Наскоро излезе продължението на European escalation. Добавили са почти всички самолети от Студената война, както и нови държави като Швеция и Дания. Излезе и в замунда. Има си и скирмиш, където стават масови мелета, ако си пуснеш 4в4. Учудващи са и подробните данни дадени за всяка машина, а при самолетите и за всяка ракета.. имат по 5-6 различни показателя. http://www.youtube.com/watch?v=MRMH887q3Bo
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Wargame Airland battle
Collapse
X
-
Привет на всички!
Наскоро си я купих тази игрица и трябва да кажа, че май не лоша и я бива за отмора. Без да претендира за абсолютна сериозност и за абсолютна достоверност на ТТХ на машините, в мултиплейъра се получават доста интересни битки с интересни резултати. На мен лично /като вече леко одъртяващ/ много ми харесва, че за разлика от много други RTS игри битките не се печелят с безумно цъкане със скоростта на светлината, а с повечко мислене.
Общо взето ще цитирам мнението един от играчите, което мисля че е точно в десятката - "Not bad at all for a beer and pretzels wargame"
-
Аз я подкарах чрез релииза от арената, че е по-добър въпреки, че пак изисква малко оправяне.Който е решил да я сваля да има предвид, че не става на принципа - сваляш, инсталираш и всичко тръгва.
Свалих я тъй като от години не съм попадал на РТС, които истински да ми хареса.
Голям фен съм на Red Alert сериите, но след разочарованието от тройката не съм попадал на нещо истински интересно.
Та свалих играта с идеята да замести RА2, когато реша да разцъкам стратегия за няколко часа.
Играта ме грабна веднага макар и да имах маса трудности в началото.Не знам защо така я определяте, но определено се изискват бързи пръсти и доста цъкане, а от друга страна трябва и планиране и доста мислене, т.е. не е толкова елементарна за овладяване.
От една страна трябва да се контролира всяка една отделна единица (буквално всеки танк, самолет и т.н.), а от друга трябва много сериозно да се планират действията и икономиката (колкото и незначитална да е). Аз ползвам стила си на игра от PG, за да си планирам ходовете по картата и придвижването на формированията.
Като се замисля играта е модерен вариант на PG, но вместо ходове можеш да контролираш формированията в реално време.
Харесва ми детйлността в описването на отделните машини и чувството за реалистичност, което се създава от показването на всички детайли.Визуалните модели също са на доста добро ниво.
Нещото което ме обърка в началото и продължава да ми създава трудности е камерата и нейното движение - класическият вариант за поглед е много по-добър - придвижване по екрана с мишката и зуум с крола.Тук всичко се случва чрез зуум с крола, а мишката само посочва, но не може да те мести по карата, което означава, че ако си приближил и нещо става встрани от квадранта който гледаш, не можеш да се преместиш странично, а трябва да се изкачиш нагоре, след което пак да зуумнеш на новото място. Аз не можах да променя нищо в това отношение - има ли някакви опции за настройка на камерата?
Друго нещо с което не мога да се справя е назначаване на заповед за контрол над въздушното пространство - в HoI назначавам дадено формирование да изпълнява мисия за контрол над въздушното пространство в определена зона и не се налага да се занимавам ръчно.
Тук мога да пусна шурмовите самолети да атакуват продължително даден квадрант от картата и те остават там докато имат гориво, но не мога да дам заповед на изтребителите да останат там и да патрулират, а се налага ръчно да ги вдигам всеки път когато има вражеска авиация, което освен че е ангажиращо е и неефективно тъй като докато излетят прихващачите и отидат до мястото противникът е пуснал бомбите и си е отишъл.
Принудих са да зачислявам по няколко специализирани единици за борба с въздушни цели към всяко наземно формирование, за да си осигуря спокойствие.
Не намирам и начин за обединяване на отделни единици или формирования.Например имам взвод танкове и искам да му прикача БМПТ, но не намирам как и трябва ръчно да ги хвашам по картатa и изпращам заедно на дадена позиция, а това отнема повече време и пак изисква много бързо цъкане.Принципа на номерирането след маркиране е много удобен, но тук не успявам да намеря подобно нещо.
Харесва ми че се отчитат условията и теренът - далекобойността на дадена единица може да много голяма, но ако теренът е начупен и няма пряка видимост(при танковете) единицата не стреля, съответно се изисква така да се позиционират единиците, че да се използват максимално възможностите им.
Машините затъват танковете късат вериги и т.н.Nobody has three balls but some people have two very good ones!
Comment
-
Привет!
Да, наистина в началото докато разбереш какво и как става е трудничко, но после се свиква.
За камерата - някъде в опциите имаше нещо от рода на "Изключване на движението чрез мишката" или нещо подобно, което по подразбиране е включено. Не знам дали точно за това става дума, но на мен определено ми помогна когато го изключих.
