Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Хегемония

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    Чудя се каква е възможността, онези които поради липса на време не могат да участват, да гледат активно, т.е. да са класически кибици. С две думи неучастващите ще виждаме ли резултатите от всеки ход, както и проведената шпионска и дипломатическа дейност, за да може да дюдюкаме.

    Comment


      #47
      Не разбира се. Ще се вижда само малка част от нещата, публично достъпната информация. Тайната информация (която всъщност ще е 90% от информацията) ще излезе след края на играта.
      albireo написа
      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

      Comment


        #48
        Да, след края на играта ще се постарая да спретна една история (това е и една от причините да се захвана с игри), котяо ще е публично достъпна. По време на самата игра достъпен ще е бюлетинът (водя го аз) и вестниците - ако такива има, т.е. ако се намери някой с желание да играе журналист. Всичко друго е тайно.

        Comment


          #49
          някакви подробности около длъжността на журналиста или това ще излезе заедно с правилата на играта?

          Comment


            #50
            Няма нищо специално около тази роля. Този човек не играе в играта, т..е не участва по никакъв начин в игровата система и не получава или употребява някакви игрови ресурси. Той "следи" играта, т.е. официалния бюлетин, получава определени допълнителни сведения от Посредника и има правото да изпраща въпроси и прочее до играчите. Последните си преценяват дали да му отговорят, разбира се. И въз основа на това, пише материали и ги "издава" под формата на страничка. Последното може да го прави където реши или пък да използва страницата на самата игра.
            Както показва опитът ни, дори и този човек реално да не участва в играта, неговите материали обикновено имат не малък отзвук върху играчите.

            Comment


              #51
              Задължително за всеки журналист в нашите игри е силно развито чувство за хумор.
              albireo написа
              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

              Comment


                #52
                Материали за играта

                Привърших с основната част от работата и картата е готова, както и основната част от ръководството за играта (засега е пред-стартова версия - 0.9 ). Прикачвам ги към този и следващи постове (по-нататък ще измисля по-добър начин, но за сега - така). Картата съм я намалил като пикселен размер (когато започнем играта, ще използваме нормалния вариант, който е с около 40% по-голям). Цък.
                Идеята ми е да дам време за запознаване с правилата и въпроси, преди да съм завършил всичко и играта реално да започне. През следващата седмица ще допълня приложенията на ръководството и вероятно ще направя тук-таме малки промени. Надявам се също така тогава да завърша всички файлове за самата игра и като съм готов, ще публикувам тук един примерен файл за извършване на административен и оперативен ход, за да можете да ги разгледате и да се изясни каквото е останало неясно.
                Чак когато това приключи, ще започне записването на играчи и нулевия ход.

                Мисля тази тема да я оставя за въпроси и отговори около играта, както и за обяви.
                Attached Files

                Comment


                  #53
                  Разгледах правилата и картата и ми харесаха много, така хубаво са преплетени територии, че и без да се взимат предвид ресурсите пак ще бъде много оплетено за дипломатическа работа, има всякакви възможни и невъзможни бойни театри и комбинации. Според мен е страхотно и с нетърпение очаквам началото

                  Единствено съм загрижен за нормалния проблем - не е ли малко голям броя на играчите, военните части и ресурсите? Това като въпрос за обработка на информацията от страна на водещия, не е ли по-добре да се упростят още нещата или бойната и икономическата системи са добре навързани в ексел? Идеята е да е достатъчно лесно за да може водещия да се справи с информационния поток към него (и както аз и други играчи във форумните игри демонстрираме - всички безумни грандомански планове искат 1001 запитвания до водещия и му ядат времето и нервите) за да може играта да просъществува поне 6-7 хода за да бъде интересно
                  „Аз, Драгомир, писах.
                  Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                  Модератор на раздел "Военна Авиация"

                  Comment


                    #54
                    ммммм!

                    По същество:

                    1.4.1.1 "жаление за участие" Препоръчвам пощата да не е в безплатната абв, а в БС, защото в БС пощата ще се запази докато БС съществува, а в абв няколко месеца след като за последно е ползван адреса всичко изчезва.

