ще започна направо с това, което ми е на сърцето - Преторианс е играта, в която бойният строй ИМА значение. при това - решаващо. ако някои не я е играл, няма да му я описвам, защото би отнело много място, но за мен това е стратегията, най-много доближаваща се до реалните битки. доколкото е възможно, разбира се. да не говорим, че графиката и е готина и в сравнение с оново недоразумение Total war върви на стария комп на баба ми, примерно.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Praetorians
Collapse
X
-
Praetorians
Абе нещо тази игра не ми хареса особено, не че съм я играл кой знае колко но как да играеш нещо което не ти харесва :roll: Да бойният строй има значение, ама останалото ми е едно такова тежко и мудно... абе какво да ти разправям щом ти е харесала играй я :tup:
колкото до системните изисквания, ако баба ти е с интелски процесор сигурно наистина върви добре, но аз лично съм виждал как сече зверски на 1700 Mhz Palomino със GeForce2 GTS, на която конфигурация Total War-a (Mеdieval предполагам, Shogun-ът тръгва и на 200 Mhz с средна видеокарта) вървеше без проблеми с максимални настройки.<<..........>>
-
Аз бях писал за нея вече - строя може и да има значение, но много по-голямо има бройката За реалитет и дума не може да става, това си е типична RTS от Старкрафтов тип, увлекателна наистина, но не предлагаща нищо много повече от Келтски крале например (двете са почти еднакви, само дето Преторианс залага на повече бой)XV mile the sea brode is
From Turkey to the Ile of Rodez...
Comment
-
аааааа, напълно не съм съгласен с вас.
разбира се, че total вар тръгва на 200мх, но я се опитай да си гледаш сраженията, да те видя ще можеш ли да си построиш войската от сеч - даже на мощни компове битката става походова ако армията ти е повече от 300 човека. преторианс от своя страна подържа без грам да сече 1000 единици и лоудва за по 3 секунди - нещо, с което никоя съвременна игра не може да се похвали.
геймплеят и на мен ми беше разочароващ от начало, защото очакванията ми бяха съвсем различни, обаче като я подхванах, не можах да се спра.
разбира се и тук бройката има значение и тактиката 'юруш към базата, господ ще познае своите' върви до известна степен, но както и в истинските сражения, при нея жертвите са неприемливо големи, да не говорим, че при една по-правилна тактическа постройка на противника и елементарното му съобразяване с особеностите на терена собствените ти войски гинат като руснаците в началото на иначе признавам доста глупавия 'враг пред портата'.
сам се учудвам какви варварски пълчища успявам да погубя с правилна тактика и стратегия и едва сега успях да си представа, как Александър или Цезар са обръщали в бягство с пъти по-многобройна войска.
да казваш, че това е стратегия от старкрафтов тип е най-малкото ламерско от твоя страна, ще ме извиняваш. няма да говорим за чисто геймърските аспекти, като база, ресурси и т.н. , при които разликите са очевидни. ето защо преторианс се доближава до реалността повече от всяка друга игра:
1. можеш да строяваш взодовете си по различни начини, в зависимост от целите, които да изпълняват - пиконосците например могат да забият дружките на пиките си в земята и да ги насочат напред в разгънат строи за отбрана от конница, могат и да сгъстят строя и да настъпват с пиките напред срещу пехота. този строй има решаващо значение при битка така, както една тълпа не би имала шанс срещу дисциплинирана войска.
2.има бои в гора. оряд стрелци, скрите в гората такава засада могат да ти спретнат, че войниците ти да изчезнат като лански сняг през август. войници с копия естествено не могат да влизат между дърветата, а тежко бронираната пехота не може да гази през блатата. варварските войски мачкат из горите, даже да отстъпват по брой, но на открито място римските легионери не прощават.
3.как се обсажда замък? много ясно - с катапулти, балисти, със стълби, подвижни кули и тарани. необходимо е и доста голямо числено превъзходство а загубите при недостатъчно количество обсадна техника са умопомрачителни.няма да говоря за Age of Empires, в която е възможно да разрушиш крепост само с конници, които вероятно бият по камъните с мечовете, докато защитниците изпопадат от смях и отворят портата в пристъп на необяснима веселост.
и още неща могат да се кажат, но мисля че е излишно, ако не сте погледнали къмпанията на играта. ще добавя само, че ако не сте чули как марширува взвод легионери, ако не сте видели как германската конница се хвърля с боен вик да помете като вихър противниковите стрелци в тил, ако преторианската ви гвардия не е спасявала решително сражение с навременната си намеса....
