Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стратегия в стратегическите игри

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Sir Gray написа
    Вярно не я играх толкова много, може би към 4-5 пъти стигнах до смазващо превъзходство (и съответно повече не играех съответната кампания, няма смисъл да смазвам една след друга планетки само и само за да ми извади някоя хубава картинка накрая), но във всичките тия случаи, ща не ща се стигаше до масов и решителен кютек.
    Аз веднага да си кажа - не съм играл кампанията (когато може никога не си правя този труд, вероятно защото имам определено мнение за сюжета в компютърните игри и не съм намерил причини да го променям), а само на случайни карти. Съгласен съм, че много съществена е експанзията в началото (но то поначало това е решаващ момент в повечето подобни игри), което означава, че основно значение има доброто разузнаване и най-вече бонусите в скоростта в началния етап. Но ми се случи да пробвам и друг път.
    Веднъж победих без въобще да ми се случат сериозни сблъсъци. Играех на сравнително малка карта с четири други цивилизации, като сравнително бързо подобрих отношенията си с три от тях, а едната остана по-скоро на страна (бяха онези кофти типове, които си падат по-злото и обикновено са доста агресивни). Постоянно разменях с тях технологии, давах им кораби и от време на време пари или точки влияние. Така в крайна сметка сключих съюз и с трите. През това време четвъртата се скара и с трите и на практика те я отнесоха. И хоп - дипломатическа победа за мен.
    Друг път ми се случи да постигна културна победа, но в тази игра участвах в две маловажни войни. Едната с пак същите кофти типове (когато забележат, че не си си дал труда да посториш военне флот задължително те нападат), но беше лека, защото моделът на играта позволява много бързо да се пернасочват ресурсите и производстевните възможонсти, така че само за няколко хода се сдобих със стабилен флот на ключови локации и отарзих атаките им, селд което сключихме мир.
    След това поддържах с тях добри отношения, а с останалите цивилизации - или много добри, или съюзни. Основно внимание отделях на посторйките, които увеличават културното влияние, не толкова на базите за културно влияние. И поддържах известно количество бойни кораби, така че другите да ме разглеждат като досаттъчно непирятна военна сила. Така успях да им отчопля две планети само с виляние и достигнах повече от половината от културното влияние в галактиката.
    Тогава ми се случи втората война и то по моя глупост - единият ми съюзник започна война с една от дребните цивилизации (Киноидите, беше единствената малка цивилизация оцеляла в играта) и за да изпълня съюзните си задължения във войната се включих и аз. Но се оказа, че тези киноиди имат много голям флот, добре са се развили технологично и най-вече фолтът им е стурпан на три ключови търговски "кръстовища", което веднага се отарзи на търговията ми, а оттам и на финансите. В карйна сметка се мобилизирах и успях селд една сравнително дълга война да ги отнеса. След това раздадох старите си кораби (междувременно бях разкирл доста военни технологии) на останалите цивилизации (на този етап двама ми бяха съюзници и отнесоха "злата" цивилизация). Та постепенно поддържах отношенията си с тях добри чрез подаръци и отстъпки и същевременно работех по увеличаване на влиянието си, което ме доведе до културан победа.

    Comment


      #17
      gollum написа
      Аз веднага да си кажа - не съм играл кампанията (когато може никога не си правя този труд, вероятно защото имам определено мнение за сюжета в компютърните игри и не съм намерил причини да го променям), а само на случайни карти.
      Аз "капмании" не като тая там заложената кампания, която и аз не съм играл, ами като отделни игри на случайни карти.

      А относно дипломатическата и културната победа - точно там е номера, ако не се ограничиш сам няма как да ги постигнеш В смисъл следния - и аз в едната игра реших да се пробвам културно, бях на хубава позиция (до ръба на картата, до мен имаше един, който обаче бързо прикотках като съюзник и горе-долу го подавих с културно влияние), развих добри планети и почнах яко култура със сгради и бази, пълна програма. Отчоплих три планетки от двамата ми съседи (едните бяха точно тия злите типове), с което толкова ги ядосах, че само изчакаха да си свършат войната помежду си че да ми скочат и двамата (макар да имах не стабилен, но сред второстепенните флотове). След пренасочване на ресурсите и малко насам-натам по границата обърнах войната и почнах да завзимам погранични планети. В тоя момент окрих и онези големите бабанки, които никой друг не можеше да строи до момента и като извадих няколко спрях играта, щото нямаше смисъл. Но идеята каква ми е - веднъж започната войната и положено усилието да се създаде флот и да се обърне хода, то ако доброволно не дръпнеш спирачката чисто военното превземане е значително по-лесно. Тъй де, за какво съм правил всичките тия кораби, ако не ги използвам? (а предвид и глупавото мърдане и концентриране от всички планети към границата, то обикновено изкплювам значително повече кораби от нужните за отбиване на атаката. В единия случай дори след подписване на мир докато си спра производството и събера от различните планети новопостроените кораби се оказах с почти двойно повече флот от най-силния противник) А предвид това, че война е така или иначе неизбежна (освен по някаква случайност), то оттам и правенето на стабилен флот е неизбежно, оттам и военното решение ще се предлага от само себе си. Другояче казано - играта те принуждава на тотална война, не позволява патово положение на усилието, така че ако сам не се откажеш от военната победа, то това ще е най-честия изход