                    4.4.5 - "чугбина" вместо чужбина

                    Сега сериозно; ще си позволя да цитирам едно твое ЛС от преди няколко месеца: "Интересно е, Империал, но си прекалил със сложността и не знам дали ще е управляемо... твърде много информация за обработка." Настоящата версия на Хегемония е по-комплексна от проекта, за който беше предназначен този коментар. Аз лично на този етап не мога да се запиша като играч с чиста съвест - не мога да гарантирам, че мога да отделя времето, което предвиждам че ще е необходимо за стойностно участие в играта с настоящото ниво на сложност. И съм убеден че няма да събереш 12 играчи, които да могат - надявам се ти е ясно, че бързо ще събереш 12, които бурно ще декларират колко са ентусиазирани, но след 1-2 хода нещата ще грохнат. За сравнение, проекта, за който споменах вече, беше ок. 20 страници, в момента е сведен до едва 5 и е с ниво на комплексност, което според мен е реалистично. Хегемония в момента е 25 гъсто запълнени страници. Моите препоръки са кардинални, но иначе се опасявам, че играта няма да изтрае повече от 2-3 хода.

                    Премахни Социална Енергия, за какво ти е междинен ресурс който така или иначе го плащаш с кредити, направо ползвай кредитите.

                    Премахни Злато. Нефтът е златото на 20 век, вече си го дефинирал. Да имаш мини за злато в игра, която трябва да пресъздава индустриалната епоха, не се връзва.

                    Премахни различните видове военни заводи - сведи ги до обобщена военна индустрия или нещо подобно. Премахни концепцията за консервация на потенциала. Въобще целия този микромениждмънт го опрости. Аз дори бих слял "инфраструктура" и "индустриален капацитет" - няма държава на света, в която даден район да е с висок индустриален капацитет и ниска инфраструктура и обратното също е вярно. А и да има, не е достатъчно интересно занимание. Остави HoI Махни "механизация на селското стопанство", свържи го с ИП и толкова.

                    Слей трите вида защитни съоръжения в едно абстрактно.

                    Премахни разделението на "бензин" и "мазут".

                    Концепцията за "мито" не разбирам как ще работи при положение, че цялата търговия се уговаря между играчите. Митото по принцип е лост за насърчаване на домашното производство и бариера за чуждото. В игралната реалност това просто няма смисъл.

                    Разузнаването не го пипаме, това е най-забавната част в тези игри.

                    Премахни научните институти и възможността за откриване на науки и технологии. При положение, че един ход е 2 месеца... в играта на Одзава в крайна сметка възможността за конструиране на нови кораби/бойни единици не допринесе абсолютно по никакъв начин за развитието на играта. В краен случай дай съвсем минимален брой бонуси, които да се избират в началото и нищо повече. Като гледам настоящото ниво на сложност, се страхувам че доктрините, които още не си показал, ще усложнят всичко още 3 пъти.

                    Слей организация, ефективност и боен дух в един параметър. Разликата между тях въобще не оправдава проследяването на три отделни величини.

                    Каква е разликата между ПД и СД, между МПД, МСД, МД, ЛМД и МКД? Това са ПЕТ различни вида единици с практически почти еднакви функции. Предостатъчни според мен са "опълчение", стадартна пехотна, моторизирана, механизирана, танкова, кавалерийска. Артилерийската дивизия е съветско извращение.

                    Въобще тактическата част малко множко ми идва, не знам. Помисли сериозно какво можеш да опростиш там...

                    Слей корвета и фрегата. Всъщност слей всичко под лек крайцер в един кораб.



                    Моля те наистина сериозно да си помислиш какво печели геймплея от всеки един инфообект, който си дефинирал, и какво губи от обобщаването на подвидове в едно. В много случаи, не се губи нищо, същината се запазва, а се опростява контрола и съответно играта е по-забавна, понеже се прекарва по-малко време в excel. Или, най-често, сумарната печалба на ниво "забавност" е по-голяма, отколкото загубата. Позволявам си да ти пиша нещата така именно защото съм минавал вече през този процес на "какво повече не мога да премахна?"