тогава...какво сте видели вие?!?
Comment
-
добре тогава ще се аргументирам и аз по-подробно
за техническите подробности според мен нямат значение
основните ми критики са 2, като едната е квази част от другата, по-голямата, а тя е -
липсата на реалистична атмосфера. Не казвам, че няма атмосфера, но тя просто не е тази на една игра, създадена с поглед към реалистичността. Концепцията на самата игра не е реалистичността - картите са всичко друго, но не и реален терен, концепцията на графиката също е по-скоро насочен към "игралното" - та от изгледа на легионерите, щъкащи като мравки напред назад човек може да падне от смях. Къде е епосът, къде е мащабността? Като гледам Преторианс и никой не може да ме убеди нито визуално, нито емоционално, че това там е един римски легион. Просто концепцията е друга - за тази игра са използвали само името и "марката" така да се каже на Рим. Нито единиците са конципирани да се бият по някакви реални закони, нито самите те са реални (пайкмани в Рим, айде де) нито пък така преславената "тактика" е реална такава. Александър и Цезар не са побеждавали, защото са успявали навреме да "кликнат" на стрелците да клекнат, че да стрелят по-далече или пък на легионерите да направят тестудото. Тяхното е гразиозно балансиране и комбиниране между войскова екипировка и организация, маньовър, морал и лично тактическо чувство и цялото това се базира на сложна система от почти неуловими взаимовръзки. Много е лесно да се симулира в играта, че пайкманите ако са правилно клекнали ще победят всяка кавалерия с минимални загуби, но на истинско рядко е било така. Точно затова казвам, че прилича на Старкрафта - дадена единица е контра на дадена вражеска и поставена в правилната формация победата и е гарантирана. Няма го елемента на несигурност и хипотеза, който е най-съществената част от "реалността". Да не говорим за абсолютната липса на възможността от забавяне на реакцията и неправилна реакция (това са дреболии). Като цяло играта не те заставя да взимаш пълководски решения (дали да придвижа десния фланг за обход с риск да оголя центъра си или пък да придвижа резервите напред, но тогава ако някои от моите побягнат няма как да балансирам положението) а те кара да просто да даваш атака с правилия юнит срещу правилния му противник и да се възползваш от каквито преимущества ти предлага играта. Това е малко залитане в другата посока - от формациите и дребните тактически подробности на терена зависи всичко, акцентът е поставен предимно на тях, нещо, което в реалността не е така, там правилната формация е важна, но е само един фактор от многото.
За горите, блатата и тн същото - това са тинтифлюжки, които правят играта интересна, но в действителност са само съпровойдащи фактори, не централни.
И друго, което е част от горното - самата графика е направена като за играта и не носи никакъв привкус на "реалност" Може ли сега цял легион да измрат всички изведнъж, когато нещо са попаднали де не трябва. Поне да се правеха, че се бият и умират. А те всичките оп! се катурват по гръб, нищо че последния дори не е видял врага. Самите битки изглеждат като мравешки такива, човек напразно очаква да усети масата на войниците, силата от сблъсъка между частите и подобни. Това не са кокретни недостатъци на графиката - че нещо си не е нарисувано както трябва, а просто общо впечатление от цялостния стил. Та дори в оная архаика Цезар 2 легионерите имаха повече тежест в себе си...
Накрая да кажа - не знам колко ясно съм се изразил, ма то щото повечето ми критики са от емоционално естество - в Преторианс ми липсва епохалността, с която си представям Рим. Но това не я прави лоша игра, напротив доста е завладяваща. Аз почти съм изиграл кампанията, а не съм я довършил само по липса на време, и си има своята идея, но тя е просто игра на тая тема и не може, пък и не претендира да ни покаже реалистично как е изглеждала еднабитка тогава и да ни вкара в сандалите на някой трибун. За това ще трябва да изчакаме Роме:Тотал Уар и да видим те как се справили.XV mile the sea brode is
From Turkey to the Ile of Rodez...
Comment
-
Originally posted by "Sir_Gray"
повечето ми критики са от емоционално естество - в Преторианс ми липсва епохалността, с която си представям Рим.
е, ако не друго, поне мога да твърдя, че този път си подходил с ерудиция към проблема.
но мога да ти кажа само едно - не очаквай в скоро време на компютъра си да видиш игра, в която битките да са бурни, кървави и задъхани като в Гладиатор и с много от историческия реализъм, така далечен за този филм, който представя Рим така, както никoй до сега не го е виждал. включително и жителите му, мен ако питаш.
