Съобщение

Collapse
No announcement yet.

български пристанища

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    български пристанища

    В тази тема ще напиша накратко какво мисля да поставя като възможност за товарене и разтоварване в различните населени места по българското крайбрежие (ако някой реши да се възползва от тях за снабдяване). Приемам всякакви поправки и коментари, защото по-голямата част от нещата са предположения.


    1.0 типове пристанища

    1.1 необорудван бряг
    На необорудван бряг, на който може да акостира десантна баржа, може да се извършва "базово" разтоварване. Ще изисква тилова рота (50-100 тиловаци) на баржа, могат да се пренаст на брега само насипни товари (боеприпаси до 155 мм снаряди, провизии, туби с гориво). Скоростта е 1 тон на 50 тиловаци на час (максимум 100 тиловаци на една баржа, т.е. 2 тона на час). Не могат да се свалят несамоходни обекти (т.е. от подобни баржи може да се разтоварват коли, камиони, танкове, бронетранспортьори или артилерия - самоходна и буксирна; но не и контейнери с товари).
    Припасите се "трупат" непосредствено до брега, т.е. ако се създаде база, тя се "пада" максимум 1 км навътре. Могат да се снабдяват само подразделения, които са до базата, освен ако не ползват тил с транспортна колона.


    1.2 Кей в малко населено място, без специално оборудване и екипировка като кранове, рампи и прочее. Ще ги отбелязавм с ключовата дума "кей".
    Могат да акостират кораби до 5 000 брт. Разтоварването, подобно на това на плажа, изисква тилова рота на кораб (максимум 100 души могат да обслужват разтоварването на един кораб). Максималната скорост е 4 тона на час. Отново могат ад се разтоварват само насипни товари. Няма никаква възможност ад се свалят техника, автомобили или оръдия, нищо по-тежко от 200 кг като единична маса.
    ПО отношение на трупането на товари важат същите правила както и за плажовете.

    1.3 малко пристанище. Място с минимално специализирано товарно оборудване.
    Могат да акостират кораби до 10 000 брт. Наличието на минимално оборудване увеличава възможностите за разтоварване до 10 тона на час (1 тон на всеки 20 тиловаци, максимум 200 души могат да обслужват едновременно един кораб). Могат да се разтоварват насипни товари или сравнително леки обекти - до 20 тона единичен товар. Разтоварването на подобен обект изисква 1 час време и 100 тиловаци. Пре- това време други обекти не могат да се разтоварват.
    По отношение на складирането важат същите правила както и за кейовете и плажовете.

    1.4 средно пристанище. Място със средни възможности за товарене, разтоварване и складиране. Има рампа за разтоварване и карнови съоръжения.
    Могат да акостират кораби до 50 000 брт. Ратзоварването е ограничено до 40 тона на час (1 тон на 5 тиловаци). Могат да се разтоварват товари с единична маса до 100 тона (ако могат да се движат на собствен ход) или до 50 тона ако не могат ад се движат на собствен ход. Разтоварването на един "тежък" единичен обект отнема 30 минути, през това време не могат да се обработват други товари от същия кораб.

    1.5 голямо пристанище. Има всички необходими възможности за обслужване без никакви ограничения.
    Без ограничения. Има определен брой корабни стоянки и ограничение за брой едновременно обработвани кораби. Изискват се 20 души за пълна обработка на един кораб на час. Скоростта е 1 000 т/час.



    2.0 списък с черноморските пристанища

    2.1 Ахтопол: кей, едно място за кораб.

    2.2 Царево
    : кей, едно място за кораб.

    2.3 Китен: кей, едно място за кораб.

    2.4 Созопол: малко пристанище, 2 корабни стоянки.

    2.5 Бургас: голямо пристанище. 35 корабни стоянки. 20 места за обработка на кораби.

    2.6 Поморие: малко пристанище. 2 корабни стоянки.

    2.7 Несебър: кей, място за един кораб.

    2.8 Варна
    : голямо пристанище. 30 корабни стоянки. 15 места за обработка.

    2.9 Балчик: средно пристанище. Пет корабни стоянки. може да обработва два кораба едновременно.

    2.10 Атия: кей, място за 2 кораба до 3 000 т.
    Last edited by gollum; 29-03-2012, 10:48.

    #2
    Все ми се иска да попитам, първа игра ми е, какво е тил с транспортна колона ?
    Ако е транспортно снабдителна рота, батальон, полк, бригада - и какви са коефициентите им - в смисъла на горенаписаното?
    За осъдените на живот и смъртта е приключение!

