра. Вече загубих два пъти (на нормално и на лесно) - все в първия сектор. Попаднах в сходна на твоята ситуация, ъпгрейднах си вратите, намерих случайно йонно оръдие (то е голяма работа, защото изключва вражеските системи) и започнах да ги трепя наред. Нали се правя на хитър, държа си постоянно отворени към космоса входните отсеци, за да затрудня абордажните команди. В едно от сраженията ми удрят отсека с вратите и започва пожар, аз отварям и него към космоса, с идеята да загася огъня. След което повторно ми удрят този отсек и го унищожават и се оказва, че вече не мога да затворя вратите, а отворен към космоса е и медицинския корпус, та няма как да си лекувам хората. Спечелих сражението, обаче не мога да поправя отсека с вратите и да херметизирам кораба. Имах трима членове на екипажа, пратих ги и тримата, но не успяха да го поправят достатъчно, преди живота им да падне почти на нулата. И така скачам в следващия сектор - екипажа ми почти мъртъв, външните врати отворени. За щастие, попаднах на търговци и наех четвърти член на екипажа, на пълен живот. Стисках палци и той успя на границата на живота си да поправи отсека, та затворих всички врати, изчаках да се възстанови атмосферното налягане и излекувах героите. Само за да се окаже, че пак съм закъснял и след две битки с въстаническия флот загубих.
                В следващата игра реших да пестя "скрап", за да си купя нещо добро от търговците - инак все оставам без нищо, когато ги намеря, та си взех телепорт само за да установя, че ако вражеския кораб няма телепорт не мога да си върна обратно хората. Имах една богтомолка в екипажа си и успях да избия повечето от техния (въстанически кораб), но забравих да спра оръжията и междувременно го разруших, та си загубих и двамата от екипажа. После не разчетох добре движението на кораба и попаднах в червената вълна. Спечелих първия бой с въстанически крайцер за малко (никаква полза, дава само гориво), но следващия ми скок пак бе в тяхната флота и загубих сражението.
                Изводът е, че трябва да бързам повече, а аз се опитвам да обера каквото има в сектора.
                Играта наистина е зарибяваща. Между другото, мисля за следващия път да се пробвам да събера скрап още в първия сектор, за да купя предварително зареждане на оръжията, мисля че доста ще помогне. Засега стратегията ми е ъпгрейд на вратите и сензорите до второ ниво, едно деление допълнително за реактора и останалото се събира за търговците - преди гледах да си ъпгрейдна щитовете до 2 единици.

                ПП Явно много важни ще се окажат неща като робот срещу ракети (ракетите са си най-опасни от срещнатите до момента оръжия) и различни beam-оръжия, които удрят по няколко помещения наведнъж.
                Last edited by gollum; 02-10-2012, 10:41.

                Comment


                  #9
                  Ракетите наистина са отвратителни. С първия кораб се стараех да концентрирам огъня върху вражеския оръжеен отсек за да минимизирам собствените поражения. А тия лъчеви оръдия щитовете ги спират много добре.
                  Като стигнеш 5тия сектор ще отключиш кораба на енджитата, който е доста приличен, започва с йонно оръдие и противокорабен робот, в началото е много силен.
                  Стелт крайцера го отключих от случаен куест, така се отключват и останалите, просто трябва да имаш късмет.

                  А, още нещо, като почваш нова игра се увери, че си избрал лесна трудност, то играта е толкова трудна като цяло че това изобщо не е срамно
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #10
                    Тук - http://ftl.wikia.com/wiki/Teleporter не пише, че вражеския кораб трябва да има телепорт, за да си прибереш екипажа. Защо реши, че е така?
                    albireo написа
                    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                    Comment


                      #11
                      Защото не можах да ги прибера. Може би просто нещо не съм избрал както трябва. Жалко, сигурно не се намира лесно богомолка за екипажа (получих я от един робовладелски кораб - съгласих се да не ги унищожавам).
                      Йонното оръдие го получих случайно от някакъв куест още в първия сектор. Иначе моята "стандартна тактика" засега е първата ракета в отделението с щита (ако корабът има щит), след това в зависимост от запаса ракети (и късмета да улуча) изключвам ракетницата или стрелям още веднъж по оръжията, след което с лазера стрелям още-веднъж по щита и след това по оръжейния отсек (ако се налага пак връщам към щита). Затова си мисля, че системата за готовност на оръжията ще е доста добра - веднага отстранявам щита им, още преди да са успели да стрелят (ако имам късмет).

