Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Star Hammer The Vanguard Prophecy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Star Hammer The Vanguard Prophecy

    Попаднах на тази тактическа игрица с космически сражения Star Hammer The Vanguard Prophecy. Преревю за нея от "Уоргеймър". Нямам много време с нея, така че впечатленията ми са предварителни и може и да се променят (ще пиша по-нататък).
    Накратко: чисто тактическа космическа игра, в която се водят няколко космически кораба (има различни класове) в сражение срещу вражески кораби (май основното е сражения с някакви "живи" вражески кораби). Основното интересно е, че "бойното поле" е 3Д, т.е. движението е възможно в три пространствени измерения, системата е WEGO, т.е. всеки ход е разделен на фаза планиране, в която играчът определя какво ще правят корабите му и фаза изпълнение, в която се случва това, което е зададено за изпълнение и от двете страни едновременно. Има разпределение на енергията между двигатели, щитове и въоръжение, има различни типове оръжия, но няма дизайн на кораби или нещо подобно. Трупа се опит, което е направено под формата на "съставяне" на екипаж (персонажи, всеки от които има различни способности и отношения с останалите).

    #2
    Сраженият ас еоказаха досат интересни до там, където съм стигнал, макар че им липсва един елемент, който аз бих предпочел: двете страни да използват сходна технология/възможности/количества/кораби. Не съм стигнал много далеч, но вече имах няколко битки, в които противникът използва същият тип кораби, но докато аз имам 2 леки (нещо като "катери" или "совалки"), 1 корвета и 1 фрегата (по-късно и 1 разрушител), те обикновено имат само 4-6 катера. По-интересен беше сблъсък, в който като добавка имаха и една корвета.
    Интересното в сраженията е съчетанието между маневриране / специфични сектори на обстрел за различните оръжия и разпределението на енергията, като ракетите / контрамерките. Трудното - поне засега, може би защото не съм свикнал, е да се намери ефективно приложение на различните типове кораби. Да речем, не е проблем ефективното използване на най-леките кораби: те носят оръжия, стрелящи само напред и се ползват общо взето като изтребители от ВСВ. Т.е. маневрирането с тях е очевидно. Същото важи и за корветите (те могат да стрелят мощно напред и по-слабо назад). Но следващите кораби имат сектори на обстрел настрани (фрегата) или настрани и напред (разрушител). Проблемът е, че лесно успявам да маневрирам с изтребителите и корветите, така че да ги поставя в позиция да стрелят (и с тях реализирам най-много попадения и те имат най-много унищожени кораби), докато със следващите - по-мощни и по-тежки кораби някак не се получава, въпреки че носят по-мощни оръжия. НО има какво да с пробва и учи, а самата система е доста удобна. Може би основният минус е, че щетата се трупа сравнително бързо и битките са краткотрайни.

    Comment

    Working...
    X