                    От друга страна, гледам на нещата като човек, който няма кой знае колко време за игри. Може би останалите могат да си го позволят - но пък досегашния опит като цяло не е окуражителен.
                    albireo написа
                    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                    Comment


                      #55
                      Благодаря за коментарите. Ако са само тези две печатни грешки, аз съм щастливец (само веднъж съм минавал отгоре-отгоре). Сега, по същество.
                      Обмислил съм доста внимателно системата, т.е. това е нещо, което мисля и работя от няколко години и което е преживяло доста промени - опростявания и усложнявания. Има неща, които наистина могат да се опростят и махнат, т.е. не са особено съществени и други, които няма смисъл да се пипат, защото имат място и значение.
                      Първо по сложността на играта: голяма част от това, което е описано в ръководството засяга неща, които стават "под масата" от гледна точка на играча, т.е. не го засягат пряко. Но това не означава, че мога да ги махна и моделът да продължи да работи добре, т.е. те имат място и значение в самия модел. Всеки играч в рамките на административния ход има известна "формална част", която трябва да свърши - управлението на икономиката му и друга, не формална - дипломация, политика и шпионаж. Не мисля, че първата ще е сложна или ще отнема много време, но за да дойдете на моето мнение, първо ще трябва да ви покажа какво представлява файлът, в който ще се задават заповедите за хода по формалната част (това ще стане сигурно след 3-4 дена, че сега ми се появи една бърза работа с финансов резултат, на която ще се съсредоточа). Реално всеки има под контрола си десетина провинции, за всяка от тях трябва да зададе между 3 и 5 параметъра, които контролира директно - най-вече какво иска да се произведе всъщност. Задоволяването на потребностите на производството със суровини и труд става автоматично.
                      За пример можеш да видиш модела на развитие на популация, който направих за темата за демографските загуби от Османското нашествие. Там определяш само по един "параметър" за всяка декада, но реално "под масата" се използват няколко различни параметъра и достатъчно дълги изчисления, за да се стигне до резултата. Тук е нещо подобно.
                      Та мисълта ми е да не се притеснявате за мен как ще водя икономиката - доста лесно е и отнема много малко време - под 20-30 минути на държава на ход. Сложностите идват с по-интересната част на играта като дипломация и шпионаж, те отнемат много повече време. Така или иначе, мисля да има още един посредник и да си разпределяме работата по тези по-сложни аспекти на играта (икономиката ще я движа аз без проблем). Времеотнемащ е и бюлетина.

                      Империал написа
                      Премахни Социална Енергия, за какво ти е междинен ресурс който така или иначе го плащаш с кредити, направо ползвай кредитите.
                      Не мога, защото тя е съществен междинен ресурс. Значението й не е толкова като междина, колкото като ограничаващ фактор, свързан от една страна със съвсем опростения социален модел (социална организация), а от друга страна, със строежа на военните части. Той не представлява проблем, доколкото е просто превърнато население, т.е. смята се автоматично и играчът има контрол над него само под формата на създаване на нови части и влагане на административни точки за администриране на провинциите. Мога да го махна, но трябва да въведа друг метод за взаимодействие между армия и население и трябва да въведа допълнителен параметър за влияние на социалната организация върху производството. Може да стане и по друг начин, но този ми се вижда най-икономичен.

                      Империал написа
                      Премахни Злато.
                      Прав си, поначало то имаше друга роля, но премахнах тази част (валути и съотношения, т.е. доста по-усложнени финанси, от които се отказах). Съхраних "златото" с една единствена цел - то ако огледаш така или иначе няма друга роля в играта, - като възможност да задам допълнителна важност на 10-тина провинции в играта, които при това да имат "сигурен" доход в кредити от златото. Това ми е необходимо за баланс, който не зависи от търговия или други външни особености.

