Човек и добре да живее все се забърква в играта на дворовете, войни, интриги и избирания на Свещен Римски Император Което всъщност не е никак лошо, когато става в игра А става дума именно за игра. Игра която никога не стига до своя край, но винаги е съпроводена с невероятни забавления, весели моменти и остросюжетни политически трилъри. Играта е Векът на Просвещението.
И ето вече за трети път мен ми дойде вдъхновението да подхвана неблагодарния и тежък труд на водещ в подобна игра. На мен ми е ясно какво да очаквам от нея - безсъни нощи, загубено време, ядове, спорове, разправяне с капризни играчи. Но какво могат да очакват от новата версия на играта същите тези "капризни играчи":
- Нова система на международната икономическа дейност - търговията е премахната като фактор, но не бързайте да се радвате. Тя просто е заменена със концесии. Мда, градовете все така ще имат определен брой слотове, но те ще се ползват за създаване на концесии - тоест наети производства. Концесиите ще се създават в 4 области - текстил, зърно, метал и лукс. Приходите от концесиите ще варират, в зависимост от това как ще варират и цените на тези "стоки" (най-вече в следствие на дифицит или свръхпроизводство на концесиите в определена област). В началото държавите ще имат определен брой концесии , които могат да бъдат отворени на тяхната територия в определените области (началният брой е 10). Например Германия и Дания ще имат повече концесии на метал, докато Франция и Италия повече концесии в областа на лукса. Всака държава може да използва своите концесии за себе си - тоест като вътрешнодържавни, или да ги отстъпва при договорни условия на друга държава (както и да договаря сама да ползва външни концесии). Естествено наетите концесии ще носят повече предимства отколкото ако ползваш своите вътрешни. така например е по-изгодно изостанала икономически държава да наема външни концесии в държави с по-висока икономическа ефективност. Освен това голям брой концесии в определена област , носят определени бонуси на държавата, които тя не може иначе да постигне само с използването на вътрешните си концесии. Например постигане на определен брой концесии в областа на метала ще дават бонуси към поразяващата сила на войските, в зърното ще намалява издръжката на войските, лукса ще увеличава престига на държавата и приходите от данъците, текстила ще дава бонуси на флотата на държавата. Предимствата на системата е че вече не се налага да следите безумното количество входящи и изходящи маршрути, а само запълнените и свободни от концесии слогове в градовете.
- естествено пребалансирана бойна система, която ще е подобна на тази изпробвана за така и започнатия "Феод" (който не знае за какво иде реч - може да види тук). Подобна ще бъде и за битките по море.
- Система с точки наука (също беше предвидена за "Феода"). Технологиите ще се купуват с натрупани точки наука. Това ще ограничи абузите със размяната на технологии. Технологиите няма да могат да се преотстъпват, ще могат само да се купуват и продават точки наука.
- Нещо подобно ще бъде и новата система със шпионажа. Шпионите вкарани в определена държава, ще генерират точки, които ще могат да се ползват за купуване на информация за дадена държава (това вече е повече за улеснение на водещия).
- рейтинг отобразяващ отношението на неигровите държави спрямо игровите - също за улеснение на водещия. Неигровите държави ще реагират на предложенията и действията на играчите по определен начин, в зависимост на рейтинга който има даден играч пред тази неигрова държава.
например неигровите електори ще гласуват за този който има най-висок рейтинг пред тях.
- Естествено пребалансиране на някои аспекти на играта, което да помогне размера на държавата да не представлява толкова решаваща роля в това дали дадена държава ще спечели или загуби.
Ами засега това е от мен. Естествено, държавите ще се разпределят рандъм в зависимост от броя на записалите се играчи - тоест първо ще се разпределят големите, след това средните и накрая (ако има огромен наплев) ще раздавам и малките картата е същата както и за миналата игра.
Сайтовете на миналите игри от поредицата:
Векът на просвещението І - 1750
Векът на просвещението ІІ - 1751
За началото на играта трябват поне 8 души - тоест да се запълнят бройки в І категория. Държавите се разпределят на случаен принцип в началото на играта. Данните за държавите засега могат да се видят на сайта на втората игра. Скоро ще се отвори нов сайт - специално за третата - където ще почнат да се обновяват правилата
Засега имаме 5 записали се... И един дето е под въпрос (по ирония на съдбата това е победителят в миналата игра, изобразеният на портрета горе , император на СРИ).
Играта най-вероятно ще почне към средата-края на септември.
Списък на държавите:
І Категория (до 8 играчи)
1. Австрия
2. Англия
3. Испания
4. Османската империя
5. Полша
6. Русия
7. Франция
8. Прусия
ІІ категория (7-14)
9. Сицилия (Неапол)
10. Пиемонт
11. Саксония
12. Бавария
13. Швеция
14. Дания
ІІІ категория (над 14)
15. Папство
16. Тоскана
17. Болоня
18. Венеция
19. Швейцария
20. Бохемия
21. Хесен
22. Пфалц
23. Кьолн
24. Нидерландите
25. Бремен
26. Шлезвиг-Холщайн
27. Естония
28. Литвония
29. Норвегия
Comment