Поради появата на нови казуси в играта се наложи незначиелно допълнение към правилата. Ако сте ме питали - получили сте отговорът. Ако не сте - значи не ви е било необходимо и незнанието на тези допълнения не е повлияло на решението ви за хода. Сега едно по едно:
Модул 2 Към Крепости и ВМБ
11.11 При желание от страна на играчите могат да се формират "подвижни" брегови батареи, които да бъдат пренесени с корабили или друг транспорт на ново място. Броят на оръдията в тях се изчислява по формулата (1/калибъра на оръдието в мм)*2000 закръглено надолу. Цената на една такава батарея е удвоената цена за създаване на артилерийски полк. Ако се използват оръдия свалени от разоръжени кораби цената е 40 хил.ф. за калибър до 200 мм, 60 хил. ф. за калибър до 280 мм. Оръдия с калибър по-голям от 280 мм не могат да се използват за мобилна отбрана на участъци.
11.12 Времето за развръшане на батареята е 1 месец за всеки 100 хил.ф.
11.13 Ако желаят играчите могат да развърнат и торпедни батареи - в тях не може да има повече от 4 ТА, калибърът на торпедата трябва да съответства на наличните торпеда на въоръжение във флота. Развръщането на такава батарея става за 1 месец. и самото развръщане струва удвоената цена на а.п.
11.14 Транспортирането на такива батареи по море изискват удвоеното количество товари и вместимост, необходими за транспорт на а.п.
11.15 Разтоварването на оръдията/ТА и материалите за тези батареи може да става само в оборудвано пристанище.
Модул 3 към Самолети и ескадрили
1.14 Цената за проектиране на нов самолет е равна в хил. ф. на корен квадратен от ((мощност на двигателя*брой двигатели*0,75) + ((далечина на полета/5,5)*3,4) + (площта на крилата*3) + (калибър на картечниците^3 *брой картечници*0,05) + бомбови товар в кг)
1.15 Играчите могат сами да проектират нови самолети като дават следните данни - площ на крилата, размери, брой двигатели, мощност на двигателите в к. с. желана далечина на полета/ на крайцерска скорост, максимална скорост в км/ч, въоръжение (артлерийско - брой и кал. в мм, бомбови товар в кг)
1.16 Цената на 1 нов самолет е равен на 1% от цената на проекта.
1.17 Ако играчите желаят могат да модернизират вече съществуващи самолети като хидроплани. Цената за модификацията е 5 хил.ф.
1.18 Резултатите от изпитанията на новите самолети и техните модификации ще се получават от посредника. Шансът да получите удачен амолет е толкова по-голям, колкото по-реални за времето машини проектирате.
Към Модул 4 Необичайни иновационни проекти и предприятия
7.1 Играчите в хода на играта могат да започнат нови иновационни проекти – например да разработят през 1923 г. многостепенна пилотирана ракета. Теоретично е възможно с вероятност d20 (текущата година – годината на реално създаденото работещо изделие) + 15 По това правило могат да създават и нови образци армейско въоръжение – балистични ракети, танкове, системи за залпов огън, САУ и т. н. Цената на създаване на прототипите е равно на избрана от играчите сума, като нейния размер ще оказва влияние на вероятността за успешно завършване на проекта, като сумата*0,001% ще се сумира със сбора от формулата. Новите типове въоръжение ще променят и коефициента на подразделенията, които са въоръжени с тях.
7.2 Ако играчите желаят могат да започнат мащабни проекти като прокопаване на канали, насипване на диги и острови. Цената на такива проекти е равна на:
7.2.1 за каналите – в хил.ф. дължината в км*шир. в м * дълбочината в м /1,5. При преминаване на канала през планини цената се утроява
7.2.2 за изкуствените насипни съоръжения в морето – площта на съоръжението^2/1,5. Насипването на изкуствени острови и диги е възможно само на дълбочина до 30 метра.
7.3 Скоростта на построяване на съоръжението е 1 година за всеки 2,5 мил.ф. Допълнително се потребява 1 ед. Тежка промишленост годишно.
7.4 Винаги съществува вероятността при разработка на хиперфутуристичен проект парите да бъдат усвоени с неочакван за играчите резултат.