    Comment


      #3
      Хм, по-малките пристанища нали ще може да ги блокираме? В смисъл примерно кранът от едно пристанище да му махнеш двигателя и смазочните материали, да сложиш няколко бетонни блока около кея така че да не могат да идват големи кораби в него и т.н.? Отделно самото пристанище предполагам е много лесно да се минира и без специализирани сили.
      „Аз, Драгомир, писах.
      Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

      Модератор на раздел "Военна Авиация"

      Comment


        #4
        Може би тези питания са за темите с въпроси, но нищо.

        Да, можете да разрушите съоръженията (както могат и да бъдат възстановени), но другото определено е по-трудно, защото няма как да сте се подготвили предварително (по същата причина, поради която по плажовете на са поставени мини и прочее). Ще приема, че едно подразделение (рота) може да извади от строя малко или средно пристанище за една фаза, за голямо пристанище ще трябва специализирано инженерно подразделение (батальон) и ще отнеме едно денонощие.
        За другото трябва да блокирате входовете към пристанищата - прави се като се потопят кораби със скрап, боклуци, бетон или нещо подобно. Но ще е трудоемко и не мисля че си струва - особено пък за кейовете и малките пристанища, защото става въпрос за достатъчно отворени към морето заливи, та ще трябват много баржи за блокирането им. Виж, за големите пристанища си струва - там ще приема, че за целта трябват по пет подготвени кораба. Самата операция ще иска пет денонощия (от подготовката на корабите до осъществяването й). Кораби могат да се реквизират на място и да се подготвят, няма да иска допълнителни средства. За подготовката е необходим един батальон, който да се занимава само с това (минимум 300 души).

        За миниране на пристанище трябват мини - може да се извърши и с лодки, така че не трябват минни заградители. Ще приема, че за целта е необходима работата на една сапьорна рота и една фаза време за малко пристанище или кей. ЗА средно пристанище ще трябват две фази, а за голямо пристанище - денонощие. Естествено, трябва да бъдат подсигурени с морски мини. Ще приема, че за кей/малко пристанище трябват по 100 морски мини, за средно пристанище - 300, а за голямо - 500.

        "Тил" в случая за простота ще наричаме домакинско-снабдително подразделение на ниво бригада. На практика определено количество "тиловаци", т.е. войници,които са преминали само през базова тактическа подготовка (могат и да се бият, но не са ефективни), чиято основна задача е да товарят/разтоварват, да управляват товарни автомобили (т.е- сред тях има и шофьори, но няма да ги отделяме специално), както и да обслужват бойните подразделения по отношение на боеприпаси, храна, вода и прочее.
        Ще приема, че стандартният бригаден "тил" е съставен от тилови батальон (400-600 души) с 3-6 транспортни роти (всяка с леки, средни или тежкотоварни автомобили - 16-40 автомобила на рота). Т.е. средно 600 души с 120 камиона и товарни автомобила.
        Задачата им е да носят резервните боекомплекти, провизии; да организират временна снабдителна база за бригада и да пренасят снабдяване от армейските бази към временните снабдителни бази и самите бойни подразделения на бригадите.
        Бригадният тил се управлява отделно, т.е. като самостоятелно подразделение.
        Корпусите ще разполагат с армейски снабдителни бази и собствени подразделения от този тип, с които да поддържат логистично подчинените им бригади.

        ПП Ако на някого това му се вижда нереалистично, все още има време за корекции, очаквам пост в стил "това и това не трябва да е така, защото тъй и инак, а смятам, че трябва да е еди как си". Аз решавам дали да послушам съвета.

        Comment


          #5
          Благодаря за обяснението.
          Защо корекции , нормално е всяка бойна бригада да има тил и траспортно-снабдителен батальон , а по-големите съединения тилова бригада. Аз лично го приемам за разумно!
          За осъдените на живот и смъртта е приключение!

          Comment


            #6
            Ам Гъл, може ли да получим подобно разписание и за турските пристанища в района Инеада - Чаякджи. Конкретно за кои райони ще ми трябва карта ще ти кажа после.
            Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
            Неизвестен руски адмирал

            Comment


              #7
              А базата на ВМФ недалеч от Атия?

              Comment


                #8
                А базата на ВМФ недалеч от Атия?
                Уф, вярно, как пък никой не ме подсети досега за нея. А този списък виси бая отдавна при комшиите. Хем на стратегическата карта съм я сложил. А имате ли някакви конкретни данни за нея?

                Comment


                  #9
                  gollum написа Виж мнение
                  Уф, вярно, как пък никой не ме подсети досега за нея. А този списък виси бая отдавна при комшиите. Хем на стратегическата карта съм я сложил. А имате ли някакви конкретни данни за нея?
                  Конкретно - не. Но на Гугъл мапс можеш да видиш какво представлява. Няма кранове или пристани за разтоварване на техника и припаси. Но сравнително големи (да кажем до 6 - 8 000 т. кораб спокойно може да влезе. Като капацитет вероятно отговаря на Несебърското пристанище.
                  Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                  Неизвестен руски адмирал

                  Comment


                    #10
                    ок, благодаря.

