А, още е далеч от изчерпателност. Сега гледам, че съм допуснал една неточност: реално има смисъл да използваш артилерия срещу отряд, когото смяташ да обстрелваш интензивно същия ход, защото всеки отряд, обстрелван от артилерия същия ход има -1 при тест за кохезия, но то важи само за тест, причинен от обстрел. Т.е. ако успееш да докараш над 10% загуби от обстрел и си използвал артилерия, ще тестват при -1. А ако надминеш ~16% загуби същия ход, при -2, което вече е съществено.
Гледам, че за целия ход се пази не само резултат от теста за стрелба, но и за близък бой, т.е. даден отряд за дадено нещо (загуба от обстрел или загуба в близък бой( хвърля само веднъж зарове и през същия (свой) ход запазва резултата. Разлики може да има само в резултат от промяна в модификаторите (а за близък бой те са повечко). Самият тест е прост - хвърлят се два шестстенни зара и се губи ниво при модифициран резултат от 5 надолу (като при резултат от две надолу, ако същия тест е причинен от лоша загуба в близък бой (голяма разлика между причинени и понесени щети) е възможно да се загубят наведнъж две нива на кохезия). Таблиците и обясненията са в ръководството на играта.
Практическият ефект от всичко това е следният: в рамките на един ход (поне на мен ми се е случвало многократно) можеш да наблюдаваш как даден отряд отново и отново издържа тестовете си за кохезия заради загуба в близък бой и да се чудиш "ех, какъв късмет имат със зара!". А реалността е друга: те са имали веднъж късмет със зара и ти не си успял да докараш достатъчно допълнителни негативни модификатори, за да преодолееш този единичен късмет.
Друг важен момент е използването на генералите. Не знам как се справяш в това отношение. Има определен риск от изгубването им (това е изцяло случайно, т.е. нямаш контрол над него, освен че няма да се случи от обстрел, а само в близък бой), но той е балансиран от това, че вкараш ли генерал в близък бой, това дава +1 при тест за кохезия на единиците около него (за стандартен генерал само на съседните единици, а за командващ - на разстояние две клетки). От друга страна, ако не вкараш генерала в бой, можеш да го използваш за прехвърляне при отряди, които са загубили кохезия и не са заключени в близък бой - това гарантира, че ще направят тест в края на хода за подобряване на кохезията (уви, генералът само осигурява този тест, не дава някакви бонуси в него, доколкото ми е известно). Има определени негативни модификатори при такива тестове: -1 за дезорганизиран отряд, -2 за фрагментиран и -3 за разбит отряд (но в такъв не можеш да вкараш генерал така или иначе), мисля че към тях се прибавят и стандартните -1 за загуби над 25% и -2 за загуби от над 50%.
Гледам, че за целия ход се пази не само резултат от теста за стрелба, но и за близък бой, т.е. даден отряд за дадено нещо (загуба от обстрел или загуба в близък бой( хвърля само веднъж зарове и през същия (свой) ход запазва резултата. Разлики може да има само в резултат от промяна в модификаторите (а за близък бой те са повечко). Самият тест е прост - хвърлят се два шестстенни зара и се губи ниво при модифициран резултат от 5 надолу (като при резултат от две надолу, ако същия тест е причинен от лоша загуба в близък бой (голяма разлика между причинени и понесени щети) е възможно да се загубят наведнъж две нива на кохезия). Таблиците и обясненията са в ръководството на играта.
Практическият ефект от всичко това е следният: в рамките на един ход (поне на мен ми се е случвало многократно) можеш да наблюдаваш как даден отряд отново и отново издържа тестовете си за кохезия заради загуба в близък бой и да се чудиш "ех, какъв късмет имат със зара!". А реалността е друга: те са имали веднъж късмет със зара и ти не си успял да докараш достатъчно допълнителни негативни модификатори, за да преодолееш този единичен късмет.
Друг важен момент е използването на генералите. Не знам как се справяш в това отношение. Има определен риск от изгубването им (това е изцяло случайно, т.е. нямаш контрол над него, освен че няма да се случи от обстрел, а само в близък бой), но той е балансиран от това, че вкараш ли генерал в близък бой, това дава +1 при тест за кохезия на единиците около него (за стандартен генерал само на съседните единици, а за командващ - на разстояние две клетки). От друга страна, ако не вкараш генерала в бой, можеш да го използваш за прехвърляне при отряди, които са загубили кохезия и не са заключени в близък бой - това гарантира, че ще направят тест в края на хода за подобряване на кохезията (уви, генералът само осигурява този тест, не дава някакви бонуси в него, доколкото ми е известно). Има определени негативни модификатори при такива тестове: -1 за дезорганизиран отряд, -2 за фрагментиран и -3 за разбит отряд (но в такъв не можеш да вкараш генерал така или иначе), мисля че към тях се прибавят и стандартните -1 за загуби над 25% и -2 за загуби от над 50%.
Comment