FORVMROMANI
Римския форум е бил основното тържище и център на социалния живот в древен Рим... Но в случая става дума за политстрат (политическа стратегическа игра) който да симулира обществените взаимодействия в древен Рим и даваща възможност на играчите да се потопят в атмосферата на онези времена.
І. Създаване на герой.
За да създадете героя си трябва да направите следните неща в този ред:
1. Да дадете име на героя си.
2. Да напишете кратка предистория на героя която да се акцентира върху отношенията на героя към трите съсловия – плебс (простолюдието, най-голямата но и най-безправната прослойка на свободните граждани в Рим), конници (средната класа и еснафа), патриции (най-малобройната, най-богатата и най-влиятелната класа в римското общество, която стои в основата на държавния апарат).От тази предистория ще се определи отношението на тези класи към героя ви. Те ще бъдат подредени по приоритети спрямо кратката предистория и ще получат съответни стойности.
3. Героите имат няколко лични характеристики, които са невъзможни или трудни за отиграване и затова са включени в система:
- военни умения – определят способността на героя да води битки
- търговски умения – определя способността на героя да получава повече доходи от едни и същи вложения
- логистични умения – определя способността на героя да се предвижва по-бързо, важи и в случаите в които героят води армия или флота.
- физически способности – определя физическите способности на героя като сила, ловкост и бързина.
Тези характеристики имат стойности от 0 до 10. В началото всички те имат стойност 1. Играчът може да разпредели между тях 10 точки. Тези характеристики могат да се увеличават или намаляват в процеса на играта и ще влияят на резултата от действията на играчите.
4. Да определи възрастта на героя си от 20 до 40 години.
5. Да изпрати готовия си герой на avisian@mail.bg или ЛС на княз Крылов.
6. След това играчът ще получи от водещия останалите подробности за героя си :
- началната хазна
- основни новини
- информация за други членове от семейството ако има такива
ІІ. Класа
1. Играчът започва играта си като патриций и сенатор.
2. Играчът може да смени своята класова пренадлежност по свое желание или против негова воля, когато при преброяването на населението на всеки 5 години се окаже че не отговаря на имуществения ценз за своето съсловие.
3. Цензовете са както следва:
- патриций – собственост на стойност над 1 000 000 сестерци
- конник – собственост на стойност над 400 000 сестерции
- плебей – собственост на стойност под 400 000 сестерции
4. Под собственост се смята сбор от налични средства и номиналната стойност на недвижимата собственост на героя. не се смятата вложените средства във поддръжкана легиони, строеж на обществени сгради и дадени заеми.
5. Ако при приброяването се отчете, че аден герой не отговаря на ценза за съсловие към което е принадлежал и цензора огласи този факт, статуса му се променя съобразно новия му ценз. Със статуса се променят и правомощията му.
ІІІ. Престиж на героя
1. Всеки герой разполага с три абстрактни показатели за престиж - по един пред всяка една от класите. Показателя варира от 0 до 10, но не е известен на играча. Той може само да предполага за своя престиж въз основа на игровите събития.
2. Престижът пред плебеите се променя в зависимост от това как рефлектира действията и думите на играча върху плебса. При максимална стойност играчът се ползва с пълната подкрепа на плебеите, а при минималнта – е мразен от тях (едва ли не враг на народа). Този престиж е много важен за играчи които смятат да провеждат популистка политика или да използват плебса за да се противопоставят на сената или друга класа.
3. Престижът пред кониците е важен фактор за тези, които търсят външни финансирания за своите проекти. Буквално този рейтинг показва доколко желан и надежден кридитор е играчът.
4. Престижът пред патриците е важен фактор за отношението на благородната прослойка към героя. Той определя най-вече подкрепата която ще получи героят в Сената.
ІV. Сенат
1. Сената е основен законодателен орган на Римската Републиката.
2. Сенатът има право да избира консули, цензор, понтифик максимус и пропретори. А също така и всичките нисши магистрати.
3. Сенатът има право да назначава главнокомандващи на армиите на Рим.
4. Сенатът има право да избира диктатор.
