Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Axis & Allies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Axis & Allies

    Преди време (някъде 1998 г.) една нелоша походова стратегия с това име. Преправена от настолна игра. С много добра идея, перфектна като за този жанр графика, но с твърде много бъгове за съжаление.
    Днес с голяма изненада установих, че същото нещо излиза, но вече като реалновремева стратегия ...
    Като имам предвид обаче с колко бъгове беше едновремешната игра, направо не ми се мисли как ще работи сега тази.
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    #2
    Ето няколко картинки от предишната версия:
    Подготовка за сражението /Европа/:

    Закупуване на нови единици:

    Атака:

    Подготовка за сражението /Азия/:


    И новата версия, картинките според мен показват, че между двете май няма да има допирни точки, наистина не намерих никакъв екран със цялостното положение дори само на един фронт. Май ни чака поредния RTS без елементи на разсъжедние, но пък кой знае ...
    Та:
    Група от три кораба (единия е самолетоносач):

    Панцери в Русия:

    Авиация атакува самолетоносач:

    Бронирана колона минава през някакво населено място или военна база:
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    Comment


      #3
      ...

      Статия по темата:

      May 07, 2004 - In the world of the real-time strategy games, multiplayer holds sway. Everyone has to have it, and it better be good. The complexity of an AI controlling an enemy army, building construction, resource gathering and management, etc., is so complex that it's very difficult to successfully pull off. Even then, weird and ugly bugs will keep popping up a while after the game has shipped to store shelves. Now, imagine a game that has both robust multiplayer and intelligent single player AI. From the sound of things, Axis and Allies fits the bill.

      But that isn't the only thing putting a shot in the arm of the single-player game. Ian Kilmon, director of design at TimeGate Studios, tell us that the development team has taken a large chunk of time incorporating the visceral drama of Saving Private Ryan, Medal of Honor, and Call of Duty, instead of making the game another gung-ho or generic RTS product. We were shown some sample cutscenes along these lines, one with the time-tested invasion of Omaha Beach via Higgins boats (amphibious personnel carriers that look kind of like dump trucks). Bodies and bullets flew, music swelled, tension mounted. It was good stuff.
      Kilmon said the integration of air and units would be a theme throughout the game. Rather than being high-powered vehicles you pump out at the end of a certain build tree, they're part of the mission from the get-go, with battleships mainly responsible for bombardment while aircraft carriers house fighter planes. You'll also have an aircraft carrier-sized allotment of vehicles to choose from, with over 100 slated to be included. There will also be no less than 7 different types of infantry units per side, and several different planes, tanks, halftracks, trucks, supply trucks, and more. Just about any niche you need to fill should have a vehicle suited to its purpose.

      Unit commands consist of the basic set of Attack, Hold, and Guard, but the impressive innovation here is how your men will react dynamically to the situation. Think back for a moment and try to remember an RTS where a grunt knew to throw a grenade at a tank, instead of unloading pointless piles of ammunition. It doesn't happen often, because the unit doesn't differentiate between soft targets and hard targets. In Axis & Allies, they do. Blast shells and piercing shells will have decidedly different results, depending on the target. The line also knows to go prone when support troops are about to fire from their rear. They'll also kneel, crouch down, and shuffle as requirements dictate and are equipped with multiple weapons. They'll also evade and hide when they're getting shot at or pinned down. They'll also call for help. Kilmon describes it as "Kohan times ten," (which TimeGate also developed), and it's hard to not believe him after seeing the men take care of themselves pretty well. If you can just get your units to move out of attack range when they're getting hit, you're already a mile ahead of the pack. There's also collateral damage in the works, currently in playtesting mode.

      Even your buildings have a wide degree of flexibility. Kilmon tells us that almost all buildings in the game are mobile. With one click, your HQ can pack itself up and transform into a small caravan. It has a much lower defense rating in this configuration, but there will be times when you have no choice but to pull up stakes and get the heck out of Dodge. All it takes is one scouting plane to push back the fog of war, and the enemy AI will very likely send bomber planes in on its heels. The "gray fog" implemented in Axis & Allies will allow you to see the topography at all times, but no units or buildings. You can infer where a base might be, but you can't be sure until you scout things out. After all, in World War II, people had maps and knew the lay of land but needed intel before they could launch an attack. When re-deployed, HQ will place its four upgradeable artillery units (which will also be able to attack targets of opportunity). Airfields will not be mobile but will have a range of approximately 50% of the average-sized map. And speaking of maps, Axis & Allies will ship with a full game editor that can create and configure maps, entire campaigns, and even tweak unit AI.