                      Империал написа
                      Премахни различните видове военни заводи
                      Тази част преживя няколко промени и още не съм сигурен точно какво ще оставя. В предишният вариант ги бях свел до един параметър, но после реших да ги разделя, за да създам определен "уклон" в изграждането на военните сили, т.е. да няма напълно свободно пренасочване от един към друг тип военни единици в стил "този ход правя хиляди самолети", на следващия - "хиляди танкове". Само по себе си не затруднява особено мен като посредник, но усложнява стратегията на играчите Но не съм сигурен, може и да го премахна, това не пречи особено на играта. Естествено, това ще означава да се премахнат и междинните типове военно производство и да се сведе до едно. Това ще проверя как ще бъде на практика.

                      Империал написа
                      Премахни концепцията за консервация на потенциала.
                      ДА, това лесно може да отпадне, въведох го най-вече като средство да се съкратят временно разходите за поддръжка на промишлеността. Но с оглед на вероятната дължина на играта не е много съществено. Така или иначе, мен не ме затруднява с нищо.

                      Империал написа
                      Аз дори бих слял "инфраструктура" и "индустриален капацитет"
                      Аз също, но инфраструктурата има допълнително приложение в играта, което ми е важно: оперативно транспортиране на военни единици (което може да се направи и по друг начин и може би така и ще направя) и сухопътна търговия. За това ще ми трябва, така че ще го оставя. Може би ще махна възможността да се променя. Това ще го обмисля още малко. Така или иначе, както споменах, промени в правилника ще има още. Сега го пускам точно за да получа такъв тип критика.

                      Империал написа
                      Махни "механизация на селското стопанство", свържи го с ИП и толкова.
                      Не съм ли го свързал? Ще трябва да погледна, че там променях няколко пъти. Така или иначе то има връзка с доктрините, тях те първа трябва да ги опиша, за да се види. Заради липсата им има няколко развързани крайща в описанието.

                      Империал написа
                      Слей трите вида защитни съоръжения в едно абстрактно.
                      Да, това е добра идея.

                      Империал написа
                      Премахни разделението на "бензин" и "мазут".
                      Аз го премахнах в сряда - оставих само гориво. Обаче може би някъде съм забравил да го махна, ако помниш къде е, напиши ми.

                      Империал написа
                      Концепцията за "мито" не разбирам как ще работи при положение, че цялата търговия се уговаря между играчите.
                      Не, всъщност не цялата се уговаря между играчите - абстрактната търговия е автоматична. Вероятно доста играчи ще използват именно нея по принуда. Митото е за в този случай като обща концепция иначе съм го оставил като възможност за самите търговски договори между играчите (ако искат). Там е въпрос на кой колко силен се чувства, защото разлика има. След това, то е вързано и с доктрините, те.. в някои случай щеш не щеш, мито има.
                      Но концепцията за търговията все още я обмислям и май ще махна и това бреме от играчите, т.е. ще оставя възможност за директен бартер между играчи, но собствено търговията ще е автоматична (т.е. играчите определят само какво от ресурсите искат да се търгува, останалото е автоматично - така го бях направил за предната Хегемония и там работеше много добре в рамките на самия модел, т.е. лесно се изчисляваше). Това подлежи на обсъждане.
                      Иначе има един скрит "лост", който има голямо значение: балансът между внос и износ в кредити. Той до голяма степен определя ефективността на икономиката.

                      Империал написа
                      Премахни научните институти и възможността за откриване на науки и технологии.
                      О, аз съм го написал в ръководството: те са там заради първоначалният избор в рамките на ход 0. Тогава ще избирате доктрини и технологии, с които да започнете. След това остават технологиите и военните доктрини, но те са по-скоро средство за разхищаване на ресурси, отколкото друго. Така или иначе, смятането им не е проблем - елегантно и просто всичко се изчислява само. Оставил съм го като възможност, разумните играчи ще преценят дали има смисъл да се възползват от нея (всеки институт гълта твърде много от най-важният ресурс в играта, същото важи и за шпионажа и военните единици). Май ще махна възможността да се разкриват и военни доктрини ще оставя само технологиите.