5. Сенатът има право да провъзгласи Цар.
6. Сенатът има право да отзове пропретори, главнокомандващи и нисши магистрати.
7. Сенатът има право да възлага обществени поръчки върху патриции по един или друг повод – като наказание или като проява на почит.
8. Сенатът може да бъде разпуснат само от Цар.
9. В Сената влизат глави на всеки патрициански род.
10. Решенията в Сената се вземат чрез обикновенно мнозинство.
11. Всеки играч при гласуване в сената има сила на гласа равна на неговия претиж в сената, това отобразява неговите политически привърженици.
V. Държавните длъжности – висши магистрати
1. Консули – консулите се избират за период от една година и разполагат с първата административна и военна власт в Рим. Консулите имат право да вземат еднолични решения , които да не противоречат на законите на Рим. Консулите за една година са двама, като обикновено се редуват да управляват през месец. Винаги поне един от консулите трябва да се намира в Града. Консулът не може да бъде отзован от Сената. Мандата може да бъде прекратен само при смърт или при изтичането на самия мандат. Избира се измежду сенаторите.
2. Пропретори – пропреторите са управители на провинциите. Те имат консулска власт в рамките на провинцията си. Те могат да бъдат отзовани от сената и да им бъде воден отчет за действията им. По време на едногодишния им мандат, те получават 10% от доходите на провинцията (освен ако сената не постанови друго). Избира се измежду патрициите.
3. Цензор се избира за перод от 5 години. Неговата основна функция е преброяването на населението, определянето на ценза и следена за чистотата на нравите. Цензорът има право да налага наказание на римски граждани за неприлично и недостойно държане в размер до 100 000 сетерции. Основната му задача е определянето на съсловното състояние при преброяванията. Избира се измежду сенаторите.
4. Народен трибун – избират се за срок от 2 години. Избират се от числото на плебеите и кониците. Имат право за пред времето на своя мандат да налагат вето на всичките решения на магистратите и сената (но не и на консилути). Имат право също така да наказват сенатор който извърши пристъпление срещу плебеите и кониците с един месец домашен арест, при което на сенатора му се забранява да посещава Сената. Народният трибун се избира от народа, чрез сенаторите (тоест чрез сумиране на престижа им пред плебеите).
5. Диктатор – диктаторът се назначава от Сената за срок от 6 месеца ри извънредни обстоятелства. През тези 6 месеца Диктаторът има пълната власт на всичките магистрати събрана в един човек.
6. Проконсул – длъжността отговаря на тази на пропретор, но заемащия я получава 25% от доходите о провинция. За да бъде назначен за проконсул, героят трябва да е заемал преди това консулски пост.
7. Всяка от длъжностите която не бъде заета от играч, се заемат от ниигровите персонажи.
VІ. Държавни длъжности – нисши магистрати.
1. Нисшите магистрати могат да бъдат заемани само от неигрови персонажи. Те носят оределен бонус на рода, към който принадлежи магистратът. Длъжностите са с мандат за 5 години.
2. Квестор – тези магистрати завеждат държавната хазна и отговарят за събирането на данъците. Ако родът има квестор, то данъкът който той дължи на държавата всяка година спада до 3% от имуществото му.
3. Едил – тези магистрати са отговаряли за състоянието на обществените сгради и състоянието на обществените зърнохранилища. Ако родът има едил, то зената на обществените проекти които той предприема се намалява с 10%.
4. Претори – тези магистрати са отговаряли за съдебни дела и гражданските процеси. Ако родът има претор, то всичките глоби които му биват налагани се намаляват с 50%.
5. Военен квестор – тези магистрати са завеждали хазните на армиите. Ако родът има военен квестор, то разходите за поддържаните от него легиони намаляват с 10%.
VІІ. Финанси
1. Основната парична единица в играта е сестерция.
2. Всеки герой внася всеки последен месец от годината 5% от имуществото си като данък в Републиканската хазна.