                      ПП Прав си за лесната трудност. Но и късметът има голяма роля в играта.

                      Comment


                        #12
                        О да, в такава игра късметът има почти решаваща роля; добре че се играе бързо, че иначе щеше да е силно деморализиращо ако си играл няколко часа, за да навлезеш навътре, и загинеш заради няколко пореди слаби зара
                        albireo написа
                        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                        Comment


                          #13
                          Пуснах си и аз няколко игри (на лесно) и още първата стигнах почти до края, остана ми сектор и половина, но корабите станаха силно безсмъртни, а на мене все не ми падаха добри оръжия.
                          Втората се пуснах с инженерите, но там на втория сектор кораба изгоря до основи заради ракета уцелила двигателя. Рестартирах и още на първата зона ми убиха единия от екипажа от някакъв random event и останах само с двама от тея слаботелесните Обаче тея и двамата се оказаха много корави копелета, издържаха поне 5-6 абордажа с прибежки до лечебницата, даже един път пребих два мантиса, което никак не ми се вярваше, ама след като им понамалих здравето с партизански бой, накрая успях да ги издухам в космоса докато вършееха из кораба
                          Та значи само с тея двамата успях да мина 5 сектора, в нито една станция нямаше екипаж за наемане, няколко пъти кораба беше разрушаван почти до основи (и то само защото съм заплес и не бях видял че можеш да ъпгрейднеш и вратите), и чак на границата между 6та и 7ма зона ми даде трети човек.

                          Това което забелязах е, че при инженерите първите 4-5 зони можеш да ги минеш и само със стартовите йонно оръдие и нападателен дрон, като задаваш на оръдието да стреля по вражеските оръжия, а дрончето малко по малко ги унищожава. Така можеш да се съсредоточиш върху щитовете, разликата в ефективността между второ и трето ниво на щитовете е много голяма, ако няма външни фактори доста често не получаваш никакви повреди.
                          Сега монтирах и второ йонно оръдие и един малък лазер да помага на дроните и нещата станаха доста лесни, само абордажите са ми мъка още, ама с ъпгрейдваните врати трябва да е по-лесно, сега ще видим докъде ще я докарам

                          P.S. Мдааа, боса ме понаби, без достатъчно мощни двигатели явно няма да стане, пък и тоз стелт малко нечестен идва като за бос...
                          Last edited by Deimos; 02-10-2012, 23:52.
                          <<..........>>

                          Comment


                            #14
                            За боса казват, че е най-лесно ако сам имаш стелт. Също и добър отбор касапи за абордаж.

                            Проблемът е, че трябва да го потрошиш 3 пъти, първия съм го вземал, но втория е ултра неприятен заради порой от вражески дронове. Ако имаш стелт И бабаити е възможно, като се изсипят дроновете пускаш веднага стелт, те след малко се махат, а с апапите отиваш и потрошаваш дрон контрола. Друга цака е, че екипажът му се прехвърля между следващите битки и ако в първия бой успееш да ги избиеш ще е по-лесно нататък - но е важно да оставиш 1 жив, понеже иначе кораба става AI кораб и става неприятно (сам се ремонтира всеки отсек ).
                            albireo написа
                            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                            Comment


                              #15
                              Мда, отново ме смачкаха, запалено медицинско, вратите потрошени, екипажа на 5% здраве, половината кораб гори, няма измъкване. Гадно е като си мачкал наред и се е оформил приличен кораб изведнъж да срещнеш някой който просто има правилната комбинация от оръжия и оборудване.
                              albireo написа
                              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                              Comment

                              Working...
                              X