Самите обновени правила са дадени по-долу. Новите правила са в синьо.
Модул 2 Към Крепости и ВМБ
11.11 При желание от страна на играчите могат да се формират "подвижни" брегови батареи, които да бъдат пренесени с корабили или друг транспорт на ново място. Броят на оръдията в тях се изчислява по формулата (1/калибъра на оръдието в мм)*2000 закръглено надолу. Цената на една такава батарея е удвоената цена за създаване на артилерийски полк. Ако се използват оръдия свалени от разоръжени кораби цената е 40 хил.ф. за калибър до 200 мм, 60 хил. ф. за калибър до 280 мм. Оръдия с калибър по-голям от 280 мм не могат да се използват за мобилна отбрана на участъци.
11.12 Времето за развръшане на батареята е 1 месец за всеки 100 хил.ф.
11.13 Ако желаят играчите могат да развърнат и торпедни батареи - в тях не може да има повече от 4 ТА, калибърът на торпедата трябва да съответства на наличните торпеда на въоръжение във флота. Развръщането на такава батарея става за 1 месец. и самото развръщане струва удвоената цена на а.п.
11.14 Транспортирането на такива батареи по море изискват удвоеното количество товари и вместимост, необходими за транспорт на а.п.
11.15 Разтоварването на оръдията/ТА и материалите за тези батареи може да става само в оборудвано пристанище.
Модул 3 към Самолети и ескадрили
1.14 Цената за проектиране на нов самолет е равна в хил. ф. на корен квадратен от ((мощност на двигателя*брой двигатели*0,75) + ((далечина на полета/5,5)*3,4) + (площта на крилата*3) + (калибър на картечниците^3 *брой картечници*0,05) + бомбови товар в кг)
1.15 Играчите могат сами да проектират нови самолети като дават следните данни - площ на крилата, размери, брой двигатели, мощност на двигателите в к. с. желана далечина на полета/ на крайцерска скорост, максимална скорост в км/ч, въоръжение (артлерийско - брой и кал. в мм, бомбови товар в кг)
1.16 Цената на 1 нов самолет е равен на 1% от цената на проекта.
1.17 Ако играчите желаят могат да модернизират вече съществуващи самолети като хидроплани. Цената за модификацията е 5 хил.ф.
1.18 Резултатите от изпитанията на новите самолети и техните модификации ще се получават от посредника. Шансът да получите удачен амолет е толкова по-голям, колкото по-реални за времето машини проектирате.
Към Модул 4 Необичайни иновационни проекти и предприятия
7.1 Играчите в хода на играта могат да започнат нови иновационни проекти – например да разработят през 1923 г. многостепенна пилотирана ракета. Теоретично е възможно с вероятност d20 (текущата година – годината на реално създаденото работещо изделие) + 15 По това правило могат да създават и нови образци армейско въоръжение – балистични ракети, танкове, системи за залпов огън, САУ и т. н. Цената на създаване на прототипите е равно на избрана от играчите сума, като нейния размер ще оказва влияние на вероятността за успешно завършване на проекта, като сумата*0,001% ще се сумира със сбора от формулата. Новите типове въоръжение ще променят и коефициента на подразделенията, които са въоръжени с тях.
7.2 Ако играчите желаят могат да започнат мащабни проекти като прокопаване на канали, насипване на диги и острови. Цената на такива проекти е равна на:
7.2.1 за каналите – в хил.ф. дължината в км*шир. в м * дълбочината в м /1,5. При преминаване на канала през планини цената се утроява
7.2.2 за изкуствените насипни съоръжения в морето – площта на съоръжението^2/1,5. Насипването на изкуствени острови и диги е възможно само на дълбочина до 30 метра.
7.3 Скоростта на построяване на съоръжението е 1 година за всеки 2,5 мил.ф. Допълнително се потребява 1 ед. Тежка промишленост годишно.
7.4 Винаги съществува вероятността при разработка на хиперфутуристичен проект парите да бъдат усвоени с неочакван за играчите резултат.
Самите обновени правила са дадени по-долу. Новите правила са в синьо.
Comment