                      Империал написа
                      доктрините, които още не си показал, ще усложнят всичко още 3 пъти.
                      Не, те само регулират модификаторите във формулите и в няколко случая дават или отнемат достъп до определена специфична единица или тактическа възможност.

                      Империал написа
                      Слей организация, ефективност и боен дух в един параметър. Разликата между тях въобще не оправдава проследяването на три отделни величини.
                      Не мога, за съжаление, те се изчисляват различно и имат различно значение във военния модел, а той е готов - остава само да завърша файловете. За вас като играчи те са "под масата" така че не е задължително да ги мислите, те са си там.

                      Империал написа
                      Каква е разликата между ПД и СД, между МПД, МСД, МД, ЛМД и МКД? Това са ПЕТ различни вида единици с практически почти еднакви функции. Предостатъчни според мен са "опълчение", стадартна пехотна, моторизирана, механизирана, танкова, кавалерийска. Артилерийската дивизия е съветско извращение.
                      Е, Вермахтът също ползва артилерийски дивизии . Както и да е, разликата ще я видите в доктрините, не всеки ще може да "прави" всичките единици. Стрелковите са евтин вариант на пехотните, с по-слаба огнева мощ (мисли ги като егерски ако искаш). Разликата идва в това, че всяка дивизия, независимо от типа, иска едно и също количество командни точки, което означава, че можеш да имаш по-скъп като ресурси корпус, примерно с 4 пехотни дивизии и много по-евтин с четири СД. И двата ще искат едно и също командно усилие от корпусния щаб (въобще, концепцията за командните точки доста ще опрости работата ми като посредник по време на оперативните ходове ). ЛМД и МКД са различни (според доктрината) варианти на танкова дивизия, разликите са в цената и възможностите, но за това ще трябва да изчакаш да пусна приложението с описанието на всички единици и функции.

                      Империал написа
                      Слей корвета и фрегата. Всъщност слей всичко под лек крайцер в един кораб.
                      Тук разликата е главно във функциите и в доктрините, ще я видиш. Т.е. всеки има различно приложение, имената са малко условни, ама не ми се искаше съвсем да отивам към новговор. Ще ви помоля донякъде да се абстрахирате от нашата реалност за корабите, по точно за имената им. Мисля че ще се получи доста забавно морската част.

                      Империал написа
                      Въобще тактическата част малко множко ми идва, не знам.
                      Трябва да я видиш в действие и може би ще си промениш мнението. Ще се постарая да дам някой и друг пример, ако ми остане време. Важни са слените неща: оперативните ходове са само за военни действия (няма икономика, дипломация или шпионаж). Това много опростява работата на посредника. В тях играят само тези играчи, които се намират в състояние на война. Това също опростява нещата, макар че може да е скучничко за останалите. За сметка на това съм оставил определена оперативна свобода на играчите да постигнат някои интересни решения или поне така се надявам. Много важен момент са щабовете. В зависимост от това как се работи с тях е възможно играчите да имат възможност да дават заповеди до сравнително малка част от единиците си в рамките на конкретен ход. Това също опростява нещата. Накрая, самият модел ограничава количеството военни единици. Войната ще е по-близо до идеите на Фулър и вероятно ще е трудно да създадете единен фронт. Не и при масова война на континента, във всеки случай.
                      Войната в морето се води само от ескадри (това май не съм го описал). Като се има предвид кой колко кораба ще има, това означава, че само след 3-4 морски сблъсъка, нечия флота ще изчезне. т.е. много е динамична и всичко може да се реши само за 1-2 оперативни хода. Много по-динамична от войната на сушата. Играчите определят само състава на ескадрите си, режима им и мисията (в конкретна морска провинция или провинции). Дали ще се стигне до сблъсък с чуждата ескадра е донякъде въпрос на случайност, на състав на ескадрите (разузнаването е ключов фактор) и на мисия. Сраженията ги разигравам аз и след това ви давам отчет, надявам се, че ще е забавен . Ще се постарая да дам някой и друг пример преди началото на играта, дано да ми остане време за това.
                      Въобще, трябва да се помни, че случайността решава много във военния модел.

