If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
neveroqtnata nova bg igra slaga v malkiq si djob rome total war za men sega si q teglq da si q igraq v nas bg na tri moreta napulno vuzmojno enjoy people
Аз я разгледах и не останах с впечатлението да е чак толкова велика.
Вярно, графиката й е добра, всъщност точно каквато трябва да е за този тип игри. Геймплея е сносен, интерфейса е удобен. Търговията също е направена нелошо, основният й принцип е като в "Civilization III".
Да преминем към критиката:
- В играта има доста бъгове от най-различно естество, дано скоро да излезе някаква кръпка за тях. Да се надяваме, че в българската версия ще я има.
- Само 10 герои е доста ограничаващо, като се има предвид, че част от тях са "статични" лидери на провинции, монаси, търговци и шпиони.
- Селяните, практически първата и най-евтина единица в играта са почти най-силната пехотна единица. Това е най-малкото странно. А за геймплея си е направо безсмислено - това практически прави ненужно голямото разнообразие от сгради за производство на единици.
- Сраженията или имат много бъгове или са направени от човек със странни представи. Първо замъците не са завършени и винаги има от къде да се влезе, второ, стрелците, които почти не нанасят вреда на противника (без значение от дистанцията), практически опустошават с един-два залпа своите, ако те са в едно меле с противника. Разбира се, дори когато стрелят по противников отряд селяни и то от най-близка дистанция не събарят повече от един-единствен селяк.
Аз бих прибавил малко субективна критика - самите битки изглеждат смешни, "мравченски". Не само откъм "реалитет" ми и от реализация/графика. На Тотал ВАра не са много по-реалистични, но поне са направени (или се опитват) да внушат реалистичност и епичност (особено второто). И според моето възприемане там успяват до някаква степен.
На Рицарите обаче пък по ми хареса стратегическото ниво, така си го представях и на Роме и бях разочарован отново с тия ходове.
XV mile the sea brode is
From Turkey to the Ile of Rodez...
Ами освен че можеш да играеш с куп фракции(БЪЛГАРИ ЮНАЦИ НАЙ-ПОСЛЕ!!!) други преимущества игрицата нямаАми все пак 2004 година каква е тази графика ебават ли се с нас или какво?Битките ще ги подмина че слюнки ми се събират в устата и ще избълвам ако се отпусна...ЖАЛКО!
...Българите това е народът,който имаше всичко което е пожелавал,народ в който е придобивал титли онизи който е купувал благородството си с кръвта на неприятеля,народ при който бойното поле прославя рода,понеже у тях без колебание за по-благороден се смята ония,чието оръжие е било окървавено повече в сражение...
+ интерфейс
+ арт
+ графика
+ рекламна кампания и разпространител
+ внимание към детайла
+ може да се преиграва безброй пъти и няма да омръзне
+ сравнително коректна исторически
- бъгове
- битките са неудовлетворяващи
обобщение: rome: total war да дойде ми каже лично кой е краля на жанра, защото аз нещо не разбрах
Last edited by Imperial; 28-11-2004, 22:58.
Причина: като ще е на български да е на български
Има си сериозни недомислици играта на концептуално ниво, а именно опитали са се да направят от всичко но накрая се е получила игра която претендира да е РТС, но фактически концепцията е за игра базирана на ходове замислете се като разширите империята си достаъчно става почти невъзможно да се играе освен ако не си играете със скоростта на играта и отново ви се иска тя да тече по-бавно до един момент в който паузата е неизбежна... Воланд правилно отбеляза, че селяните са най-силната пехота в играта?!?!? Наистина е така а защо-защото по-скъпите и по силни единично единици просто са в по-малки отряди егати?!? Тук искам да споделя може би най-съкрушилата ме случка от играта когато нападнах едни селяци и дадох на компа да ми води битката и те ми оставиха само 1 Вангириец?!?!?!??! Как е възможно? Особенно разочарован бях защото аз с триста зора си превзех Константинопол и още по-трудно си построих сградите само с целта да си построя най-силната пехота от средновековието и за какво за да ми я бият селяните... Това ме отказа от играта :aaa: (бтв бяха предвождани от генрал с 3 морал 3 дреад и 3 това за хода забравих му името логистика?) :sm239:
Fairness is a wonderful attribute, Major Anderson. It has nothing to do with war."
Page 97
"Human beings didn't evolve brains in order to lie around on lakes. Killing's the first thing we learned. And a good thing we did, or we'd be dead, and the tigers would own the earth."
Page 241
"I am your enemy, the first one you've ever had who was smarter than you. There is no teacher but the enemy. No one but the enemy will tell you what the enemy is going to do. No one but the enemy will ever teach you how to destroy and conquer. Only the enemy tells you where he is strong. And the rules of the game are what you can do to him and what you can stop him from doing to you. I am your enemy from now on. From now on I am your teacher."
Page 262
Ender's Game
Мда, всъщност играта е по-скоро клон на Europa Universalis. Но след като са приели нейния модел може би трябваше да оставят само по 1 бойна единица от вид.
За реалното време и походовия вариант - игри с такъв мащаб би трябвало да следват модел на Total War - походова стратегическа част и сражения в реално време. Но явно създателите на играта са пожертвали тия принципи за да направят мрежовия вариант по-лесен. В крайна сметка, макар и с много добри идеи са оцапали цялата концепция и не е ясно дали ще успеят да оправят нещо с патч по-късно.
И нещо, което лично мен много ме подразни - рекламите в началото не могат да се пропуснат по никакъв начин, трябва да ги изчакаш да си минат ... голяма досада.
За самия игрален процес ... наистина, не можах да разбера как се е стигнало до някои от решенията на създателя на играта. Каква ли логика ли са следвали, консултанти ли са нямали? Та:
- играх с България, имах един доста дълъг мирен период, в който успях да си създам две армии съставени само от кавалерия. И с тях тръгнах към Константинопол. Е, едната армия щурмува града, без да има каквато и да е обсадна техника и го превзе бързо и без проблеми. Как стават тия работи ...
- оставянето на битката в автоматичен режим дава най-разнообразни и смайващи резултати и често е съвсем непредсказуема.
- тъй като играта си е в реално време, докато тече битката може да се случат сума ти важни други събития в Империята ти. И какво? Или изоставяш битката (като не можеш да се върнеш повече към нея), или казваш майната им на другите събития ... например на загубата на най-важния си град, докато управляваш битка с най-добрия си генерал. Страхотно просто.
За "сравнително коректна исторически" - не знам - според мен няма такова нещо. Е, може би териториите на тогавашните кралства може и да са коректно изобразени. Всичко останало обаче няма нищо общо с историята. Особено ме забавлява концепцията за благородника-земевладелец (феодал един вид) - че главната му грижа е селяните да са нахранени ... добреее ... също като концепцията за всепомитащата селска пехота - наивни съвременни схващания, пренесени едно към едно в средновековната реалност.
Както и да е, това си е игра и приравняването към историческите реалии би я осакатило още.
Аз като конкретност имах предвид гербове, територии, държави и кратката и историика, а и локалните единици донякъде. Лично на мен повече би ми харесало да можехме да играем и в по-ранен период, а не да почваме от 1200 нататък...
Comment