едва ли и точно игрите от серията total war ще ти дадат желаното.
никога не съм твърдял, че преторианс е перфектната игра, а само, че е по-добра от всички други исторически стратегии на пазара (като изключим походовите за ВСВ, естествено). каквато и да е една игра, винаги ще има още какво да се желае - както казваше един приятел, това живота има ебати скапания геймплей, ама каква графика вади само, а?
Comment
-
Е, то задоволителен резултат поне до измислянето на ВР няма да видим Но сега на ясна глава мога да се изкажа с едно изречение - В Тотал Уар наблягат на реалността, в Праеторианс на игралността (страничен ефект е бързото писване на битките в Тотала между другото, поради сухотата и еднообразието им, но то и двете концепции си имат и плюсовете и минусите и всеки решава за себе си)
А сега нещо по-смислено да питам - знае ли някой за други римски игри напоследък? Май Преторианците е единствената, излязла наскоро. Имаше една друга Легион, но тя е на ниво 98г горе долу и е просто трагедия, въпреки няколкото добри хрумвания.XV mile the sea brode is
From Turkey to the Ile of Rodez...
Comment
-
всъщност темата за рим не е особено благодатна за правене на стратегии дати кажа. за тази епоха е известно прекалено много, което от една страна дава на дизайнерите много информация, ама от друга им вързва ръцете в строгите рамки на историческата действителност. не, че на испанците, дето са правили преторианс това им е попречило да сложат кавалеристи-стрелци в римската армия и копия като основно оръжие на преторианците с ония овални щитове, ама нейсе.
не от скоро е проблема с римските игри. легион си беше жива излагация.
знаеш ли, в целия свят повече се обръща внимание на римската империя във връзка с християнството, отколкото на каквото и да е друго. не мога да си обясня факта, че в половината книги за рим се говори основно за това, ако и по моето относително компетентно мнение (завърших наскоро класическа археология в софийския) тая религия да има доста малко, да не кажа никакво влияние върху рим и обществото му до към средата на 1 в.сл.н.е.
парадоксалното е, че се обръща толкова малко внимание на рим като военна доктрина. малко сухи факти и тва е. дразнещо.
а знаеш ли кое е по-дразнещо? излизат доста игри за рим. игри като Катечумен, ако добре си спомням, игри, които не виждат свят извън щатите, щото само там някой е достатъчно тъп да ги играе. не, не си точи зъбите, става дума за християнски игри, като в последната, попаднала ми пред погледа на фона на ужасяващо отвратителна графика (3D, де) трябваше да стреляш с меча си (!) залпове от 'вяра' с които да покръстваш римските легионери, явяващи се твои противници.
толкова за игрите по древен рим. след поредния total war те очаква суша, каквато не си си и представял. съжалявам за което. и на мен ми е гадно.
Comment
-
Re: Любими Български Владетели!
Случайно видях темата и малко реших да е живна.Първо между Преторианците и Тоталуора нямам какво да се сравнява напъно различни игри са.Битките в Приториънс обаче не са това което разработчиците обещаха-реалистични.Интерсни са с свежи хрумвания ама реалистични...прав е Грей че много мравешки се бият.Мен лично най ми харесаха мисиите в които трябва да се браня за определено време е те тва в играта казах си само да стигна до следващата и след едночасово щъкане из картата да се бия за няма и минутка мерси!В играта няма реалистични юнити даже добре айде легионери ама преторианците на преторианци ли мязат за пайкмени няма какво да говотим и помощните воиски да са лека пехота айде моля ви се реализъм егати нахалството.Иначе много ме изкефи как се пали тревата със стрелци...Абе добра игрица ама очаквах повече...На Роум ТУ не може да стъпне на малкия пръст не че нещо а Легион какво е споменавате тя е по куца от тетриса......Българите това е народът,който имаше всичко което е пожелавал,народ в който е придобивал титли онизи който е купувал благородството си с кръвта на неприятеля,народ при който бойното поле прославя рода,понеже у тях без колебание за по-благороден се смята ония,чието оръжие е било окървавено повече в сражение...
Comment
-
е, тя не е кой знае колко трудна. даже хич. ти твоя град и да искаш не можеш го изгуби, а като помогнеш малко и на киртака работата се опича.
издебни само някой период когато никой не те напада и прати на съюзника си 2-3 взвода от каквото си няма (стрелци, пиконосци да пазят стените или конница отвреме - навреме да излиза и да премита противниковите стрелци и катапулти). ми тва е.
Comment
Comment