3. Доходите на Републиканската Хазна се образуват от :
- данъци върху имущество
- 30% о годишните доходи от провинциите
- глоби и дарения
- други данъци и извънредни приходи
4. Доходите на героите се формират от:
- приходи от стопански дейности (виж. Проложение 1)
- заплата от пропреторство или проконсулство
- дарения и извънредни приходи
5. Разходите се формират от дейностите на героите и Републиката като цяло в съответствие с приложенията и приценката на водещия.
VІІІ. Война
1. Бойната система е олекотена до голяма степен, тъй като основната цел на играта не е да се набляга на военните аспекти на римското общество.
2. Основната бойна единица е легион.
3. Тъй като системаа е олекотена битките се решават чрез сравняване на показателите на двете армии, като се включват фактори като:
- брой легиони в армиите
- уменията на пълководците
- странични фактори по приценка на водещия
- случайно число (зар)
4. Загубилата единица е напълно унищожена, като пълкводеца има шанс да се измъкне жив , равен на 50% + странични фактори по преценка на водещия.
ІХ. Време
1. Основна единица за отмерване на времето в играта е един ход, който се равнява да един игрови месец и една реална седмица.
2. В края на всеки ход всеки от играчите получава актуализираната си хазна.
3. Ходът има значение само за отмерване на времето. Всичките игрови действия се извършват в реално време.
Х. Ролевото отиграване
1. Всеки играч трябва максимално да възприеме духа на епохата с тази цел е желателно да се опита да се вживее в ролята си.
2. Играчите ще бъдат опставени постоянно пред игрови задачи. В съответстве с това кк се справят с това те ще се издигат или провалят в римското общество.
3. Излизането от ролята в секциите на играта предназначени за ролево отиграване ще бъде санкционилано. От друга страна старателнто отиграване ще бъде поощтрявано.
ХІ. Структура на игровия форум
1. Игровият форум ще бъде разделен на няколко части , всяка от които ще има своето преднацначение.
2. Форум – място за общи приказки и системни въпроси. Не е наложително да се използват ролите.
3. Сенат – място за засездания на сената, речи, гласувания, игрови съобщения. Задължително ролево отиграване.
4. Лични скрити форуми – по един за всеки от играчите в които да е осъществява комуникцията им с водещия.
5. По предложения на играчите или по приценка на водещия могат да се добавят нови форуми.
ХІІ. Приложения
Приложение 1 – Стопански сгради
1. Малко стопанство – стойност 50 000 сестерции, доход на месец – 1000 сестерции
2. Средно стопанство - стойност 150 000 сестерции, доход на месец – 4000 сестерции
3. Голямо стопанств - стойност 500 000 сестерции, доход на месец – 12 000 сестерции
4. Малък търговски кораб – 25 000 сестерции, доход на месец 10 000 сестерци, 25% шанс да потънат.
5. Среден търговски кораб – 50 000 сестерции, доход на месец 15 000 сестерци, 15% шанс да потънат.
6. Голям търговски кораб – 100 000 сестерции, доход на месец 20 000 сестерци, 10% шанс да потънат.
7. Галера – 150 000 сестерция, доход на месец 25 000 сестерци, 5% шанс да потънат.
