Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Модифициране на Civilization IV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Модифициране на Civilization IV

    Темата е за създаване на мод(ове) за играта Цивилизация 4.
    Ще помоля изказванията да са по същество.
    И така, стартирам с въпроси, на които може би сам ще отговоря по-нататък, но мисля това ще е полезно за всеки, който ще прави модификации на играта. Започвам с най-лесното - модифициране на единиците. По-нататък мисля да премина към цивилизации/култура/религии.
    И така, във файла с обяснения за единиците има следните полета:
    <iAsset>стойност</iAsset>
    - според мен тоя коефициент бележи "технологичната напредналост" на единицата, тъй като забелязах, че е по-висок при по-новите и по-нисък при древните единици.
    <iPower>стойност</</iPower>
    - това явно е показателя за способност на единицата да нанася повреди на враговете и участва в изчисляването на резултата наравно с показателя "combat"
    Следващите три явно са свързани:
    <fMaxSpeed>стойност</</fMaxSpeed>
    - не ми е ясен засега
    <iMeleeWaveSize>стойност</</iMeleeWaveSize>
    - не ми е ясен засега
    <iRangedWaveSize>стойност</</iRangedWaveSize>
    - не ми е ясен засега

    <iConscription>стойност</</iConscription>
    - за този имам само предположения.
    <iCultureGarrison>стойност</</iCultureGarrison>
    - а този ми е категорично неясен
    Last edited by модератор; 28-11-2005, 20:45.
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    #2
    Ami, speeda e hoda na edinicata, mislq, che poveche ot 3 nqma
    "Щом не щеш мира, на ти секира"

    Comment


      #3
      krum-strashni написа
      Ami, speeda e hoda na edinicata, mislq, che poveche ot 3 nqma
      Скоростта е дадена на друго място. Това тук е друго. Най-често срещаната му стойност е "1.75". А и ако си обърнал внимание, за скоростта на единиците в играта се използва друг термин.
      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
      Проект 22.06.1941 г.
      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

      Comment


        #4
        Да, скоростта е "move" и в XML-файла си има съответният параметър. Може би това "fmaxSpeed" е свързано с темповете на производство и е някакъв модификатор, участващ в определянето на това за колко хода най-бързо може да се произведе една единица. Или пък е модификатор за движение по път/ЖП инфраструкутра.

        Comment


          #5
          Полето asset определено отговаря на "модерността" на единицата.
          Интересно ми е (ще направя проби по-нататък), дали това няма някакъв ефект върху сражението:
          <iGroupSize>...</iGroupSize>
          <iMeleeWaveSize>...</iMeleeWaveSize>
          <iRangedWaveSize>...</iRangedWaveSize>
          Дотук броя на членовете на дадена група (1-4) навсякъде е съвпадал с показателя в позицията "melee" / "ranged". Интересно дали това има значение единствено за графиката или ще има реален принос някакъв
          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
          Проект 22.06.1941 г.
          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

          Comment


            #6
            Според мен - само за графиката.

            Comment


              #7
              Знам ли, ще пробвам днес, ако остане време. Защото като наблюдавам сраженията (случайния елемент е все още много голям), може 4-тия войник да има значение . Трябва да се направят проби. Ще взема да направя 2 единици с еднакви характеристики, но с различен брой войници и ще видим.
              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
              Проект 22.06.1941 г.
              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

              Comment

              Working...
              X