      ПП Откъм "патово положение" системите на ПАрадокс, както в Крусейдър Кингс и главно в Европа Универсалис 2 и Виктория са значително по-добри. От една страна имаш стабилна военна умора, като пари, ресурси и нарастващо гражданско недоволство, което позволява само съвсем кратки тотални усилия. От друга системата за преговорите има тънкия момент, че ако противника ти предложи по-благоприятен мир от актуалната военна ситуация отказването му носи гооолеми негативи
      Last edited by Sir Gray; 06-07-2006, 16:10. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
      XV mile the sea brode is
      From Turkey to the Ile of Rodez...

      Comment


        #18
        Не знам, да си пирзная, игрите на "Парадокс", които спомена имат много добри, но и някои твърде важни за мен отрицателни моменти - главно откъм прекалена детайлизация, която идва и от реализацията им в реално време.
        В GalCiv II можеш да минеш и без война - както отбелязах, случвало ми се е, пир това не толкова от самоограничаване (е, не исках война, за да мога да хвърлям основната част от средствата за научни открития, но това е отделен въпрос). Дори и да извършваш известни агерсивни дейстивя под формата на бази за културно влияние, това може да се контрира чрез дипломатическа игра - особено ако разкриваш подходящите науки и се развиваш в съответната посока в етичен план. Най-вече чрез подаряване на военни кораби почти винаги можеш да пормениш в своя полза насторението на дадена цивилизация, същото става и с подаряване на технологии. Още повече, че чрез търгуване на техонолгии ивнаги можеш да си осигуриш сатбилно допълнително развитие на науката, а всяка разменена с един технология има смисъл да се подари на всички останали (ако няма за какво да се изтъргува, както и обратното, впорчем, в повечето случаи пирдобитата технология също си стурва веднага да се пусне в оборот). А военните кораби така или иначе бързо остаряват и не са кой зане колко нужни освен в определени моменти. Затова си струва да се подаряват, още повече, че така можеш да подтикнеш дадена цивилизация към война с друга. Да си призная, дипломатическата система в тази игра ми допада изкюлчително много с добрата разработка и големите възможности. Същото важи и за системата на шпионажа, просто и ефективно е реализирана.
        Впрочем, не бих казал, че военната победа е най-лесна, всъщност дори е доста досаден път, може би поради това не поемам винаги по него. Особено когато се наложи да се превзимат планети се пазпочва едно безкарйно създаване и местене на транспортни кораби .

        Comment


          #19
          ето нещо може би интересно:
          http://www.wargamer.com/reviews/supreme_ruler_2010/
          XV mile the sea brode is
          From Turkey to the Ile of Rodez...

          Comment


            #20
            Sir Gray написа
            ето нещо може би интересно:
            http://www.wargamer.com/reviews/supreme_ruler_2010/
            Тая я имам, но така и не съм стигнал до нея да я видя какво представлява. Матросов мисля имаше представа какво е. А аз чух различни отзиви - и положителни и отрицателни.

            В тая връзка - някой виждал ли е новия Star Wars: Empire at war? Не е кой знае какво, но не е лоша, има хубаво направени концепции, макар и недовършени докрай. Поне има стратегическа част

            А аз си търся това: http://www.wargamer.com/reviews/stra...stimpressions/
            Но тук, в България, не съм попадал на него за съжаление. Може би е добро, но ...
            Last edited by messire Woland; 21-07-2006, 12:21.
            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
            Проект 22.06.1941 г.
            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

            Comment


              #21
              Намерих една интересна online игра- Navy Field. Играта е 2D и е с ниски изисквания. Играчът управлява кораб от Втората световна. Трябва да се вдига level-a на екипажа и след време ще можете да си купувате нови кораби от по-висок клас, като се започва с една обикновена фрегата. Можете да търгувате с други играчи. Битките са забавни. Различните класове кораби предлагат различни тактики, коета прави играта разнообразна. Напълно безплатна е. Инсталационния файл е около 300mb

              Линк към сайта: тук

              Ако има желаещи да кажат, за да направим една комбина

              Comment


                #22
                За тази игра имаше в Wargamer-а много яко ревю, загинах да се смея с глас С две думи играта проявява доста "азиатски" странности (започвайки от името - какво трябва да значи "Морско поле"???? Някой май просто е сменил Battle с Navi от Battlefield ), обаче за мултипуцалка била доволно забавна
                XV mile the sea brode is
                From Turkey to the Ile of Rodez...

                Comment

                Working...
                X