Приложение 2 – Обществени сгради и мероприятия
1. Статуя – 50 000 сестерции – 1 ход
2. Олтар – 75 000 сестерции – посветен на едно божество. – 1 ход
3. Малък храм - 250 000 сестерции – два хода
4. Среден храм – 500 000 сестерции – три хода
5. Голям храм – 1 000 000 сестерци – пет хода
6. Театър – 750 000 сестерции – 6 хода
7. Амфитиатър – 1 200 000 сестерции – 12 хода
8. Терми (бани) – 700 000 сестерции – 8 хода
9. Малка базилика – 500 000 сестерции – 5 хода
10. Средна Базилика – 1 000 000 сестерции – 10 хода
11. Голяма базилика – 1 500 000 сестерции – 15 хода
12. Хиподрум – 3 000 000 сестерции – 24 хода
13. Пристанище – 1 500 000 сестерции – 12 хода
14. Акведукт – 5 000 000 сестерции – 12 хода
15. Колезеум (голям амфитеатър) – 5 000 000 сестерции – 36 хода
16. Издръжка на набран легион – 50 000 сестерции на ход
17. Игри – по 100 000 сестерции на ден
18. Овация – 100 000 сестерции
19. Малък триумф – 250 000 сестерции
20. Голям триумф – 500 000 сестерции
Приложение 3 – Тереториални подделения и доходите от тях
1. Италия – 20 000 000 сестерци – директно в хазната на Републиката
Провинции:
2. Сицилия – 5 000 000 сестерции
3. Сардиния – 3 000 000 сестерции
4. Корсика - 1 000 000 сестерции
5. Испания Бетика – 5 000 000 сестерции
6. Тараконска Испания – 5 000 000 сестерции
7. Македония – 6 000 000 сестерции
8. Африка – 7 500 000 сестерции
9. Азия - 8 000 000 сестерции
10. Нарбонска Галия – 4 000 000 сестерции
11. Киликия – 7 000 000 сестерции
12. Крит – 3 000 000 сестерции
13. Киренаика – 2 000 000 сестерци
14. Понт – 4 000 000 сестерции
15. Вифиния – 3 000 000 сестерции
16. Сирия – 6 000 000 сестерции
17. Палестина – 4 000 000 сестерции
18. незавладените провинции: Галия Лугудунска, Белгика, Аквитания, Нумидия (нова Африка), Египет, Илирик, Ахайа, Галатия, Лузитания, Реция, Норик, Мизия, Панония, Далмация, Горна Германия, Долна Германия, Кападокия, Гингитанска Мавритания, Цезарейска Мавритания, Ликия, Памфилия, Британия, Тракия, Аравия, Дакия, Армения, Месопотамия.
Всички неща неуточнени в двенадесетте таблици, те ще бъда уточнени между играчите и водещия. към тези неща спадат убийставта, шпионжа и всичко останало дължащо се на изобретателността на играчите и невключена в правилата.
Това са правила за форумна игра. засега тя ще е в стадий на доработка. Приемат се предложения и се набират бета тестъри - 6 души (по желание да са от по-опитните, за да могат да бъдат по-полезни с оглед на доработване).
Римския форум е бил основното тържище и център на социалния живот в древен Рим... Но в случая става дума за политстрат (политическа стратегическа игра) който да симулира обществените взаимодействия в древен Рим и даваща възможност на играчите да се потопят в атмосферата на онези времена.
І. Създаване на герой.
За да създадете героя си трябва да направите следните неща в този ред:
1. Да дадете име на героя си.
2. Да напишете кратка предистория на героя която да се акцентира върху отношенията на героя към трите съсловия – плебс (простолюдието, най-голямата но и най-безправната прослойка на свободните граждани в Рим), конници (средната класа и еснафа), патриции (най-малобройната, най-богатата и най-влиятелната класа в римското общество, която стои в основата на държавния апарат).От тази предистория ще се определи отношението на тези класи към героя ви. Те ще бъдат подредени по приоритети спрямо кратката предистория и ще получат съответни стойности.
3. Героите имат няколко лични характеристики, които са невъзможни или трудни за отиграване и затова са включени в система:
- военни умения – определят способността на героя да води битки
- търговски умения – определя способността на героя да получава повече доходи от едни и същи вложения
- логистични умения – определя способността на героя да се предвижва по-бързо, важи и в случаите в които героят води армия или флота.
- физически способности – определя физическите способности на героя като сила, ловкост и бързина.
Тези характеристики имат стойности от 0 до 10. В началото всички те имат стойност 1. Играчът може да разпредели между тях 10 точки. Тези характеристики могат да се увеличават или намаляват в процеса на играта и ще влияят на резултата от действията на играчите.
4. Да определи възрастта на героя си от 20 до 40 години.
5. Да изпрати готовия си герой на avisian@mail.bg или ЛС на княз Крылов.
6. След това играчът ще получи от водещия останалите подробности за героя си :
- началната хазна
- основни новини
- информация за други членове от семейството ако има такива
ІІ. Класа
1. Играчът започва играта си като патриций и сенатор.
