Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Наполеоновите войни

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Наполеоновите войни

    Не знам дали има фенове тук на второто издание на "Cosacks" - The Napoleon Wars. Аз наскоро си купих играта, но за да я разуча подробно ще ми трябва по-добър процесор на персоналния компютър При един приятел играх малко и съм силно впечатлен от възможностите, този път създателите са се постарали да я направят максимално реалистична - въоръжение, тактики, над 10 хиляди фигури участници в сражение, което е близко до реални мащаби, дипломатически мисии, икономика. Първият "Cosacks" , въпреки достойнствата си, си оставаше поредната стратегия, тоест на един етап се губи тръпката, тъй като софтуеъра не позволява кой знае какви импровизации близки до реалните, но The Napoleon Wars е жестоко попадение Да не говорим за уникалните униформи и културни специфики на всяка една от участващите нации
    "В света най - слабото,
    побеждава най - силното.
    Небитието прониква навсякъде..."
    Лао Дзъ

    #2
    Играта е интересна, когато излезе се задържа за кратко на диска ми. Но както и останалите игри от този тип (и в някои отношение повече от тях) има много сериозен недостатък - стратегическата й система. НА пръв поглед идеята е много добра и вероятно остава такава докато се играе срещу в мултиплейър срещу хора. Срещу компютъра обаче по очевидни причини не е. Проблемът е, че от една страна тактическият елемент на играта е много засилен - формациите на пехотата имат решаващо значение, както и моментът, в който ще се даде първия залп. Има сериозен контрол на микрониво, но той "изяжда главата". Защото изисква внимание и присъствие във всяко сражение, а поради стратегическата система на играта сражения могат да се случат на няколко места едновременно, котео означава, че или човек губи всичките, опитвайки се да бъде навсякъде или губи всички без това, което управлява лично.
    Интересното е, че този проблем би могъл да бъде лесно решен за сметка на въвеждане на поведение, каквото има в други игри, което би означавало строената в линия пехота сама да се престроява в каре щом види конница или пак да се връща в линия ако види пехота. Но това не е направено.

    Comment


      #3
      Това е проблем на всичките им игри - няма адекватен контрол - като средства и начини. Игри от тоя род излязоха наистина много, но всичките страдат от същия проблем за съжаление.
      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
      Проект 22.06.1941 г.
      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

      Comment


        #4
        В книжката към играта четох, че има вариант и за стратегическо разиграване - в опцията "Battle for Europe" - нещо от типа на това, че е възможно компютърът да изиграе твоя ход в територия, в която не си непосредствено командващ на войсковите подразделения - примерно, главната ти квартира е в Марсилия, англичаните те удрят във Фландрия - можеш да избираш дали да придвижиш генерала си в тази посока или да оставиш събитията на опцията "компютърно разиграване", където теоретично е възможна и твоя победа.
        Иначе, да , трудно е да си навсякъде, но да не забравяме, че проблемът на Наполеон в кампанията 1813-та-14-та година е точно този - той печели невъзможни сражения, а генералите му ги губят.
        "В света най - слабото,
        побеждава най - силното.
        Небитието прониква навсякъде..."
        Лао Дзъ

        Comment


          #5
          Аз имах предвид тактическата карта, а не кампанията . Проблемът е, че са направили играта твърде тактическа, нещо само по себе си интересно. Обаче заедно с това са оставили и необходимостта да се изгражда база, да се поръчват единици, дасе контролират ресурси. Това е котео най-много скапва нещата. Трябвало е да оставят едното или другото.

          Comment


            #6
            Въпреки несъвършенствата, съм фен на поредицата "Cossacks", харесва ми атмосферата, анимацията и прочие, въпреки , че принципите не са кой знае колко различни от Ейдж ъф Импайър. Споделих за "Наполеоновите войни", тъй като ги чаках 4 години, докато се добера до тях и ще трябва да изчакам още няколко месеца , докато се сдобия с подходящ компютър.

            Надявах се да е подобрена версия на първия "Cossacks", и, май така се е получило. Но още преките ми впечатления са много бегли и затова реших да питам
            "В света най - слабото,
            побеждава най - силното.
            Небитието прониква навсякъде..."
            Лао Дзъ

            Comment


              #7
              Ясно и на мен в началото ми допадна, но после се поразочаровах. Но примерно да се изиграе едно сражение е интересно, макар че в един момент се вижда доколко схематични са нещата... А ако се играе нещо повече от предаврително направено сражение бързо започват дасе трупат негативни емоции поради споменатите причини - няма как едновременно да се води армията и да се разширява икономическата база, а и двете са задължителни за успех. Естествено, копютърният играч колкото и да е слаб интелекта му, все пак няма проблем да води едновременно относително ефективно няколко армии - относително ефективно дотолкова, доколкото сражението все пак е доста схематично, т.е. има няколко тактики, които дават резултат, те са достатъчно прости за избор и употреба.

