Реших да отворя отделна тема за играта, макар че вероятно има поне още 6 месеца разработка, преди да излезе. Създава се от хора, "отцепили" се (доколкото знам) от екипа, разработвал Panzer Corps (и Comannder: The Great War) и представлява нещо като пресъздаване на Pacific General, т.е. различен (в сравнение с PzC) поглед към старата тема с петзвездната серия. Играта е амбициозна, с изцяло 3Д мотор и реализира цял куп неща, за които много хора (включително и аз) се надяваха, че ще бъдат въведени с PzC. Обещава ако е успешна да се превърне в начало на цяла серия о тигри, които в някаква степен ще са конкуренция (или алтернатива) на PzC.
Връзка към малко под час филмче с реален геймплей.
Сега, за тези, които такава игра би заинтригувала (аз съм сред тях, очевидно), ще опиша накратко какви разлики съм видял до момента в сравнение с PzC (и предшественика - PG и петзвездната серия като цяло).
1. има система за снабдяване. Огромна разлика -нищо подобно няма в която и да е от споменатите игри. Само това само по себе си е огромно предимство. Доколкото разбирам, тя е базирана на градове (като източници на снабдяване) и контролирана територия. Единиците могат да се снабдяват и попълват в рамките на контролираната от своите територия, в която попада източник на снабдяване (не могат да го правят в територия, която няма контакт с такъв източник). Снабдителните кораби могат да изпълняват тази функция за случаите на морска инвазия, които са достатъчно чести като се има предвид спецификата на играта. Освен това, изглежда че всяка подобна "снабдителна база" има определен капацитет, т.е. може да снабдява определено количество единици. Ако той бъде надхвърлен, възможностите за снабдяване и попълване ще намалеят.
2. има повече нива на информираност - в PG/PzC или виждаш единица (напълно) или не виждаш нищо. Тук поне за морските единици може да се вижда, че има нещо, но не точно какво. Не знам дали важи за въздушните и сухопътните, най-вероятно не важи.
3. реализирана е система за взаимна поддръжка в офанзивни и дефанзивни операции, т.е. съседните единици оказват поддръжка при вражеска атака и обратното - при своя, ако се намират по фланга на атакувания хекс. Същото важи и за въздушни и морски атаки. Доста добро и отдавна желано допълнение.
4. движението на единиците намалява тяхната ефективност. Доста нереалистичен момент в петзвездната серия най-после е адресиран. Ако човек премести своя единица, нейната бойна ефективност намалява. Т.е. по-добре е да се атакува преди единицата да се движи, отколкото след това. Към това е добавена и друго правило - единицата не може да се мести след като е влязла в сражение (тя е ангажирана). За сметка на това е въведена възможност за атака, изместване и заемане на позиция. Т.е. ако единицата принуди противника да отстъпи, тя може да заеме отстъпения хекс.
5. най-после са въведени специални способности за различните единици (подобие на това имаше в PGIII). Да речем, морските самолети и миноносците могат да атакуват с торпеда като специален тип "действие". Миноносците могат да търсят подводници със сонар и прочее.
6. Артилерийските единици имат доста по-голям обсег, т.е. играта е една идея по-тактическа и са върнати към положението им в PG на или движение или стрелба в рамките на един и същи ход.
7. Има въведена различна система за "свободни слотове" при съставянето на армията в кампанията. Изглежда, че има отделни слотове за наземни, морски и въздушни единици, вместо един общ списък, както е в PzC и PG, като различните единици заемат различен брой точки от тези слотове. Възможно е и това да е свързано със системата за снабдяване.
8. Разузнавателните единици не могат да заемат обекти по картата, което е добра промяна (не това е тяхната роля).
9. Самолетоносачите и летищата могат да "съдържат" в себе си въздушни единици, като единствения начин за снабдяване и поправка е да се "приберат" вътре в тях. Т.е. има "приземено" състояние на самолетите, в което са уязвими. Много добра промяна спрямо PzC и PG.