                    Comment


                      #11
                      Odzava написа Виж мнение
                      Конкретно - не. Но на Гугъл мапс можеш да видиш какво представлява. Няма кранове или пристани за разтоварване на техника и припаси. Но сравнително големи (да кажем до 6 - 8 000 т. кораб спокойно може да влезе. Като капацитет вероятно отговаря на Несебърското пристанище.
                      За да е всичко коректно - до 2-3000 тона в Атия.
                      Аз съм служил там. През 89г. беше дошъл на братско посещение един съветски "Болшой охотник", за жалост сега не се сещам кой. Седя цял ден на рейда и не се решиха да го прекарат през фарватера... и замина за Варна. Имахме си постоянно щатни дълбачки в базата, за да подържат дъното.
                      Не вярвам да се е направило нещо генерално през годините за тази база.

                      Comment


                        #12
                        Така, важен момент за турският отбор

                        След обсъждане с морските специалисти се реши следното нещо. Българският отбор ще подготви баржи и кораби, натоварени със скрап и бетон и ще ги потопи във всички пристанища, така че те да са блокирани и никакви кораби да не могат да се разтоварват (важи и за китайските баржи). Приемам, че за организиране на тези операции им трябва едно денонощие, допълнителни пари, сили или средства няма да се отделят, част от подготовката е извършена преди началото на войната.
                        През първата фаза на първия ход българският отбор може да блокира две пристанища по свой избор, през втората - 6, в края на първия ход приемаме, че всички пристанища са блокирани. Т.е. всички пристанища са неизползваеми за турския отбор.

                        Приемам, че след като бъде завладяно дадено пристанище (т.е. няма сражения за него), то може да бъде отново отворено за използване за следните срокове / работна ръка, ангажирана изцяло за това време (т.е. тиловаци и сапьори, като приемам, че един сапьор се равнява на двама тиловаци, т.е. при лимит 100, това могат да бъдат 100 тиловаци или 50 сапьори или комбинация от тях):

                        - за кей: три денонощия / 100 души

                        - за малко пристанище: четири денонощия / 300 души

                        - за средно пристанище: пет денонощия / 500 души

                        - за голямо пристанище: шест денонощия / 1 000 души
                        Last edited by gollum; 02-04-2012, 12:57.

                        Comment


                          #13
                          За минирането - пиша тук, че донякъде засяга пристанищата, приемаме, че 10 морски мини блокират 1 км акватория. Разминирането на 1 км отнема 4 часа за един кораб с трал.

                          Comment


                            #14
                            gollum написа Виж мнение
                            Така, важен момент за турският отбор

                            През първата фаза на първия ход българският отбор може да блокира две пристанища по свой избор, през втората - 6, в края на първия ход приемаме, че всички пристанища са блокирани. Т.е. всички пристанища са неизползваеми за турския отбор.
                            Тук не става ясно кога точно по време на фазите ще е вече блокирано пристанището. Една фаза е осем часа, в кой от тези осемте часа ще се смята, че пристанището е неизползваемо?
                            Блокирането не става с магическа пръчка, все пак трябва да има някакъв времеви период.

                            Втори въпрос - ако БГ отбора блокира всички пристанища, това не означава ли, че няма да могат да използват флота си? Респективно ако не блокират всички, значи ли, че и те няма да могат да използват блокираните за своя флот?

                            И трети въпрос - колко време ще е необходимо на БГ отбора да минира 1 км акватория и ако не ползва специализирана техника, а лодки, няма ли да го правят много по-бавно.

                            Comment


                              #15
                              Две пристанища по техен избор се смятат за блокирани към началото на втората фаза на първия ход.
                              Към началото на третата фаза са блокирани още 6 пристанища.
                              Към началото на първата фаза на втори ход са блокирани всички пристанища.

                              Приемам обсъждане на този пункт, защото е по сведения на едната страна (засега). Затова съм го написал тук, за да има място за дискусия. Дискусията може да се отнася до времето, което е необходимо. Приемаме, че българският отбор се е подготвил предварително, т.е. имат струпани в съответните пристанища подготвени баржи и корабчета, натоварени с бетон, скрап и прочее. Одзава ме увери, че има достатъчно малки корабчета за тази цел.


                              Блокираните пристанища не могат да се използват от никого докато не бъдат разблокирани. Т.е. няма да могат да снабдяват флота си в блокираните пристанища.

                              Минирането се извършва само от специализирани кораби. БГ-отборът има към 2020 г. три такива кораба, но само единия тима по-голяма възможност за миниране (40 мини), останалите два са по 5 мини. Една минна операция отнема времето за отиване и връщане до позицията за поставяне на мини плюс 5 мин. на всяка мина.

                              Comment

                              Working...
                              X