Съобщение

Collapse
No announcement yet.

War Leaders - Clash of Nations

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    War Leaders - Clash of Nations

    Мисля, че това заглавие, определено си заслужава една темичка тук:
    http://www.gamespot.com/pc/strategy/...result;title;0

    Накратко за какво иде реч:

    Играта много се доближава до серията Тоталните Войни, но се развива през ВСВ - имаме на раположение картата на света(която е направена много приятно - като глобус, т.е. е сфера, а не е плоска както в споменатата серия...), която е съставена от "региони"(Средновековие 1, Желязни сърца и т.н.), като регионите са със най-различна форма и големина - напр. в Германия има 10-тина региона, а Полша или пък България напр. е само 1 регион.
    На тази карта, походово се извършват познатите ни действия - поръчки на войски, сгради, агенти, а и се развиват различни Научни технологии и се движат споменатите агенти и войски.
    В играта е наблеганто и на различни видове ресурси - като се започне от нефт, минем през желязо, пластмаса, каучук и стигнем до елементи необходими за развитието на ядрени технологии.
    Всяка нация, с която може да се играе (общо 7 - САЩ, Германия, Япония, Италия, ВБ, Франция и Русия) си имат лидер - Рузвелт, Мусолини, Сталин и т.н., като този лидер трябва да бъде опазен на всяка цена.
    Голям + на игрицата е, че за разлика от ТВ сериите, тук е наблегнато много повече на действията по "стратегическата карта" - с разнообразието на ресурси, тъй като всяка територия има определен тип(или 2-3 най-много) ресурс, както и развитието на научни технологии, а и самото АИ, поне доколкото успях да видя, е доста по-рационално.
    Другия много голям + е невероятното разнообразие на войски - имаме си всичко - различни видове пехота, артилерия, танкове, но също и самолети - по няколко вида от всеки клас - бомбардировачи, прихващачи и транспортни самолети, както и кораби и естествено подводници, а забравих и ракети - за всичко това са нужни технологии, сгради и ресурси естествено .
    Няма нужда да Ви описвам, че е невероятно приятно да пуснеш цялата тази "сган" - пехота подкрепена с танкове и артилеря + няколко бомбардировача и 2-3 трансортни самолета за някое неприятно десантче по време на бой, а от брега да те подкрепят няколко едрокалибрени оръдия на някой боен кораб - горките Датчани(или там които успеят да се "порадват" на това)
    Тъй като споменах и битките, нека да напиша малко и за тях - след като сте задоволили империалистическите си планове на стратегическата карта за превземане на ........ сложи правилното - съседа, континента, планетата..... , и понеже "онея" са много твърдоглави и не искат "мирно" да се присъединят към вашата велика нация, се стига до добрия стар бой. Т.е. каквото сте успели да наслагате в провинцията с врази ще участва в боя. Дава се избор за автоматично провеждане на битката, лично или да се оттеглиш, като при третия вариант търпиш определени загуби, както в жива саила, така и в морала на войската.
    Битките се провеждат в реално време на определен терен - в завивсимост от провинцията, която сте нападнали.
    Новото общо взето вече го споменах - наличието на всякакви видове въздушна и морска "помощ", ако естествено сте си я подготвили предварително. Има добри нововъведения, като напр. правенето на засади от някои постройки - пехотата може да се разполага в де що има сгради или бункери по картата, като има опция за "засада" - войниците се отдръпват от "бойниците си" и врагът не може да ги забележи, докато не им дадеш да се покажат и да опуцат беззащитните Американци....врази де .
    От моя личен опит - някъде около 2ч, успях да открия 2 доста дразнещи недостатъка - особено единия.
    1. Играта има доооооста дълго време за зареждане - т.е. преминаване от стратегическа към бойна карта - това обаче се пооправя с пачовете, които ги има, година преди играта да се е появила
    2. Всички гласове на единиците са озвучени на един и същ език, при това и от един и същ човек, но най-лошото е самото озвучение от тоя тип - най-краткото описание, което мога да дам е - разгонен каубой по време на прибиране на стадото . С една дума отвратително изнервящ. Добрата новина е, че това бързо и лесно се оправя, след като спреш опцията за "Говор" .

    За сега друго не се сещам....
    Last edited by m.minkov; 26-01-2009, 16:14.

    #2
    m.minkov написа Виж мнение
    Има добри нововъведения, като напр. правенето на засади от някои постройки - пехотата може да се разполага в де що има сгради или бункери по картата, като има опция за "засада"
    Не си играл CoH явно.
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    Comment


      #3
      Не си играл CoH явно.
      Напротив . Преди време я поразцъках, както и продължението и - Opposing Fronts.
      Въпросът е , че в CoH(и CoH-OF), не се сещам да има засади от сградите - имаше 3-4 вида единици, които можеха да стават "невидими" и да правят засади - немските противо-танкови оръдия, Hetzer-a, инжинерите на ВБ и всички снайперисти, но когато ги барикадираш в някоя сграда, те автоматично си губеха способността да правят засади.

      Comment


        #4
        Вкарваш човечетата в сградата и им даваш hold fire - докато не стрелят са невидими.
        albireo написа
        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

        Comment


          #5
          Вероятно си прав, но моите спомени са точно обратното - след като ги вкараш в сградата, всички опции "отиват на кино" и не можеш да им даваш команда "Задръж огъня". Аз и затова снайперите ги барикадирах из сградите само в началния етап на играта - докато няма танкове, бронирани коли и артилерия. После са жива мишена и заминават веднага, тъй като нямаше как да ги спра да стрелят и да се покрият и затова ги използвах само на открито, където можеха да си използват уменията....

          Иначе открих още 1 недостатък в ВЛ - СН - използването на енергия за войските или по-точно, където има снабдителни точки по картата(бойната) - за зареждане с амуниции и гориво, ако си стовариш войската около тях, просто единиците нямат убиване, тъй като автоматично ги лекува/отстранява повреди/зарежда и т.н.
          Та общо взето, ако успееш да се добереш първи до тази(1 или 2 склада по картата) точка, можеш с 1 девизия(пехотна, танкова и т.н.) да удържиш цяла армия, стига да нямат страшно много артилерия и бомбардировачи, които да използват едновременно в/у теб.
          Надявам се или да пуснят някой и друг пач(тези за които писах не работят, тъй като са за немската версия на играта), за да се пооправят тези недостатъци или поне да отпуснат някакви "инструменти" за модифициране на играта, та да може да си ги оправим ние.....

          Иначе игрицата е много приятна, тъй като представлява нещо средно м/у HoI и MTW - по-опростена от първата, но по комплицирана и с повече опции от втората.

          Забелязах, че имаш избор на 3 варианта за започване на играта(01.09.1939г) - 1. Всички започват в мир.
          2. Съюзниците и Оста са вече в оформени коалиции
          3.(Горе-долу)исторически достоверно - ВБ и Франция са в съюз и във война с/у Германия

          П.П. Сетих се и за още 1 недостатък - имаш лимит на времето на бойната карта - 30 мин. Ако не си постигнал целта(поне при нападени, за защита не знам), автоматично губиш.
          Last edited by m.minkov; 30-01-2009, 11:57.

          Comment


            #6
            Само да допълня, че тези месеци излиза новия CoH
            War, war never changes..

            Comment


              #7
              Играта е много добра , само че изисква доста време да се разучи

              Comment

              Working...
              X