2. Играчът може да смени своята класова пренадлежност по свое желание или против негова воля, когато при преброяването на населението на всеки 5 години се окаже че не отговаря на имуществения ценз за своето съсловие.
3. Цензовете са както следва:
- патриций – собственост на стойност над 1 000 000 сестерци
- конник – собственост на стойност над 400 000 сестерции
- плебей – собственост на стойност под 400 000 сестерции
4. Под собственост се смята сбор от налични средства и номиналната стойност на недвижимата собственост на героя. не се смятата вложените средства във поддръжкана легиони, строеж на обществени сгради и дадени заеми.
5. Ако при приброяването се отчете, че аден герой не отговаря на ценза за съсловие към което е принадлежал и цензора огласи този факт, статуса му се променя съобразно новия му ценз. Със статуса се променят и правомощията му.
ІІІ. Престиж на героя
1. Всеки герой разполага с три абстрактни показатели за престиж - по един пред всяка една от класите. Показателя варира от 0 до 10, но не е известен на играча. Той може само да предполага за своя престиж въз основа на игровите събития.
2. Престижът пред плебеите се променя в зависимост от това как рефлектира действията и думите на играча върху плебса. При максимална стойност играчът се ползва с пълната подкрепа на плебеите, а при минималнта – е мразен от тях (едва ли не враг на народа). Този престиж е много важен за играчи които смятат да провеждат популистка политика или да използват плебса за да се противопоставят на сената или друга класа.
3. Престижът пред кониците е важен фактор за тези, които търсят външни финансирания за своите проекти. Буквално този рейтинг показва доколко желан и надежден кридитор е играчът.
4. Престижът пред патриците е важен фактор за отношението на благородната прослойка към героя. Той определя най-вече подкрепата която ще получи героят в Сената.
ІV. Сенат
1. Сената е основен законодателен орган на Римската Републиката.
2. Сенатът има право да избира консули, цензор, понтифик максимус и пропретори. А също така и всичките нисши магистрати.
3. Сенатът има право да назначава главнокомандващи на армиите на Рим.
4. Сенатът има право да избира диктатор.
5. Сенатът има право да провъзгласи Цар.
6. Сенатът има право да отзове пропретори, главнокомандващи и нисши магистрати.
7. Сенатът има право да възлага обществени поръчки върху патриции по един или друг повод – като наказание или като проява на почит.
8. Сенатът може да бъде разпуснат само от Цар.
9. В Сената влизат глави на всеки патрициански род.
10. Решенията в Сената се вземат чрез обикновенно мнозинство.
11. Всеки играч при гласуване в сената има сила на гласа равна на неговия претиж в сената, това отобразява неговите политически привърженици.
V. Държавните длъжности – висши магистрати
1. Консули – консулите се избират за период от една година и разполагат с първата административна и военна власт в Рим. Консулите имат право да вземат еднолични решения , които да не противоречат на законите на Рим. Консулите за една година са двама, като обикновено се редуват да управляват през месец. Винаги поне един от консулите трябва да се намира в Града. Консулът не може да бъде отзован от Сената. Мандата може да бъде прекратен само при смърт или при изтичането на самия мандат. Избира се измежду сенаторите.
2. Пропретори – пропреторите са управители на провинциите. Те имат консулска власт в рамките на провинцията си. Те могат да бъдат отзовани от сената и да им бъде воден отчет за действията им. По време на едногодишния им мандат, те получават 10% от доходите на провинцията (освен ако сената не постанови друго). Избира се измежду патрициите.
3. Цензор се избира за перод от 5 години. Неговата основна функция е преброяването на населението, определянето на ценза и следена за чистотата на нравите. Цензорът има право да налага наказание на римски граждани за неприлично и недостойно държане в размер до 100 000 сетерции. Основната му задача е определянето на съсловното състояние при преброяванията. Избира се измежду сенаторите.
4. Народен трибун – избират се за срок от 2 години. Избират се от числото на плебеите и кониците. Имат право за пред времето на своя мандат да налагат вето на всичките решения на магистратите и сената (но не и на консилути). Имат право също така да наказват сенатор който извърши пристъпление срещу плебеите и кониците с един месец домашен арест, при което на сенатора му се забранява да посещава Сената. Народният трибун се избира от народа, чрез сенаторите (тоест чрез сумиране на престижа им пред плебеите).
