"Fantasy Kommander: Eukarion wars": поредната игрица, на която попаднах. Всъщност, от доста време я следя, включих я и в общата тема, но сега, след като се натрупаха известно количество материали за нея, а и играта излиза утре, реших да отворя и тема. Представят я кето в традициите на Fantasy General (за тези които не я помнят - единствената приказна версия на 5-звездната система, излезе след Panzer General и лично на мен много ми хареса навремето, което обяснява и интереса ми към тази). Разработчиците са италианци и преди са правили Интернет флаш игри (реално и по този "свят"/система има няколко техни игри, но има разлики).
Звучи добре като цяло, но определено има разлики с FG. Системата си е класическата: играчите набират единици, имат ограничение по бройка колко могат да разположат на всяка карта, играе се кампания, съставена от отделни сценарии (напълно в духа на 5-звездната серия). Положителната страна е (освен използването на шестоъгълни полета) е, че има фронт, флангове и тил, т.е. има значение как са обърнати единици и откъде удрят, системата не разчита на комбинация от сила и брой хвърляни зарове (както е в 5-звездната серия и е един от основните й недостатъци), а на доста по-сложна система от няколко числови параметъра, таблици със съотношения и някъде там има и случаен фактор, но тежестта му е много по-малка. Отрицателните страни (в сравнение с FG) са в доста по-бедното количество отряди (типове единици, брой на видовете във всеки тип). Което я прави по-близо до реалността, но може би се изпуска част от възможността за интересна игра и взаимодействия. Вероятно проекта ще се окаже интересен като цяло.
Ако на някого му допадне, имат си и сайт, едно интервю с основния разработчик, както и едно AAR. Играта се издава от Матрикс/Слитерин.
Звучи добре като цяло, но определено има разлики с FG. Системата си е класическата: играчите набират единици, имат ограничение по бройка колко могат да разположат на всяка карта, играе се кампания, съставена от отделни сценарии (напълно в духа на 5-звездната серия). Положителната страна е (освен използването на шестоъгълни полета) е, че има фронт, флангове и тил, т.е. има значение как са обърнати единици и откъде удрят, системата не разчита на комбинация от сила и брой хвърляни зарове (както е в 5-звездната серия и е един от основните й недостатъци), а на доста по-сложна система от няколко числови параметъра, таблици със съотношения и някъде там има и случаен фактор, но тежестта му е много по-малка. Отрицателните страни (в сравнение с FG) са в доста по-бедното количество отряди (типове единици, брой на видовете във всеки тип). Което я прави по-близо до реалността, но може би се изпуска част от възможността за интересна игра и взаимодействия. Вероятно проекта ще се окаже интересен като цяло.
Ако на някого му допадне, имат си и сайт, едно интервю с основния разработчик, както и едно AAR. Играта се издава от Матрикс/Слитерин.