Прехващачите, точно както при щурмоваците, им цъквам където искам да прикирват /най - добре дълбокия тил / и те също си обикалят там докато свършат горивото. Ако са по - далекобойни даже направо от там стрелят, без да се излагат на риск. Но така или иначе без силна наземна ПВО си за никъде - ако си срещу някой добре координиран отбор такъв налет могат да спретнат, че думи нямам...
Различните видове единици наистина няма как да се обединяват във формирования и да спазват формации /недостатък/, могат само да се обединяват в контролни групи. Но пък от друга страна вражеската артилерия и ударна авиация само чакат някой хубав плътен боен ред
Comment
-
С прихващачите се справих - в началото не съобразих, че трябва да им пингна наземна територия за защита, предполагах по логиката на HoI, че някъде в менюто трябва да им дам заповед да го правят.
Намерих го това с мишката в настройките, но махането на отметката не промени нищо
Докато в клипа, който е в първото мнение човекът управлява камерата по много различен начин.
Все още ползвам много ограничен брой единици - хеликоптерите, например изискват постоянен контрл и затова предпочитам да ги замена с ударни самолети, за да си улесня контрола.
Поради ограниченото време, което имам в кампаниите, наблягам на механизирани подразделения и често напредвам без адекватно разузнаване, което води до големи загуби.Докато това което виждам от играта с други хора показва един малко по-методичен подход и време за разузнаване.
Използвах конвенционална артилерия в началото, но и тя отнемаше много от вниманието ми, за да я използвам правилно.Сега преминах към използване на ракетна артилерия, която е много по-лесна за използване и доста по-лесна за защита, но пък точи много бързо ресурсите на базата.
Подозирам, че ще дойде момент в който след завършване на кампаниите и поиграване срещу компютри ще ми се прииска и игра срещу други хора, но с пиратското копие на играта няма как да стане.Nobody has three balls but some people have two very good ones!
Comment
-
Привет!
Наистина не знам какво да те посъветвам за мишката. Може би в крайна сметка ще трябва свикнеш...
Играта в кампаниите и в мултиплейъра е съвсем различна! Ама съвсем, съвсем различна! На WALB въобще силата й е в мултиплейъра. Аз лично изиграх точно пет боя срещу компютри и реших, че преди да умра от скука ще пробвам срещу други играчи. А там, както вече писах, става една... Трябва да действаш бавно, методично, премислено, с предварително разузнаване с бой, иначе ставаш от онези които в първите пет минути свършват войските и оставят отбора си с човек по - малко. Трябва да имаш добре организирани общовойскови части със съответната поддръжка иначе те изяждат за нула време! В това отношение наистина механизираните са най - балансирани и особено за Варшавския пакт са може би най - добрият избор.
От артилерия да ти кажа чесно, ползвам главно самоходни миномети и от време на време 105/122 мм артилерия. Всичко над тях си е чист разход на боеприпаси, а по - тежките оръдия освен това са и малко на брой, и не могат да направят свестен бараж или димна завеса.
Ракетната артилерия въобще не ме впечатлява - редовно я използват срещу мен и в атака, и в отбрана с почти нулев ефект. Да, от време на време успява да ти паникьоса пехотата и лекобронираните машини, но ако са добре прикрити рядко убива нещо... Все пак мисля да я пробвам някой път - ако даде залп от близо, непосредствено в хода на атаката, може и да успее да подави защитата за кратко.
Comment
-
Подозирам, че има някакъв бъг с камерата, вероятно породен от това, че играта е пиратска.По принцип ми пуска южен изглед върху картата, обаче след няколко пълни зуума ме прехвърля от изток, след още зуумове пак ме връща и това без да натискам други бутони.Не мога да се въртя на 360 градуса около обектите.
Като гледам клипове виждам, че играта е друга в мулти, но за сега нямам намерение да я купувам.
Сега си играя с Deck-овете, разцъквам с компютри въпреки, че почва да ми омръзва.
Не мога да открия подходяща единица в Пакта, която да хвърля напалм, както е Ф-4ката при НАТО.За това и още държа ракетната артилерия, че иначе съвсем няма с какво да деморализирам пехотата по горите. Иначе е хвърляне на ресурси на вятъра, със същите провизии Бук-овете вършат много по-добра работа в друга сфера.Nobody has three balls but some people have two very good ones!
Comment
-
Мисля, че най - после успях да схвана какъв е проблема с камерата! Ама то и аз съм един български реотан...
По принцип като натиснеш и задържиш скрола на мишката можеш да въртиш камерата свобдно. Предполагам, че докато зуумваш, без да искаш го натискаш и като мръднеш мишката завърташ и камерата. Дано да е това защото за друго вече не се сещам!
Иначе Варшавския пакт май има само два самолета с напалм - полски Су-7БКЛ и руски ЯК-38.
P.S. Миналата седмица ми показаха един номер с ракетната артилерия. Попаднах на един "нагласен мач" в който противниците направо ни съсипаха с нея - по 4-5 ПУ стрелят по една и съща цел едновременно. Беше доста ефектно и почти ефективно.
Comment
Comment