5. Диктатор – диктаторът се назначава от Сената за срок от 6 месеца ри извънредни обстоятелства. През тези 6 месеца Диктаторът има пълната власт на всичките магистрати събрана в един човек.
6. Проконсул – длъжността отговаря на тази на пропретор, но заемащия я получава 25% от доходите о провинция. За да бъде назначен за проконсул, героят трябва да е заемал преди това консулски пост.
7. Всяка от длъжностите която не бъде заета от играч, се заемат от ниигровите персонажи.
VІ. Държавни длъжности – нисши магистрати.
1. Нисшите магистрати могат да бъдат заемани само от неигрови персонажи. Те носят оределен бонус на рода, към който принадлежи магистратът. Длъжностите са с мандат за 5 години.
2. Квестор – тези магистрати завеждат държавната хазна и отговарят за събирането на данъците. Ако родът има квестор, то данъкът който той дължи на държавата всяка година спада до 3% от имуществото му.
3. Едил – тези магистрати са отговаряли за състоянието на обществените сгради и състоянието на обществените зърнохранилища. Ако родът има едил, то зената на обществените проекти които той предприема се намалява с 10%.
4. Претори – тези магистрати са отговаряли за съдебни дела и гражданските процеси. Ако родът има претор, то всичките глоби които му биват налагани се намаляват с 50%.
5. Военен квестор – тези магистрати са завеждали хазните на армиите. Ако родът има военен квестор, то разходите за поддържаните от него легиони намаляват с 10%.
VІІ. Финанси
1. Основната парична единица в играта е сестерция.
2. Всеки герой внася всеки последен месец от годината 5% от имуществото си като данък в Републиканската хазна.
3. Доходите на Републиканската Хазна се образуват от :
- данъци върху имущество
- 30% о годишните доходи от провинциите
- глоби и дарения
- други данъци и извънредни приходи
4. Доходите на героите се формират от:
- приходи от стопански дейности (виж. Проложение 1)
- заплата от пропреторство или проконсулство
- дарения и извънредни приходи
5. Разходите се формират от дейностите на героите и Републиката като цяло в съответствие с приложенията и приценката на водещия.
VІІІ. Война
1. Бойната система е олекотена до голяма степен, тъй като основната цел на играта не е да се набляга на военните аспекти на римското общество.
2. Основната бойна единица е легион.
3. Тъй като системаа е олекотена битките се решават чрез сравняване на показателите на двете армии, като се включват фактори като:
- брой легиони в армиите
- уменията на пълководците
- странични фактори по приценка на водещия
- случайно число (зар)
4. Загубилата единица е напълно унищожена, като пълкводеца има шанс да се измъкне жив , равен на 50% + странични фактори по преценка на водещия.
ІХ. Време
1. Основна единица за отмерване на времето в играта е един ход, който се равнява да един игрови месец и една реална седмица.
2. В края на всеки ход всеки от играчите получава актуализираната си хазна.
3. Ходът има значение само за отмерване на времето. Всичките игрови действия се извършват в реално време.
Х. Ролевото отиграване
1. Всеки играч трябва максимално да възприеме духа на епохата с тази цел е желателно да се опита да се вживее в ролята си.
2. Играчите ще бъдат опставени постоянно пред игрови задачи. В съответстве с това кк се справят с това те ще се издигат или провалят в римското общество.
3. Излизането от ролята в секциите на играта предназначени за ролево отиграване ще бъде санкционилано. От друга страна старателнто отиграване ще бъде поощтрявано.
ХІ. Структура на игровия форум
1. Игровият форум ще бъде разделен на няколко части , всяка от които ще има своето преднацначение.
2. Форум – място за общи приказки и системни въпроси. Не е наложително да се използват ролите.
3. Сенат – място за засездания на сената, речи, гласувания, игрови съобщения. Задължително ролево отиграване.
4. Лични скрити форуми – по един за всеки от играчите в които да е осъществява комуникцията им с водещия.