      Last but not least, the game isn't so bad too look at, either. Night missions are lit up brilliantly with tracers, searchlights, tanks leave treadmarks, infantry leave footprints, and the terrain is destructible "where appropriate," meaning a tank can knock down trees and barbed-wire fences, and explosives will take out these objects as well. With an impressive-looking AI system, an appreciation for the gut-wrenching brutality of war, and a robust strategic and tactical system, Axis & Allies looks like a contender of Warcraft and Command & Conquer caliber.
      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
      Проект 22.06.1941 г.
      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

      Comment


        #4
        Тъй, днес най-накрая си записах (на 2 CDта) и си инсталирах новия вариант. Първото, което ми направи впечатление - че е от създателите на Kohan. Е, оказа се, че са спазили някои от идеите, като са ги пренесли в нашата реалност. Играта на пръв поглед е добра. Някакъв невероятен микс от Kohan, C&C и други подобни. Всичко е централизирано около щабове, чрез които се контролира всичко - създаването, попълнението, подобряването на въоръжението и т.н.
        Утре ще я поразцъкам ако ми остане време и ще напиша повече.
        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
        Проект 22.06.1941 г.
        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

        Comment


          #5
          Звучи многообещаващо
          albireo написа
          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

          Comment


            #6
            Да, наистина звучи интересно. Но аз помня, че и "Кохан"-ите страдаха от много бъгове, така че дали и при тази игра няма да е същото? С нетърпение чакам да ми попадне в ръцете, за да проверя .

            Comment


              #7
              Аз пуснах да се тегли, да видим.
              albireo написа
              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

              Comment


                #8
                Аз ще чакам какво ще каже Воланд по въпроса (че и да я изтегля, кой знае дали ще се подкара на машината ми (не че бих имал време да я пробвам точно сега, за съжаление). Така че който има възможност - да види за какво става и да пише, за радост на останалите .

                Comment


                  #9
                  http://www.gametab.com/extview.php?review=36174

                  тука доста негативно ревю

                  О, игрицата имала демо, сега ще го видя
                  Last edited by Imperial; 12-12-2004, 02:08.
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #10
                    Хм, поцъках малко обаче не останах особено впечатлен от тактическите битки, "ресурсите" на ниво битка въобще можеше и да ги няма (просто нямат никакво реално значение), а ИИ беше плачевен. Но в демото голямата карта я няма.
                    albireo написа
                    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                    Comment


                      #11
                      Изискванията й са като на Kohan II или една идея отгоре. А колкото до геймплея - стандартно RTS, но вече без отделни единици, а с групи. Вярно, на фона на брилянтния Warhammer не е кой знае какво, но не е и лоша играта. Типовете игра са три:
                      - на случайна карта или сценарий (има и редактор за карти 1:1 с този на Kohan);
                      - кампании (въвеждаща, където всичко се обяснява много подробно, по една за съюзниците и за оста;
                      - вариант "Втора световна война", който представлява следното: на карта, която много прилича на походовия вариант на предишната версия на играта, се разиграва стратегическата част, закупуване на армии, движение и т.н. А където се стигне до битка има избор - или да се проведе в RTS стил или компютъра да реши какъв ще е изхода.

                      Минусите, доколкото ги видях: същите, като в самия Kohan (пак!) - системата е нещо недоизпипана, битките не оставят нито чувство за реализъм, нито чувство за мощта на единиците. Много лесно се създават големи мелета, но аз не останах с чувството, че разбирам кой какво прави или моето ръководство в сражението нещо да променя - за разлика от Warhammer, където определено всяка единица си има мястото и значението.
                      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                      Проект 22.06.1941 г.
                      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                      Comment


                        #12
                        Малко допълнение към играта. Един вид after action report, макар и да е след само три "акции". Пуснах се на голямата карта за Втората световна война, с Империята. Първо реших да подпомогна северния фланг на руснаците с един десант в Норвегия, който при съотношение 2:1 в моя полза едвам спечелих. След това, тъй като немските войски напредваха и нямаше повече смисъл да настъпвам в тази посока се пробвах от Африка да стъпя в Италия, този път при съотношение 1:1 (странно защо немците изтеглиха почти всичко в посока към Москва, като за сметка на това започнаха да губят европейски провинции), което сражение по волята на случая спечелих твърде лесно. Оказа се, че линията на отбраната на силите на Оста, макар и разположена на нелошо място, може да се заобиколи много лесно. Останалото беше вече въпрос на време.
                        Друго дотук: досега съм ползвал пехотни, моторизирани и танкови дивизии. В състава на пехотния копрус може да има лека и тежка пехота, а също така със допълнително въоръжение: противотанково, противовъздушно или минохвъргачки. Сходна е ситуацията и в танковите и моторизираните части. Машините като че ли са доста по-държеливи от пехотинците.
                        В рамките на пехотната дивизия има и инженерна част, която може да изгражда укрепления и да усложнява живота на настъпващите пехотинци.
                        Още не съм видял авиацията.
                        Флота - досега във всяка мисия имах по един линкор, като представител на флота един вид. Огневата му поддръжка беше забележителна
                        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                        Проект 22.06.1941 г.
                        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                        Comment


                          #13
                          На мен неприятно впечатление ми направиха бомбардировачите, като мине един и цяла дивизия или полк (не знам какво е нивото) ми заминаваше.
                          albireo написа
                          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                          Comment


                            #14
                            А, виж това ... досега съм виждал само едни бомбардировачи (моите имперски ), но те са специална "възможност" на избрания от мен лидер - Монти. И за да ги пуснеш се иска доста опит. Опит, който се трупа с течение на сражението и досега за най-дългото ми сражение съм имал възможност да ги викам максимум два пъти. Като и двата пъти беше за "довиждане", да прикрият отстъплението на моите войски . Обсега им на поражение е доста малък, но пък удара е концентриран.
                            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                            Проект 22.06.1941 г.
                            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                            Comment

                            Working...
                            X