                      Империал, много ценя критичните ти коментари (а ще се радвам и на такива от останалите евентуални участници), защото ми помагат да видя нещата от страни. Има време за промени и вероятно ще опростя някои неща, просто трябва да реша кои точно.Дискусията по тези въпроси ще ми помогне да реша. Между другото, ще ми трябва човек за втори посредник.
                      Сега проглеждам пак правилника и виждам, че съм пропуснал няколко важни неща. Ще ги допълня като намеря време. В новата версия ще отбелязвам промените със бордо, а добавките към съществуващия текст с тъмно зелен цвят. Естествено, само приложенията ще са си нормални като цвят, защото те така или иначе все още отсъстват от правилника.

                      ПП За пощата - може, аз нямам в БС. Макар че тази в абв я имам от почти четири години и я обслужвам редовно и не съм имал проблеми с нея. Още повече, че вече от 10 години имам основна поща там и нямам никакви проблеми поддръжката й .

                      ППП За играчите и аз имам известни притеснения. Първоначално си мислех играта да е съвсем проста, но по пътя все пак реших да включа повече от досега обмисляни от мен модели.

                      Comment


                        #56
                        За пощата - мога да създам произволен брой кутии, кажи име и парола и ще ги имаш.

                        За параметрите - дори един параметър да е извън контрола на играча и да се смята автоматично, той пак съществува като информация, която играчът трябва да следи и взима предвид при решенията си, така че въпросът не опира само до това дали водещият може лесно да смята нещата, а до общото количество информация, което играчите имат да смилат.

                        Разбира се най-добре да видим примерните файлове.

                        Кои точно функции искаш да делегираш на втория водещ?



                        Като казах "слей ИК и инфраструктура" имах предвид точно това - да запазиш значението на инфраструктурата от военна и търговска гледна точка, но да няма отделен параметър за това.

                        Прочее, ако един админ. ход е 2 месеца, то дори бих препоръчал изцяло да се премахне всякаква възможност за строежи и развития на провинциите. Това хем ще опрости нещата, хем ще увеличи стратегическото значение на развитите провинции.

                        За селското стопанство, имах предвид добива просто да зависи от ИК и толкова. Дори може да зависи от цялостната индустриализация на държавата, а да не се разглежда провинция по провинция.

                        Горивото - точка 4.2.5.7 погледни
                        albireo написа
                        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                        Comment


                          #57
                          Империал написа
                          да запазиш значението на инфраструктурата от военна и търговска гледна точка, но да няма отделен параметър за това.
                          За мен е по-лесно да го проследявам чрез параметър ;един общ, а не два отделни), както се сещаш . Въпросът е, че мога да премахна променливостта му, т.е. колкото е - толкова.

                          Империал написа
                          Прочее, ако един админ. ход е 2 месеца, то дори бих препоръчал изцяло да се премахне всякаква възможност за строежи и развития на провинциите. Това хем ще опрости нещата, хем ще увеличи стратегическото значение на развитите провинции.
                          Може да стане, принципно. Така или иначе, при сегашните правила кой знае какво развитие над началното не може да се постигне.

                          Империал написа
                          За селското стопанство, имах предвид добива просто да зависи от ИК и толкова.
                          Е, то така или иначе зависи от отделен параметър и ми се иска да запазя това така: има селскостопански провинции и промишлени такива. По-скоро мога да премахна възможността да се влага ИП за повишаване на добивите (така или иначе, поначало зависимостта беше друга с още два допълнителни елемента, но ги махнах и сега целият допълнителен цикъл малко виси). Може би ще го променя така че да се влага централизирано част от ИП за тази цел, ако играчът желае да замени част от индустриалното си производство за повече селско-стопанско такова в даден момент.