5. По предложения на играчите или по приценка на водещия могат да се добавят нови форуми.
ХІІ. Приложения
Приложение 1 – Стопански сгради
1. Малко стопанство – стойност 50 000 сестерции, доход на месец – 1000 сестерции
2. Средно стопанство - стойност 150 000 сестерции, доход на месец – 4000 сестерции
3. Голямо стопанств - стойност 500 000 сестерции, доход на месец – 12 000 сестерции
4. Малък търговски кораб – 25 000 сестерции, доход на месец 10 000 сестерци, 25% шанс да потънат.
5. Среден търговски кораб – 50 000 сестерции, доход на месец 15 000 сестерци, 15% шанс да потънат.
6. Голям търговски кораб – 100 000 сестерции, доход на месец 20 000 сестерци, 10% шанс да потънат.
7. Галера – 150 000 сестерция, доход на месец 25 000 сестерци, 5% шанс да потънат.
Приложение 2 – Обществени сгради и мероприятия
1. Статуя – 50 000 сестерции – 1 ход
2. Олтар – 75 000 сестерции – посветен на едно божество. – 1 ход
3. Малък храм - 250 000 сестерции – два хода
4. Среден храм – 500 000 сестерции – три хода
5. Голям храм – 1 000 000 сестерци – пет хода
6. Театър – 750 000 сестерции – 6 хода
7. Амфитиатър – 1 200 000 сестерции – 12 хода
8. Терми (бани) – 700 000 сестерции – 8 хода
9. Малка базилика – 500 000 сестерции – 5 хода
10. Средна Базилика – 1 000 000 сестерции – 10 хода
11. Голяма базилика – 1 500 000 сестерции – 15 хода
12. Хиподрум – 3 000 000 сестерции – 24 хода
13. Пристанище – 1 500 000 сестерции – 12 хода
14. Акведукт – 5 000 000 сестерции – 12 хода
15. Колезеум (голям амфитеатър) – 5 000 000 сестерции – 36 хода
16. Издръжка на набран легион – 50 000 сестерции на ход
17. Игри – по 100 000 сестерции на ден
18. Овация – 100 000 сестерции
19. Малък триумф – 250 000 сестерции
20. Голям триумф – 500 000 сестерции
Приложение 3 – Тереториални подделения и доходите от тях
1. Италия – 20 000 000 сестерци – директно в хазната на Републиката
Провинции:
2. Сицилия – 5 000 000 сестерции
3. Сардиния – 3 000 000 сестерции
4. Корсика - 1 000 000 сестерции
5. Испания Бетика – 5 000 000 сестерции
6. Тараконска Испания – 5 000 000 сестерции
7. Македония – 6 000 000 сестерции
8. Африка – 7 500 000 сестерции
9. Азия - 8 000 000 сестерции
10. Нарбонска Галия – 4 000 000 сестерции
11. Киликия – 7 000 000 сестерции
12. Крит – 3 000 000 сестерции
13. Киренаика – 2 000 000 сестерци
14. Понт – 4 000 000 сестерции
15. Вифиния – 3 000 000 сестерции
16. Сирия – 6 000 000 сестерции
17. Палестина – 4 000 000 сестерции
18. незавладените провинции: Галия Лугудунска, Белгика, Аквитания, Нумидия (нова Африка), Египет, Илирик, Ахайа, Галатия, Лузитания, Реция, Норик, Мизия, Панония, Далмация, Горна Германия, Долна Германия, Кападокия, Гингитанска Мавритания, Цезарейска Мавритания, Ликия, Памфилия, Британия, Тракия, Аравия, Дакия, Армения, Месопотамия.
Всички неща неуточнени в двенадесетте таблици, те ще бъда уточнени между играчите и водещия. към тези неща спадат убийставта, шпионжа и всичко останало дължащо се на изобретателността на играчите и невключена в правилата.
Това са правила за форумна игра. засега тя ще е в стадий на доработка. Приемат се предложения и се набират бета тестъри - 6 души (по желание да са от по-опитните, за да могат да бъдат по-полезни с оглед на доработване).
Comment