Вчера попаднах на една нова игрица - "Making History - The Calm & The Storm" походова стратегическа игра за ВСВ, общо взето прилича на "Hearts of Iron", но е походова. Засега имах малко време да я разгледам, но това, което видях общо взето ми харесва, като изключим донякъде графичната реализация (3Д реализацията просто не е подходяща за такъв тип игри, явно се използва, защото е значително по-лесно).
Икономическият модел е много по-добре реализиран отколкото в HoI, същото важи и за търговския (макар че ми с струва, че забелязах един-два бъга, макар че може и просто да не съм разбрал всичко от един час игра). Количеството обекти е горе-долу същото, но са по-добре разпределени и решени вътре в модела.
Военният модел е значително по-прост, на същевременно по-добре направен. От една страна самите единици са по-прости, но и по-изчистени - пехота, мобилна пехота, танкове и артилерия. Като всеки от четирите типа започва с базово ниво и може дасе развива по-съвършени типове (например, базовото ниво на пехотата е териториална пехота, която не може дасе използва за атака; базовото ниво на мобилната пехота е конница и т.н.). За сметка на това организацията е по-добре решена, те се обединяват в корпуси, което всъщност са си армии. Всяка може да съдържа много различно количество "единици" и съответно играчът да си я композира според нуждите.
Същото е при въздушните единици - там има три типа. При ВМС е сходно, но засега нямам поглед конкретно как са решени нещата.
Технологиите са значително опростени спрямо HoI, т.е. много малко и чисто военно ориентирани, всъщност повечето позволяват преминаване от по-несъвършен в по-съвършен тип единица, плюс един клон тактически технологии и такива, свързани с атомните бомби и производството на синтетични горива.
Политическият модел също ми изглежда много изчистен, но все още нямам добър поглед върху него.
Играта е снабдена с добър помощен файл, под формата на ециклопедия в стил цивилизация. И много таблици и графики за сравнение.
Обхваща периода от 1936 до 1945 г. Може да се избира между осем игрови държави. Това са Германия, САЩ, СССР, Франция, Великобритания, Италия, Япония и Националистически Китай.
Ето един предварителен поглед към нея.
Икономическият модел е много по-добре реализиран отколкото в HoI, същото важи и за търговския (макар че ми с струва, че забелязах един-два бъга, макар че може и просто да не съм разбрал всичко от един час игра). Количеството обекти е горе-долу същото, но са по-добре разпределени и решени вътре в модела.
Военният модел е значително по-прост, на същевременно по-добре направен. От една страна самите единици са по-прости, но и по-изчистени - пехота, мобилна пехота, танкове и артилерия. Като всеки от четирите типа започва с базово ниво и може дасе развива по-съвършени типове (например, базовото ниво на пехотата е териториална пехота, която не може дасе използва за атака; базовото ниво на мобилната пехота е конница и т.н.). За сметка на това организацията е по-добре решена, те се обединяват в корпуси, което всъщност са си армии. Всяка може да съдържа много различно количество "единици" и съответно играчът да си я композира според нуждите.
Същото е при въздушните единици - там има три типа. При ВМС е сходно, но засега нямам поглед конкретно как са решени нещата.
Технологиите са значително опростени спрямо HoI, т.е. много малко и чисто военно ориентирани, всъщност повечето позволяват преминаване от по-несъвършен в по-съвършен тип единица, плюс един клон тактически технологии и такива, свързани с атомните бомби и производството на синтетични горива.
Политическият модел също ми изглежда много изчистен, но все още нямам добър поглед върху него.
Играта е снабдена с добър помощен файл, под формата на ециклопедия в стил цивилизация. И много таблици и графики за сравнение.
Обхваща периода от 1936 до 1945 г. Може да се избира между осем игрови държави. Това са Германия, САЩ, СССР, Франция, Великобритания, Италия, Япония и Националистически Китай.
Ето един предварителен поглед към нея.
Comment