                          Империал написа
                          Горивото - точка 4.2.5.7 погледни
                          Благодаря, ще го оправя.

                          Има един, така да се каже, цялостен въпрос. За мен като посредник икономиката както е в момента не представлява никаква трудност да се "движи", моделът е създаден и работи до голяма степен автоматично. За вас като играчи нещата се свеждат до това да решавате каква част от "мощностите" на държавата искате да "работят" в рамките на даден ход, което определя с какви ресурси ще разполагате на следващия ход. Задаването не е провинция по провинция, а общо спрямо целия наличен капацитет (всичко се изчислява провинция и провинция, но това става автоматично). Докато можете да посрещате нуждите на икономиката - най-вече като финансови средства и "труд" (т.е. не сте мобилизирали твърде голяма част от населението си), икономиката ще работи и това ще става автоматично.
                          Та мисълта ми е, много трудно ли е това за управление за играчите? Ако е така, то ще въведа съответните промени.
                          На мен ми се струва, че информацията няма да е много - реално трябва да следите най-вече три неща: административните точки и капацитет - това е най-важният ресурс; енергийните суровини и стратегическите суровини. Като последните два не са толкова ключови, защото се използват най-вече за да се задвижва военната машина и в някаква степен, за да се поддържа населението и търговията. Като играчи трябва да решавате за какво точно да изразходвате тези ресурси, което ще се определя най-вече от избраната стратегия. Има ясно формулирани цели, освен ако не ви бива много с дипломацията, няма как да ги постигнете без да се водят военни действия.
                          Естествено, първо трябва да ви покажа примерен файл за извършване на административен ход, ще гледам възможно най-скоро да го сторя.
                          Възможно е и друго решение. Понеже не ми се иска да променям вече работещ модел, мога просто да променя количеството параметри, които се виждат "над масата", т.е. са ви достъпни като играчи, като оставя повечето скрити от поглед изцяло (каквото не ти е известно, няма за какво да го мислиш и да се притесняваш за него).

                          Империал написа
                          Кои точно функции искаш да делегираш на втория водещ?
                          По време на административен ход: обработката на дипломацията или поне на част от нея (зависи от това колко "голям" е потокът, макар че съм се постарал да го поогранича), поддръжката на бюлетина, може би и част от шпионажа, ще видя. По-скоро разделението ще е на държави, т.е. аз - 6, другият посредник останалите шест.
                          През оперативните ходове вероятно ще поеме част от бойните действия изцяло (т.е. един фронт - аз, друг фронт - той), особено ако има повече от един фронт едновременно. Т.е. ще получи собствен набор от файлове за проследяване на единиците, за смятане на сражения и копие на оперативната карта, на която се нанасят единиците, за да се проследят засичанията.

                          Империал написа
                          За пощата - мога да създам произволен брой кутии, кажи име и парола и ще ги имаш.
                          Ок, ще го имам предвид. За сега тази поща ми върши работа, така или иначе, всеки документ от играта ще го свалям при мен на харда, пощата е само временно място за престой.
                          Last edited by gollum; 23-01-2010, 18:32.

                          Comment


                            #58
                            Да, нека да видим примерните файлове преди да продължим дискусията.
                            albireo написа
                            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                            Comment


                              #59
                              Един бърз въпрос към воденето на война, защото май не го виждам във файла - ще има ли и типичното за HoI особено овърстакване? Тоест примерно ако в един шестоъгълник има над определен брой дивизии то тяхната ефективност да пада? Идеята е все пак на единица километър фронт да не може да се разгърне безкрайна маса войска. До известна степен щабовете и контрадействията на противника могат да предотвратят това, но все пак се чудя дали този проблем не може да изникне?
                              „Аз, Драгомир, писах.
                              Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                              Модератор на раздел "Военна Авиация"

                              Comment


                                #60
                                Съдейки по досегашните игри и проекти, със сигурност ще има такива наказания, като вероятно те ще са свързани с доктрините.
                                albireo написа
                                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                                Comment

                                Working...
                                X