Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Worlds of Magic и Planar Conquest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Worlds of Magic и Planar Conquest

    Тази година явно е добра (всъщност и миналата не бе лоша) за походовите фентъзи стратегии (любимият ми тип игри общо взето). Един много добре звучащ и изглеждащ кикстартър-проект, обявяват, че на практика ще пресъздават Master of Magic. Дано да успеят. Имат си и сайт хората, с форумче и не малко информация.
    Между другото, не са и някакво случайно студио - поляци, правили са не малко интересни игри, публикувани през "матрикс геймс" и Слитерин", вярно, все ВСВ-тематика, ама то не пречи.
    Чисто графично изглежда достатъчно old school, което не е непременно лошо (поне според мен), игровите раси са мъничко (особено в сравнение с МоМ), но това може да се поправи с времето, пък и AoW3 също стартира само с шест.
    Last edited by gollum; 12-04-2013, 11:31.

    #2
    Рецензия за играта (която междувременно премина от "ранен достъп" до "готова"). Уви, изглежда, че е неуспешна. Аз я пробвах малко, но версията беше безумно бъгава, та и моите бегли впечатления са негативни.

    Comment


      #3
      Поляците са се пробвали да съживят нещата, като вместо да опитат да оправят Worlds of Magic са направили нова игра - Planar Conquest, която се пробва да поправи недостатъците на предишната (т.е. малко като "Стардок" с техния опит в областта на МоМ). Пробвах я, получило се е като цяло по-добре от преди, т.е. бъговете май са сравнително малко, концепцията е по-близо до МоМ и като цяло е по-изчистена. Не съм я пробвал достатъчно, за да мога да преценя, така че това са първи впечатления (няколко часа игра, по-точно, няколко "начала" с различни начални настройки). Главната ми критика засега е, че са запазили модела за описание на създанията (взет директно от някаква D&D-тип настолна игра), който използваха и преди. Според мен, това беше един от основните недостатъци на предишната версия, като оставим бъговете и интерфейса настрана. Проблемът с този модел е, че е доста непрозрачен, т.е. има няколко различни параметри, чиято роля е доста неясна, а как точно се получават. Основно това се отнася до броневия клас (и отношението му към атаката), но и до някои други параметри (особено се забелязва при стрелковите атаки, където не е много ясно кое създания колко има и защо намаляват/свършват). Другият недостатък е, че атаката (щетата) са изцяло базирани на зар, т.е. късметът играе огромна роля: една и съща група срещу един и същи противник може да направи 1 щета, следващия - 30.
      Има герои (както в МоМ), но засега изглеждат сравнително слаби (предполагам, че трябва да натрупат нива и екипировка, за да имат някакъв шанс в сражение - крехки са и лесно загиват, а засега не съм открил начин за връщане (вероятно е чрез магия като в МоМ). Всички трупат опит - както в МоМ, но ефектът на нивата е доста по-голям (един и същи тип единица с разлика от четири нива може да има четири пъти повече живот и значително по-добри параметри).
      Донякъде неясни са и нещата с икономиката/градовете. От една страна, има го момента от Цивилизация и МоМ, че е хубаво да имаш колкото се може повече градове (това е известен недостатък на цялата концепция), т.е. разширяване на макс. И тъй-като ограничението върху нови градове не е кой знае колко голямо (пет квадратчета разстояние), то доста бързо може да се "напълни" картата с градове при подходящата начална раса и условия. Но не е много ясно ресурсите по картата как точно определят параметрите на градовете (или има някакви бъгове, но тъй-като всичко е доста непрозрачно е трудно да се прецени). Но като цяло има усещането от МоМ.

      Comment


        #4
        За новаци в този жанр какви игри би препоръчал?

        Comment


          #5
          Или Age of Wonders, или Master of Magic, макар че е малко вероятно някой от тепърва прохождащите геймъри да може да го играе
          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
          Проект 22.06.1941 г.
          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

          Comment


            #6
            Age of Wonders I, ако успееш да го подкараш. Disciples, I или II, Heroes II- също.
            "Далеч съм от мисълта си"

            Comment


              #7
              За новаци - Age of Wonders III - хем за сегашни геймъри графиката би трябвало да е ок. Бих казал, че е най-добрата от цялата поредица AoW по съвкупни критерии (имаме тема във форума), иначе другите две части също са много добри. Подкарват се, между другото. Това ако търсиш игра, която да е фентъзи, походова, да има стратегическа и тактическа част.
              Заедно с това или преди/след него: споменатия от колегата Hеroes of Might and Magic II, най-добрата игра в поредицата за мен. Но трябва да имаш предвид, че графиката може да ти се види "остаряла" (според мен, не е, но това е въпрос на поколение). Ако ти се стори, че графиката "не минава", пробвай третата или петата част. Последанат обаче с всички допълнения, иначе не става. Имаше и някакъв ИИ-patch за нея - неофициален. Мисля че също си струва, на нея слабата й страна е ИИ-то.
              "Desciples II" също е много добра, най-добра в нейната поредица - третата част няма смисъл и да я пробваш, не става за нищо. На мен тя ми харесва като атмосфера, иначе е малко по-слаба от другите две. Но си има едно нейно си особено очарование. И от всичките е най-близо до настолна игра.
              Иначе ако ти е допаднала "Цивилизация", бих ти препоръчал да хвърлиш едно око на Warlock - първата или втората част. Няма тактически сражения, по-лековата е от другите, но не е лоша като цяло.
              Бих препоръчал и Conquest of Elysium третата или четвъртата част. Като графика пак ще трябва да се свиква, ако не си от моето поколение във всеки случай, но като геймплей... мисля че е най-добрата от споменатите. Макар че е особена, определено трябва да й се свикне.
              Играта от тази тема не я препоръчвам - не е много добра. Има проблем с ИИ-то, т.е. явно не са могли да го закърпят както трябва и просто са му дали неограничен чийт (директон го наблюдавах, така че нямам особени съмнения). А в игра, при която експоненциалната компонента е много силна, това е твърде неприятно. Този момент донякъде го има и в AoW III (не чийтването, а експоненциалното нарастване, но е по-туширано) и определено в Warlock (там, уви, не са успели особено да го тушират).
              Мога да спомена Sovereignty: Crown of Kings, но само ще я спомена, защото още не съм си я взел и не съм я пробвал. Само съм гледал филмчета. Още се разработва, та затова изчаквам (а и се надявам да я хвана на разпродажба). Иначе е доста обещаваща след цялостната преработка.

              Comment

              Working...
              X