Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Templar Battleforce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Templar Battleforce

    Тия дни попаднах на една много прилична походова тактическа игра: Templar Battleforce. Сравнително минималистична като графика (но с приятен и функционален стил). Като история и свят е нещо като версия на Warhammer 40 000: космически заселници, движещи се в търсене на нов дом (т.е. космически флот), охранявани от генетично модифицирани войници (т.е. като "главите" космодесантници), използващи бронирани екзоскелети. Конвоят е отделен от основните сили, движи се сам и попада на насекомоподобни извънземни, разбира се, веднага започва война. Не че нещо от историята има значение за геймплея (освен в някаква степен по отношение на задачите, които трябва да се изпълняват).
    Играта е доста изчистена: поредица от тактически карти (засега съм минал няколко, като всичките се развиват в рамките на космическия кораб на хората и след това, на инопланетяните, т.е. стандартни коридори и зали), всяка разграфена на квадрати. Играчът контролира група от няколко единици (всяка отделен човек в брониран скафандър), като има различни класове, всеки със сови особености и специални способности, въоръжение и прочее. Всяка единица има определен брой точки действие и движения, като принципът е следния: единицата може да се движи толкова квадратчета, с колкото точки движение разполага (движението е възможно по вертикал, хоризонтал и диагонал и все изисква по една точка, т.е. по диагонал е по-изгодно). Точките "действия" се използват за специалните способности, т.е. ръкопашен бой, стрелба и прочее. Движението се извършва независимо от действията, но извършването на действия свързани с бой (ръкопашни удари или стрелба) хабят и точки движение. Всяко движение или действие носи и определено количество остатъчна топлина. Всяка единица (в зависимост от параметрите на бойния костюм и избраното при повишаване на ниво) може да трупа определено количество топлина, преди да започнат проблемите. Ако прагът се превиши, единицата понася щета всеки ход и не може да използва част от уменията си. Т.е. тази механика е подобна на "умората" в "Battle Brothers". Всеки ход част от топлината се "разсейва". Общо взето, след интензивно движение или стрелба се налага съответният боец да се извади от боя, за да си "почине", т.е. да се намали количеството натрупана топлина.
    По картата има разпръснати специални места (терен), като някои от тях дават повишена защита, други - повишена атака, а трети, достъп до специални единични умения (водят се "боеприпаси", но могат да включват медицински пакети и подобни).
    Всяка карта (подобно на повечето игри от този род) има определени основни и второстепенни задачи, които трябва да се извършат, за да се приключи картата (от типа на достигана на определени места, извършване на определени действия и прочее).
    Интересна "добавка" към този род игри е възможността да се получават подкрепления директно на картата. Всяка карта започва с определен лимит, ограничаващ колко хора играчът може да разположи поначало. Той може да се повиши (мисля), но е сериозен ограничаващ фактор. По картата има специални )тактически точки", на практика, нещо като бази, които носят доход всеки ход, в който играчът ги владее и от тях могат да се "поръчват" нови войници, стига да не е достигнато ограничението. Разбира се, ако човек загуби някой от хората си по време на боя, може да го замени, стига да разполага с необходимия ресурс. До голяма степен тези контролни точки са подобни на точките за реквизиция от реалновремевата игра по Уорхамър 40000. Вражеските трябва да се отнемат, своите трябва да се защитават. "отнемането" е възможно от всякакъв тип войник (просто трябва да й се нанесе определено количество щета), но обявяването за своя може да се извършва само от инженер (поддържащ тип, сравнително слаб в бой).
    След приключването на всяка карта единиците получават опит (имам чувството, че се разпределя централизирано между всички, а не е на базата на това кой какво е правил по време на сражението) и играчът може да избере как да ги развие. На развитие подлежат самите бойни облекла (избират се оръжия и приставки, както и нови типове облекла), параметрите им (има по няколко параметъра, мисля че са 10-12, които могат да се повишават) и да се избират нови "таланти" (специални умения, като всяко има много нива на развитие). Това позволява базовите класове да се специализират според избраната роля. Опитът е важен, но и единиците първо ниво вършат добра работа, а заради централизираното разпределение на опита те много бързо "наваксват" нивото на останалите.
    Освен това, играчът получава определено количество "точки реквизиция", които са отделен тип ресурс. Чрез тях, движейки се по общо "технологично" дърво може да отключва нови типове бойни костюми, таланти и въоръжения, както и нови класове единици.
    Поне засега играта изглежда обещаващо - достатъчно "стар стил", за да ми допадне, умерено предизвикателство по отношение на задачите и картите (в това отношение напомня за "Панцера" и подобен род тактически игри). Има ограничение по време, но не е от особено значение, определя колко бонусен опит ще получи подразделението в края на картата.
    Единствената подобен род игра, която съм пробвал наскоро е Deathwatch - Tyranid invasions (която не е лоша, но имаше твърде много ограничения, за да развие потенциала си - най-вече ограничението от пет души екип, тук, за щастие, няма такова).
Working...
X