              Comment


                #8
                добре, не съществува ли някаква възможност за дипломатически акции с цел отлагане на бойните действия и приоритеното водене на война на един фронт? В смисъл такъв, примерно 10 минути стратегическо примирие за организиране и засилване на икономиката и после с няколко генерални сражения елиминиране на противниците?
                "В света най - слабото,
                побеждава най - силното.
                Небитието прониква навсякъде..."
                Лао Дзъ

                Comment


                  #9
                  Е, аз също бях почитател на серията, но същите проблеми - лошата кръстоска между микромениджмънт и тактически сражения, искащи и двете 100% внимание ме отблъсна. Отделно дето трябваше да се гледа за отделни единици, които завладяват мини и сгради, а гонитбата с тях по картата не е нещо особено забавно.
                  Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                  Проект 22.06.1941 г.
                  "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                  Comment


                    #10
                    Пак няма да свърши работа. Доколкото си спомням - бая отдавна я пробвах и може да съм забравил нещо - основата на икономиката беше базата - която си строиш по класическа схема, - и ресурсите, кито се добиват чрез завладяване на нещо като малки градчета, пръснати по картата. За завладяването им е достатъчно твои части да са до тях. За да можеш да се развиваш трябва да пратиш поне един-два отряда за да се движат по каратта и да заемат такива места. Същевременно правиш "основна армия" и с нея тръгваш по друг път - т.е. разпределяш пространството на картата между поне 2-3 твои самостоятелни армии, които по идея трябва да се движат едновременно. Това не стига обаче - необходим е тактически контрол над ротите, защото примерно пехотна рота в каре е много устойчива на конна атака, но за нула време ще изгине под пехотна или артилерийска атака. Пехотна рота в линия е много добра срещу друга пехота, но ако атакуващата пехота също е в линия трябва микромениждънт над това кога коя редица да използав мускетите си и кога да атакува в близък бой. Естествено, пехота в колона е въобще уязвима, обаче само така се придвижва бързо.
                    Сякаш обаче това не стига, ами трябва и микромениджмънт в основната база - т.е. производство и организиране на единици, поризводство на работници и изпращането им по обекти - храната, дървото и камъните все още се събират по традиционния начин, другият е само за по-важните ресурси.Ако се увлечеш в сражения в един момент ще се окажеш без боеприпаси. Ако пък се увлечеш в базата и в страничните движения за контрол на ресурси, се оказва, че основната ти позиция е в беда.
                    Въобще глупава работа. Особено гулпаво е решено създаването на ротите, което кой знае защо става както в класическите "Казаци" - строиш единица по единица докато се съберат достатъчен брой за да организираш рота, при това трябва отделно да направиш офицер, знаменосец и барабанчик. Имаше май и наука. Къде-къде по-разумно би било да се правят военните единици като в Kohan и на същият принцип да се попълват.

                    Comment


                      #11
                      Да, именно като в Кохан - там концепцията е много добре реализирана. Или в Warhammer-а с взводовете.
                      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                      Проект 22.06.1941 г.
                      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                      Comment


                        #12
                        Ясно, разбрах.
                        Явно трябва да си много сръчен с мишката и да имаш бързи реакции.

                        А не е ли теоретично възможно подразделенията за прикритие да ги жертваш по-скъпо, като преди това си ги прикрил с укрепления, за да имаш време , докато ги громят да се справиш с основните сили на противника? Или примерно една рота отпред да построиш в редица , а задните в каре, за да не те изненадат в гръб и по-дълго време да се държат?
                        "В света най - слабото,
                        побеждава най - силното.
                        Небитието прониква навсякъде..."
                        Лао Дзъ

                        Comment


                          #13
                          Пробвах ги и тези методи, обаче... нямат голям успех. Проблемът е в това, че често първият залп е наистина решаващ, а още по-голямо значение има конкретната позиция. По този начин ми се е случвало с две свои роти да надвия 5-6 чужди (едната я поставям в редица във фланг, така че да е прикрита с хълм и скали), а другата фронтално. Съответно противникът пристига в колони и докато започне да се разгръща едната ми рота дава залп във фланг и често тогава падат до 30% от войниците в ротата (тогава пада бойния й дух и често тя побягва от бойното поле). А ако ротите на противинка започнат да се разгръщат срещу ланговата ми рота съответно пък давам залп с другата.
                          Общо взетое небоходимо да се ползват комбинирани единици - артилерия, пехота и конница. Лошото е, че ако някъде оставиш няколко роти да пазят в различни формации, те не се поддържат и компютърът ги унищожава една по една. А не можеш да им разрешиш да стрелят свободно по собствено желание. Залповете са много скъпи и така можеш много бързо да се окажеш без муниции.
                          Стационарната защита не е много добра.

                          Comment


                            #14
                            Благодаря за споделения опит, ще трябва и аз да се помъча. По принцип невъзможни неща няма, въпросът е да свикнеш, но коства много нерви и време. Първата версия успях да я превъртя на най-трудното ниво, но ми трябваха 8-9 месеца битки

                            Пък и да си призная, за мен понякога не е важен толкова крайния резултат , а насладата от стремежа да го постигнеш...
                            "В света най - слабото,
                            побеждава най - силното.
                            Небитието прониква навсякъде..."
                            Лао Дзъ

                            Comment


                              #15
                              Виж, възможное да не съм забелязал нещо. Аз я играх съвсем малко. Нямам особено много време и играя само за удоволствие, а в случая се издразних (Kohan ми доставя значително повече наслада). Поначало не си падам по бързината на пръстите. Възможно е на теб да ти хареса и да откриеш начин да се справяш с тези проблеми.

                              Comment

                              Working...
                              X