10. Една разлика, за която не съм много сигурен дали да я сметна за подобрение или не: единиците могат да се попълват след като са се придвижили (дори и да са до противник), но май има ограничение с колко могат да се попълнят с едно действие (може би фиксирано или процент от текущата сила). Единиците могат ад се ъпгрейдват без да е необходимо да се намират в град, т.е. където и да е. И за двете важи ограничението, че трябва да са в своя вече снабдена територия.
Връзка към малко под час филмче с реален геймплей.
Сега, за тези, които такава игра би заинтригувала (аз съм сред тях, очевидно), ще опиша накратко какви разлики съм видял до момента в сравнение с PzC (и предшественика - PG и петзвездната серия като цяло).
1. има система за снабдяване. Огромна разлика -нищо подобно няма в която и да е от споменатите игри. Само това само по себе си е огромно предимство. Доколкото разбирам, тя е базирана на градове (като източници на снабдяване) и контролирана територия. Единиците могат да се снабдяват и попълват в рамките на контролираната от своите територия, в която попада източник на снабдяване (не могат да го правят в територия, която няма контакт с такъв източник). Снабдителните кораби могат да изпълняват тази функция за случаите на морска инвазия, които са достатъчно чести като се има предвид спецификата на играта. Освен това, изглежда че всяка подобна "снабдителна база" има определен капацитет, т.е. може да снабдява определено количество единици. Ако той бъде надхвърлен, възможностите за снабдяване и попълване ще намалеят.
2. има повече нива на информираност - в PG/PzC или виждаш единица (напълно) или не виждаш нищо. Тук поне за морските единици може да се вижда, че има нещо, но не точно какво. Не знам дали важи за въздушните и сухопътните, най-вероятно не важи.
3. реализирана е система за взаимна поддръжка в офанзивни и дефанзивни операции, т.е. съседните единици оказват поддръжка при вражеска атака и обратното - при своя, ако се намират по фланга на атакувания хекс. Същото важи и за въздушни и морски атаки. Доста добро и отдавна желано допълнение.
4. движението на единиците намалява тяхната ефективност. Доста нереалистичен момент в петзвездната серия най-после е адресиран. Ако човек премести своя единица, нейната бойна ефективност намалява. Т.е. по-добре е да се атакува преди единицата да се движи, отколкото след това. Към това е добавена и друго правило - единицата не може да се мести след като е влязла в сражение (тя е ангажирана). За сметка на това е въведена възможност за атака, изместване и заемане на позиция. Т.е. ако единицата принуди противника да отстъпи, тя може да заеме отстъпения хекс.
5. най-после са въведени специални способности за различните единици (подобие на това имаше в PGIII). Да речем, морските самолети и миноносците могат да атакуват с торпеда като специален тип "действие". Миноносците могат да търсят подводници със сонар и прочее.
6. Артилерийските единици имат доста по-голям обсег, т.е. играта е една идея по-тактическа и са върнати към положението им в PG на или движение или стрелба в рамките на един и същи ход.
7. Има въведена различна система за "свободни слотове" при съставянето на армията в кампанията. Изглежда, че има отделни слотове за наземни, морски и въздушни единици, вместо един общ списък, както е в PzC и PG, като различните единици заемат различен брой точки от тези слотове. Възможно е и това да е свързано със системата за снабдяване.
8. Разузнавателните единици не могат да заемат обекти по картата, което е добра промяна (не това е тяхната роля).
9. Самолетоносачите и летищата могат да "съдържат" в себе си въздушни единици, като единствения начин за снабдяване и поправка е да се "приберат" вътре в тях. Т.е. има "приземено" състояние на самолетите, в което са уязвими. Много добра промяна спрямо PzC и PG.
10. Една разлика, за която не съм много сигурен дали да я сметна за подобрение или не: единиците могат да се попълват след като са се придвижили (дори и да са до противник), но май има ограничение с колко могат да се попълнят с едно действие (може би фиксирано или процент от текущата сила). Единиците могат ад се ъпгрейдват без да е необходимо да се намират в град, т.е. където и да е. И за двете важи ограничението, че трябва да са в своя вече снабдена територия.
Comment